Op vakantie in bad zonder antislipmat

30-07-2019 17:09 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, even een praktisch vraagje vanaf een warm vakantieadres. Wij willen ons kleintje in onze hotelkamer graag in bad doen. Maar hebben uiteraard niet aan een antislipmat gedacht.... nu vroeg ik me of of een van jullie vivadames een ander praktisch trucje heeft om van de badderpartij geen glibberpartij te maken. Kan ik iets in bad leggen ofzo? Ben benieuwd naar jullie ideeën :-)
Alle reacties Link kopieren
Kind zitten in bad? Er naast blijven moet goed gaan toch?
Handdoek?
Nog nooit een antislipmat in een bad gehad voor de kinderen. Maar misschien kan je er eentje meenemen als het van levensbelang is?
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan er gewoon zelf bij zitten 😆

Of een goede badhanddoek wordt ook wat ruw in het water.
Alle reacties Link kopieren
Handdoek in t bad leggen.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt een handdoek in het bad leggen. Als die nat wordt, verschuift het ook niet zo veel. Zo deden wij het met onze zoon
Alle reacties Link kopieren
Ok, ik ga een handdoek proberen. Natuurlijk laten we m zitten in bad, maar hij glijdt altijd weg... is dat geen bekend probleem? Hij is 16 maanden..
Alle reacties Link kopieren
Met zeep is een bad best glad, dus wel herkenbaar.
Alle reacties Link kopieren
Bij veel hotels kun je dit soort dingen wel krijgen..ff vragen bij de receptie?
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Heel weinig water in het bad en hem gewoon op zijn buik laten liggen?
Of inderdaad een handdoek.
Overigens heb ik nooit een antislipmat gebruikt, na twee of drie keer wegglijden, leren kinderen heel snel hoe ze wat steviger kunnen blijven zitten. Uiteraard bleef ik er wel altijd naast zitten!
Alle reacties Link kopieren
1 kopen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nu voel ik me uniek dat ik vroeger wel op een slipmat zat toen ik een kind was. :daisy:
Hopelijk werkt het met de handdoek (vast wel).
Alle reacties Link kopieren
Owww brrr. Herinner me ineens weer die matjes van vroeger bij vriendinnetjes. Helemaal grijs uitgeslagen van de schimmel.

Een handdoek zal voor die paar keer wel werken, maar je kan hem er ook zonder in doen, hij leert vanzelf wel dat het gladder is. Desnoods ga je de eerste keer zelf gezellig mee.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Even omdenken: samen onder de douche ipv in bad?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben thuis ook niet zo'n mat, gebruik er een hydrofiel voor.
karzou schreef:
30-07-2019 17:23
Ok, ik ga een handdoek proberen. Natuurlijk laten we m zitten in bad, maar hij glijdt altijd weg... is dat geen bekend probleem? Hij is 16 maanden..
Nog nooit last van gehad... ze bleven hier altijd zitten. Wel een poosje zo'n badring gehad maar met zestien maanden echt al lang niet meer.
Hoeveel water doe je erin?
Alle reacties Link kopieren
Samen in bad! Gezellig ook.
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
30-07-2019 18:33
Hoeveel water doe je erin?
Ja dit vraag ik me ook af. Hier gebruiken we nooit een antislip mat en vanaf een leeftijd van 8 maanden glijdt ze al zelden meer om. We staan er uiteraard altijd naast voor het geval dat het wel gebeurt maar ze glijdt misschien eens in de week een keertje weg en vangt zichzelf dan vrijwel altijd op. Maar wel maar laagje water tot halverwege de navel ofzo, niet een heel diep bad. Kieperen gewoon bekertjes water over haar schouders en hoofd.
suzyqfive schreef:
30-07-2019 17:49
Owww brrr. Herinner me ineens weer die matjes van vroeger bij vriendinnetjes. Helemaal grijs uitgeslagen van de schimmel.

Een handdoek zal voor die paar keer wel werken, maar je kan hem er ook zonder in doen, hij leert vanzelf wel dat het gladder is. Desnoods ga je de eerste keer zelf gezellig mee.
:misselijk: brings back memories en nu ik zwanger ben moet ik helemaal kokhalzen bij de gedachte alleen al!
suzyqfive schreef:
30-07-2019 17:49
Owww brrr. Herinner me ineens weer die matjes van vroeger bij vriendinnetjes. Helemaal grijs uitgeslagen van de schimmel.
Ook dat. Echt niet dat ik op een antislipmat van iemand anders/een hotel ga zitten. En mijn baby al helemaal niet. Brrr.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
30-07-2019 17:49
Owww brrr. Herinner me ineens weer die matjes van vroeger bij vriendinnetjes. Helemaal grijs uitgeslagen van de schimmel.

Een handdoek zal voor die paar keer wel werken, maar je kan hem er ook zonder in doen, hij leert vanzelf wel dat het gladder is. Desnoods ga je de eerste keer zelf gezellig mee.
Oh bah.... precies dit.
Ik word er gewoon misselijk van.
Bijna net zo smerig als zo’n kleedje voor om het toilet :puke:
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
30-07-2019 17:12
Nog nooit een antislipmat in een bad gehad voor de kinderen. Maar misschien kan je er eentje meenemen als het van levensbelang is?
Wij ook niet!! Nu denk ik wel: moet ik er 1 aanschaffen? Kind van 18 maanden die heel druk staat - zit - staat in bad ...
Suikerwafel schreef:
01-08-2019 20:52
Wij ook niet!! Nu denk ik wel: moet ik er 1 aanschaffen? Kind van 18 maanden die heel druk staat - zit - staat in bad ...
Wat ontaard! Snel kopen! Je kind mist iets in de ontwikkeling :lol:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven