Dochter wil naar de bios

15-07-2019 22:37 160 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen vlakbij Amsterdam en mijn dochter van 14 jaar wil morgen voor het eerst op date met een jongen naar de film. Discussiepuntje: film is om 21.00 uur afgelopen en wij willen eigenlijk niet dat ze dan nog door de stad loopt. Eerder op de dag draait deze film niet. Wat te doen??

PS. Wij kennen deze jongen nog niet, 15 jaar bij haar uit de klas.
Haar ophalen bij de bioscoop.
Alle reacties Link kopieren
Kan je haar niet ophalen?
wat gebeurt er dan om 21 uur in amsterdam?
Cazandra schreef:
15-07-2019 22:38
Haar ophalen bij de bioscoop.
Dit. Kun je de jongen ook gelijk een lift geven.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
15-07-2019 22:39
wat gebeurt er dan om 21 uur in amsterdam?
Dan schemert het, gok ik. Spannend!
:)

Serieuze reactie: dan haal je haar toch op? Spreek je met een vriendin af om zelf een hapje te eten en op de terugweg dochter mee te nemen. Of als ze naar Pathé Bijlmer gaan is het qua reizen misschien ook makkelijker voor jullie?
Een zebra is geen paard met strepen
Jamaarhoe schreef:
15-07-2019 22:41
Dan schemert het, gok ik. Spannend!
:)

Serieuze reactie: dan haal je haar toch op? Spreek je met een vriendin af om zelf een hapje te eten en op de terugweg dochter mee te nemen. Of als ze naar Pathé Bijlmer gaan is het qua reizen misschien ook makkelijker voor jullie?
dan schemert het nog niet eens.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind haar oud genoeg om in Amsterdam naar een film te gaan die tot 21 uur duurt. Het is dan nog niet eens donker nu. Ophalen vind ik best belachelijk.
impala wijzigde dit bericht op 15-07-2019 22:43
14.39% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
14 jaar? Ophalen bij de bios, jongen mag mee.
Love is the meaning of life
Hier moeten de meisjes van de leeftijd van je dochter voor het donker binnen zijn. Als jullie dichtbij Amsterdam wonen moet dat wel tukken toch als de film om 21 afgelopen is?
Alle reacties Link kopieren
Kinderen van 10 spelen in de zomer nog buiten om die tijd.
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
15-07-2019 22:45
Kinderen van 10 spelen in de zomer nog buiten om die tijd.
In de buurt, niet in de stad als ze daar niet wonen.
impala schreef:
15-07-2019 22:45
Kinderen van 10 spelen in de zomer nog buiten om die tijd.
Ik vind mijn kindvriendelijke woonwijk toch net even wat anders dan Amsterdam centrum. Of hoe dat gebied ook heet waar je naar de film kunt.
anoniem_386990 wijzigde dit bericht op 15-07-2019 22:48
11.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
15-07-2019 22:45
Kinderen van 10 spelen in de zomer nog buiten om die tijd.
Op het Leidseplein? Das een gekke plek ;)
Een zebra is geen paard met strepen
Torment schreef:
15-07-2019 22:47
Ik vind mijn kindvriendelijke woonwijk toch net even wat anders dan Amsterdam centrum.
ja waarschijnlijk lopen er in amsterdam om 21 uur meer mensen op straat en is er ook meer toezicht
ik ging op mijn 15e interrailen
Compromis, ze om 21.30 uur ophalen, mogen ze tot 23.00 bij jou thuis chillen.
anoniem_646db39a375d0 wijzigde dit bericht op 15-07-2019 22:51
4.40% gewijzigd
S-Meds schreef:
15-07-2019 22:48
ja waarschijnlijk lopen er in amsterdam om 21 uur meer mensen op straat en is er ook meer toezicht
En wat voor mensen. Die wil ik tussen de middag niet eens tegenkomen.
Alle reacties Link kopieren
Jamaarhoe schreef:
15-07-2019 22:47
Op het Leidseplein? Das een gekke plek ;)
Dat wonen ook kinderen in de buurt hoor.
.
Alle reacties Link kopieren
Vanuit de puber geredeneerd is ophalen wel het gênantste wat je haar aan kunt doen.

Is het een optie dat ze jullie een berichtje stuurt als ze vertrekt en zo’n volgapp op de telefoon zet?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
15-07-2019 22:39
wat gebeurt er dan om 21 uur in amsterdam?
Dit.....ik zie het probleem niet zo. 21 uur is nog hartstikke vroeg toch?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
15-07-2019 22:48
ja waarschijnlijk lopen er in amsterdam om 21 uur meer mensen op straat en is er ook meer toezicht
Maar dan moet je het ov nog terug nemen en dat duurt 30 tot 45 minuten, met misschien stukken lopen of wachten op plekken waar het minder druk en veilig is.
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
15-07-2019 22:49
Vanuit de puber geredeneerd is ophalen wel het gênantste wat je haar aan kunt doen.

Is het een optie dat ze jullie een berichtje stuurt als ze vertrekt en zo’n volgapp op de telefoon zet?
Hier niet hoor.
Celaena_Aelin schreef:
15-07-2019 22:49
Vanuit de puber geredeneerd is ophalen wel het gênantste wat je haar aan kunt doen.

Is het een optie dat ze jullie een berichtje stuurt als ze vertrekt en zo’n volgapp op de telefoon zet?
Waarom gênant? Mijn 14 jarige vind het maar al te fijn dat zijn ouders zijn persoonlijke über (of hoe je het ook zegt)zijn.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
15-07-2019 22:48
ja waarschijnlijk lopen er in amsterdam om 21 uur meer mensen op straat en is er ook meer toezicht
Zeker waar. Maar als je van buiten Amsterdam komt kán het wat overweldigend zijn misschien. Al die mensen, allemaal toeristen die een andere taal spreken. Als je niet goed weet welke tram je moet hebben.
Ik ben in Amsterdam opgegroeid en herken t niet bij mezelf, maar vriendinnen die ik leerde kennen tijdens mn studie moesten echt wennen aan De Grote Stad. Kan me voorstellen dat t met 14 (of als niet Amsterdamse ouder) best een dingetje is.
Een zebra is geen paard met strepen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven