Kinder tablet

21-07-2019 13:46 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben opzoek naar een tablet voor een kind van bijna 4. Welke raden jullie aan of juist niet? Zoveel keus....
Ik raad alle tablets af voor een kind van bijna 4.
Ik ook ;-)
Alle reacties Link kopieren
Oriander schreef:
21-07-2019 13:51
Ik raad alle tablets af voor een kind van bijna 4.
Waarom?

Ik zou een 'gewone' doen. En deze alleen geven met een door jouw of samen uitgekozen spelletje. Niet zelf mee alleen laten.
I wanna live my life with the volume full!
Een normale tablet.
Ik heb een “oude” ipad doorgeschoven naar de kinderen. Wat Duplo-spelletjes en soortgelijks er op, geen youtube etc er op en automatische tijd restricties ingesteld.
Alle reacties Link kopieren
Weet je al welke spelletjes je jouw bijna-kleuter zou willen laten spelen (en welke niet?). Ik denk dat dat helpt bij de keuze. De gewone tablets kunnen maar zijn zeer beperkt tot die leeftijd. Vanaf 5 a 6 jaar wordt het (motorisch en denktechnisch) leuk met bv Lego Duplo spelletjes, die waren hier rond die leeftijd favoriet.
En waarom je kind een tablet ontzeggen terwijl je zelf ook geniet van ontspanning op je telefoon of tablet?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een gewone tablet kopen, geen speciale voor kinderen en dan YouTube en Netflix op kids zetten.
Die kindertablets zijn kwalitatief toch minder.
Mijn kinderen hebben een lenovo, daarvoor hadden ze een Samsung. Ik zou wel even goed letten op de plaatsing van het laadpunt trouwens. Die van de lenovo van een van mijn kinderen zit aan de onderkant en dat is niet handig als ze aan de lader moeten terwijl ze erop zitten (handiger is op tijd opladen maar dat vergeet ik regelmatig).
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een oude ipad van Marktplaats. Die zijn prima in te stellen zodat ze veilig zijn voor kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Er lopen hier zoveel topics over ouders die met hun handen in het haar zitten, omdat kind het liefst de hele dag achter een schermpje zit en zich niet op een andere manier kan vermaken.

Waarom zou je een vierjarige al een eigen tablet willen geven? Ik weet dat het niet je vraag is en ik bedoel het ook niet gemeen. Ik ben echt benieuwd wat jullie gedachten hierover zijn.
Ik zou een Window kopen:

Afbeelding
viva-life22 schreef:
21-07-2019 14:43
Er lopen hier zoveel topics over ouders die met hun handen in het haar zitten, omdat kind het liefst de hele dag achter een schermpje zit en zich niet op een andere manier kan vermaken.

Waarom zou je een vierjarige al een eigen tablet willen geven? Ik weet dat het niet je vraag is en ik bedoel het ook niet gemeen. Ik ben echt benieuwd wat jullie gedachten hierover zijn.

Inderdaad. Best er dus gewoon niet aan beginnen. En zeker niet op die leeftijd.
Ik zou het niet aanraden om een tablet te kopen voor zo'n jong kind, waarom? Wat is de meerwaarde?
Mijn dochter had zo’n kindertablet van Nijntje of zo. Met een aantal muziekspelletjes, letters en cijfers. Ik had toen zelf ook nog geen iPad of smartphone.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
21-07-2019 15:21
Inderdaad. Best er dus gewoon niet aan beginnen. En zeker niet op die leeftijd.
Ik zou het niet aanraden om een tablet te kopen voor zo'n jong kind, waarom? Wat is de meerwaarde?
Wat is de meerwaarde van memory spelletjes? Puzzeltjes? Spelletjes voor de motoriek?

Er zijn hele goede apps die heel goed zijn voor de ontwikkeling van kinderen. Daarbij is leren omgaan met technologie sowieso een pre.

De vraag is dus eigenlijk: wat heb jij tegen een tablet voor een 4 jarige?
Alle reacties Link kopieren
viva-life22 schreef:
21-07-2019 14:43
Er lopen hier zoveel topics over ouders die met hun handen in het haar zitten, omdat kind het liefst de hele dag achter een schermpje zit en zich niet op een andere manier kan vermaken.

Waarom zou je een vierjarige al een eigen tablet willen geven? Ik weet dat het niet je vraag is en ik bedoel het ook niet gemeen. Ik ben echt benieuwd wat jullie gedachten hierover zijn.
Daar ben je als ouders toch zelf bij om dat in te perken? Het gaat mis als je er niet consequent mee omgaat.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Voor Mijn zoontje van 3 heb ik een Kurio KinderTablet via Bol.
Er is een kinder-parentel optie en die bepaald of je kind bepaalde widgets kan gebruiken en of apps kan installeren met Toestemming uitteraard En dat is dan Gelinkt naar je Googleaccount.

Sinds vandaag van de Kurio besturing afgestapt, dus met andere woorden ik kon weer gewoon de tablet in en het systeem.

Als je met je kind gewoon tijden afspreekt 1 uurtje per dag smiddag bijvoorbeeld 30 minuten.
En in bed 30 minuten ... of eventueel langer is er hier nooit een probleemgeweest.
Bij slecht gedrag gedurende de dag geen tablet privilegé.
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
julius schreef:
21-07-2019 16:19
Wat is de meerwaarde van memory spelletjes? Puzzeltjes? Spelletjes voor de motoriek?

Er zijn hele goede apps die heel goed zijn voor de ontwikkeling van kinderen. Daarbij is leren omgaan met technologie sowieso een pre.

De vraag is dus eigenlijk: wat heb jij tegen een tablet voor een 4 jarige?
Dat kan ook met eens een kwartiertje op jouw iPad. Ik ben echt niet tegen schermgebruik, maar zie om me heen kleuters die al uren per dag met een iPad zitten. Dat vind ik dan wel een beetje jammer, met 10/11 lijkt me vroeg genoeg om verslaafd te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Een (oude) ipad, heb je zelf ook nog iets aan. Ik heb toen mijn kind interesse begon te krijgen een ipad voor mezelf gekocht die zij soms ook gebruikt.

inmiddels is ze 5,5 en is de enige zonder ‘eigen tablet’ in mijn omgeving. Ze is ook het enige kind dat geen conputerspelletjes speelt (ze kijkt dus wel op zaterdagmorgen Netflix op ‘onze’ ipad want we hebben geen tv).

Alle andere kinderen hebben een eigen tablet, al dan niet met hun broers/zussen en daar zullen ze niet snel meer afstand van doen; op zich geen punt, maar je zit er wel aan vast lijkt het.

Ben overigens niet anti-scherm, maar wil een jong kind niet met een eigen device laten rondsjouwen. Ik beschouw mijn telefoon als een secundaire vorm van ontspanning en een vrij armoedige (helaas) en zolang het kan laat ik mijn kinderen liever meer andere dingen doen - maar vraag het me nog een keer als de winter weer intreedt :-p
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
21-07-2019 16:25
Dat kan ook met eens een kwartiertje op jouw iPad.
Dat zou kunnen, maar als ze die slopen vind ik dat zonde.
Ik ben echt niet tegen schermgebruik, maar zie om me heen kleuters die al uren per dag met een iPad zitten. Dat vind ik dan wel een beetje jammer, met 10/11 lijkt me vroeg genoeg om verslaafd te zijn.
Kleuters die uren op een ipad zitten lijkt me ook niet de bedoeling, maar een half uurtje voor en na het eten zodat papa en mama de tijd hebben om te koken en daarna de boel weer op orde te brengen is geen enkel probleem. Andere kinderen worden op die momenten voor de tv gezet; dat is veel passiever.
Niks mis met een gewone tablet, maar voor vierjarigen zijn ze groot. De kindertablet ligt voor hen beter in de handen en hoeven ze die niet te bedienen op schoot met een gebogen nek.

Dus op deze leeftijd vind ik de kindertablet een aanrader. Mijn dochters van 3 en 5 hebben er ieder eentje van Kurio. Ook zit er al een bumpertje omheen en dat vind ik ook ideaal. Hij is licht en makkelijk te bedienen. Je kunt er een tijdlimiet op instellen, na die tijd slaat die automatisch uit. Wat ik het meest ideaal vind is offline spelen. Geen reclames, geen aankopen kunnen doen en zelf toezicht op welke spellen er op komen.

Wij maken geen gebruik van het tijdlimiet, maar zetten hier een kookwekkertje. In de vakantie nu zijn we wat losser, maar tijdens schooldagen is het tijdens het koken maximaal een halfuurtje. Als het wekkertje afgaat leggen ze vanzelf de tablets op mijn bureau en gaan ze wat anders doen. Het is dus wat je ze in het begin aanleert.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
21-07-2019 16:19
Daar ben je als ouders toch zelf bij om dat in te perken? Het gaat mis als je er niet consequent mee omgaat.
En dat gaat dus ook mis, gezien het aantal topics die hier lopen over dit onderwerp.
Alle reacties Link kopieren
Dochter (nu 6) speelt op mijn tablet. Ze weet wat haar spelletjes zijn en vraagt wanneer ze een nieuw spel wil. Ze speelt er alleen op met volwassene en vraagt er soms weken niet naar en andere weken weer vaker.
laatbloeiertje schreef:
21-07-2019 17:08
Niks mis met een gewone tablet, maar voor vierjarigen zijn ze groot. De kindertablet ligt voor hen beter in de handen en hoeven ze die niet te bedienen op schoot met een gebogen nek.

Ligt aan de maten, je kan zelf een schermmaat kiezen.
Dat is dus echt kul.

Op de kleuterschool hebben ze zelfs een maat groter dan wij thuis hebben. :-D :-D
julius schreef:
21-07-2019 16:19
Wat is de meerwaarde van memory spelletjes? Puzzeltjes? Spelletjes voor de motoriek?

Er zijn hele goede apps die heel goed zijn voor de ontwikkeling van kinderen. Daarbij is leren omgaan met technologie sowieso een pre.

De vraag is dus eigenlijk: wat heb jij tegen een tablet voor een 4 jarige?

Kinderen leren nog altijd veel meer van dingen irl dan via een tablet.
Wij hebben ook een tablet, en die is van mij en onze 3 kinderen mogen daar best af en toe een kwartiertje op spelen.
Maar ik zie niet in waarom ze een eigen tablet nodig hebben. De schermverslaving begint zo al heel vroeg dan.
Lucifer2018 schreef:
21-07-2019 18:19
Ligt aan de maten, je kan zelf een schermmaat kiezen.
Dat is dus echt kul.

Op de kleuterschool hebben ze zelfs een maat groter dan wij thuis hebben. :-D :-D
Oh, ja? Ik had geen idee, hoor. Het is op basis van de Samsung tablet die mijn vader toen nog voor de jongste had liggen, voordat we haar dezelfde kochten als die van de oudste. Ik dacht dat de andere enige kleine tablet optie de Ipad mini zou zijn.

Voor de kinderen de tablets kregen (ook enthousiast gemaakt vanuit school) hebben wij geen tablets in huis gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven