Zelf laten betalen?

26-07-2019 16:15 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dochter (12) heeft vandaag de telefoon van haar broer "laten vallen". De telefoon lag op de bank, dochter lag op de bank met haar benen te spartelen. Druk, dwars gedrag waar ze al voor gewaarschuwd was. Ze schopt (wel per ongeluk, maar toch...) tegen de telefoon. Die valt op de tegelvloer met als resultaat een kapot scherm.
Dilemma: haar de schade (al dan niet gedeeltelijk ) laten vergoeden of betaal ik dat?
Alle reacties Link kopieren
Misschien heb je een verzekering die dat vergoedt?

Zo niet, dan zou ik het ook lastig vinden... misschien een gedeelte laten meebetalen.
de verzekering laten betalen.
Alle reacties Link kopieren
Is er een verzekering? Anders zelf laten betalen.
Ja, dat zou ik wel doen. De zomervakantie is nog lang, met een bijbaantje heeft ze het zo terugverdiend.
Alle reacties Link kopieren
Een telefoon hoort niet op de bank te liggen, rare plek.
Het was een ongelukje, dus niet laten betalen door kind.
Alle reacties Link kopieren
Mijn gevoel zegt gedeeltelijk mee laten betalen - ze was al gewaarschuwd.
Voor een leermomentje haar het deels laten betalen.

Aan de andere kant inderdaad, waarom ligt er een telefoon op de bank, is natuurlijk wel een risicootje.
clemance schreef:
26-07-2019 16:17
Ja, dat zou ik wel doen. De zomervakantie is nog lang, met een bijbaantje heeft ze het zo terugverdiend.
zoveel bijbanen zijn er niet voor een 12-jarige.
Zoon op z'n flikker geven dat ie z'n telefoon in z'n zak houdt en niet rond laat slingeren en sluit een verzekering af voor die telefoons als je kinderen hebt die er niet voorzichtig mee zijn.
Alle reacties Link kopieren
Tsja zulke dingen gebeuren. Ik zou haar niet voor de kosten op laten draaien?
En met 12 mag je nog niet werken dus kan je ook niets verdienen.
Onze verzekering dekt dit soort schade helaas niet.
Heeft ze er wel spijt van! Is ze ervan geschrokken?
Alle reacties Link kopieren
Broer moet zijn telefoon ook niet oo de bank laten liggen. Moeilijk dus.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou haar sowieso een deel laten betalen. En hoe groot dat deel is zou ik af laten hangen van haar reacties en daden na het ongeluk. Als ze meteen spijt betuigt en aanbied om (een deel) te betalen, dan zou ik dat zeker meenemen in de straf.
Als ze meteen begint te piepen dat hij zijn telefoon daar niet had moeten neerleggen en wegstampen/deuren smijten/schreeuwen, dan zou haar deel van de rekening wel oplopen.

Ik zou wel contact opnemen met de verzekering met de vraag of dit ergens onder valt. Mocht het vergoedt worden, dan zou het eigen risico (deels) door de dochter betaald kunnen worden.
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
Als je dochter mee wilt laten betalen, dan broer ook. Telefoon lag immers op een plek waar ie niet hoort.

Verder zou ik eerst de verzekering proberen.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Dure spullen berg je veilig op.
Zoon had zijn telefoon niet op de bank moeten laten slingeren.
Dochter moet haar telefoon afstaan aan broer tot de zijne gemaakt is. Dat is waarschijnlijk straf genoeg?
Niet mee laten betalen. Ze is pas 12 nota bene. Ik vind het een goed idee om je kinderen met verantwoordelijkheidsgevoel op te voeden, maar je kan het ook overdrijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou haar niet laten betalen. Dat geld krijgt ze niet bijeen met haar 12 jaar (en spaargeld/zakgeld inhouden vind ik ook nogal zwaar). Dochter heeft geleerd te luisteren als haar wordt gezegd normaal op een bank te zitten/liggen/hangen. Zoon heeft geleerd dat een bank geen plaats is om je telefoon neer te leggen/op te laden.

Ik zou kijken wat de inboedelverzekering ermee kan of anders zelf het scherm laten repareren.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
26-07-2019 16:23
Dochter moet haar telefoon afstaan aan broer tot de zijne gemaakt is. Dat is waarschijnlijk straf genoeg?
Goeie straf!
Alle reacties Link kopieren
Verzekering dekt dit niet. Spijt liet ze pas zien toen ze doorhad dat het haar (waarschijnlijk) geld gaat kosten...
Ik denk zelf haar gedeeltelijk mee laten betalen. Geld zou ze kunnen verdienen door klusjes in huis te doen.
Haar telefoon zo lang afstaan? Schiet haar broer niet veel mee op. Haar scherm is ook stuk... Zo zuinig gaat zij met spullen om o_o
Alle reacties Link kopieren
Laat haar maar een deel betalen en dat inderdaad met klusjes verdienen. Natuurlijk had die telefoon daar niet moeten liggen, maar ze was gewaarschuwd.
Alle reacties Link kopieren
san77 schreef:
26-07-2019 16:26
Zo zuinig gaat zij met spullen om o_o
Je zoon gaat ook niet voorzichtig met zijn spullen om als die telefoon op de bank ligt.
Het is/was ook zijn schuld.
Beetje kinderachtig om haar alleen de gevolgen te laten dragen van onvoorzichtig gedrag van beide kinderen.
Als ze én gewaarschuwd is én het niet de eerste keer is dat er een telefoon sneuvelt mag ze toch écht minstens de helft betalen.

En volgende keer het hele bedrag.


Ik zou haar ook geen klusjes laten doen die ze anders niet moet doen, want dan betaal jij alsnog.
Laat haar maar X weken zakgeld (of de helft van haar zakgeld) inleveren of auto's gaan wassen in heel de straat.
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 26-07-2019 16:40
39.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou haar laten meebetalen voor een bedrag dat haar net zeer doet in haar portemonnee maar ze nog wel wat heeft.
Het leven is niet eerlijk
Alle reacties Link kopieren
Van 3 of 5 euro zakgeld per week duurt het jaren. Laat ze idd gewoon klusjes doen.
ik geef mn bek ook maar een douw

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven