baby grote eter?

12-07-2019 13:00 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik een ander topic niet wil kapen:

in een ander topic vertelde een forumster wat haar kind at, en reageerde een andere forumster met het punt dat het veel was. Mijn baby eet dus nog meer (is wel ouder maar at op die leeftijd dus ook meer).

Ik vraag me nu af: heb ik nou gewoon zo'n hongerige baby? Ik was overigens niet van plan me druk te maken, hij groeit goed en is niet te zwaar, dus als hij honger heeft mag hij van mij vooral eten. Maar ik ben dus gewoon nieuwsgierig. In elk geval:

baby is 8 maanden:

6.30: 210 cc melk
10.00: 250 cc pap (dikke pap, die dus met een lepel gegeten moet worden, te dik voor fles)
13.00: rond de 150 gram fruit
15.30: 210 cc melk
19.00 om en nabij 200 gram avond eten (dus veel groenten, klein beetje vis/vlees en beetje pasta/rijst/aardappel, gepureerd dus), en als hij dan nog honger heeft klein stukje fruit
22.00 210 cc melk
Alle reacties Link kopieren
Haha ik was de forumster die reageerde dat dat veel was. Ik reageerde dat omdat ik bang was dat die TO anders zou denken dat haar kind echt veel te weinig zou eten. Als jouw kind dit eet en gewoon normaal groeit, is het goed toch?

Puur logisch zou ik trouwens fruit en pap omwisselen, zodat er meer een normaal eetritme ontstaat qua ontbijt, lunch, avondeten. Dan zou je als je baby er aan toe is in plaats van pap brood kunnen geven en heb je echt een heel gewoon eetritme als hij ouder wordt.

En als jouw baby t nog nodig heeft, lekker die fles blijven geven om 10 uur ‘s avonds! Ik was zelf heel blij toen dat er af was want dat scheelt een onderbreking in de nacht, maar als jouw baby daar nog niet aan toe is, lekker doorgaan zoals je doet. Prima toch??
Wat heeerlijk, zo'n goede eter! Ruilen?
Mijn dochter van 19 mnd eet bijna niks...
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter had als baby al altijd honger en nu nog steeds. Ik zorg gewoon dat ze gezond eet en als ze genoeg andere dingen gehad heeft, krijgt ze rauwkost (wat ze gelukkig lekker vindt en wat bij haar ook vult) of evt fruit. Ze is nu 10 jaar en nog steeds een spriet. Als baby en peuter kreeg ze al altijd overal het maximale van.
Alle reacties Link kopieren
Mijn baby at met 6 maanden een boterham 's ochtends en een boterham 's middags en ook nog fruit en avondeten en ook nog 4 flessen :hyper:

Met 8 maanden at hij 4 a 5 boterhammen, 2 flessen en fruit en avondeten. En vaak ook nog wel iets van een cracker.

Met 10 maanden zaten we op 1 fles en 3 boterhammen, fruit en avondeten.

Dus ik denk dat het gewoon heel erg verschilt per baby, mijn inmiddels 14 maanden oude zoon eet nu gewoon 2 boterhammen, fruit en cracker en avondeten.

En hij is er nooit heel dik van geworden(wel beetje mollig), van zo veel eten. Dus ik denk echt dat het per kind verschilt.
Alle reacties Link kopieren
Minik schreef:
12-07-2019 13:13
Haha ik was de forumster die reageerde dat dat veel was. Ik reageerde dat omdat ik bang was dat die TO anders zou denken dat haar kind echt veel te weinig zou eten. Als jouw kind dit eet en gewoon normaal groeit, is het goed toch?

Puur logisch zou ik trouwens fruit en pap omwisselen, zodat er meer een normaal eetritme ontstaat qua ontbijt, lunch, avondeten. Dan zou je als je baby er aan toe is in plaats van pap brood kunnen geven en heb je echt een heel gewoon eetritme als hij ouder wordt.

En als jouw baby t nog nodig heeft, lekker die fles blijven geven om 10 uur ‘s avonds! Ik was zelf heel blij toen dat er af was want dat scheelt een onderbreking in de nacht, maar als jouw baby daar nog niet aan toe is, lekker doorgaan zoals je doet. Prima toch??
was me helemaal duidelijk dat je het zei om TO gerust te stellen, maar begon me dus af te vragen of die van mij dan zoveel at.

brood lukt nog niet, leuk om mee te spelen maar hij spuugt het meeste weer uit, hij krijgt het wel, en amuseert zich er ook mee, maar eet er dus bijna niets van. Ik geef het gewoon tussendoor, zodat hij eraan kan wennen. Ik denk dat als ik de pap schrap ik een hele boze baby krijg, want dat vind hij eigenlijk het lekkerst. Fruit en pap omwisselen zou inderdaaed wel een plan kunnen zijn,had ik nog niet over na gedacht.

Die 22 uur fles moet hij echt wel, anders is het drama, zo tegen kwart voor tien wordt hij wakker en begint hij te jengelen om die fles, en volgens mij heeft hij gewoon honger, dus ik laat dat lekker gaan. Want als die fles op is is het ook meteen goed.
Alle reacties Link kopieren
Marigold1986 schreef:
12-07-2019 13:14
Wat heeerlijk, zo'n goede eter! Ruilen?
Mijn dochter van 19 mnd eet bijna niks...
ik ben er ook echt heel blij mee, het is echt heel leuk om hem zo te zien smullen van alles wat ik hem aanbied, hij zal nog wel kieskeurig worden over een tijdje, maar zolang hij dat niet is, geniet ik ervan.
Alle reacties Link kopieren
florence13 schreef:
12-07-2019 13:19
was me helemaal duidelijk dat je het zei om TO gerust te stellen, maar begon me dus af te vragen of die van mij dan zoveel at.

brood lukt nog niet, leuk om mee te spelen maar hij spuugt het meeste weer uit, hij krijgt het wel, en amuseert zich er ook mee, maar eet er dus bijna niets van. Ik geef het gewoon tussendoor, zodat hij eraan kan wennen. Ik denk dat als ik de pap schrap ik een hele boze baby krijg, want dat vind hij eigenlijk het lekkerst. Fruit en pap omwisselen zou inderdaaed wel een plan kunnen zijn,had ik nog niet over na gedacht.

Die 22 uur fles moet hij echt wel, anders is het drama, zo tegen kwart voor tien wordt hij wakker en begint hij te jengelen om die fles, en volgens mij heeft hij gewoon honger, dus ik laat dat lekker gaan. Want als die fles op is is het ook meteen goed.
Nou helemaal goed dan toch? Ik zou zelf echt alleen fruit en pap dan omwisselen voor het eetritme, maar voor de rest lijkt het mij helemaal top!
Ik had een baby met eeuwige honger en hij was nog dikkig ook. Omdat het mijn tweede was kon ik er me niet druk om maken (bij mijn eerste was ik nog wat meer van het boekje zeg maar). Hij groeide uit tot een slanke peuter en is nu nog steeds een slanke puber die enorme hoeveelheden wegstouwt.

Ik denk dat de meeste baby's wel aangeven wat ze nodig hebben, lekker laten eten.
Ons pakje boter had meerdere keren per week naast bovenstaande ook dubbele flessen van 210 tot 20 maanden. Hij had honger. Na een hele drukke dag qua spelen/uitproberen zelfs 3 flessen om 19.00. We noemde dit de Triple bottle.

Nu is het een sneller krachtige peuter die nog steeds alles eet wat hij voor zich krijgt. Ik heb mij er geen zorgen om gemaakt. Hij is groot, blank en blond en eet meer dan anderen.
Hier is het wel iets anders omdat alleen de oudste gepureerd gegeten heeft en ook hij maar kort. Veel stukjes dus dat eet in het begin moeilijker, maar dingen die makkelijk gingen zoals een banaan? De jongste krijgt er helaas moeilijke stoelgang van bij meer dan 1 op een dag maar de andere 2 konden er zo 3 achter elkaar weg werken met 8 maanden. We hebben hele gesorekken gehad met het kdv dat ze de oudste toen als net dreumes geen restricties hoefde op te leggen qua eten. Frijt at hij altijd oo en als de buurman niet meer hoefde at hij dat met een gerust hart ook. Ze begonnen de tussendoortjes ronde bij hem en als ze dan de tafel af watren gegaan kreeg hij nog een keer want het was al weer op. Gaven ze hem een cracker stak hij gerust zijn andere hand ook gelijk uit. Warm eten kreeg hij 2 of 3 porties. Dan nog een cracker voor we hem kwamen halen en onderweg een appel en een banaan. En thuisgekomen nog een keer warm willen eten. Er zijn echt tijden geweest dat hij meer at dan ik. Hij is niet dun, maar zweeft tussen iets onder gemiddeld en gemiddeld op de curve. De 2e eet wat minder, maar wel nog steeds veel en hij eet ook echt alles. Die hangt tegen ondergewicht aan ondanks de enorme hoeveelheid eten die hij sons kan bunkeren. Mijn jongste is nu 9 maanden en eet 3 of 4 boterhammen (korstjes gaan niet altijd op), 2 of 3 stuks fruit (ligt er aan wat want appel gaat minder goed dan banaan, kiwi, mandarijntjes ed omdat het te hard is) en 2 bakjes warm eten. Tussendoor nog wat crackers, een keer een koekje oid. En daarnaast nog steeds meer dan een liter fv... Iedere keer als ik overdag probeer met minder fv toe te komen wordt ze in de nacht nog vaker wakker. Ze weegt nu eindelijk een normaal gewicht dus als ze het nodig heeft en anders zelfs wakker wordt van de honger vind ik het helemaal prima (de ka vond dat ze naar 0,8 liter per dag moest vandaar dat ik een paar keer geprobeerd heb minder te geven). Ik ben al lang blij dat ze zo goed is aangekomen dat ze niet alleen niet meer buiten de curve valt maar ook gewoon gemiddeld is. Ze lijkt op haar oudste broer qua bouwen dit gewicht past haar ook beter, de middelste mag wel wat aankomen maar is ook veel smaller gebouwd dus dat hij lager zit op de curve past wel bij hem.

Kijk naar je kind, gaat het goed dan is het goed.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk hoor zo'n goede eter! Dochter is ook 8 maanden en krijgt 4 flessen van 210 (waarvan 1 papfles). Daarnaast knabbelt ze zo af en toe wat op een stuk fruit/groente/brood, maar echt eten kun je het nog niet noemen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje is 9 maanden en eet ook zoiets hoor. Zolang ze niet veel te dik zijn lijkt het me prima.

Ik vind het juist heerlijk en gezellig dat hij zo goed en leuk eet :)
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een baby van 8 maanden, menu is zo:
7.30 papfles 210cc en 4 eetlepels granen
9.00 fruit, 1-2 stuks en water/thee
11.30 1 tot 1,5 boterham en meestal wat snoep tomaatjes, stukjes paprika, komkommer of wat rood fruit en water/thee
15.00-16.00 halve boterham of fruit en meestal nog een soepstengel
18.00 250 gram groente-vis/vlees-aardappel/rijst/pasta
19.00 fles 120 cc (gaat meestal niet op)

Sinds vorige week weigert hij z'n flessen overdag, dus die krijgt hij niet meer. Maar hij doet het hier goed op, is vrolijk en tevreden, kruipt de hele kamer door. Dus ik vind het allemaal prima.
Toen onze zoon zo oud was kreeg hij sowieso nog 4 flessen van 210 en daarnaast pap, brood, fruit en avondeten (wat wij aten maar dan zonder kruiden, zout enz en minder vlees/vis dan wij aten) en crackers tussendoor. Ik vind het niet gek veel alleen het tijdstip vd pap zou ik zelf anders doen maar als het goed werkt voor jouw kindje, helemaal goed toch!
Waar begin je de dag niet met pap? Dan heeft hij een goede bodem en kan je om 10 uur fruit geven (eventueel een halve liga doorheen prakken) en daarna lunch.

Maar het is jouw kind dus doe vooral wat werkt en goed voelt! :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven