Zindelijkheid kind

17-07-2019 19:11 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuwe mijlpaal aangebroken! Het zindelijk maken van de oudste. Vanaf vandaag mee begonnen en gaat eigenlijk vrij goed! Geeft netjes aan dat hij moet plassen, dan natuurlijk wel echt meteen moeten gaan. Meestal op tijd bij het potje. Ook twee keer een grote boodschap gedaan dus ben super trots en benieuwd hoe het de komende tijd zal gaan.
Hij gaat wel écht vaak. Elk kwartier moet hij een keer plassen en er komt dan ook wel echt wat. Het is dan ook wel een flinke drinker. Maar vraag me wel af hoe lang het zal duren dat hij er zo kort tussen laat zitten....
Hoe is dit bij jullie gegaan?
En ook, hoe lang duurde het tot er iets meer speling zit tussen het aangeven en het écht moeten?
Gewoon puur uit nieuwsgierigheid om een beetje een inschatting te maken hoe ik het allemaal kan verwachten de komende tijd.
Ben erg enthousiast! Het begin is er.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee, hier heeft zoon in 2,5 uur 7 (!) stickers verdiend, dus zo is zijn kaart al vol voor hij het daadwerkelijk door heeft. En dat zijn dan echte plassen, en niet een paar druppels als aanmoediging.

Zijn luier zit ook altijd zo vol dat we hem echt om de max 3uur moeten vervangen.

(Minder drinken lijkt me geen optie)

Hoe oud is je zoon?
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
17-07-2019 19:19
Ik lees even mee, hier heeft zoon in 2,5 uur 7 (!) stickers verdiend, dus zo is zijn kaart al vol voor hij het daadwerkelijk door heeft. En dat zijn dan echte plassen, en niet een paar druppels als aanmoediging.

Zijn luier zit ook altijd zo vol dat we hem echt om de max 3uur moeten vervangen.

(Minder drinken lijkt me geen optie)

Hoe oud is je zoon?
Nee, als hij graag wil drinken dan mag hij dat. Hij drinkt niet té veel dus zie dat ook een beetje als een marteling om hem geen drinken te geven als hij erom vraagt!
Hij is nu bijna 3. Hebben een tijd terug al een poging gedaan maar toen was hij er echt nog niet klaar voor. Nu lijkt het er wel op, doordat hij het dus netjes aan gaat geven en ook echt moet.
En inderdaad. Het blaadje wat langs het potje hangt is al bijna vol haha! En dan zijn we nog maar 1 dag bezig....
Alle reacties Link kopieren
Hier deed dochter dat de eerste dagen ook: heel veel op het potje gaan. Volgens mij vooral spanning dat ze het niet zou halen oid, of heel vroeg de aandrang voelen. Na 2 dagen werd het minder en nu gaat ze om de paar uur. Als er stromend water klinkt moet ze trouwens wel direct :hihi:
Alle reacties Link kopieren
zussel schreef:
17-07-2019 20:01
Als er stromend water klinkt moet ze trouwens wel direct :hihi:
Herkenbaar. Hier zetten we eerst expres de kraan aan om het iets te stimuleren, want het ging nog niet echt super. Nu zegt ie echter nog steeds als hij zit te plassen; O mam de kraan moet nog aan.
Dus nu weer druk met afleren 🙈
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter besloot met 2,5 zelf zindelijk te worden. Deed haar luier uit en plast op de wc dus geen stickers of stimulans. Ze gaat zo 1 keer per drie uur denk ik. Soms heel lang niet.
Ze drinkt nu eindelijk wel redelijk goed was eerst wel te weinig ondanks vele moeite voor meer drinken.
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
piepp schreef:
17-07-2019 20:09
Herkenbaar. Hier zetten we eerst expres de kraan aan om het iets te stimuleren, want het ging nog niet echt super. Nu zegt ie echter nog steeds als hij zit te plassen; O mam de kraan moet nog aan.
Dus nu weer druk met afleren 🙈
:rofl:

Ik vind het wel schattig.
Het kán dat het na een tijdje wat moeizamer gaat. Jongste dochter (hier 3) ging in het begin ook heel vaak. En nu zijn we wat weken verder en moet je haar eraan herinneren dat ze moet gaan. Heeft 2x een ongelukje opgeleverd.

Hier gaat plassen nu wel enorm goed, poepen is nog wat eng. Maar mijn ervaring met de oudste destijds is niet pushen, gewoon de tijd geven. Daar krijgt ze nu nog een luiertje voor om.

Veel succes! Spannende tijd hè!
Alle reacties Link kopieren
zussel schreef:
17-07-2019 20:01
Hier deed dochter dat de eerste dagen ook: heel veel op het potje gaan. Volgens mij vooral spanning dat ze het niet zou halen oid, of heel vroeg de aandrang voelen. Na 2 dagen werd het minder en nu gaat ze om de paar uur. Als er stromend water klinkt moet ze trouwens wel direct :hihi:
Hopelijk gaat dat hier ook zo soepel! En knap dat je zoiets onthouden hebt. Ik ben op dat moment er veel mee bezig, maar zo gauw als alles voorbij is vergeet ik zulke details meteen!
Alle reacties Link kopieren
laatbloeiertje schreef:
17-07-2019 20:18
Het kán dat het na een tijdje wat moeizamer gaat. Jongste dochter (hier 3) ging in het begin ook heel vaak. En nu zijn we wat weken verder en moet je haar eraan herinneren dat ze moet gaan. Heeft 2x een ongelukje opgeleverd.

Hier gaat plassen nu wel enorm goed, poepen is nog wat eng. Maar mijn ervaring met de oudste destijds is niet pushen, gewoon de tijd geven. Daar krijgt ze nu nog een luiertje voor om.

Veel succes! Spannende tijd hè!
Heel spannend!! Vooral met de eerste. Toch weer iets helemaal nieuws.
Rowiee_17 schreef:
17-07-2019 20:20
Heel spannend!! Vooral met de eerste. Toch weer iets helemaal nieuws.
Ja, met de eerste is het zeker veel spannender! Gewoon relaxed onder blijven en niets pushen, dan is het zo gebeurt. Zeker als de wil bij de kleintjes groot is. :)
Alle reacties Link kopieren
Rowiee_17 schreef:
17-07-2019 20:19
Hopelijk gaat dat hier ook zo soepel! En knap dat je zoiets onthouden hebt. Ik ben op dat moment er veel mee bezig, maar zo gauw als alles voorbij is vergeet ik zulke details meteen!
Haha nou, het gaat over 2 a 3 weken geleden dus dat kan ik nog onthouden :P
Alle reacties Link kopieren
Dat de hele tijd moeten houdt na een weekje wel op gelukkig.

Hier bezig met de jongste, hij is net 2 geworden. Poepen doet hij al een maand of 6 op de wc gelukkig want ik vond die poepluiers zo ranzig. Plassen op de wc gaat ook redelijk goed, als hij in z’n nakie is dan gaat het altijd goed maar met een broek aan gaat het soms nog fout. Komt vanzelf.

Oudste was 3,5 toen hij echt zindelijk was, middelste 2,5 en nu hopen dat het bij de jongste niet lang meer duurt.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat oudste hier om de zomer richting zindelijk gaat. Maar 1 kind in luiers scheelt een stuk
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat dit on-topic is.. hoe stimuleren jullie dat je kind op het potje/de wc gaat zonder daarbij te pushen? Ik wil er geen druk op leggen, maar moet ik dan wachten tot dochter zelf zegt dat ze wil gaan? Ik vraag haar nu regelmatig of ze wil, maar het antwoord is altijd ‘nee’.

Het is al wel een paar keer goed gegaan, maar dat was 1. Toen we net een potje hadden, 2. Toen we er net een nieuw boekje over hadden, 3. Toen we net een verkleiner voor de wc hadden, 4. Toen ik net een beloningsposter had opgehangen....

Dus ze kan t wel, maar wil nog niet...? :sarcastic:
Alle reacties Link kopieren
Dudette je kunt haar ook op vaste momenten op het potje zetten. Na het fruit, broodje eten etc. Zo kan ze er aan wennen en dan heel enthousiast reageren als ze plast.. 😄 Niet teveel druk op leggen dat ze móét plassen.
.
Alle reacties Link kopieren
-Dudette- schreef:
17-07-2019 22:02
Ik hoop dat dit on-topic is.. hoe stimuleren jullie dat je kind op het potje/de wc gaat zonder daarbij te pushen? Ik wil er geen druk op leggen, maar moet ik dan wachten tot dochter zelf zegt dat ze wil gaan? Ik vraag haar nu regelmatig of ze wil, maar het antwoord is altijd ‘nee’.

Het is al wel een paar keer goed gegaan, maar dat was 1. Toen we net een potje hadden, 2. Toen we er net een nieuw boekje over hadden, 3. Toen we net een verkleiner voor de wc hadden, 4. Toen ik net een beloningsposter had opgehangen....

Dus ze kan t wel, maar wil nog niet...? :sarcastic:
Ik zei gewoon je bent nu 2 of 3 jaar en nu ben je groot dus ga je naar de wc want luiers zijn voor baby’s.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn er ook mee bezig, kind bijna 3. Maar draagt het liefst z'n luier, vindt ie wel zo gemakkelijk. Onze nieuwe tactiek wordt dat we vanaf dit weekend geen luiers meer kopen. Dus ons antwoord zal zijn dat hij op pot of wc moet, want de luiers zijn op. Voor ons ook een stimulans.

Benieuwd of het gaat werken.
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
18-07-2019 08:40
Ik zei gewoon je bent nu 2 of 3 jaar en nu ben je groot dus ga je naar de wc want luiers zijn voor baby’s.
Dat zou hier echt gegarandeerd eindigen in driftbuien “neeeeee ik ben geen baby!!! Ik wil wel een luieeeeeer”.

Ik ben voor niet pushen, al is dat wel makkelijk praten met een peuter die tussen de 2 en 3 ‘zelf’ zindelijk werd. Als er na haar derde nog niets gebeurd was zou ik misschien ook voor de opties ‘luiers zijn op’ gaan. Al denk ik dat mijn peuter me dan mee zou nemen naar de winkel om nieuwe te kopen haha. Ach, misschien is 3 ook wel weer net te vroeg en komt het met 3 jaar en een paar maanden alsnog vanzelf!
Alle reacties Link kopieren
Voor mij valt dat dus ook onder pushen.. en mijn dochter is te koppig, dat win ik niet :nope:
Alle reacties Link kopieren
Rowiee_17 schreef:
17-07-2019 20:20
Heel spannend!! Vooral met de eerste. Toch weer iets helemaal nieuws.
Is dit een grapje?
"Spannend"..
Alle reacties Link kopieren
permis schreef:
18-07-2019 10:40
Is dit een grapje?
"Spannend"..
Ja, ik vind het spannend ja. Is daar wat mis mee dan?
Alle reacties Link kopieren
deijscoboer schreef:
18-07-2019 09:19
Wij zijn er ook mee bezig, kind bijna 3. Maar draagt het liefst z'n luier, vindt ie wel zo gemakkelijk. Onze nieuwe tactiek wordt dat we vanaf dit weekend geen luiers meer kopen. Dus ons antwoord zal zijn dat hij op pot of wc moet, want de luiers zijn op. Voor ons ook een stimulans.

Benieuwd of het gaat werken.
Deze heb ik ook overwogen. Maar hier gaat hij dat vastniet geloven want zijn 5 maanden oude broertje draagt dezelfde maat luiers.
Alle reacties Link kopieren
deijscoboer schreef:
18-07-2019 09:19
Wij zijn er ook mee bezig, kind bijna 3. Maar draagt het liefst z'n luier, vindt ie wel zo gemakkelijk. Onze nieuwe tactiek wordt dat we vanaf dit weekend geen luiers meer kopen. Dus ons antwoord zal zijn dat hij op pot of wc moet, want de luiers zijn op. Voor ons ook een stimulans.

Benieuwd of het gaat werken.
Ik ben ook benieuwd, maar ik zie niet in waarom een peuter het boeiend zou vinden dat de luiers op zijn. Die van mij zou in elk geval de eerst volgende keer dat we in de appie zijn naar het schap met luiers lopen om ze dan heel behulpzaam in zijn wagentje te droppen :-D
Alle reacties Link kopieren
permis schreef:
18-07-2019 10:40
Is dit een grapje?
"Spannend"..
Tuurlijk is het spannend. Ik haal me in elk geval nu al van alles in mijn hoofd (hoe in de nacht, hoe met een dagje uit, hoe met poepen), dus ja, ik vind het spannend.

En over een maand weet ik niet meer beter, lach ik me dood om vriendinnen die deze praktische bezwaren hebben en vind ik weer iets anders in de ontwikkeling van zoon spannend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven