Interesseert het die mensen echt niks

17-07-2019 15:46 97 berichten
dat je ze iedere dag hun kinderen uit hoort schelden?

Iedere dag van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat.
De eerste tijd dat ze hier kwamen wonen was het nog normaal, maar eenmaal ingeburgerd ging de deksel van de pot. Er gaat geen dag voorbij dat je ze niet hoort.

Een maand of 4 geleden heeft iemand er eindelijk wat van gezegd, maar die kreeg de wind van voren.

Ik snap niet dat ze de hele buurt mee laten genieten. Totaal geen gene.

Instantie bellen? En wie kan mij garanderen dat het anoniem blijft.
Ik weet namelijk dat een ander gezin het dossier in heeft kunnen kijken en zo achter de naam van de melder zijn gekomen.
veiligthuis.nl
Wat dan nog, als ze weten wie de melding heeft gedaan? Interesseert die kinderen jou dan niks?
Alle reacties Link kopieren
Kinderbescherming?
Wijkagent?
Ik zou bellen. Het lijkt mij ontzettend slecht voor je mentale staat als je heel de dag uitgescholden wordt. Zelfs voor volwassenen. Ik snap dat je het een beetje eng vind, maar jij bent niet de enige die het hoort. Dus jij bent één van zovelen die anoniem een melding kan hebben gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt me absoluut niet normaal. Ik heb denk ik 2x in m'n leven iemand hun (jonge) kind horen uitschelden (op straat/in het winkelcentrum) en schrok daar best van. Als je het dag in dag uit de hele tijd hoort zou ik zeker VeiligThuis even bellen. Kan ook gewoon voor advies volgens de website van de Rijksoverheid.
Onze buren zijn ook zo. Soms gaan we maar binnen zitten of op een terras. Jeugdzorg zit er al op. Doen daar niet zoveel mee. Helaas.
Mijn mans ex vrouw is ook zo geworden. Uiteindelijk (om andere redenen) Ots. Hielp ook niets. Nergens aan. Maar zeker niet aan het schelden.
Je kan het wel melden, zou zelf wel doen. Wie weet houd het op als ze hulp krijgen.

Is het een huurhuis? Anders misschien overlast melden. De wind van voren heb ik er wel voor over.
Er zelf op afstappen geeft een fikse ruzie als resultaat. Dat zie ik echt niet zitten.
Ik zal het er eerdaags eens met iemand over gaan hebben. Er moet echt iets aan gedaan worden.
En natuurlijk vind ik het zielig voor die kinderen, maar ik zou het ook zielig voor mezelf vinden als ik hier geen normaal leven meer heb.
Wat erg voor die kinderen. Elke dag uitgescholden worden is mishandeling.
SjakS schreef:
17-07-2019 16:32
Onze buren zijn ook zo. Soms gaan we maar binnen zitten of op een terras. Jeugdzorg zit er al op. Doen daar niet zoveel mee. Helaas.
Mijn mans ex vrouw is ook zo geworden. Uiteindelijk (om andere redenen) Ots. Hielp ook niets. Nergens aan. Maar zeker niet aan het schelden.
Je kan het wel melden, zou zelf wel doen. Wie weet houd het op als ze hulp krijgen.

Is het een huurhuis? Anders misschien overlast melden. De wind van voren heb ik er wel voor over.
Ook als die wind eeuwigdurend zal duren?

Ik weet van een ander gezin waar het er zo aan toegaat dat het niks heeft geholpen. De kinderen zitten er nog en er zijn ik weet niet hoeveel gesprekken gevoerd.
In mijn ogen, en niet alleen die van mij, hadden ze die kinderen echt uit huis moeten plaatsen.
Bedenk het zo: die kinderen overleven dar dagelijks, dus jij als volwassene overleeft het in het uitzonderlijke geval dat jouw anonieme melding bekend wordt bij die mensen ook wel.
Stop met miepen en naar anderen wijzen en kom in actie.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
17-07-2019 17:03
Bedenk het zo: die kinderen overleven dar dagelijks, dus jij als volwassene overleeft het in het uitzonderlijke geval dat jouw anonieme melding bekend wordt bij die mensen ook wel.
Stop met miepen en naar anderen wijzen en kom in actie.
Helaas ligt het niet altijd zo simpel. Ik had ooit hetzelfde aan de hand, en heb veilig thuis gebeld. Die wilden er uiteindelijk niks mee, voor mijn veiligheid. Want ik of de andere directe buur waren de enigen die het konden horen en de buurman had na eerdere meldingen al met een mes staan zwaaien en geprobeerd het huis van de melders in de fik te steken. En de kinderen bleven gewoon thuis, want beweerden - net als moeder - dat er niks was. Vader ging een nachtje de cel in voor de fik en daar bleef het bij.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken een gezin waarbij dit ook aan de hand was en het kind nam het over. Toen is veilig thuis het gezin gaan coachen en gaat nu veel beter.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
17-07-2019 17:24
Ik ken een gezin waarbij dit ook aan de hand was en het kind nam het over. Toen is veilig thuis het gezin gaan coachen en gaat nu veel beter.
Ja dat bedoel ik. Dan word het hopelijk beter. Lagen verwachtingen houden. Want ken dus ook 2 gezinnen waar het niets hielp. Maar er zijn echt gezinnen die wel beter draaien daarna. Dat is mij de wind van voren waard ja. Ik ben ook gewoon niet zo bang voor echt gedoe. Heb een grote man in huis (0;
spuit_111 schreef:
17-07-2019 17:20
Helaas ligt het niet altijd zo simpel. Ik had ooit hetzelfde aan de hand, en heb veilig thuis gebeld. Die wilden er uiteindelijk niks mee, voor mijn veiligheid. Want ik of de andere directe buur waren de enigen die het konden horen en de buurman had na eerdere meldingen al met een mes staan zwaaien en geprobeerd het huis van de melders in de fik te steken. En de kinderen bleven gewoon thuis, want beweerden - net als moeder - dat er niks was. Vader ging een nachtje de cel in voor de fik en daar bleef het bij.
Dit verhaal komt me wat onwaarschijnlijk voor. Als je met een mes staat te zwaaien en probeert brand te stichten kom je er echt niet met een nachtje cel van af. Bovendien zal de politie als er kinderen in het spel zijn, sowieso zelf direct een zorgmelding doen en die moet behandeld worden. Zelfs als een jongetje van 12 uit baldadigheid fikkie stookt levert dit al een zorgmelding van de politie op.
Kijk dat scheelt, ik heb niemand die mij zal beschermen. Al denk ik dat de buurt zich er dan wel mee gaat bemoeien.
Denk... want in een eerder soortgelijke situatie kreeg ik geen bijval, maar stond iedereen wel op straat te genieten.
Ariellle schreef:
17-07-2019 17:43
Dit verhaal komt me wat onwaarschijnlijk voor. Als je met een mes staat te zwaaien en probeert brand te stichten kom je er echt niet met een nachtje cel van af. Bovendien zal de politie als er kinderen in het spel zijn, sowieso zelf direct een zorgmelding doen en die moet behandeld worden. Zelfs als een jongetje van 12 uit baldadigheid fikkie stookt levert dit al een zorgmelding van de politie op.
Ik geloof dat wel hoor.
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet met Veilig Thuis overleggen of je een anonieme melding kunt doen? Dan hoef je je ook geen zorgen te maken of ze toch je naam openbaar maken, want die hebben ze dan zelf ook niet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Susan schreef:
17-07-2019 17:50
Kun je niet met Veilig Thuis overleggen of je een anonieme melding kunt doen? Dan hoef je je ook geen zorgen te maken of ze toch je naam openbaar maken, want die hebben ze dan zelf ook niet.
Je kan altijd anoniem advies vragen (https://www.veiligthuisutrecht.nl/vrage ... em-bellen/)



Kan ik ook anoniem blijven?
06 september 2017

Als u als burger belt met zorgen over iemand die u kent en u wilt uw eigen naam liever niet bekend maken, dan kunt u dit aangeven in het gesprek met de medewerker van Veilig Thuis Utrecht. Deze bespreekt dan met u waarom u liever anoniem wilt blijven en wat dat betekent voor de rol die Veilig Thuis kan gaan spelen. Belt u voor advies, dan is anoniem blijven geen probleem. Plaatst u een melding dan maakt u samen met de medewerker de afweging wat de mogelijkheden zijn om de zorgen toch verder op te kunnen pakken als u anoniem wilt blijven.
Susan schreef:
17-07-2019 17:50
Kun je niet met Veilig Thuis overleggen of je een anonieme melding kunt doen? Dan hoef je je ook geen zorgen te maken of ze toch je naam openbaar maken, want die hebben ze dan zelf ook niet.
Ja dat is uiteindelijk toch wel mijn intentie. Zit weinig anders op.
Ariellle schreef:
17-07-2019 17:54
Je kan altijd anoniem advies vragen (https://www.veiligthuisutrecht.nl/vrage ... em-bellen/)



Kan ik ook anoniem blijven?
06 september 2017

Als u als burger belt met zorgen over iemand die u kent en u wilt uw eigen naam liever niet bekend maken, dan kunt u dit aangeven in het gesprek met de medewerker van Veilig Thuis Utrecht. Deze bespreekt dan met u waarom u liever anoniem wilt blijven en wat dat betekent voor de rol die Veilig Thuis kan gaan spelen. Belt u voor advies, dan is anoniem blijven geen probleem. Plaatst u een melding dan maakt u samen met de medewerker de afweging wat de mogelijkheden zijn om de zorgen toch verder op te kunnen pakken als u anoniem wilt blijven.
Is het advies, probeer met uw buurtgenoot te praten? Want dat zal het hem echt niet worden hoor.

Iemand hier die weleens een anonieme melding heeft gemaakt en of dat nut heeft gehad?
Alle reacties Link kopieren
Nee, het interesseert ze blijkbaar niks.
Je wilt echt niet weten hoeveel ouders hun eigen kind niet goed kunnen opvoeden.

Je kan inderdaad anoniem een melding doen bij Veilig Thuis.
Dus zonder je naam en telefoonnummer te noemen.
Zeg erbij dat je bang bent voor een tegenreacties.
Dank voor de aanmoediging!
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
17-07-2019 17:59
Is het advies, probeer met uw buurtgenoot te praten? Want dat zal het hem echt niet worden hoor.

Iemand hier die weleens een anonieme melding heeft gemaakt en of dat nut heeft gehad?
Ja, ik.
Ik had hetzelfde als jou. Was bang voor tegenreactie.
Maar deze alleenstaande ' moeder' bleek alcoholiste. En liet haar dochtertje aan haar lot over.
Op den duur had ik ook gewoon schijt eraan hoe ze zouden reageren.
Ze zijn niet achter mijn identificeren gekomen.
Jeugdzorg komt er nu regelmatig.
Moeder' besteed noodgedwongen meer aandacht aan haar dochtertje, maar is nog steeds alcoholiste.
En het wrange in dit verhaal is dat ze met haar eerste dochter hetzelfde gedaan heeft.
Ze heeft ook nog een hond die ze nooit uitlaat.
miedo schreef:
17-07-2019 18:17
Ja, ik.
Ik had hetzelfde als jou. Was bang voor tegenreactie.
Maar deze alleenstaande ' moeder' bleek alcoholiste. En liet haar dochtertje aan haar lot over.
Op den duur had ik ook gewoon schijt eraan hoe ze zouden reageren.
Ze zijn niet achter mijn identificeren gekomen.
Jeugdzorg komt er nu regelmatig.
Moeder' besteed noodgedwongen meer aandacht aan haar dochtertje, maar is nog steeds alcoholiste.
En het wrange in dit verhaal is dat ze met haar eerste dochter hetzelfde gedaan heeft.
Ze heeft ook nog een hond die ze nooit uitlaat.
Was is er met het eerste dochtertje gebeurd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven