Alleen vliegen met 4 kinderen

24-07-2019 22:07 180 berichten
Hallo :-)

Ik moet onverwachts (noodgeval) met onze vier kinderen een lange vliegreis maken (ongeveer 11 uur vliegen). We gaan een week of 2 en vertrekken begin volgende week. Mijn man gaat niet mee vanwege zijn werk, het is te kort dag.
De leeftijden variëren van 1-8. Ik bereid me voor op een drukke bezige vlucht, zowel heen als terug.
Ik zoek wel tips: wat is handig en waar moet ik aan denken? Omdat het zo kort dag is en is input van buitenaf heel welkom!!
Alle reacties Link kopieren
Vorige week gevlogen met 2 kinderen en korte afstand maar misschien heb je hier iets aan.

- maak goede afspraken met je kinderen. Wik hadden een maatjes systeem oudste hield handje van de jongste vast en ik liep er achteraan. Zodat ze alle tijd ij het zicht waren.

- geef ze een naamketting of armband om mochten se verloren lopen dan kunnen ze het aan een volwassenen vragen je te bellen.

- neem.niet meer spullen mee dan nodig allemaal teveel sjouwen zeker met 4 kinderen

- ga op tijd en ga op een plek wachten probeer niet teveel te moeten lopen van plek naar plek.

- eenmaal in het vliegtuig vragen of de stewardess je extra in de gaten kan houden omdat je alleen vliegt met 4 kids en ook wel x naar de wc moet.

- probeer de jongste op je rug te knopen of re dragen in een draagzak scheelt er eentje in de gaten houden tijdens het lopen.

En verder als het echt niet anders is. Leg je er bij neer. Eenmaal in het vliegtuig kunnen ze nergens heen en probeer de voor en nareis zo makkelijk mogelijk te maken. Iemand die jullie zover als mogelijk op de luchthaven brengt en iemand die jullie direct bij aankomst ophaalt scheelt al heel veel.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou stoel boeken voor de 1 jarige want als die op schoot moet is het lastig als je andere kinderen moet helpen.

Persoonlijk zou ik kijken of je toch andere volwassene mee kan nemen dus familielid of vriendin.
Geen tips van mij, want geen kinderen, maar .. móeten de kinderen mee of wil jij dat graag?
Alle reacties Link kopieren
Pfoe! Sterkte alvast. Maar het gaat vast goed! Ik kan alleen maar denken aan voldoende vermaak zodat ze lekker bezig gehouden worden. Kleine cadeautjes om vooral de jongsten bezig te houden? Muziek/filmpjes/boekjes/mediasysteem voor diegene die iets ouder zijn.

En ik zou kijken of je die van 8 een beetje kan betrekken bij het vermaken/toezicht houden. Scheelt je misschien iets als er onder elkaar mot is of als er even een oogie in het zeil gehouden moet worden als je zelf in beslag wordt genomen door iets anders. 8 is jong maar die is zich wel bewust van de reis en dat je je handen vol hebt.

Bandjes om de kinderen hun polsen met naw gegevens/bestemming? Mochten ze onverhoopt verdwalen op het vliegveld ofzo.

Voor op het vliegveld heb je koffers waar kinderen op kunnen zitten/rollen. Sommige daarvan kun je ook inzetten als verlengde van stoelen zodat kinderen erop kunnen slapen. Er zijn meerdere systemen dus daar kun je research naar doen als je dat wat lijkt.

En jongste in een draagzak, heb je de handen vrij voor de anderen.
Alle reacties Link kopieren
Een noodgeval en je man kan niet mee. Serieus? Hoe noodgevallig is het dan? Of hoe bot is je man?

Enfin. Er worden hier goede tips gegeven,
Poeh, alleen met 4 jonge kinderen reizen vind ik toch best wel wat.
Hebben ze (de oudsten) vaker gevlogen? Is het een rechtstreekse vlucht? Ik neem aan dat er eten en vermaak (persoonlijke schermpjes) tijdens de vlucht is? Wat voor type vliegtuig is het? Dit ivm de stoelindeling. Dag- of nachtvlucht?

Hoe oud zijn de kinderen precies? Kunnen de oudste twee zichzelf vermaken zodat jij je vnl met de jongsten bezig houdt?
Ik zou een stoel boeken voor die van 1 jaar, ook al moet je daarvoor betalen. Want anders kun jij echt helemaal niks.
gordijn87 schreef:
24-07-2019 22:12
Vorige week gevlogen met 2 kinderen en korte afstand maar misschien heb je hier iets aan.

- maak goede afspraken met je kinderen. Wik hadden een maatjes systeem oudste hield handje van de jongste vast en ik liep er achteraan. Zodat ze alle tijd ij het zicht waren.

- geef ze een naamketting of armband om mochten se verloren lopen dan kunnen ze het aan een volwassenen vragen je te bellen.

- neem.niet meer spullen mee dan nodig allemaal teveel sjouwen zeker met 4 kinderen

- ga op tijd en ga op een plek wachten probeer niet teveel te moeten lopen van plek naar plek.

- eenmaal in het vliegtuig vragen of de stewardess je extra in de gaten kan houden omdat je alleen vliegt met 4 kids en ook wel x naar de wc moet.

- probeer de jongste op je rug te knopen of re dragen in een draagzak scheelt er eentje in de gaten houden tijdens het lopen.

En verder als het echt niet anders is. Leg je er bij neer. Eenmaal in het vliegtuig kunnen ze nergens heen en probeer de voor en nareis zo makkelijk mogelijk te maken. Iemand die jullie zover als mogelijk op de luchthaven brengt en iemand die jullie direct bij aankomst ophaalt scheelt al heel veel.
Dank! We worden gebracht en gehaald, dat is al een reis op zich 🙈
De drager gebruik in altijd, dus leek me zeker makkelijk in dit geval :-)
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
24-07-2019 22:19
Een noodgeval en je man kan niet mee. Serieus? Hoe noodgevallig is het dan? Of hoe bot is je man?

Enfin. Er worden hier goede tips gegeven,
Waarschijnlijk is het noodgeval dat man niet mee kan. Annuleren kan niet zo makkelijk om die reden denk ik
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Due-scimmie schreef:
24-07-2019 22:12
Ik zou stoel boeken voor de 1 jarige want als die op schoot moet is het lastig als je andere kinderen moet helpen.

Persoonlijk zou ik kijken of je toch andere volwassene mee kan nemen dus familielid of vriendin.
Ja dat is is al geboekt, 5 stoelen dus.....heel erg fijn!
patchouli_ schreef:
24-07-2019 22:19
Een noodgeval en je man kan niet mee. Serieus? Hoe noodgevallig is het dan? Of hoe bot is je man?

Enfin. Er worden hier goede tips gegeven,
Ja er gaat iemand dood en dat is heel erg kut en naar. Die wil de kinderen nog zien. Mijn man kan gewoon echt niet mee, het is een hele nare situatie. Sinds dit verdrietige bericht hebben we al zoveel afwegingen gemaakt, dit voelt voor mij als de best mogelijke weg, minste consessies.
Ik weet zeker dat als ik weer thuis ben, dat ik een goed gevoel heb dat ik het wel heb gedaan, soort inwilligen laatste wens + meemaken dienst ect.
Rosalind schreef:
24-07-2019 22:20
Poeh, alleen met 4 jonge kinderen reizen vind ik toch best wel wat.
Hebben ze (de oudsten) vaker gevlogen? Is het een rechtstreekse vlucht? Ik neem aan dat er eten en vermaak (persoonlijke schermpjes) tijdens de vlucht is? Wat voor type vliegtuig is het? Dit ivm de stoelindeling. Dag- of nachtvlucht?

Hoe oud zijn de kinderen precies? Kunnen de oudste twee zichzelf vermaken zodat jij je vnl met de jongsten bezig houdt?
Ik zou een stoel boeken voor die van 1 jaar, ook al moet je daarvoor betalen. Want anders kun jij echt helemaal niks.
Ja het is ook best wat, ze vinden het heel spannend. We vliegen echt niet vaak, dus ze weten van eerdere vluchten weinig. Ze kunnen zich zeker goed vermaken en goede afspraken ben ik al aan het opschrijven. De oudste willen dit ook graag, de jongste horen er ook bij.
Vooral de jongste wordt een uitdaging 🙈
nlies schreef:
24-07-2019 22:22
Waarschijnlijk is het noodgeval dat man niet mee kan. Annuleren kan niet zo makkelijk om die reden denk ik
Nee, het is andersom. Mogelijk vliegt mijn man op een andere tijd heen en weer. Maar die kan nu niet zsm weg en 2 weken ivm eigen zaak en hoogseizoen in zeeland 😢
Het is wat het is! We hebben het naast ons neergelegd.
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
24-07-2019 22:19
Een noodgeval en je man kan niet mee. Serieus? Hoe noodgevallig is het dan? Of hoe bot is je man?

Enfin. Er worden hier goede tips gegeven,
Wat een onaardige reactie. Niet iedereen kan zomaar twee weken vrij krijgen midden in de zomer. Zelfs niet in het geval van bijvoorbeeld overlijden. Om dan meteen iemand bot te noemen. Ik denk dat to en haar man hier al lang genoeg hun hoofd over hebben gebroken.

TO, veel sterkte! Misschien zijn de nekkussentjes (bijv. van de Kruidvat voor kinderen) nog iets waar je wat aan hebt. En powerbanks zijn ook handig voor het geval apparaten leeg zijn tijdens het wachten op het vliegveld .
Seriously?
Type vliegtuig weet ik niet direct😬 Ga het eens na straks.
We zitten iig allemaal naast elkaar met meer ruimte. Het wordt ons in die zin makkelijk gemaakt ;-)
MeredithGrey schreef:
24-07-2019 22:32
Wat een onaardige reactie. Niet iedereen kan zomaar twee weken vrij krijgen midden in de zomer. Zelfs niet in het geval van bijvoorbeeld overlijden. Om dan meteen iemand bot te noemen. Ik denk dat to en haar man hier al lang genoeg hun hoofd over hebben gebroken.

TO, veel sterkte! Misschien zijn de nekkussentjes (bijv. van de Kruidvat voor kinderen) nog iets waar je wat aan hebt. En powerbanks zijn ook handig voor het geval apparaten leeg zijn tijdens het wachten op het vliegveld .
Lief je tegenreactie, het raakte me al niet hoor ❤️

Powerbanks! Is een goede. Maar ze zitten eigenlijk nooit op iPads ect 🤣maar voor mijn eigen mobiel wel handig. Nu twijfel ik of ik de iPad mee ga nemen......
Alle reacties Link kopieren
Sterkte en volgens mij ben je aardig voorbereid met bovenstaande tips. Zorg dat je zelf rustig blijft in alle omstandigheden een rustige moeder is voor de kids heel fijn en zullen er dan zelf ook relaxter mee.omgaan.

Als je gehaald en gebracht wordt ben je al op de helft. Laat je tot aan de douane begeleiden en laat je bij buitenkomt meteen ophalen. Dan gaat het helemaal goedkomen.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
ouder1980 schreef:
24-07-2019 22:34
Lief je tegenreactie, het raakte me al niet hoor ❤️

Powerbanks! Is een goede. Maar ze zitten eigenlijk nooit op iPads ect 🤣maar voor mijn eigen mobiel wel handig. Nu twijfel ik of ik de iPad mee ga nemen......
Ik zou het doen! Neemt weinig ruimte in en biedt ruimte voor een boel vermaak voor de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vindt het echt niet verantwoord
In ieder geval niet allemaal zo’n eigen rolkoffertje geven, dan heb je weer vier extra dingen om op te letten. Dit is een tip van een vriendin van mij die met 4 kinderen onder de 10 jaar moest vliegen.
Alle reacties Link kopieren
Ipad zeker mee, en wat afleidingsvoer.. hier werkt vaak een nieuw leuk speeltje, spelletje, serie oid goed voor vluchten... Al vliegen wij max 4 uur, plus twee keer 2 uur auto rijden. Nog steeds best een eindje. Vliegtuigen kijken tijdens wachten is ideaal vind ik, op tijd moet je er toch zijn, en verkort de wacht verveling aanzienlijk.
Alle reacties Link kopieren
ouder1980 schreef:
24-07-2019 22:34
Lief je tegenreactie, het raakte me al niet hoor ❤️

Powerbanks! Is een goede. Maar ze zitten eigenlijk nooit op iPads ect 🤣maar voor mijn eigen mobiel wel handig. Nu twijfel ik of ik de iPad mee ga nemen......
Ik zou het doen. Het neemt helemaal niet zoveel ruimte in en als ze moeten wachten of moe zijn en het zat zijn kun je ze altijd een filmpje laten kijken. Als je bijv. Videoland of Netflix hebt kun je ze gewoon downloaden. (Of je sluit het tijdelijk af, eerste periode is toch gratis).

Bovendien kun je via de vakantiebieb bijv boekjes lezen. Scheelt ook weer ruimte als je dat los mee moet nemen.
Seriously?
Zorg dat je voor de deur van de luchthaven wordt afgezet en voor de deur van de andere luchthaven wordt opgehaald. Regel ginder desnoods een taxi vooraf.

Zo moet je alleen de 2 luchthavens en de vlucht overleven met 4 kinderen.

Leg de oudste of de oudste 2 (alles wat boven de 6 is) haarfijn uit waar jullie naartoe gaan.
Zij kunnen mee bordjes en schermen lezen.
Zoek de naam van je bestemming vooraf in de landstaal van bestemming op. Die is soms lichtelijk anders geschreven.


Neem zo weinig mogelijk buggy's mee. En beperk de handbagage tot een minimum.
(Je betaalt echt liever meer voor gewone bagage dan dat je onderweg een klein rolkoffertje kwijt raakt of iemand zijn favo knuffel.)

Schrijf op favoriete knuffels die persé mee het vliegtuig op moeten je telefoonnummer.
Check voor je opstapt en voor je het vliegtuig verlaat of iedereen zijn favo knuffel vast heeft. En elke keer als er één naar 't toilet gaat.

Schrijf op de jongste 2 of 3 hun arm ook je telefoonnummer. Hollen ze ineens de verkeerde kant op terwijl jij staat in te checken kan jij tenminste bereikt worden. (Die van 8 zou ik stilaan betrouwen.)

Geef geen documenten uit handen. Ook niet "voor even, mam" of "ik wil lezen wat daar op staat, mam".
Kopieer die ondingen desnoods en geef hen dat om mee te spelen.

Koop na de security een grote fles water. Of 2.
En kauwgom voor iedereen's oren.
Vertel de kinderen van tevoren dat er aan boord geen snoep wordt gekocht. Ook niet als ze 3 keer rond komen. Neem desnoods zelf iets mee.

Negeer klagende mensen. Ze mogen altijd komen helpen om je kroost 2 x 11 uur rustig en braaf te houden.

Reken erop dat de kinderen nauwelijks slapen.
In 't beste geval de jongste een beetje.

Calculeer in dat het zwaar wordt.
Geef jezelf een pluim als je dit overleeft.
Geef jezelf een tweede pluim als je ook weer heelhuids terug in Nederland raakt.
Niet veel ouders zouden het aandurven.
En laat ter plekke een glas wijn aanrukken als de kinderen slapen :-).



Hoor op Schiphol ook es of je geen begeleiding kan krijgen tot aan de douane of zelfs tot aan de gate.
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 24-07-2019 22:47
2.61% gewijzigd
Ik ken ook iemand die altijd zo’n verlengsnoer stekkerdoos meeneemt op reis, dan kun je op vliegvelden altijd eenvoudig meerdere dingen opladen.

Als je trouwens naar de Antillen of Suriname vliegt, daar maken er vaak genoeg mensen dit soort vluchten met gezinnen waar er maar één ouder mee kan, dus het personeel is dat gewend.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 24-07-2019 22:50
38.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
misvrolijk schreef:
24-07-2019 22:38
Ik vindt het echt niet verantwoord

Echt wat TO wil horen als iemand komt te overlijden en je hals over kop de halve wereld kan afvliegen om afscheid te nemen. Dat gebruiker Mis Vrolijk van het Viva Forum het onverantwoord vindt. Gefeliciteerd.

TO: wat een super nare situatie. Als kind heb ik veel gevlogen met 1 ouder (ivm familie buitenland). Wij hadden goede afspraken (idd buddy systeem), eigen rugzak met spullen / vermaak voor onderweg. Ook extra eten, voor de kleine trek zeg maar. Naast de komkommer en druiven ook altijd wta EXTRA lekkers / leuks. Achteraf bleek dat om ons te paaien als we wat lastig werden. Succes, sterkte en zet 'm op!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven