Leuke, gezellige, kindercd’s?

26-07-2019 10:23 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek meer leuke kindercd’s, albums eigenlijk op Spotify/iTunes, die leuk zijn voor in de auto of op de achtergrond voor mijn kleuter & peuter. :whistle:

Er wordt hier veel muziek geluisterd en gedanst en ze hebben allebei zo hun lievelingsliedjes. Qua kinderliedjes dansen ze lekker op minidisco-muziek (Vliegerlied, Hokie Pokie e.d.) en we zingen af en toe Oud-Hollandse liedjes (Twee emmertjes water halen e.d.) mee. Dat kunnen we allemaal wel vinden!

Voor op de achtergrond heb ik minder inspiratie. We luisteren nu dan Cowboy Billie Boem of Klein Orkest. Wat rustigere liedjes en een fijne stem. De oudste kan de humor ook wel waarderen. Waar kan ik mijn afspeellijsten mee uitbreiden? Wat is jullie favoriete kinder-achtergrondmuziek?

***
P.S. Als ik de zoekfunctie gebruik zie ik (wel oude) topics verschijnen, maar als ik daarop klik word ik doorverwezen naar het kinderen-subforum pag. 1, niet naar het topic.
anoniem_371158 wijzigde dit bericht op 27-07-2019 12:23
0.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
K3 Kabouter Plop en andere uit studio 100.
Alle reacties Link kopieren
Juf Roos, Dirk Scheele en Monique Smid (2 kleine kleutertjes) zijn hier in de auto toch wel de helden. Vooral ook omdat man en ik de cd's ook te pruimen vinden.

(Geen extreme beat, aangename stemmen)
Alle reacties Link kopieren
Vinden ze kinderen voor kinderen al leuk?
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp dat je om muziek vraagt, toch door ik even een andere suggestie: luisterboeken. Uren vermaak en ook leuk voor ouders: Pluk van de Petteflet en De Kleine Kapitein.
Alleen kalmte kan ons redden.
Alle reacties Link kopieren
Vof de kunst
Kinderen voor kinderen
Op Spotify staan veel luisterverhalen van oa dikkie dik en Jip & Janneke
Dirk Scheele
Ageeth de Haan! Heeft oa een cd met de klassieke kinderliedjes, wel eerder peuterniveau. De liedjes van Gonnie en Gijsje van haar vind ik zelf het leukst. Aangename stem, rustige muziek.

Verder de klassiekers uit mijn eigen jeugd van VOF de Kunst en Bert en Ernie/ Sesamstraat :)
.
anoniem_352267 wijzigde dit bericht op 25-11-2019 10:55
99.61% gewijzigd
Dirk Scheele en Ageeth de Haan zijn hier veruit favoriet bij dochter (3.5). DD company is ook een tijdje in trek geweest. Dochter vindt Ernst Bobbie en de rest ook leuk (maar dat trek ik dan weer minder goed :cencored: )
Alle reacties Link kopieren
Bedankt tot nu toe!

VOF de Kunst, natuurlijk! Goeie.
Dirk Scheele is ook precies wat ik zoek, had ik nog nooit van gehoord.

K3 wordt ook op gedanst, vind ik voor mijzelf voor op de achtergrond nog wat te blij. Kinderen voor Kinderen is de oudste fan van. (En wordt heel serieus genomen; alle plastic buiten wordt opgeraapt, hamburgers zijn niet gezond en nu zorgen we voor bijen in de tuin...)

Luisterboeken doen we ook aan soms, voor de oudste vooral. Die vindt dan wat voor de jongste leuk is weer kinderachtig. De Efteling-verhalen vinden ze allebei leuk (wel ouderwets).

De rest ga ik zo nog eens even opzoeken! :sherlock:
Alle reacties Link kopieren
Jeroen Schipper: zit muzikaal echt heel leuk in elkaar. Herkenbare teksten voor kinderen en duizend keer beter dan alles K3..
Alle reacties Link kopieren
De luisterbieb is voor luisterboeken ook heel interessant. Pim en Pom en Knofje zijn hier favoriet.
Alle reacties Link kopieren
Ah, Ageeth de Haan sla ik ook op!

DD Company luisteren we ook inderdaad om op te dansen, dan is het leuk, die weten wel van alles een feestnummer te maken maar ik krijg ook na een paar liedjes dit gevoel: :bonk: ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf groot fan van de liedjes van Henny Vrienten voor Sesamstraat. Overigens ook die van Harry Bannink, maar die zijn al wat ouder.
Alle reacties Link kopieren
thee_leutje101 schreef:
26-07-2019 11:04
Jeroen Schipper: zit muzikaal echt heel leuk in elkaar. Herkenbare teksten voor kinderen en duizend keer beter dan alles K3..
Ja, gevonden! Ook precies wat ik zoek! Jullie zijn snel! :proud:
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar voor de vakantie een boek gekocht waarin CD zat. Dadoe van oa Jim Bakkum. Aangename, vernieuwende liedjes en kinderen zijn er weg van en zongen al gauw alles mee. Ik zie nu dat er meerdere van zijn. Ik ken alleen de grijs/groene variant.
Alle reacties Link kopieren
Roltrap naar de maan van het Klein Orkest. Staan ook wat nummers voor oudere kinderen op, dus misschien moet je even screenen. Maar een erg leuke cd, mijn kinderen waren er (en zijn er nog steeds) gek op.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste van 4 vindt de liedjes van De Sprookjesboom ook heel leuk.
Ik heb een Spotifyplaylist voor hem (en zijn broertje van 1,5) gemaakt met alle liedjes die ze leuk vinden. Daar staat dus van alles door elkaar, dan is het beter vol te houden. Hoewel ooit wel 10x om hetzelfde nummer verzocht wordt.
Alle reacties Link kopieren
Weet niet of het wat voor jou is, maar ik vind 'Ik en den Theo' heeel leuk.
Belgisch duo, die al hun liedjes zowel in het Nederlands als het Frans hebben.
Onze kinderen zijn er ook dol op.
Alle reacties Link kopieren
Poepie2018 schreef:
26-07-2019 10:48
Ageeth de Haan! Heeft oa een cd met de klassieke kinderliedjes, wel eerder peuterniveau. De liedjes van Gonnie en Gijsje van haar vind ik zelf het leukst. Aangename stem, rustige muziek.

Verder de klassiekers uit mijn eigen jeugd van VOF de Kunst en Bert en Ernie/ Sesamstraat :)
O, dat ik Bert en Ernie kon vergeten! Daar ben ik mee opgegroeid. Zo leuk! Al zie ik ze weinig tegenwoordig, vooral een beetje de oudere cd's.
En Agaath de Haan vinden mijn kinderen fantastisch! Zowel de CD van Gonnie en Gijsje als ééntje met algemene kinderliedjes.
Alle reacties Link kopieren
2 kleine kleutertjes zijn hier favoriet!
Alle reacties Link kopieren
Ernie&Bert, heerlijk!

Daar kwamen mijn broers (toen dertigers) mee aanzetten voor zoon. En wie zaten het meest te genieten van "Zipje en Zopje"?
:proud:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Cd van Pim en Pom is erg leuk! Liedjes van Acda en de Munnik, Do, Huub van der Lubbe en Georgina Verbaan oa. Muzikaal en tekstueel leuk voor kinderen en volwassenen.
Alle reacties Link kopieren
Gewone popmuziek werd hier trouwens ook enorm gewaardeerd door peuter.
Alle reacties Link kopieren
tbl1966 schreef:
26-07-2019 11:18
Roltrap naar de maan van het Klein Orkest. Staan ook wat nummers voor oudere kinderen op, dus misschien moet je even screenen. Maar een erg leuke cd, mijn kinderen waren er (en zijn er nog steeds) gek op.
Die bedoelde ik in de OP. Mijn favoriet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven