Onrustige slaap baby

27-07-2019 10:49 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag iedereen, ik heb een vraag over mijn zoontje van 7 weken oud. Misschien dat iemand van jullie dit herkent. Hij slaapt snachts erg onrustig. De eerste twee uurtjes redelijk stil maar vanaf dan begint hij erg luid te kreunen en steunen en wiebelen. Hij wordt ingebakerd met een pacco picolo maar schudt hevig heen en weer met zijn hoofd en lichaam. Maar dit alles lijkt hij te doen in zijn slaap. Steeds met zijn ogen dicht. En tussen die onrustige momenten slaapt hij eventjes stil door. Die stille periodes worden korter naarmate de de nacht vordert. (Tegen de ochtend nog maar 10 seconden ofzo). Op zo’n momenten maak ik hem zelf wakker. Ook snachts maak ik hem zelf een keer wakker om eten te geven ( krijgt flesvoeding). Ik kan snachts amper slapen omdat hij zo luid is. Het lijkt mij niet dat hij pijn heeft omdat zijn ogen steeds dicht zijn en hij niet huilt. Toch vraag ik mij af of er op zo’n momenten dan iets aan de hand is. Heeft iemand van jullie een baby met dit gedrag gehad?
Alle reacties Link kopieren
Waarom maak je hem wakker
Dat doen baby's ;-D
Westerpaviljoen schreef:
27-07-2019 10:51
Waarom maak je hem wakker
Inderdaad. Never wake a sleeping baby.





Disclaimer: op geboortegewicht en groeit goed etc... dat wel.
Kan met 7 weken echt heel veel zijn: veel prikkels te verwerken, krampjes, laten we het weer niet vergeten... Weinig over te zeggen vanuit deze kant.
Bel het consultatiebureau, ga naar het inloopspreekuur of maak een afspraak met je HA. Zij kunnen met je meedenken.
Edit: Het kan natuurlijk ook gewoon heel normaal zijn. 7 weken is hier al even geleden, maar volgens mij sliepen ze hier ook niet zoetjes en stilletjes
Gefeliciteerd, je hebt een baby :)
Ik was de eerste tijd ook enorm verbaasd over de hoeveelheid geluid dat zo´n baby maakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak hem ‘s nachts wakker omdat hij anders te lang niet gegeten heeft. Hij krijgt om 21.30 zijn laatste flesvoeding en dan zet ik mijn wekker om 5u. Als hij dan niet gehuild heeft voor eten (wat hij eigenlijk nooit nog doet), maak ik hem wakker om terug de fles te geven. Dit doe ik omdat hij anders over 8u zonder eten gaat. Een vroedvrouw had toen hij 4 weken was gezegd dat dit beter niet overschreden werd. Misschien kan dit geen kwaad meer nu hij 3 weken ouder is. Groei en gewicht zit op schema. De eerste vier weken gaf ik borstvoeding en toen wou hij om de 2 of 3 uur eten dus vandaar dat meer dan acht uur ineens gigantisch lang lijkt. Smorgen om half acht haal ik hem er dan opnieuw terug uit omdat hij dan bijna non stop aan het schudden is met zijn hoofd en aan het kermen en dat lijkt geen aangename slaap meer.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
27-07-2019 10:54
Gefeliciteerd, je hebt een baby :)
Ik was de eerste tijd ook enorm verbaasd over de hoeveelheid geluid dat zo´n baby maakt.
Dit inderdaad... Eindeloos gemurmel en gesteun en gekreun. Heb vriend oordopjes laten halen, werd helemaal gek van dat geluid :@@:
Alle reacties Link kopieren
Dit is de reden waarom ik onze zoon rond deze tijd in zijn eigen kamer heb gelegd.
Hij sliep bij ons op de slaapkamer maar ik werd overal wakker van, hoorde elk geluidje en deed zelf geen oog meer dicht. Terwijl hij prima de nacht door sliep.
Mij is verteld de eerste 4 weken niet langer dan 6 uur laten slapen, maar dat had te maken met de uitslag van de hielprik. Als ik na 4 weken niks had gehoord dan mocht ik hem gewoon door laten slapen. Geloof dat het in het begin wel beter was om ze niet langer dan 10 uur te laten slapen i.v.m. glucose daling. Ik zou hem gewoon laten liggen.
Ik ben al sinds kleine baby een “body rocker” geweest (dat heet zo). Dat doe ik nog steeds, en dan het meeste als ik in slaap val of als ik bijna ontwaak.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben baby deze week niet in de puckababy gedaan. Hoop jij ook niet oc dat er airco in huis is!

Onze baby heeft het ook. Nabijheid helpt. En vaak voeden. Het is soms ook zoeken naar de borst/voeding willen vaak dat onrustige gewiebel.
anoniem_365027 wijzigde dit bericht op 27-07-2019 12:43
Reden: Ik schreef borst maar to geeft flesvoeding
3.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Suikerwafel schreef:
27-07-2019 11:15
Wij hebben baby deze week niet in de puckababy gedaan. Hoop jij ook niet oc dat er airco in huis is!

Onze baby heeft het ook. Nabijheid helpt. En vaak voeden. Het is soms ook zoeken naar de borst vaak dat onrustige gewiebel.
Inderdaad slaapkamer met airco dus geen last gehad van de warmte.
Alle reacties Link kopieren
Sheeps schreef:
27-07-2019 11:18
Inderdaad slaapkamer met airco dus geen last gehad van de warmte.
Fijn! Ik herken dat onrustige wel! Laten hem nu slapen met een hand op zijn buik. Baby is echt op zoek naar nabijheid.
Alle reacties Link kopieren
NM1717 schreef:
27-07-2019 11:08
Dit is de reden waarom ik onze zoon rond deze tijd in zijn eigen kamer heb gelegd.
Hij sliep bij ons op de slaapkamer maar ik werd overal wakker van, hoorde elk geluidje en deed zelf geen oog meer dicht.
met een babyfoon dan? Had je dan niet alsnog veel last van het lawaai?
Alle reacties Link kopieren
Sheeps schreef:
27-07-2019 11:49
met een babyfoon dan? Had je dan niet alsnog veel last van het lawaai?
Ja zeker met een babyfoon! En door de babyfoon kon ik hem ook horen ademen (heel prettig)! Ik sliep vele malen beter toen hij op zijn eigen kamer lag. In het begin had ik het volume vrij hard staan, dat heb ik al snel zachter gezet.
Mijn zoontje mocht overigens niet ingebakerd worden i.v.m. stuitligging. Lag de 3e nacht al overdwars in zijn bed. Dus die hebben we heel snel een slaapzak aan gedaan. Hij is nu bijna 1 en is nog steeds een onrustige slapen. Rolt nog 40x zijn bed door voor hij een lekker plekje heeft moet dan nog 100x op zijn matras slaan en daarna nog een paar minuten wiebelen voor hij in slaap valt. In zijn slaap draait en woelt ie ook veel. Maar hij is vanaf zijn geboorte al heel gevoelig voor prikkels.
Hier hielp het om een doekje op zijn hoofdje te leggen (niet over zijn gezicht natuurlijk) daardoor werd hij rustiger.
Misschien het ledikantje verkleinen als daar in geslapen wordt zodat de ruimte wat kleiner en meer geborgen wordt. Het is ook even uitvogelen. En misschien heb je gewoon een onrustige slaper. Mijn man heeft het nog steeds, denk dat mijn zoon het van hem heeft meegekregen.
Maar als ik je 1 advies mag geven: maak hem niet wakker! Baby's verwerken veel in hun slaap en in hun slaap en ze wakker maken is helemaal niet goed (bedoel dit niet verkeerd!) En als het voor jezelf niet goed voelt, probeer morgen dan de wekker eens om 5.30 te zetten, als dat goed gaat doe je 6.00. Ik zou m gewoon lekker laten liggen. Die van mij sliep rond die tijd van 22.00 tot 8.30. Kinderarts zei dat dat prima kon.
Alle reacties Link kopieren
Ja sommige baby's zijn zo. De mijne is heel rustig, mijn eerste was ook zo druk. Ik werd er soms een beetje gek van, maar ik zou hem niet wakker maken. Als het hem irriteert wordt hij zelf wel wakker hoor. Hoelang er tussen voedingen mag zitten hangt natuurlijk af van je baby, even vragen bij consultatiebureau!
Alle reacties Link kopieren
Ik wordt getriggert doordat je schrijft dat het pas na 2 uurtjes begint.
Onze dochter werd ook na 2 uurtjes heel onrustig. Alleen zij werd wel wakkef, huilen, kronkelen en strekken. Ze heeft, zo blijkt nu, koemelkallergie te hebben. Daar kwamen we pas na 5 mnd achter. Mocht je merken dat het onrustige gedrag de komende weken steeds erger wordt, kun je dat misschien in je achterhoofd houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven