Zwemmen zonder diploma's

12-07-2019 11:18 120 berichten
Mijn jongste gaat komend weekend op kamp.
Daar gaan ze ook zwemmen.
Met 15 kleuters en 4 maan leiding.
Zoontje heeft geen enkel diploma, is niet de enige zonder diploma's.
Hij krijgt zijn bandjes met buikband om.
Maar toch ....
Ben ik de enige die dit onverantwoord vindt?
Ik zit te denken om mee te gaan, maar dat wil de leiding eerst overleggen.
Ik ben verder zeker geen overbezorgde moeder maar kinderen zonder diploma's geef ik liever niet aan een ander mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dat ook niet willen hoor.
Gek dat ze dat doen.
Eerst diploma's. Ongelukje is zo gebeurd, zelfs als ze constant goed opletten (Wat mij onmogelijk lijkt met zoveel kinderen)
Alle reacties Link kopieren
Is het een pierebadje of een diep bad van 2 meter waar ze van de duikplank mogen?
Is het 1 bad of meerdere baden. En je vergeet de badmeesters/juffen die er rondlopen nog.

Met badjes PLUS een buikband kan je kind verder niet zinken. Maar goed, jouw kind, jouw beslissing.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Dat is absoluut onverantwoord en zou ik ook nooit toestaan!
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
12-07-2019 11:22
Is het een pierebadje of een diep bad van 2 meter waar ze van de duikplank mogen?
Is het 1 bad of meerdere baden. En je vergeet de badmeesters/juffen die er rondlopen nog.

Met badjes PLUS een buikband kan je kind verder niet zinken. Maar goed, jouw kind, jouw beslissing.
Het zwembadpersoneel is geen oppas. Bovendien kunnen ze door de spiegeling van het water ook vaak niet alles zien. Vandaar ook dat begeleiding bij jonge kinderen verplicht is.
Wat is dat voor kamp? Compleet onverantwoord.
ik vind 4 begeleiding bij 15 kleuters sowieso al te weinig. Ik zou zelf mee willen of kind niet laten gaan.
Alle reacties Link kopieren
Is dit een totaal nieuw kamp? Met onervaren begeleiders, die dit voor de eerste keer doen?

Of hebben ze al eerder met 15 kleuters in een peuterbadje gestaan en weten ze wat ze moeten doen?

Ik snap je zorgen; doet mij denken aan de discussie toen de schoolklas van mijn dochter ineens 27km met de fiets op kamp ging.
Eerst denk je 'oh wat eng', eerste keer, en zie je allemaal problemen - totdat je je realiseert dat de juffen, meesters en ouders die meegaan dit al jaren doen. Dus ik hoef ze niet te vertellen hoe ze veilig met een grote groep moeten fietsen - dat weten ze beter dan ik.

Daarom mijn vraag: Is dit een totaal nieuw kamp met grasgroene begeleiders die denken "Hoppa leuk"? Of weten ze méér van peuterzwemmen dan jij en ik samen?
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
Alle reacties Link kopieren
Wie verzint dat nou; 15 kleuters en maar 4 man leiding in een zwembad :facepalm: Welke kleuter heeft er nou al een zwemdiploma? Die zijn echt nog niet ontwikkeld genoeg om zichzelf te redden in water wat dieper is dan kniehoogte.
(ik ga er dan even vanuit dat ze 4 of net 5 zijn, niet al 6.....)
Alle reacties Link kopieren
Compleet onverantwoord.
Alle reacties Link kopieren
Irish_Wasser_Woman schreef:
12-07-2019 11:26
Wie verzint dat nou; 15 kleuters en maar 4 man leiding in een zwembad :facepalm: Welke kleuter heeft er nou al een zwemdiploma? Die zijn echt nog niet ontwikkeld genoeg om zichzelf te redden in water wat dieper is dan kniehoogte.
(ik ga er dan even vanuit dat ze 4 of net 5 zijn, niet al 6.....)
Ook als ze “al 6” zijn kunnen ze nog verdrinken.
Alle reacties Link kopieren
https://www.rotterdamzwemt.nl/wp-conten ... ouders.pdf
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het hier ook niet mee eens zijn.
Alle reacties Link kopieren
SteunEndeToeverlaet schreef:
12-07-2019 11:25
Daarom mijn vraag: Is dit een totaal nieuw kamp met grasgroene begeleiders die denken "Hoppa leuk"? Of weten ze méér van peuterzwemmen dan jij en ik samen?
Dat weten ze duidelijk niet, want dan ga je alleen met 1 op 1 begeleiding zwemmen!
Dat vind ik compleet onverantwoord.
4 begeleiders op 15 kleuters in een zwembad?! O_O

En het zwembadpersoneel is geen oppas/begeleider en mag je niet meetellen.
Nee, ik vind dit echt niet kunnen. Ik zou of zelf meegaan en mijn eigen kinderen begeleiden, of ze niet laten meegaan.
Alle reacties Link kopieren
rosings schreef:
12-07-2019 11:25
ik vind 4 begeleiding bij 15 kleuters sowieso al te weinig. Ik zou zelf mee willen of kind niet laten gaan.
Mee eens.
Ik zou uberhaupt een kleuter niet op kamp laten gaan, of ze nou wel of niet gaan zwemmen.

En zeker niet met zo weinig begeleiding.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
12-07-2019 11:28
Ook als ze “al 6” zijn kunnen ze nog verdrinken.
Uiteraard.
SteunEndeToeverlaet schreef:
12-07-2019 11:25
Daarom mijn vraag: Is dit een totaal nieuw kamp met grasgroene begeleiders die denken "Hoppa leuk"? Of weten ze méér van peuterzwemmen dan jij en ik samen?

Dat weten ze duidelijk niet, want dit is zeer onverantwoord. 4 begeleiders op 15 kleuters?!
Die begeleiding zou 1 op 1 of hooguit 1 op 2 moeten zijn, maar dit kan écht niet!
Als ze er méér van wisten dan wisten ze dat dit niet kan.
Alle reacties Link kopieren
Met 4 /5 jaar al op kamp? En dat zwemmen is een onzalig plan natuurlijk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
En een kleuter op kamp? Dat lijkt me al niks eerlijk gezegd...
Alle reacties Link kopieren
Onverantwoord, ik zou 't niet toestaan. En wat bedoel je met buikband?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon niet. Ik zou niet eens doen als ik zelf de begeleider ben van mijn dochter en 3 andere kleuters. Ze zijn zo snel. Helemaal hyper door dat leuke uitje. Je komt ogen en handen tekort.
Alle reacties Link kopieren
Kleuters op kamp? Ik vind een kleuter te jong om mee op kamp te sturen. En een kleuter met zo'n groot gezelschap laten zwemmen vind ik niet verantwoord.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter gaat met vijftig kinderen op kamp. De laatste dag gaan ze naar een subtropisch zwembad. Mijn dochter is negen en heeft nét haar A en B (laat begonnen ivm kosten). Ze heeft nog niet de ervaring van een subtropisch zwembad. Daarnaast ken ik de kinderen: druk! Er hoeft maar één iemand voor de gein op haar te springen......

Nee ze mag mee maar niet zwemmen. Ik haal haar dan op. Overbezorgde moeder? Heb ik schijt aan. Een kleuter zou ik al helemáál niet laten gaan.
Een kleuter hoort sowieso niet op kamp!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven