Hoe vul je je dag met 2 dreumesen? Uitjes, anders?

02-08-2019 17:03 36 berichten
Ik heb vakantie, de opvang ook en heb moeite om genoeg dingen te verzinnen om te doen met mijn 2 heel actieve zoontjes van 1.5 jaar.

Wat doen we: veel buiten spelen in de tuin op glijbaan, zandbak enzovoort. We gaan vaak naar de kinderboerderij. Ik neem ze mee naar de supermarkt maar echt relaxt boodschappen doen is het niet met allebei bij me. Kinderspeelparadijzen vind ik voor elke dag nogal prijzig en ik vind het zelf niet zo leuk om vaak te gaan. Zwemmen met 2 vind ik niet veilig in mijn eentje.
Ergens heen gaan vind ik wel fijn, omdat in de auto eigenlijk de enige manier is waarop ze overdag in slaap vallen (en even slapen wel echt nodig is). Ik woon in regio zwolle.

Mijn man heeft ook vrij, maar hij klust nu veel noodzakelijke dingen waar we al zolang ze zijn geboren nog niet aan toe zijn gekomen. Ze gaan zo nu en dag een dag met opa en oma's weg, maar ik voel me zo inspiratieloos voor de komende 2 weken.....
Alle reacties Link kopieren
Ken je de website kidsproof al? Misschien kan je daar inspiratie op vinden.
Alle reacties Link kopieren
Met een bal spelen, blokkentorens bouwen en weer omgooien. van die stapelbekertjes in verschillende grootte stapelen., een bak water met bakjes en een gietertje buiten zetten.
Zoek eens op Pinterest op sensory play. Zijn leuke manieren van spelen waar ze vaak even zoet mee zijn.

Bij ons ligt een tuincentrum in de buurt met een beetje binnenspeeltuin. Is gratis en de stoeltjes staan zo opgesteld dat je je kinderen in de gaten kunt houden. Heb jij misschien ook zoiets in de buurt?

Playdate met andere kinderen van een vriendin?
Een keer naar een andere speeltuin rijden? De schuur verven (met een kwast en een emmertje water?). Lekker lang naar de bieb. Misschien een leuk museum in de buurt? Naar de Ikea lekker ontbijten (mogen ze daarna in het karretje zitten. Een tentje / tipi opzetten in de woonkamer. Picknicken in een park / bos. Daten met mama’s met kindjes.
Alle reacties Link kopieren
Ballorig en aanverwanten hebben vaak een kortingskaart. Voor 10 uur binnen voor een fractie van de prijs, of een 10 ritten kaart tegen gereduceerd tarief.
Geen tuin dus? Jammer want met 2 had je zelf zo'n luchtkasteel en een zwembadje neer kunnen zetten :)
Alle reacties Link kopieren
Ik volg even
Alle reacties Link kopieren
Uhm.. repen scheuren van kranten, met een lepel drummen op potten en pannen, zingen, dansen, voorlezen, vingerverf, verkleden, kralen rijgen (van die grote houten), badkrijt in bad of onder de douche, brooddeeg kleien en de volgende dag verven, balonnentennis met badmintonrackets, wasco/ laagje zwarte verf erover/ krassen, grote toren bouwen, watertafel of teiltje met stapelbekers, verven op een rol behang, duplo, houten trein, stuiterbalbaan van keuken en wc rollen, picknick, tent onder de tafel maken, hut maken, bramen/ frambozen/ vlierbessen plukken (en sap of jam maken), koekjes bakken, nieuwe dingen leren (achteruit lopen, op 1 been staan, zelf een ei pellen), vouwen, hoofd/schouders/knie en teen, popcorn maken en filmpje kijken..?
Alle reacties Link kopieren
-Drentse Koe in Ruinerwold
-Flierefluiter in Raalte
-Tuincentrum (visjes kijken, konijntjes kijken, even wat gezellig eten/drinken)
-Zwarte Dennen bij Nieuwleusen (laarzen aan, emmer/schep mee, wat eten/drinken mee, en lekker smeren in het zand
-Bloemenpluktuin (zit in Zwolle wel geloof ik, in Dalfsen ook wel)

Kijk anders eens op Go Kids regio Zwolle
Alle reacties Link kopieren
- puzzels/boeken/speelgoed uitzoeken bij een tweedehands winkel
- naar de bibliotheek
- kinderliedjes luisteren, meezingen, dansen
- vingerverven
- naar het bos
- peutergym
Alle reacties Link kopieren
tablet als babysit dan doen toch de meeste ouders :D
Fijne ideeen alvast!!! Maar wil er best meer.

De bieb, ik ben er nog nooit geweest sinds ik hier woon, maar misschien is dat leuk. Ik zie op hun site alleen maandelijks een voorleesuur bij de naastliggende plaats, bij mijn dorp is het denk ik erg klein en niks voor kids, maar zal eens langsgaan.
Schilderen met water ga ik eens proberen.... wordt denk ik wel waterballet 😂
We wonen nogal buiten. Dus we hebben zeker een tuin, maar dat is met regen niet zo fijn. En er waren ook heel veel dwazen en wespen van de week, ondanks insectenspray zit je dan noet relaxed. Heb wel een zwembadje staan met warm weer hoor.
Ik heb geen vriendinnen met kinderen, dus playdate zit er niet echt in.
Tuincentra is ook wel iets, geloof dat daar vaak wel een speelhoek is?

Het is echt best zwaar om steeds te bedenken wat te doen en rekening te houden met alle hapjes en slaapjes. Ik ben niet zo'n goede in overzicht en word er zo snel moedeloos van.... (en moe) dus een lekker lange lijst met leuke opties is fijn om achter de hand te hebben.
Een gewone (buiten)speeltuin, zwembad met een leuk/uitgebreid pierenbad, wandelingetje op de loopfiets. Buiten met een waterbak (heb je in veel verschillende uitvoeringen), tuincentra hebben soms wel wat attracties. Voorleesochtend in de bieb, en hier in de stad heb je een paar kindvriendelijke cafés met peuterspeelhoek.
Alle reacties Link kopieren
Tuincentrum was hier favo destijds. Dino-museum in Zwolle? Alhoewel ze misschien daar nog te klein voor zijn? De mijne is 4.... Neefje van 2 vond het ook fantastisch (was mee met ons).
Grote bak met gekleurd lint, vormpjes, pollepels en een oude pan, was hier destijds ook favoriet.

Snap dat dat pittig is. Bij 1,5 moet je ze continue in de gaten houden. En bij 2 al helemaal!

Kunnen ze misschien een half dagje naar oma tussendoor? Paar uur bijkomen, me-time, laadde mij altijd erg op. Of oma, vriendin etc mee op stap of thuis thee laten drinken?
Hebben ze de zee ooit al gezien?

Je man zal toch niet werkelijk élke dag moeten klussen?
Tijd om samen dus een (mid)dag strand in te plannen.



Ze in de ballenbak van Ikea gooien voor een uurtje?
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 02-08-2019 19:27
16.13% gewijzigd
Tuinklamboe voor de dazen enz?
Marnamai schreef:
02-08-2019 19:26
Hebben ze de zee ooit al gezien?

Je man zal toch niet werkelijk élke dag moeten klussen?
Tijd om samen dus een (mid)dag strand in te plannen.



Ze in de ballenbak van Ikea gooien voor een uurtje?
Die ballenbak mag je nog niet in op die leeftijd.
Zo’n plastic huisje in de tuin was die van mij lang zoet mee. Met deurtjes en raamluikjes open en dicht, etc.
Alle reacties Link kopieren
Je zegt dat een tuin met regen niet fijn is, maar je moet even omdenken :idee:

Regenbroek en -jas aan, laarzen aan en naar buiten de modder in, iets leukers is er bijna niet op die leeftijd! En scoor wat pannen bij de kringloop, dan kunnen ze die gebruiken voor herrie/water/zand/modder.

Verder misschien een theatervoorstelling of babyconcert. Er zijn al voorstellingen voor kinderen vanaf 1 jaar oud, en ze verwachten dan echt niet dat je kind muisstil blijft zitten. Sterker, ze worden uitgedaagd om mee te doen.
Alle reacties Link kopieren
RogerPriddy schreef:
02-08-2019 19:35
Zo’n plastic huisje in de tuin was die van mij lang zoet mee. Met deurtjes en raamluikjes open en dicht, etc.
Mijne ook.
Alle reacties Link kopieren
De bibliotheek in Zwolle zelf is een uitje op zich. Heel kindvriendelijk, ze kunnen er lekker rondklooien.
Een ritje met de bus is ook leuk. Simpel van A naar B en weer terug. Of de trein, met een boemeltje ofzo.

Ik lees dat je geen vrienden hebt met kinderen, dan is de bibliotheek of andere kindontmoetingsplaatsen ook leuk om nieuwe contacten op te doen.
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Als je van ontdekkend spelen houdt:
Wat spaghetti/pasta koken in verschillende pannen met voedselkleurstof.
Met pannen en potten ermee laten klooien.

Maïzena en water mengen, eventueel kleurstof toevoegen. En weer aanklooien maar met potten, pannen en lepels. Wel buiten doen, een tuinslang is wel handig nadien.

Geef ze elk een rol toiletpapier of bol wol en laat ze door de woonkamer scharrelen zodat ze een spoor achterlaten.

Een kilootje rijst in een bak met trechters, vergiet, lepels en kommen.

Yoghurt met kleurstof mengen en ze in bad laten schilderen. Of buiten in een voetenbadje zodat ze over de tegels voetstappen kunnen maken.

Dit moet je alleen doen als je tegen wat rommel kan. Het is namelijk pas leuk als ze zonder veel corrigeren mogen kliederen. Schoonmaken is vaak zo gebeurd. Kinderen in bad, tuinslang of stofzuiger en klaar. Ben je zo een ochtend verder.
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Op die leeftijd is regen nog een avontuur!

Lekker met modderkliederen.
Naar de kringloop en pannen etc halen, gratis afhalen tafel of kastje en maak een mudpie keuken.

Regendansjes doen.
Wie heeft het eerst zijn beker vol met regenwater.
Etc
Wel een hoop leuke kliederideeen! Wil ik wel proberen. Zie wel beetje op tegen badderen... we hebben even geen echte badkamer nu 🙄
ik word al moe als ik het lees, elke dag activiteiten of er op uit?
waarom kun je ze thuis niet vermaken? mijn tweeling speelde op die leeftijd altijd thuis ( we hadden geen auto) ik gaf ze regelmatig aandacht , voorlezen of een balspelletje ,een hapje en drankje en verder klooiden ze wat aan met elkaar en hun speelgoed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven