Slaapzak baby

22-06-2019 14:18 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag vivaleden,

Afgelopen week ben ik moeder geworden van een prachtig klein meiske.
Nu is het zo dat ze regelmatig de dekens van zich af trapt, hoe strak ik der ook toedekt. Ook schuift ze heel erg in haar bedje waardoor ze helemaal tegen de rand aankomt.

Nu zal ik dus graag een slaapzak willen gebruiken maar ben heel bang dat ze evt erin verdwijnt.. Hebben jullie tips of ervaringen, welke slaapzak /merk is geschikt voor echte newborn? Ze zit in maatje 50.
Alle reacties Link kopieren
Ik had destijds hetzelfde probleem en had toen een heel klein slaapzakje van de wibra. Zolang het maar goed sluit rond het nekje en de armpjes kan ze er volgens mij niet in weg zakken. Dat slaapzakje van de wibra paste ook goed qua lengte.
Alle reacties Link kopieren
Oh en nog gefeliciteerd! :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die van het merk lodger heel fijn, hebben ook hele dunne van hydrofielstof voor de zomer en geschikt voor newborn qua maatvoering.
Zorg dat de opening voor het hoofd niet te wijd is. Dat is het belangrijkste.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd hier eentje van 3 maanden en had vanaf nacht 1 slaapzak aan. Ik vond dekentjes beetje eng.

Bij Hema hebben ze 50/62 slaapzak.
En ik heb hem in het begin na het wassen in de droger gedaan.

Mijn dochter had net maatje 50 want ben bevallen met 37.3.

Nu heeft ze nog steeds elke nacht een slaapzak aan.

Ik zou wel een zomer slaapzak halen want er komen warme dagen aa. Anders doe je 1 zomer en een wat dikker weet niet hoe ze zit met haar temp namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!

Ik kocht voor mijn zoontje ook al snel een slaapzak maar herken wel je angst.
De armsgaten waren best fors dus ik ben gewoon met naald en draad aan de slag gegaan en heb de gaten kleiner gemaakt
Alle reacties Link kopieren
Proficiat!

Hier lag dochter ook na 4 dagen in een slaapzak omdat ze gewoon net zo lang bleef wiebelen tot ze onder haar deken uit was... Ik had toevallig nog een kleintje liggen uit een gekregen zak kleertjes. Was van de Hema geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Super bedankt voor de reacties! Heb nu een Hema slaapzakje gekocht van biologische bamboe mix dus lekker ademend. Maat 50/62.
Nu alleen nog de vraag mouwtjes af ritsen of nog niet? Met mouwtjes lijkt me iets veiliger of niet? Ze heeft nog moeite met zichzelf warm houden.

Lodger heb ik ook in mijn handen gehad, stuk prijziger maar zag er wel goed uit. Meer ervaringen zijn welkom!
Alleen een rompertje in de slaapzak met dit warme weer. Eventueel een met lange mouwen.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Ik kocht altijd de slaapzakjes van ISI. In alle maten, soepele stof, lange en korte mouwen, zomer en winterversies en gaan meerdere kinderen mee. (2 zussen en neefjes en nichtjes)
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde gehad. Onze kleine trok vanaf dag 1 alles los. Alle hydrofiel doeken, schopte zijn dekens weg en lag overdwars in zijn bedje. Ik vond het doodeng en was mega bang dat hij onder de dekens zou belanden. Inbakeren mocht ik niet ivm stuitligging. Slaapzakjes waren allemaal te groot, wij hebben het opgelost op een manier die velen hier afkeuren. Dus zal je die tip niet geven.
Misschien is inbakeren een optie voor jullie als jullie dit nog niet doen. Hoor er wel veel goede verhalen over
Alle reacties Link kopieren
meissie22 schreef:
22-06-2019 14:54
Super bedankt voor de reacties! Heb nu een Hema slaapzakje gekocht van biologische bamboe mix dus lekker ademend. Maat 50/62.
Nu alleen nog de vraag mouwtjes af ritsen of nog niet? Met mouwtjes lijkt me iets veiliger of niet? Ze heeft nog moeite met zichzelf warm houden.

Lodger heb ik ook in mijn handen gehad, stuk prijziger maar zag er wel goed uit. Meer ervaringen zijn welkom!
Waarom zou dit veiliger zijn?

Ik zou er romper lange mouw onder doen maar ze van slaapzak afritsen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven