Ervaringen met de Maxi-Cosi Titan?

21-06-2019 14:13 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn jongste is zo langzaamaan uit de Maxi-Cosi aan het groeien dus nu ben ik voor beide kinderen op zoek naar een andere autostoel. Ik heb ter overbrugging 2 goedkope autostoelen met ligfunctie gekocht omdat er de komende 2 maanden nog een paar lange autoritten aan zitten te komen. Echter ben ik van de kwaliteit van deze autostoelen niet overtuigd, ze voelen extreem goedkoop aan en na 1 lange rit begint te bekleding al te slijten.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Maxi-Cosi Titan. Ik wil heel graag voor beide kinderen een groep 123 stoel zodat ze er even mee vooruit kunnen. Heeft iemand ervaring met deze autostoel en kan mij wat voor- of nadelen noemen.
De huidige autostoelen hebben geen Isofix en dat vind toch wel een heel groot nadeel.
"Nee" is ook een antwoord.
Alle reacties Link kopieren
Hier bezig met de zoektocht - dus ik lees even mee.

Hoelang is je jongste? Of hoe oud?
Alle reacties Link kopieren
JessMariano_1986 schreef:
21-06-2019 14:18
Hier bezig met de zoektocht - dus ik lees even mee.

Hoelang is je jongste? Of hoe oud?
De jongste is bijna 9 maanden en de oudste bijna 22 maanden.
Ik ben bij een babywinkel geweest maar daar was het zó ontzettend druk dat ze niet echt goed advies konden geven.
"Nee" is ook een antwoord.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen ervaring met bovengenoemde autostoel maar mijn jongste is 11 maanden en heb sinds 2 weken de maxi cosi axiss.
Bevalt mij helemaal super, met ligfunctie en deze kan opzij draaien zodat het erin en eruit halen makkelijk is, maar dit was voor mij een eis. Wellicht was mijn keuze daardoor ook beperkt. Succes!
ineedyourlove wijzigde dit bericht op 21-06-2019 14:26
Reden: Toevoeging
2.90% gewijzigd
Oké schat
Alle reacties Link kopieren
Houden jullie ook rekening met de nieuwe i-size normen en kind nog steeds achterwaarts vervoeren? Tot minimaal 15 maanden?

Ik twijfel of ik mijn dochter tot 15 maanden nog in de maxi cosi kan 'stoppen'. Haar beentjes zijn nu al zo lang.
Alle reacties Link kopieren
JessMariano_1986 schreef:
21-06-2019 14:28
Houden jullie ook rekening met de nieuwe i-size normen en kind nog steeds achterwaarts vervoeren? Tot minimaal 15 maanden?

Ik twijfel of ik mijn dochter tot 15 maanden nog in de maxi cosi kan 'stoppen'. Haar beentjes zijn nu al zo lang.
Ik heb daar niet bepaald rekening mee gehouden. Mijn 11 maanden oude zoon was alleen maar aan het huilen en aan het blèren de laatste maanden. Ik vermoedt dat hij misselijk werd (spugen) door het achteruit rijden maar zeker weten doe ik het niet. Lastig vragen aan een 11 maanden oude baby ;-D

Verder heb ik in mijn zoektocht het volgende gevonden;
Autostoeltjes goedgekeurd volgens de ECE-R44 mogen nog lange tijd gebruikt worden. Een verbod op het gebruik van deze zitjes staat niet gepland.
Overigens is de maxi cosi axissfix plus de vernieuwde versie die ook achterwaarts gedraaid kan worden, volgens de isize norm dus.
Oké schat
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook naar de Axiss gekeken maar dat is geen groep 123.
Het zijwaarts draaien heeft voor mij geen meerwaarde.
Mijn jongste kan ook erg slecht tegen achteruitrijden, zowel in de auto als in de kinderwagen dus ik wil die strijd liever niet nog voeren tot ze 15 maanden is. Ze is nog net geen 9 kilo maar kan al wel goed rechtop zitten.
"Nee" is ook een antwoord.
Wij hebben de Titan voor onze dochter van bijna 2. Op zich bevalt hij prima maar de riemen aantrekken gaat wel echt lastig!
Alle reacties Link kopieren
Naniene schreef:
21-06-2019 14:57
Wij hebben de Titan voor onze dochter van bijna 2. Op zich bevalt hij prima maar de riemen aantrekken gaat wel echt lastig!
En hoe zit het met de bekleding? Blijft het mooi en is het goed schoon te maken?
"Nee" is ook een antwoord.
Meyana schreef:
21-06-2019 14:59
En hoe zit het met de bekleding? Blijft het mooi en is het goed schoon te maken?
Dat durf ik niet te zeggen we hebben de stoel nog niet zo lang. Hij ziet er na een paar maanden nog prima uit. We hebben hem nog niet schoon hoeven maken maar wij gebruiken de auto erg weinig.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de tobi en de Axissfix. Als Ik kijk voor welk bedrag de Axissfix nog verkoopt op marktplaats, kan ik straks voor dat bedrag mooi de volgende stoel kopen. Dat draaien naar de deur is zo fijn.
Wij hebben een two way pearl (die kan ook achteruit, kan tot 4 jaar dacht ik) en die vind ik super fijn.
We hebben ook een titan en zoon zit liever in de titan en ik vermoed dat dat komt omdat je daar de riemen moeilijker goed strak trekt. De sluiting vd titan vind ik ook erg irritant. Maar dat is bij veel stoelen zo vind ik. Zeker met een dreumes die niet in de stoel wil.
Qua bekleding vind ik dat de stoel netjes blijft. Je kunt er natuurlijk ook een hoes omheen doen. Dat overweeg ik voor de vakantie met lange autoritten.
Alle reacties Link kopieren
Ik breek even in, in dit topic.

Heb zelf een two way pearl ook, net als Teckeltje, op een base hiervoor (dacht dat dat de 2way fix-base was, maar kom op de site van maxi cosi alleen de 3way base tegen dus denk dat ik die heb).
Toen ik deze aanschafte zei men dat de two way pearl alleen op deze base kon, maar ik vraag me af of dat echt zo is.
Weet iemand dat?

En weet iemand of de maxi cosi pebble plus (0-9 maanden) ook op andere bases kan dan de 3way fix?

Overigens ben ik heel erg tevreden over de two way pearl, mooie stoel, zoon zit er goed in.

Nu er een tweede op komst is ben ik aan het kijken naar een tweede base, maar als die iets goedkoper kan waar de pebble plus op past, is dat natuurlijk mooi meegenomen.
hortensia2006 schreef:
14-08-2019 21:12
Ik breek even in, in dit topic.

Heb zelf een two way pearl ook, net als Teckeltje, op een base hiervoor (dacht dat dat de 2way fix-base was, maar kom op de site van maxi cosi alleen de 3way base tegen dus denk dat ik die heb).
Toen ik deze aanschafte zei men dat de two way pearl alleen op deze base kon, maar ik vraag me af of dat echt zo is.
Weet iemand dat?

En weet iemand of de maxi cosi pebble plus (0-9 maanden) ook op andere bases kan dan de 3way fix?

Overigens ben ik heel erg tevreden over de two way pearl, mooie stoel, zoon zit er goed in.

Nu er een tweede op komst is ben ik aan het kijken naar een tweede base, maar als die iets goedkoper kan waar de pebble plus op past, is dat natuurlijk mooi meegenomen.
Wij hebben voor zoon de 2 way pearl voor de pebble (niet de plus dus) en de stoel die daarop kan. Volgens mij is dat er maar 1 inderdaad.
Voor dochter de Titan. Waarom wil je weer een stoel met base?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven