Kinderwagen gezocht, tips?

22-06-2019 22:27 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben op zoek naar een kinderwagen. Niet te zwaar, liefst met foam banden.
Verstelbare duwstang en een stevige boodschappenmand.

Heeft iemand ook ervaring met budget kinderwagens zoals Xadventure of kinderkraft? Ik wil ook wel tweedehands iets kopen. Bugaboo spreekt mij niet zo aan.

Hoor graag iets over jullie ervaringen. Welke mutsy is licht en makkelijk in een kofferbak te krijgen? Of welke kinderwagen zou je me aanraden? :-)

Ben benieuwd. Er is zoveel keuze O_o
Ik heb onze xadventure teruggebracht. Er kwam een ijzersplinter uit de kinderwagenbak zetten.
Verkoopster gaf aan dat ze veel klachten kregen over de xadventure.
Hebben toen een Mutsy gekocht en spijt dat we die niet meteen hadden aangeschaft
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de Mutsy Evo maar zou hem niet nog een keer kopen. Ik vind de wandelwageninzet niet fijn, mijn zoon zit er erg onderuit in. Verder voelt het allemaal een beetje gammel aan, met name het verstellen. Oh en de sluiting vind ik een onding (maar misschien is dit inmiddels verbeterd?) In- en uitklappen is wel oké en hij past ook in een kleine auto. Ik zou persoonlijk nu voor een Mutsy Igo gaan, is volgens mij net wat degelijker allemaal.
Oké het is geen budget, maar wij hebben een Joolz Day 2, bevalt super goed. Die zijn tweedehands ook wel te krijgen. Rijdt soepel, kind zit er goed in, prima mandje. Hij is wel redelijk groot met inklappen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring met vijf kinderen... (12 jaar verschil in leeftijd)
Koop een a-merk.
Duurzaamheid van de b-merken laat echt te wensen over. Van de a-merken kan je ook prima tweedehands kopen.

Ik was zelf wel erg fan van de Bugaboo en vond het jammer dat we die pas bij de vijfde hadden.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor een tweedehands a merk gaan. Bugaboo, Mutsy, Joolz zijn verder gelijkwaardig volgens mij.

Wij hebben een bugaboo waar ik wel heel tevreden mee ben. Model uit 2004 gekocht voor dochter 2,5 jaar terug en nu in gebruik bij zoon. Destijds €120,- voor betaald inclusief alle accessoires en nooit gedoe mee gehad.
Alle reacties Link kopieren
Slechte verhalen in mijn omgeving over Mutsy. Allemaal grote Joolz-fans hier, inclusief wijzelf! Wat een genot om mee te wandelen 🙂
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn destijds samen naar prenatal gegaan en hebben wat kinderwagens uitgeprobeerd... bugaboo vonden wij het aller fijnst lopen...

We hebben toen 1 op mp gekocht.
Ik heb een easywalker Harvey, best getest door de consumentenbond. Erg handig in gebruik, foambanden, erg licht maar wel stevig, heel makkelijk in te klappen en om te bouwen. En evt uitbreidbaar tot duowagen.
Ik vond veel kinderwagens in de winkel erg zwaar, met name de duurdere. De easywalker gaat echt moeiteloos stoepje op, stoepje af :)
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een fan van de easywalker harvey. Hij stuurt erg soepel, zelfs met 1 hand. Verder erg makkelijk in te klappen en niet te zwaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Koelstra Daily Binque. Fijne kinderwagen. Ik had een Maxi Cosi Mura, maar toen heb ik de Koelstra gewonnen en die vond ik veel fijner. Met 1 hand te bedienen en lekker wendbaar.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een kinderwagen uit de jaren '70. Heerlijk soepel, fijne vering.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Keuzestress.. snap ik. Er is teveel. Wij hadden veel research gedaan en uitvoerig wezen kijken bij babypark en prenatal mega store.
Wij uiteindelijk voor uppababy Vista gegaan. Heel erg blij mee. Alles super soepel te doen, ook als je een baby op een arm hebt krijg je m in elkaar. Rijd heel fijn. Super licht, als er een beetje wind staat moet je m echt op de rem hebben.. waait zo weg :)
En met name heel erg blij met de boodschappen mand onderin die echt mega is, en t ingebouwde zonnekapje.
Maar we hebben m uiteindelijk gekozen omdat hij opgeklapt in onze mini gang kan staan, wat bijna alle andere wagens niet konden.
Verder zie ik hier in de buurt ook vooral yoolz en bagaboo (bugaboo vind ik zelf ook niet echt wat, die bakjes zitten zo laag) en ook steeds vaker de uppababy. Van dames uit baby groep ook wel begrepen dat goedkope opties echt wel beetje te wensen over laten soms. Ik zou voor een goede tweedehands joolz of uppababy kijken op marktplaats.
Succes :)
Alle reacties Link kopieren
wij hebben de Joolz geo (2meen ik).
Gróte boodschappenmand, echt een pluspunt! Verstelbare stang.
Klapt erg makkelijk in maar is ingeklapt wel best groot.
Ik krijg t onderstel op zn zijkant wel in t koffer van mijn Nissan

Merk het verschil qua rijden met kinderwagen schoonzus (xadventure) echt heel goed! Joolz is vele malen soepeler in het sturen en duwt veel lichter!
Ik zou ook een A merk via MP aanraden. Zelf een Bug-a-Boo gehad en die later gegeven aan vriendinnen. Inmiddels ligt er een zesde baby in. Kortom: als je hem over drie jaar niet meer nodig hebt, kun je hem makkelijk weer doorverkopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor tweedehands a-merk gaan. Ik heb de vraag in verleden ooit gesteld hier en dat was unaniem het antwoord. Wij hebben tweedehands bugaboo. 250 euro bij oudste geloof ik en nu dus 2 jaar in gebruik.
Alle reacties Link kopieren
Fotogravin schreef:
22-06-2019 22:51
Wij hebben de Mutsy Evo maar zou hem niet nog een keer kopen. Ik vind de wandelwageninzet niet fijn, mijn zoon zit er erg onderuit in. Verder voelt het allemaal een beetje gammel aan, met name het verstellen. Oh en de sluiting vind ik een onding (maar misschien is dit inmiddels verbeterd?) In- en uitklappen is wel oké en hij past ook in een kleine auto. Ik zou persoonlijk nu voor een Mutsy Igo gaan, is volgens mij net wat degelijker allemaal.
Zelfde ervaring met het onderuit zitten. Volgens de verkoopsters was dit niet met duurdere wagens. We hebben toen heel snel een kleine buggy er bij gekocht met meer een kuip-zitting.
Ik vind het trouwens wel een onding om in de auto te proppen.
Alle reacties Link kopieren
Lalala- schreef:
22-06-2019 23:22
Slechte verhalen in mijn omgeving over Mutsy. Allemaal grote Joolz-fans hier, inclusief wijzelf! Wat een genot om mee te wandelen 🙂
Ik heb een Mutsy Igo en ben juist enorm tevreden (behalve dan over de naam :P ). Bij Joolz vind ik het zo onhandig dat er een draagstang over de reiswieg zit. Die moet je eerst openklikken voordat je bij je kindje kan.

Nu met baby 2 vind ik het nog steeds een heel fijne wagen. Alleen als je verwacht een enorm lange baby te krijgen, zou ik geen Mutsy nemen, want de reiswieg is net iets kleiner dan bij andere wagens.

Maar TO, ga gewoon eens naar een grote Prenatal of BabyPark om wat wagens uit te proberen.
Ik heb juist goede ervaringen met de mutsy evo. (Heb je lekker veel aan he ;-) ) comfortabel voor baby, rijd soepel, lekker wendbaar en een kleine draaicirkel. Niks zo irritant als dat je moet steken met je kinderwagen in een winkel of de gang ofzo. Kijk even wat je belangrijk vind aan een wagen en probeer gewoon wat uit in de winkel.
Alle reacties Link kopieren
Procne schreef:
23-06-2019 07:59
Ik heb een Mutsy Igo en ben juist enorm tevreden (behalve dan over de naam :P ). Bij Joolz vind ik het zo onhandig dat er een draagstang over de reiswieg zit. Die moet je eerst openklikken voordat je bij je kindje kan.

Nu met baby 2 vind ik het nog steeds een heel fijne wagen. Alleen als je verwacht een enorm lange baby te krijgen, zou ik geen Mutsy nemen, want de reiswieg is net iets kleiner dan bij andere wagens.

Maar TO, ga gewoon eens naar een grote Prenatal of BabyPark om wat wagens uit te proberen.
Die naam ook inderdaad 😆

Ik vond die stang juist prettig met het optillen van de reiswieg, maar je kunt de stang er ook gewoon af laten 🙂
Alle reacties Link kopieren
Hier een Dubatti. Enorm blij mee, rijdt heerlijk en ben blij met de zonnekap die extra ver naar beneden kan (in de zomer wat mij betreft een must, geen gedoe met paraplutje of hydrofiele doek)

De bak van de Dubatti is ook iets groter dan bv een joolz, dus ook met een lange baby heb je er veel plezier van.
Alle reacties Link kopieren
Na veel ervaring gelezen te hebben zijn wij voor een tweedehands a merk gegaan ipv nieuw b merk.

Wij hebben een Joolz gekocht. Onze uitvoering is nog met luchtbanden maar er zijn op marktplaats al genoeg nieuwere te koop met foambanden. Wagenbak was voor onze baby groot genoeg tot 6 maanden (had ook wel langer gekund) en nu zit ze prima in de buggy zit. Ook maxi cosi past er op met de adapters.

Draagstang van Joolz kun je er gewoon aflikken. Ik vond het juist super handig als we vieze wielen hadden. Wieg eraf klikken en aan de draagstang naar binnen tillen zonder onze slapende baby wakker te maken.
other-smother schreef:
23-06-2019 08:01
Ik heb juist goede ervaringen met de mutsy evo. (Heb je lekker veel aan he ;-) ) comfortabel voor baby, rijd soepel, lekker wendbaar en een kleine draaicirkel. Niks zo irritant als dat je moet steken met je kinderwagen in een winkel of de gang ofzo. Kijk even wat je belangrijk vind aan een wagen en probeer gewoon wat uit in de winkel.
De dingen die je opnoemt vind ik ook fijn, maar verder vind ik het een rotding. Boodschappenmand is waardeloos. Dekje aan het voeteneind moet worden vastgezet met klittenband en drukknopen en het schiet altijd los hier (als ik het er al op krijg, want die drukknopen zijn verschrikkelijk). Kinderwageninzet is ook niet fijn. Dochter zat er altijd los en scheef in en ik kreeg haar nooit goed vast.
Suzan_1991 schreef:
23-06-2019 08:26
De dingen die je opnoemt vind ik ook fijn, maar verder vind ik het een rotding. Boodschappenmand is waardeloos. Dekje aan het voeteneind moet worden vastgezet met klittenband en drukknopen en het schiet altijd los hier (als ik het er al op krijg, want die drukknopen zijn verschrikkelijk). Kinderwageninzet is ook niet fijn. Dochter zat er altijd los en scheef in en ik kreeg haar nooit goed vast.
De boodschappenmand had inderdaad iets groter gekund, maar niet iedereen vind dat even boeiend. Groot genoeg voor je luiertas, regenhoes, en wat kleine boodschappen.

Dat dekje is toch juist handig? Klittenband zit zo vast, 2 seconden werk en ook makkelijk ff los te halen onderweg om een extra dekentje over de kleine te leggen of wat dan ook.

Ligt er mischien een beetje aan hoe stevig je baby is hoe ze er in zitten? In het begin zat mijn zoontje ook ietwat onderuit, maar nu hij goed rechtop kan zitten gaat het prima. Kan de wagen ook goed rechtop kantelen.
other-smother schreef:
23-06-2019 13:39
De boodschappenmand had inderdaad iets groter gekund, maar niet iedereen vind dat even boeiend. Groot genoeg voor je luiertas, regenhoes, en wat kleine boodschappen.

Dat dekje is toch juist handig? Klittenband zit zo vast, 2 seconden werk en ook makkelijk ff los te halen onderweg om een extra dekentje over de kleine te leggen of wat dan ook.

Ligt er mischien een beetje aan hoe stevig je baby is hoe ze er in zitten? In het begin zat mijn zoontje ook ietwat onderuit, maar nu hij goed rechtop kan zitten gaat het prima. Kan de wagen ook goed rechtop kantelen.
Gaat niet om de grootte van de boodschappenmand, maar de vorm. Je kunt er bijna niks inleggen. Dekje vind ik waardeloos. Baby raakt het 1x aan en hij schiet volledig los. Die drukknopen zijn bijna niet vast te krijgen en blijven ook niet vastzitten. Ik gebruik hem dan ook nooit meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven