Step of space scooter?

11-07-2019 16:33 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoon is net 6 en we waren voor hem aan het kijken voor een step. Toen viel mijn oog op die space scooters en nu weet ik niet wat leuker is.

Hij heeft beiden inmiddels geprobeerd in de winkel en vindt de space scooter leuker. Alleen denk ik zelf dat dat wat saai kan worden en is een step wat actiever. Bovendien zou hij een grotere moeten hebben dan hij probeerde in de winkel en ben ik dan weer een beetje bang dat die scooters erg/te snel gaan.

Het is bedoeld als aanvulling op de fiets, of als we ergens wandelen en de jongste gaat op de loopfiets. Jongste vindt dat geweldig maar oudste heeft dan niets zegt maar. Dus kleine stukjes: naar de winkel, naar school een paar blokken verder, door het bos, mee op vakantie etc.

Iemand tips of ervaringen?
Waarom zou een space scooter eentoniger worden dan een step? :?:
Kan je naast space scooteren ook gewoon mee steppen. Het is een step plus..

Op de normale step kan je alleen steppen. Snap die denkwijze even niet.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 11-07-2019 16:47
22.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een dochter van 8 en een dochter van 10. De oudste heeft een step en de jongste een Space Scooter. Beiden worden door allebei gebruikt. De step heeft een lichte voorkeur en is wat makkelijker in gebruik.

Dus ik zou zeggen, je kunt geen slechte keuze maken maar ik heb een hele lichte voorkeur voor de step.

Wij hebben dit model gekozen. Topkwaliteit!

https://www.bol.com/nl/p/jd-bug-smart-s ... 056392674/
Alle reacties Link kopieren
Ik zie ze hier op school alleen maar op steps.
Spacescooters zag ik een paar jaar geleden nog wel, maar nu niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Dochter (7) heeft beide. De step al vanaf haar vierde (een groot model) en de spacescooter (grote versie) heeft ze vlak voor haar 6e verjaardag gekregen. Ze gebruikt ook beide. De step is inderdaad actiever. Op de spacescooter gaan ze vaak sneller, dus als jij loopt en zijn broertje/zusje zit op de loopfiets dan is hij wel echt veel sneller. In het bos werken beide dingen trouwens niet, ze hebben wel een goede ondergrond nodig.

Hier staan op school regelmatig spacescooters in het fietsenrek en maar zelden een step.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring (daar vroeg je ook om). Ik gebruik de step niet voor dingen, waarvoor jij deze wil gebruiken. De reden: na een tijdje steppen is kind het zat en ben ik met de inklapbare step aan het zeulen....
Alle reacties Link kopieren
vergrootglas schreef:
11-07-2019 17:04
Mijn ervaring (daar vroeg je ook om). Ik gebruik de step niet voor dingen, waarvoor jij deze wil gebruiken. De reden: na een tijdje steppen is kind het zat en ben ik met de inklapbare step aan het zeulen....
Zoon is 6, geen 4. Die mag hopelijk gewoon z'n eigen step zeulen?
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben tot nu toe een step voor dochter. Niet zon inklapbare maar een grote met dikke banden (yedoo hebben wij). Is geen makkelijke om mee te nemen. Ze kan er wel hard mee en gaat ermee naar school, winkelcentrum etc.
Binnenkort krijgt ze een spade scooter. Ook leuk maar wel heel anders. Vind het zelf wat minder robuust overkomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ons buurmeisje eens flink gelanceerd zien worden door een spacescooter dus daar ben ik zelf wat huiverig voor.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
sprietgras schreef:
11-07-2019 17:23
Wij hebben tot nu toe een step voor dochter. Niet zon inklapbare maar een grote met dikke banden (yedoo hebben wij). Is geen makkelijke om mee te nemen. Ze kan er wel hard mee en gaat ermee naar school, winkelcentrum etc.
Binnenkort krijgt ze een spade scooter. Ook leuk maar wel heel anders. Vind het zelf wat minder robuust overkomen.
Afbeelding

:flirting:
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor de degelijke step gaan. Die space scooter lijkt me gevaarlijker zodra je valt (en wanneer dat weet je nooit van tevoren) en er kan meer aan kapot.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft beide. De step in 'stunt' step vorm. Die zijn net wat anders. Ze speelt op beide ongeveer even veel. In de wijk zit een skatebaan, daar wordt vooral met de stuntstep op gestept. De spacescooter juist weer als we een stuk wandelen of als ik er met de fiets naast fiets op weg naar oma.

De spacescooters worden best veel tweedehands aangeboden. Misschien is beide kopen dan een optie? Je kan niet genoeg buitenspeelgoed hebben is mijn idee altijd.
Alle reacties Link kopieren
handigmetgeld schreef:
11-07-2019 17:26
Afbeelding

:flirting:
Ook leuk voor een vijfjarige toch ;-)
Alle reacties Link kopieren
sprietgras schreef:
11-07-2019 18:12
Ook leuk voor een vijfjarige toch ;-)
Je hebt van van die crossbrommers voor heel kleintjes (wedstrijden vanaf 5 jaar) maar ik denk dat de meesten hier op viva dat geen goed idee vinden:
Afbeelding
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
huisduif schreef:
11-07-2019 17:40
Ik zou voor de degelijke step gaan. Die space scooter lijkt me gevaarlijker zodra je valt (en wanneer dat weet je nooit van tevoren) en er kan meer aan kapot.

Maakt echt geen hol uit qua vallen. Mijn jongste gaat harder met dr stuntstepje de muren in.

En we hebben ook een spacescooter en dieis 5 jaar oud en wordt nu door 2 kinderen gebruikt en nog helemaal niks stuk aan.

Ik zou voor beiden gaan. Al dan niet 2hands.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 11-07-2019 18:53
2.46% gewijzigd
vergrootglas schreef:
11-07-2019 17:01
Ik zie ze hier op school alleen maar op steps.
Spacescooters zag ik een paar jaar geleden nog wel, maar nu niet meer.
En dus?????
Mij lijkt zo'n space scooter leuker dan een doodsimpele step.

Of je kan zelf de space scooter geven en rondgaan met de pet in de familie om nog een step te kopen.



Ook voor de jongste kunnen die dingen straks nog dienen.
Hier hebben ze beide maar de spacescooter is veruit favoriet.

Overigens voor 50 euro van marktplaats gehaald.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties! Ik ga nog even denken
Spacestep!!!!
Hiermee leggen wij kilometers af zonder een jammerend mekkerend kind. De uitvinding van de eeuw wat mij betreft!!
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft beide. Stepje keer op Koningsdag gekocht. De spacescooter heeft ze zelf gespaard. Ze gaat wel eens met de spacescooter naar school (1,5km enkele reis). Met de step redt ze dat niet.
De spacescooter is veruit favoriet.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Hier ook beiden echter spacestep veruit favo! Heb het gevraagd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven