Vriendin van dochter mag niet bij ons

12-07-2019 20:29 150 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een jaar geleden is er een nieuw meisje bij m'n dochter in de klas gekomen.
Mijn dochter en zij raakten bevriend en ze zijn nu echt dikke vriendinnen.
Ze spreken vaak na schooltijd af maar dan buiten. Of ze videobellen in de avond. Het meisje mag namelijk niet bij ons thuis komen. De reden daarvan weet ik niet.
Het meisje is 1,5 jaar geleden uit Marokko in Nederland komen wonen alleen met haar vader. (Moeder heeft ze nooit gekend)
Haar vader werkt heel veel en komt meestal pas om 22 u s avonds thuis. Dus dan is ze altijd alleen thuis.
Ze is hartstikke welkom om bij ons thuis mee te eten en zo wat minder alleen te zitten. Maar haar vader wil het niet.
Ik krijg de reden hiervoor niet boven water, vader nog nooit gezien (zelfs de afscheidsavond groep 8 was het meisje alleen...), heb wel z'n nummer maar z'n Nederlands is slecht.
Ik heb een beetje met haar te doen en probeer te begrijpen waarom ze zo binnen gehouden wordt.
Het meisje is mijn verantwoordelijkheid niet maar we hebben hier in huis denk ik wat meer gezelligheid te bieden dus vind het een beetje jammer dat ze alleen thuis is zoveel.
Is dit een gevalletje 'niet mee bemoeien' ?
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
13-07-2019 14:39
Dit meen je toch zeker niet serieus?
Waarom zou dit niet kunnen?
To heeft geeb mannelijke partner en msd ziet de vader dit als iets waar hij zijn dochter niet aan wil blootstellen. Dat to een slecht voorbeeld is/invloed heeft op dochter
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
13-07-2019 14:49
Waarom zou dit niet kunnen?
To heeft geeb mannelijke partner en msd ziet de vader dit als iets waar hij zijn dochter niet aan wil blootstellen. Dat to een slecht voorbeeld is/invloed heeft op dochter
Die man zorgt toch zeker zelf niet goed voor zijn kind door haar aan haar lot over te laten? Hoezo zou het door TO komen dat het meisje tot 22.00 ‘s avonds alleen is?
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
13-07-2019 14:51
Die man zorgt toch zeker zelf niet goed voor zijn kind door haar aan haar lot over te laten?
En daarom zou het niet kunnen dat hij TO niet okay vindt om het kind bij te laten. Ik zou wellicht mijn dochter (if any) bij TO laten, maar dat betekent niet dat hij dat ook zou doen. Mensen hebben nou eenmaal een overtuiging, die soms anders dan die voor jou en die tegen jou overtuiging in kan gaan. Je hoeft het niet te accepteren maar zomaar wegzetten als "kan niet" lijkt me niet goed om te doen.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
13-07-2019 14:51
Die man zorgt toch zeker zelf niet goed voor zijn kind door haar aan haar lot over te laten? Hoezo zou het door TO komen dat het meisje tot 22.00 ‘s avonds alleen is?
Ik heb het over het niet bij to thuis mogen komen, niet over het tot 22.00 thuis zijn alleen
Frankly my dear, I don"t give a damn
madamzonderm schreef:
13-07-2019 14:58
En daarom zou het niet kunnen dat hij TO niet okay vindt om het kind bij te laten. Ik zou wellicht mijn dochter (if any) bij TO laten, maar dat betekent niet dat hij dat ook zou doen. Mensen hebben nou eenmaal een overtuiging, die soms anders dan die voor jou en die tegen jou overtuiging in kan gaan. Je hoeft het niet te accepteren maar zomaar wegzetten als "kan niet" lijkt me niet goed om te doen.
Een vrouw (alleen) die goed voor haar kinderen zorgt en zich ook nog eens wil ontfermen over zijn kind?
Wat een grove belediging naar TO toe zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ja! En deze man kan niet beledigen?
madamzonderm schreef:
13-07-2019 15:07
Ja! En deze man kan niet beledigen?
Jij vindt dat niet onbeschoft?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niks gezegd over of ik het onbeschoft vind of niet.
madamzonderm schreef:
13-07-2019 15:17
Ik heb niks gezegd over of ik het onbeschoft vind of niet.
Misschien zou je dat eens moeten doen?
Alle reacties Link kopieren
Hoezo?
kennen jullie deze man allemaal persoonlijk ofzo?
Theamuts schreef:
13-07-2019 15:20
Misschien zou je dat eens moeten doen?
Waarom? Er ís helemaal niks gezegd tegen/over TO door die man, er wordt hier gespeculeerd over wat de reden zou kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Torment schreef:
13-07-2019 15:24
kennen jullie deze man allemaal persoonlijk ofzo?
Weet ik niet. Ik kan niemand die ik ken linken in dit verhaal. Tenminste niet met zekerheid.
Star² schreef:
13-07-2019 15:25
Waarom? Er ís helemaal niks gezegd tegen/over TO door die man, er wordt hier gespeculeerd over wat de reden zou kunnen zijn.
Juist. Hangmat vraagt naar of ze zich met e.a.a. moet bemoeien en enigszins hoe het zou kunnen komen. Eerder werd de mogelijkheid dat de man iets verkeerd vond aan Hangmat afgedaan als dat dat onbeschoft, niet okay of zoiets is. Ik wilde de mogelijkheid dat de man dat zo zag openlaten. Dat staat los van wat ik daarvan zou vinden.
Anyway wat de reden ook is. Als het vriendinnetje niet bij ons mocht komen zou ik niet heel veel zin hebben die vriendschap te stimuleren. Als kennismaken met de vader geen soulaas biedt dan liet ik het doodbloeden.
Alle reacties Link kopieren
Jane Doe schreef:
13-07-2019 15:31
Anyway wat de reden ook is. Als het vriendinnetje niet bij ons mocht komen zou ik niet heel veel zin hebben die vriendschap te stimuleren. Als kennismaken met de vader geen soulaas biedt dan liet ik het doodbloeden.
Ik zou zeggen, ga lekker naar Marokko met je dochter en nadat je er 1,5 jaar woont, laat je je dochter achter bij een ander die je niet kent. Wat een vooroordelen weer. Topicstarter heeft nooit de beste man gesproken en jij hebt het over een vriendschap die niet wederzijds is? Topicstarter neemt nieteens de moeite om de beste man te leren kennen maar zijn dochter moet wel bij haar thuis komen. Is goed met jullie.
In dit geval zeker. Het is snel zomervakantie, dan gaan ze naar Marokko, vader trouwt zijn nieuwe vrouw, en na de vakantie is dochter onder de hoede van tweede vrouw. Vader is altijd voogd onder islamitische wetgeving, dus of de biologische moeder nu gestorven, gescheiden of ziek is, het is normaal dat vader eerste verzorger is.
Hopelijk kunnen tweede vrouw en dochter met elkaar overweg...
Nijntje030 schreef:
13-07-2019 15:35
Ik zou zeggen, ga lekker naar Marokko met je dochter en nadat je er 1,5 jaar woont, laat je je dochter achter bij een ander die je niet kent. Wat een vooroordelen weer. Topicstarter heeft nooit de beste man gesproken en jij hebt het over een vriendschap die niet wederzijds is? Topicstarter neemt nieteens de moeite om de beste man te leren kennen maar zijn dochter moet wel bij haar thuis komen. Is goed met jullie.
Eens. TO zet zichzelf neer als een soort barmhartige Sameritaan,die het meisje wel even zal redden en de vader wordt met de minuut slechter afgeschilderd al dan niet door andere leden hier. Ik zou er ook voor bedanken.
Torment schreef:
13-07-2019 15:24
kennen jullie deze man allemaal persoonlijk ofzo?
Ja dit. We moeten ineens stelling nemen tegen een denkbeeldige reden waarom die man zijn kind niet ergens wil laten spelen.
Alle reacties Link kopieren
Nijntje030 schreef:
13-07-2019 15:35
Topicstarter heeft nooit de beste man gesproken en jij hebt het over een vriendschap die niet wederzijds is? Topicstarter neemt nieteens de moeite om de beste man te leren kennen maar zijn dochter moet wel bij haar thuis komen. Is goed met jullie.
Hm, ze weet dat hij niet goed Nederlands spreekt en hij was niet bij een afscheid van groep 8, wat Hangmat zag als een kans hem te zien.
Maar op die leeftijd kwam ik bij leeftijdsgenootjes thuis waarvan onze ouders elkaar niet kenden. Hangmat heeft de hoop hem snel te zien als ze haar dochter bij hem komt halen.
Hangmat zegt niet dat zijn dochter thuis *moet* komen maar vraagt zich af waarom het niet mag en heeft het een beetje met het meisje te doen.

Ik heb het idee dat Hangmat zich niet neerzet als barmhartige samaritaan. Ook dat ze de man in niet diskrediet brengt.
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
12-07-2019 21:14
Zo hee, lekker beledigend voor TO en haar dochter!
Ze hoeven het niet perse zo op te vatten..
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Zo wat een uit de hand gelopen topic dit.
Met veel aannames. Waarom zou deze man niet goed voor zijn dochter zorgen?

Hangmat, misschien moet je het iets meer tijd geven. Ik zou het van een afstand een beetje in de gaten houden, maar niet te veel mee bemoeien.
Alle reacties Link kopieren
Wat een aparte topic is dit...

Veel aannames ..

De man doet niks verkeerds
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
mamsvan schreef:
13-07-2019 17:22
Wat een aparte topic is dit...

Veel aannames ..
Ja best wel.
mamsvan schreef:
13-07-2019 17:22
De man doet niks verkeerds
Hier nog een aanname
Alle reacties Link kopieren
Hangmat schreef:
12-07-2019 21:07
Maar maandag mag ze daar blijven eten en haal ik haar op dus dan zal ik die vader wel eindelijk in levende lijve zien neem ik aan.
Hangmat, als je hem ontmoet, zou je willen laten weten hoe het was? Ik ben benieuwd. Hopelijk is het antwoord op deze vraag niet te persoonlijk voor jou of de meneer.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
13-07-2019 14:38
Als jij als ouder je kind in de basisschoolleeftijd iedere dag tot 22.00 alleen zou laten zitten, dan zou ik je een waardeloze en egoïstische moeder vinden. Ik kan er met mijn pet niet bij, dat je dit een normale situatie voor een jong kind vindt. In dit geval is het ook nog eens “en en”. En zelf voor haar eten zorgen en tot laat alleen thuis blijven. Zelfs een hond laat je niet zo lang alleen thuis!
Als ik een kind, dat na de zomervakantie naar het voortgezet gaat, iedere dag tot 22 u alleen laat zou dat inderdaad knap waardeloos gedrag zijn van mijn man en mij, want dat zou betekenen dat we de zorg niet op elkaar afstemmen en blijkbaar andere prioriteiten hebben, zoals avondjes uit en bij vrienden op bezoek.

Dat kan en mag je niet vergelijken met de situatie van deze vader. Die man is alleenstaand, hij zit s avonds niet met zijn maten in de kroeg maar is op zijn werk. Een baan zoeken die beter aansluit bij de schooltijden van zijn dochter zal ook niet gemakkelijk zijn als hij hier pas 1.5 jaar woont en de taal nog niet goed spreekt. Wat moet hij dan, met een uitkering op de bank gaan zitten verpieteren omdat het Viva forum dat van hem eist? Wat een gelul zeg.

En ja, áls ik alleenstaand moeder was, en áls ik pas anderhalf jaar in een mij vreemd land woonde, en áls ik dan s avonds moest werken, dan zou ik ook eerder mijn bijna-puber thuis laten dan bij een mij onbekende ouder van een klasgenootje.
Sowieso zou ik niet willen dat mijn kind doorlopend bij een ander aan tafel schoof, ik hou er niet van om afhankelijk te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven