Baby nummer 2 wordt 10 x per nacht wakker

08-07-2019 07:20 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn naam is Melody en mijn zoontje van 9 maanden heeft vanaf het begin als een roosje doorgeslapen. Vanaf 7 maanden wordt hij echt 10 x per nacht wakker. Ik heb van alles geprobeerd. Meer eten geven overdag, minder eten geven, meer of minder dutjes.
Zodra ik hem bij me pak, grijpt hij mijn arm en slaapt hij door. Dit resulteert er vaak in dat hij in zijn ledikant begint en na de eerste keer wakker worden weer tussen ons in eindigt en dan alsnog heel vaak wakker wordt snachts. Soms wilt hij een halve minuut sabbelen aan de borst en soms wilt hij me alleen voelen en slaapt hij gelijk weer door. Het breekt me op. Mijn eerste dochtertje heeft dit ook gedaan anderhalf jaar lang dus ik was in extase toen mijn zoontje vanaf het begin 7 maanden heeft doorgeslapen.
Ik kan hem ook niet laten huilen want mijn man moet om 6 uur op elke dag om te werken. Hij slaapt al heel vaak op de bank hierdoor en is alsnog gebroken. Zelf heb ik ptss en volg ik EMDR therapie hiervoor en dit is extreem intensief. Het niet slapen maakt het zwaarder en ik vraag me af of iemand tips heeft om hem door te kunnen laten slapen. Alvast bedankt voor het lezen van mijn verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niks beters te zeggen dan uitzitten. Het is enorm zwaar maar ja.
Alle reacties Link kopieren
Loslaten.
Bij je in bed nemen en zorgen dat iedereen zo comfortabel mogelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Daar neigt het inderdaad naar beetjegek. Toch even om raad vragen of steun zoeken hierzo.
Alle reacties Link kopieren
Co sleeper?
Alle reacties Link kopieren
Dank JessMariano. In bed is hij elke nacht. Ik kan er zeker van genieten dat hij zo dichtbij me is, alleen het super vaak wakker worden met een klein huiltje houd je de hele nacht alert. Inderdaad het lijkt erbij te horen.
Alle reacties Link kopieren
Thanks Aleyne, daar heeft hij maanden in geslapen en is er toen uit gegroeid. Moet zeggen dat t weinig verschil uitmaakt qua doorslapen of gemak nu hij tussen ons in ligt.
Alle reacties Link kopieren
Slaapt hij overdag wel goed in zijn eigen bed?
Alle reacties Link kopieren
Ja, overdag wel bladiebladiebla
Alle reacties Link kopieren
Wat rot! Slaaptekort is echt funest. Als hij al doorgeslapen heeft, en het is geen vieze luier of honger, dan zou ik proberen om hem 10 minuutjes laten liggen. Als hij dan nog huilt er naartoe. Het is even zielig, maar bij ons viel de baby 8 van de 10 keren vanzelf weer in slaap.
Alle reacties Link kopieren
Dankje Aaltje, ik ga dat proberen als mijn man op de bank slaapt. Hopelijk huilt hij dan niet al te hard zodat mijn dochtertje gewoon door kan slapen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste werd niet wakker als de baby huilde, tot mijn verbazing.
En je zou je man oordoppen kunnen geven. En een luchtbed als de bank niet lekker ligt.

Sterkte, niet leuk dit.

Als je een lieve opa, oma of andere familie hebt: zou kind daar een nachtje kunnen logeren? Soms helpt het juist dat mama er niet is en slaapt kind door.

Voor jouw slaaptekort: overdag slapen, twee uur of meer aan een stuk terwijl iemand anders voor de baby zorgt (man in het weekend?).

Hou je taai!
Alle reacties Link kopieren
Hee ik herken het! Mijn dochter van 10 maanden word ook inneens 10x wakker savonds, vanaf een uur of 9 begint het en dan vanaf 3 uur houd het op heel raar... zij is dan ook steeds elk uur wakker en slaapt erg onrustig. Zie haar soms echt inneens heel druk bewegen en dan zakt ze weer weg. Ik heb gehoord dat het komt omdat ze vanaf deze leeftijd ongeveer gaan dromen. (Weet niet of dat echt zo is). Het is idd echt doodvermoeiend maar gaat vanzelf weer over, daar hebben we nu niks aan maar is wel zo. Ik zit bijna elke dag als een zombie op werk...
Alle reacties Link kopieren
Melody1992 schreef:
08-07-2019 08:09
Dankje Aaltje, ik ga dat proberen als mijn man op de bank slaapt. Hopelijk huilt hij dan niet al te hard zodat mijn dochtertje gewoon door kan slapen.
Ik zou dit echt niet doen. Zo leert je kind dat er toch niemand komt en zijn stresslevels schadelijk hoog.

Het is een fase.
Alle reacties Link kopieren
Heb je de mogelijkheid om het ledikantje naast je bed te zetten? Misschien kunnen jullie dan beide beter slapen. De kans is namelijk groot dat jullie elkaar ook wakker houden.

Wij hebben ook een slechte slaper gehad. Het duurt misschien nog even maar het gaat echt goedkomen.
Helaas is dit wat echt heel veel ouders meemaken. Hoort erbij.

Gewoon in mee gaan.
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk vermoeiend lijkt mij het!

Heb je een ledikant met een open zijkant? Kan je niet ledikant op hoogte zetten van je bed en er zo een soort van co sleeper van maken? Dat ga ik ook doen, die van ons is in hoogte verstelbaar en zo schuif ik hem zo aan het bed, dan kan je als hij huilt hem even aaien. En misschien oordoppen in, zodat je niet van elk zuchje oid super allert bent. Het is allemaal heel herkenbaar, ik ben ook uber allert, nu slaap ik met oordoppen, hoor nog steeds het huilen, maar niet als ze al beginnen met smakken of met de armen slaan oid (daar werd ik al wakker van)

En dan het campingbedje even in zijn eigen kamer, kan je hem daar wel laten inslapen om het "ritme" erin te houden?

Ja ik zeg ook maar wat, maar goed, soms moet je wat dingen proberen..

Succes en sterkte, hopelijk gaat het snel beter!

2e tip, vrienden van mij hebben bij hun 5 maanden oude tweeling slaaptraining gedaan. Gecontroleerd laten huilen (google maar eens) 2 nachten en de tweeling sliep door..

Maar het is maar net waar je je goed bij voelt om te doen..
Alle reacties Link kopieren
Mijn tip: zet een eenpersoonsbed in je zoontje zijn kamer. Dan hebben jullie opties wie waar slaapt. Op de bank slaapt iedereen minder goed. Als jullie allebei af en toe een goede nacht kunnen maken, kunnen jullie elkaar beter ondersteunen.
Alle reacties Link kopieren
Wauw 1.5 jaar heb je goed volgehouden. Fijn dat hij de eerste 7 maanden goed heeft geslapen! Misschien heeft hij ergens last van, tandjes of buikpijn. Slaapt ie overdag wel zelf ? Bij de mijne was het ook een drama het eerste jaar. Ik merkte dat het al rust gaf bij alleen een aanraking van mijn hand. Sindsdien aangeleerd om zelf te slapen en 2 minuten langer wachten met oppakken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een zetpil proberen, misschien heeft hij last van doorkomende tanden/kiezen.

De oudste werd hier trouwens ook niet wakker van het huilen van de jongste, maar dat maakt het voor jezelf nog niet makkelijker.
Kan je overdag bijslapen? Of is de oudste dan ook nog thuis?

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
JessMariano_1986 schreef:
08-07-2019 07:37
Loslaten.
Bij je in bed nemen en zorgen dat iedereen zo comfortabel mogelijk is.
Dit. Wij hadden een logeerbed naast het ledikant staan op de babykamer en een grote co-sleeper naast ons bed. Wie waar sliep was afhankelijk van de wanhoop om te kunnen slapen maar zoon lag steevast te zeesterren in het grote bed. Man en ik wisselden ook af, zodat tenminste een van ons wat minder als een zombie door het leven ging.

Het is heel rot maar er komt een einde aan.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
08-07-2019 08:57
Ik zou dit echt niet doen. Zo leert je kind dat er toch niemand komt en zijn stresslevels schadelijk hoog.

Het is een fase.
Als het baby’tje heel klein was, zou ik het ook niet doen. Maar deze is al 9 maanden en heeft al doorgeslapen. Het kan echt geen kwaad om even te kijken of het kindje zichzelf kan troosten en weer in slaap kan vallen. Je hoeft hem geen uren te laten huilen hè? Een paar minuutjes en dan als het dan niet lukt even een aai over zijn bol of handje op de buik. Lekker in zijn eigen bed laten liggen. Hoe gaat het nu Melody?
Alle reacties Link kopieren
AaltjeR schreef:
09-07-2019 03:29
Als het baby’tje heel klein was, zou ik het ook niet doen. Maar deze is al 9 maanden en heeft al doorgeslapen. Het kan echt geen kwaad om even te kijken of het kindje zichzelf kan troosten en weer in slaap kan vallen. Je hoeft hem geen uren te laten huilen hè? Een paar minuutjes en dan als het dan niet lukt even een aai over zijn bol of handje op de buik. Lekker in zijn eigen bed laten liggen. Hoe gaat het nu Melody?
Al 9 maanden? En die kan klokkijken en weet wanneer 10 minuten alleen huilen voorbij zijn? Want je hebt get eerder over 10 minuten
Heb je zelf al eens 10 minuten alleen gehuild? Vind ik als volwassene al lang.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
Heeft ie geen speentje? Nu ben jij eigenlijk een soort speen, want honger heeft ie niet echt geloof ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven