Leuke voorleesboeken oudere kinderen

25-07-2019 10:50 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kan ik vast inspiratie vinden :-)
Wat zijn leuke boeken die ook goed voor te lezen zijn voor wat oudere kinderen? Mijn oudste is nu 6 gaat volgend jaar dus naar groep 3 maar vind voorlezen nu nog heel leuk. Ik ook maar af en toe ben je toe aan iets nieuws.
Tot nog toe hebben we pluk vd Petteflet gelezen heel veel kortere prentenboeken kikker de gorgels (die vond in echt heel leuk om voor te lezen).

Dus hebben jullie nog ideeen.... mag dus ook een gewoon boek zijn waar we elke dag een hoofdstuk kunnen lezen. Ik heb ok al eerder leuke boekentips in oudere topics voorbij zien komen :-D

Thnx
Alle reacties Link kopieren
Een groot sprookjesboek?
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
Roald Dahl!! :heart:

Esio Trot (Engelstalige titel, de Nederlandse weet ik even niet) is heel leuk voor die leeftijd. Maar goed, ik vind alles van hem fantastisch. David Walliams is ook leuk.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
25-07-2019 10:52
Roald Dahl!! :heart:

Esio Trot (Engelstalige titel, de Nederlandse weet ik even niet) is heel leuk voor die leeftijd. Maar goed, ik vind alles van hem fantastisch. David Walliams is ook leuk.
Oja die zijn ook leuk ik heb denk ik nog 2 boeken van hem van vroeger maar de heksen zijn denk ik wel nog te eng gvr zou misschien al wel kunnen...

Je bedoeld denk ik Ieorg Idur ken ik niet eigenlijk
Alle reacties Link kopieren
De Kleine Kapitein, van Paul Biegel was hier een groot succes.
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Prinses Super
Superjuffie
Sjakie en de Chocoladefabriek

En ik zou eens kijken bij de boeken van Jacques Vriens. Hij schrijft erg leuk en op het niveau van kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Idd Roald Dahl! 🥰


Ligt verder wel erg aan het kind. Wij lezen hier heel veel voor, en mijn zoon houdt bijv erg van spannend (net als zijn ouders ;)). Dus zonder te weten wat je precies zoekt een eerste inschatting:
- de lotte en roos boeken
- timo en de oppasninja
- max en de maximonsters
- opilopi
- superjuffi
- de tommi en lotje boeken van jacques vriens
- meer van annie mg schmidt. Bijv wiplala
- knofje
- paul van loon boeken. Onzin was hier groot favoriet. Meester Kikker, heksje Foeksia, Dolfje weerwolfje zijn ook leuk.

Jorrik de Ork was ook een grote hit, en samen donald duckjes lezen. Maar als de heksen too much is, is Jorrik de Ork nu wrs nog niet geschikt.
_horizon_ wijzigde dit bericht op 25-07-2019 11:24
24.79% gewijzigd
De Boomhut-met-zoveel-verdiepingen-boeken vind ik erg leuk voor wat oudere kinderen, vanaf zes jaar.
Alle reacties Link kopieren
De boeken van Eddie Kei. Schrijver Simon cherry
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Alle reacties Link kopieren
Gorgels van Jochem Meijer.
Alle reacties Link kopieren
Roald Dahl, Superjuffie. Vooral Roald Dahl’s ‘Matilda’.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
biekoe schreef:
25-07-2019 11:44
Gorgels van Jochem Meijer.
Die had ze al gelezen volgens mij. Maar er is nu ook een vervolg.
Alle reacties Link kopieren
Pippi Langkous
De krijtjes die gingen staken. (Daar is ook een vervolg op)

Samen snuffelen naar een leuk boek in de bibliotheek
Alle reacties Link kopieren
biekoe schreef:
25-07-2019 11:44
Gorgels van Jochem Meijer.
Die vond ik idd superleuk
Alle reacties Link kopieren
Thnx voor alle tips ik ga eerst dit weekend eens ff bij mijn ouders neuzen naar mijn oude boeken van vroeger daar staat sowieso Ronald dahl en misschien ook nog wel Jacques vriens denk ik....
Alle reacties Link kopieren
Abeltje van Annie m.g. Schmidt
Lampje
Gorgels
Het ministerie van oplossingen

Voor kind van 7 gelexen
Alle reacties Link kopieren
En boekjes van Spekkie en Sproet, soort detectives voor kinderen, erg leuk en geen specifiek jongen- of meisjes boek.
Ik heb Fantastische Meneer Vos klaarliggen voor mijn oudste, krijgt ie binnenkort op vakantie. Vond ik zelf een heerlijk boek vroeger.
Alle reacties Link kopieren
wilma36 schreef:
25-07-2019 11:54
Die had ze al gelezen volgens mij. Maar er is nu ook een vervolg.
Oeps, niet goed gelezen :facepalm:
Bij ons thuis werd alles van de Kleine Kapitein tot alles van Roald Dahl of Astrid Lindgren en zelfs heel Alleen op de Wereld is aan ons voorgelezen. Inderdaad, gewoon elke avond een hoofdstuk.
Alle reacties Link kopieren
De boskampi’s vond ik zelf ook hilarisch.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ik was laatst van plan om zo'n topic te openen. Ik lees mee.
Alle reacties Link kopieren
Dummy de mummy boeken zijn ook erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter van 6 1/2 jaar is gek op de verhalen van Isabella Maan (een meisje dat half vampier, half fee is).
batjang schreef:
25-07-2019 12:31
Abeltje van Annie m.g. Schmidt
Lampje
Gorgels
Het ministerie van oplossingen

Voor kind van 7 gelexen
Oh ja, Abeltje is mij ook voorgelezen!

Ik heb geen kinderen, maar ik kijk altijd bij de kinderboeken, zulke prachtige verhalen zijn er.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven