Schoolreis, hitte

20-06-2019 21:04 402 berichten
Zoon (5) heeft op dinsdag zijn schoolreisje. De verwachting is dat het 34 tot 36 graden wordt. School doet er een beetje laconiek over: wat extra drinken en het komt wel goed. Maar met lagere temperaturen, rond de 25 graden, raakt mijn zoon al makkelijk oververhit, dan loopt ie met een rood hoofd rond en moet ik hem echt even rust laten nemen om weer wat af te koelen.

Ik maak me eigenlijk best wel zorgen dat het echt wel teveel is voor hem, ze zijn ergens waar alleen maar buiten-activiteiten zijn en met een groepje van 6 kinderen dus ik snap ook dat ze zich niet allemaal kunnen aanpassen aan mijn zoon. Dus nu twijfel ik echt een beetje waar ik goed aan doe. Wat zouden jullie doen? Misschien ben ik wel overbezorgd hoor, dan hoor ik dat ook graag.

Overigens gaat het me echt alleen om de hitte, als het minder warm zou zijn zou ik hier totaal niet over twijfelen. Vorig jaar is hij ook gewoon mee geweest en heeft ie een superleuke dag gehad, maar toen was het ook ruim 10 graden kouder
Pet op. Van te voren insmeren. Water mee. Vertrouwen op de juf, die vindt het ook heet.
Alles en iedereen gaat in de reggaemodus, dus jouw zoon ook.
Je maakt je teveel zorgen om niets.
Betty_Slocombe schreef:
20-06-2019 21:06
Pet op. Van te voren insmeren. Water mee. Vertrouwen op de juf, die vindt het ook heet.

Misschien een stomme vraag hoor, maar blijft al die warmte dan juist niet onder de pet zitten?
snorriemorrie schreef:
20-06-2019 21:08
Misschien een stomme vraag hoor, maar blijft al die warmte dan juist niet onder de pet zitten?
Geen idee, maar zonder lijkt me bepaald onverstandig.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt hele luchtige petjes, speciaal voor tijdens het sporten. Zoals deze voor kinderen:

https://www.decathlon.nl/p/kinderpet-vo ... gJLSfD_BwE
Betty_Slocombe schreef:
20-06-2019 21:09
Geen idee, maar zonder lijkt me bepaald onverstandig.
Ik vind het geen goed plan. Zijn hoofd kan oververhit raken door opgesloten te zitten onder een pet in de volle zon. Zonder kan er tenminste nog een briesje bij en hij gaat niet zweten
Waterballonnen en mini-watergeweertjes mee?

Ik zou es effe polsen hoe de andere ouders erover denken en of een groot waterballonnen-gevecht op het speelplein geen leuker idee is.
Alle reacties Link kopieren
Waar je ook bent, wat je ook doet; iedereen zal het heet hebben. Juf zal ook wel snappen dat het tijd is voor veel drinken, ijsjes en waterspelletjes. School heeft er ook geen belang bij dat er achteraf allemaal kinderen ziek / oververhit zijn en allemaal boze ouders.
Alle reacties Link kopieren
snorriemorrie schreef:
20-06-2019 21:08
Misschien een stomme vraag hoor, maar blijft al die warmte dan juist niet onder de pet zitten?
Ik vind een pet zelf ook helpen. De zon schijnt dan ook niet recht in je gezicht. Dit vind ik er voor zorgen dat ik het al minder warm krijg.
Alle reacties Link kopieren
Verder zou ik het nog even extra onder de aandacht brengen bij de juf als je je zo zorgen maakt. En een flesje AA drink meegeven aan je kind voor midden op de dag, dat vult zouten en suikers weer aan die hij verliest met zweten.
Belg007 schreef:
20-06-2019 21:11
Waterballonnen en mini-watergeweertjes mee?

Ik zou es effe polsen hoe de andere ouders erover denken en of een groot waterballonnen-gevecht op het speelplein geen leuker idee is.

De plasticsoep is nog niet gevuld genoeg?
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
20-06-2019 21:11
Ik vind het geen goed plan. Zijn hoofd kan oververhit raken door opgesloten te zitten onder een pet in de volle zon. Zonder kan er tenminste nog een briesje bij en hij gaat niet zweten

Check dez pet. Heel veel duursporters sporten intensief met dit soort petjes in de volle zon. Ze zijn heel luchtig.

https://www.decathlon.nl/p/kinderpet-vo ... gJLSfD_BwE
Alle reacties Link kopieren
Wacht nou gewoon eerst even af of het weerbericht nog verandert. Het is potverdikkie pas donderdag! Daarnaast heeft de school echt wel vaker zulke hitte meegemaakt.
Those who don’t believe in magic will never find it
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
20-06-2019 21:13
De plasticsoep is nog niet gevuld genoeg?
zuur
Those who don’t believe in magic will never find it
Bedjeindezon schreef:
20-06-2019 21:12
Verder zou ik het nog even extra onder de aandacht brengen bij de juf als je je zo zorgen maakt. En een flesje AA drink meegeven aan je kind voor midden op de dag, dat vult zouten en suikers weer aan die hij verliest met zweten.

Dat heb ik vandaag inderdaad gedaan, maar daar werd erg laconiek op gereageerd. Wellicht dat ik er nog wel een email achteraan stuur. Hij verbrandt ook snel, dus dat zit me ook nog eens een beetje dwars. Maargoed, dat is misschien een kwestie van vertrouwen hebben in de begeleider.Maar qua warmte vind ik het eng.
Alle reacties Link kopieren
Thuis laten. Ik haat de zon. Nu kan ik niet thuis blijven ivm werk maar joh, een kind op een basisschool. Je gaat het toch niet opzoeken. Ik begrijp jou en zoon helemaal.
Alle reacties Link kopieren
zo’n drama is 34 graden toch niet, hoogstens een beetje onaangenaam als je er niet zo goed tegen kunt. Met genoeg drinken komt het vast goed.
Bedjeindezon schreef:
20-06-2019 21:13
Check dez pet. Heel veel duursporters sporten intensief met dit soort petjes in de volle zon. Ze zijn heel luchtig.

https://www.decathlon.nl/p/kinderpet-vo ... gJLSfD_BwE

Thanks, net even gekeken en die is in het winkelcentrum hier in de buurt op voorraad, dus morgenochtend gelijk even eentje halen
AngelEyes0192 schreef:
20-06-2019 21:17
Thuis laten. Ik haat de zon. Nu kan ik niet thuis blijven ivm werk maar joh, een kind op een basisschool. Je gaat het toch niet opzoeken. Ik begrijp jou en zoon helemaal.

Zelf ziet hij er geen gevaar in, maar helaas heeft ie zelf niet echt een uit-knopje of de gedachte dat ie rustig aan moet doen met warm weer... Dat is het lastige ook...
Alle reacties Link kopieren
Het zou mij ook niet lekker zitten TO. Mijn oudste kan er ook niet zo goed tegen helaas. Volgende week breng ik hem alleen sochtends naar school en smiddags hou ik hem thuis ( maar hij is ook nog 4 dus dan kan het nog). Schoolreis zou ik niet afzeggen.
Alle reacties Link kopieren
Kinderen hebben (vooral op schoolreis) altijd opvallend weinig last van hitte/kou/regen

Goed insmeren en veel drinken, komt echt goed
Dan hou je je kind lekker thuis, want daar raakt ie vast niet oververhit.
Alle reacties Link kopieren
Op school is het hier ook ontzettend warm, dus dat is ook niet echt een goed alternatief. TO, is er op de locatie van het schoolreisje geen schaduw of zwembadje?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Adelaar81 schreef:
20-06-2019 21:17
zo’n drama is 34 graden toch niet, hoogstens een beetje onaangenaam als je er niet zo goed tegen kunt. Met genoeg drinken komt het vast goed.
Dat is het wel. Je begrijpt het pas als je écht niet tegen de hitte kan. Mijn lichaam schreeuwt gewoon NEE! Bloedneuzen, blaasjes op borst, uitslag, jeuk, constant hoofdpijn. Beetje onaangenaam maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven