Slaapprobleem

16-07-2019 21:36 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Onze zoon van 3 maanden heeft sinds 1 week dat hij bij elke keer dat hij naar bedje gaat begint te huilen. Voorheen sliep hij heel snel in en was dit nooit een probleem. Van een op andere dag lukt het niet meer en begint hij te huilen zodra hij zijn bedje raakt.

Daarnaast heeft hij van 20 tot 21u zijn huilmoment. Soms denk ik dat hij misschien te moe is. Omdat hij om 20u begint te huilen maar om 21u nog de fles krijgt.. Dat hij zo vermoeid is dat in slaap vallen niet meer lukt en hij dus zijn flesje eerder wil.

Waar kan dit door komen? En vooral, hoe lossen we het op.

Ps. Hij wordt ingebakerd.
Soms lijkt het alsof ie droomt. Vorige week werd hij in een keer met een gil wakker.
anoniem_374974 wijzigde dit bericht op 16-07-2019 22:00
28.80% gewijzigd
Los van waar het door kan komen, kan je het oplossen? Hem bij je houden misschien? 3 maanden is nog zo klein! Doe wat werkt.
Alle reacties Link kopieren
Morgenstond_ schreef:
16-07-2019 21:40
Los van waar het door kan komen, kan je het oplossen? Hem bij je houden misschien? 3 maanden is nog zo klein! Doe wat werkt.
Hij is 's avonds echt ontroostbaar. Ik vind het heel zielig voor hem
Alle reacties Link kopieren
Kan de avond fles ook om 20.00 uur?
Gewoon eerder, voor de huilbui aan?

En die huiltjes in slaap herken ik wel,beetje verwerken van de dag.
Alle reacties Link kopieren
JessMariano_1986 schreef:
16-07-2019 22:01
Kan de avond fles ook om 20.00 uur?
Gewoon eerder, voor de huilbui aan?

En die huiltjes in slaap herken ik wel,beetje verwerken van de dag.
Zou kunnen denk ik? Ik dacht er zelf ook al aan. Nu slaapt hij steeds van 22 tot 8 ongeveer.
Alle reacties Link kopieren
Als ik iets heb geleerd in de afgelopen 11 maanden dat honger en eten geen schema hebben ;) en dat is eigenlijk ook bij slapen.

Huilen is hier eten.
Jengelen is slapen.

En na een maand of vijf ging ik dat herkennen.
Lekker die fles eerder geven. En wordt hij toch nog een keer wakker dan misschien wel weer eentje.

Ik denk dat dat zichzelf wel regelt uiteindelijk!
Hopelijk helpt het en slaapt hij weer lekker :) Succes
Alle reacties Link kopieren
Waarom geef je die fles dan niet om 20:00 ipv je kind uur te laten huilen/jengelen ?
Alle reacties Link kopieren
https://kiind.nl/voeden-op-verzoek-vuistje-vol/ misschien heb je hier wat aan?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou inderdaad de fles eerder geven en daarna in zijn bedje leggen.
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
17-07-2019 07:40
Waarom geef je die fles dan niet om 20:00 ipv je kind uur te laten huilen/jengelen ?
Bij mijn eerste heb ik die ' fout ' ook gemaakt om star te zijn in flestijden
.dat kwam in ons geval echt door t cb dat echt rigide sprak over flesvoeding. .dat moest precies op bepaalde tijden ed. Gekkenwerk natuurlijk maar in t begin doe je braaf wat gezegd wordt. Later en bij de jongste ben ik meer op verzoek gaan voeden . Werkte duizend keer beter. Dus TO..gewoon eerder de fles geven en m lekker bij je houden als hij huilt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou idd ook eerder de fles geven, zou niet weten waarom niet.
Daarnaast zou ik het geen slaapprobleem noemen, van 22h-8.00 is natuurlijk al hartstikke goed voor zo'n kleintje!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook van voeden op verzoek, met flesvoeding werkte dat hier ook goed. Het handige is dan dat je aan het einde van de dag steeds kunt optellen hoeveel hij gedronken heeft dus dat weet je ook nog precies.

Je hoeft ook niet per se te wachten tot hij gaat huilen, maar misschien begint jouw zoontje daar wel mee, alle baby’s geven dat weer anders aan. Ik heb er nu weer eentje die z’n handjes begint op te eten net als de oudste en de middelste deed een lammetje na. Vanzelf kwam er hier een wat ritme in (voor een tijdje) steeds. En soms, als het zo uitkomt en je weg moet bijvoorbeeld, dan reken je het een beetje uit en probeer je het gewoon wat eerder en geeft de fles tot hij niet meer wil.

En een jengeluurtje en bepaalde perioden dat ze gewoon bij je willen liggen of zuigbehoefte hebben zonder honger hoort er ook allemaal bij. Je doet het goed, hoor. Je probeert te kijken wat hij nodig heeft, meer kun je niet doen dan hem dat proberen te geven.

P.S. Waarom baker je hem eigenlijk in? Is hij over het algemeen onrustig met in slaap vallen?
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven