Cadeautips gezocht jongen 4 jaar

03-08-2019 21:27 48 berichten
Onze zoon wordt binnenkort vier en ik krijg af en toe de vraag of ik iets weet wat familieleden hem kunnen geven. Ik kom zelf niet veel verder dan auto's, boeken of iets van duplo, maar 'dat is niet leuk'. @(

Onze woning is aan de kleine kant en we hebben geen tuin, dus grote dingen en dingen voor buiten zijn een no go.

Misschien weet hier iemand nog iets voor op het lijstje? Alvast bedankt. :)
Alle reacties Link kopieren
Vier jaar: ik heb één woord:

LEGO!!!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Verder: nieuw fietsje, step voor de speeltuin, Spider-Man-spulletjes, nieuw dekbed (Ikea heeft vaak leuke, H&M Home ook), leesboekje (Aadje Piraatje is bij mijn vier jarige met stip op twee na Boer Boris)
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
EvyBlissy schreef:
03-08-2019 21:31
Vier jaar: ik heb één woord:

LEGO!!!
Yes, dat wilde ik ook net typen! Lego Classic is echt fantastisch voor die leeftijd.
Hier ook een zoon die 4 wordt..en ik kan zoooveel speelgoed bedenken! Ze zijn op die leeftijd ook nog met alles blij (onze zoon i.i.g. wel).. denk aan knutsel spulletjes, klei, potloden en kleurboeken, stickerboeken, knuffels, auto's, vrachtwagens en trekkers in alle soorten en maten, speelgoed voor onder de douche/ in bad, Marvel poppetjes, houten speelgoed nouja teveel om op te noemen gewoon..er is zoveel! Misschien wat oriënteren in online winkels?? En niet te moeilijk denken..Succes!
Alle reacties Link kopieren
Rugzak voor naar school. Bordspelletjes worden op deze leeftijd ook leuk. Uno bijvoorbeeld.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
https://m2.hm.com/m/nl_nl/productpage.0766407001.html

Hier zou mijn zoon ook blij mee zijn bijvoorbeeld. Ipv alleen maar plastic speelgoed (das wel zijn grootste liefde)
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Rugzak, drinkbeker en broodtrommel met naam en vriendenboekje voor school straks.

Evt zwemtas, handdoek en zwembroek als hij binnenkort start met zwemles?
Alle reacties Link kopieren
Playmobil is hier al jaren een hit
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Lego
Kapla
Bruder auto
Hijskraan
Legervoertuigen en poppetjes
Marvel poppetjes
Nerf
Alle reacties Link kopieren
Kaartjes voor de bioscoop/dierentuin/museum/theater
Dingen die op kunnen (kleurboeken, verf, magisch zand, potloden, stiften)

Pyjama of dekbedovertrek van zn favoriete tekenfilmfiguur of superheld

Heel veel lego.

Verkleedkleren.

Fietsbel/fietsmandje/fietsstoeltje voor pop
Alle reacties Link kopieren
Onze driejarige kreeg de volgende kado's die volgens mij ook voor een vierjarige leuk zijn:
- (namaak) Hubelino. Past op duplo. Met drie jaar nog te klein zelf banen te bouwen, maar kind speelt graag wedstrijdjes met de verschillende kleuren knikkers. Kan ook gerust een half uur 1 knikker telkens opnieuw de baan door laten rollen. Ook leuk voor de ouders, wij zijn nogal fanatiek in het banen bouwen;)
- dino 'uitgraafsetje'
- spelletjes: Uno, Kwartet
- 'grote' fiets met toebehoren (vlag, drinkbeker, helm, eventueel zijwieltjes)
Verder is ons kind gek op dieren, dus ook losse dieren zijn hier een hit. Ik vind Schleich mooi, en duur. Kind maakt het niet uit en speelt met alles even leuk.

Wij hebben trouwens ook een klein huis. Ik vind het vooral fijn om meerdere mensen een onderdeel van het kado te krijgen. Dus: Hubelino verdelen onder de mensen, of onderdelen voor de fiets aan verschillende mensen vragen
Helaas ook mensen die kwantiteit het belangrijkst vinden, dus al met al verandert ons huis steeds meer in een speelgoedparadijs.
Alle reacties Link kopieren
Skateboard
Klei
(Voor)leesboek
Een eigen klein portemonneetje
Puzzels
(Regen)laarzen
Stickers / Verf / Knutsel spullen
Brandweerauto
Rugzak / Beker / Broodtrommel voor school
Alle reacties Link kopieren
Onze zoon is net 4 geworden en kreeg:
Een fiets
Een tien rittenkaart monkeytown
Bal (echt mooie voetbal)
Playmobil
Lego
Vtech digitaal “boek” spelen en leren
Puzzels
Knutselspullen/letterstempels
Dinosaurussen
Rugtas met broodtrommel en beker voor school
Boekjes
Bedankt voor de reacties!

Lego/duplo vind ik zelf dus ook heel leuk. Hij bouwt nog niet zo heel veel, af en toe maken we samen een kasteel en hij zet vaak van die vierkanten met deuren (of zijn het ramen) achter elkaar en dat is dan de metro. :rofl:
Als ik dat voorstel aan familie vinden ze dat te saai of zeggen ze dat ie daar al zoveel van heeft.
We hebben nog een jongere dochter dus ik ben een beetje huiverig voor kleine stukken (lego), of valt dat wel mee?

Fiets heeft hij al. Dekbedden ook een aantal. Boekjes vind ik zelf dus ook leuk, hij leest graag en zoveel keuze, maar ook dat werd afgeschoten.

Knutselspullen halen we regelmatig, met stickers belandt het hele vel meteen op 1 blaadje papier haha. Knuffels heb ik net uitgemest, waren er echt veel te veel (en nu zijn er toch weer twee onderweg :$ ).

Auto's worden ook afgewezen. (ik vind het echt jammer, want de dingen die ik heb voorgesteld zijn dingen waar hij echt wat mee doet en dat wordt dan allemaal afgewezen. Niet dat ze een cadeau moeten kopen absoluut niet, maar dat willen ze wel en ik moet verzinnen wat. Maar niet X en Y en Z. :sigh: )
Voor in bad hebben ze ook al heel veel, maar kan ik zeker nog eens naar kijken!

Rugzak heeft hij al. Spelletjes is een leuke tip! Hij heeft sinds kort miniloco en dat gaat best leuk, Uno hebben we stomtoevallig gisteren gekocht dus ik zal eens proberen hoe dat met hem gaat (denk dat het nog te vroeg is maar wie weet :) ).

Hier gaan ze met zes jaar pas naar school. Hij gaat binnenkort wel naar de kindergarten dus vandaar dat we wel een rugzak hebben, maar ze krijgen daar eten en drinken. Vriendenboekje is een leuk idee!

Playmobil vind ik zelf eerlijk gezegd verschrikkelijk. :$ Nerf ook.

Van de dierentuin hebben we een abbo. Bioscoop en museum hebben we geprobeerd maar lukt nog niet met hem.

Sorry als het lijkt alsof ik heel veel afsla! Ik ben blij met elke tip.
Smart games zijn heel leuk trouwens!
EvyBlissy schreef:
03-08-2019 21:44
https://m2.hm.com/m/nl_nl/productpage.0766407001.html

Hier zou mijn zoon ook blij mee zijn bijvoorbeeld. Ipv alleen maar plastic speelgoed (das wel zijn grootste liefde)
Ik kan het niet zien, krijg wel de H&M site maar er staat dat de pagina niet wordt gevonden.
Wow wat gaan jullie hard! Bedankt voor het meedenken. :D Ik ga weer even bijlezen.
Dat iedereen hem maar in overvloed oprechte liefde geeft, daar kun je nooit genoeg van krijgen en daar krijg je (zelf) ook nooit genoeg van!

Eigenlijk vind ik het erg, maar het is overal hetzelfde: we verwennen onze kinderen zodanig dat we van jongs af aan niet meer weten wat we ze moeten geven, want ze hebben alles al.

Proficiat met de flinke 4-jarige!
:muziek: (= lang zal hij leven in de gloria)
Alle reacties Link kopieren
Mens erger je niet kinderversie
Toren van Pisa
Memory
Kwartet

Dat soort spellen doen we vooral.
En als ze niets leuk vinden, een kadobon van de speelgoedwinkel??
Alle reacties Link kopieren
Tiptoi is de beste tip die ik hier ooit gelezen heb. Hier een enorme hit (en met koptelefoon op achterin de auto wij ook blij ;-D )

Verder:
- keukenspullen
- kassa
- zoekboeken
- houten constructieset (soort meccano maar dan grover en hout)

En spelletjes inderdaad. Zelf meedoen wordt ook steeds leuker als je eenmaal de lottino fase voorbij bent vind ik. Hier is Carcasonne junior, een haba spel met een ridder wat er op lijkt en waar ik de naam van kwijt ben, en draak dondertand (ook van haba) favoriet.
Alle reacties Link kopieren
Wat stom dat je familie eisen stelt aan het soort kado.

Wij sturen tegenwoordig, tegelijk met de uitnodiging, een linkje van lijstje.nl mee.
Daarop staan kado’s, maar ook ‘je mag zelf ook iets kiezen’ of ‘iets voor in mijn spaarpotje’. Zo kan je nog een beetje sturen wat voor kado’s er in huis komen.

Andere variant die ik bij vrienden zag; zij kopen zelf alle kado’s. Deze staan in de garage in een wasmand. Bij binnenkomst pak je er iets uit en geef je aan kind. En dan geef je de ouders gewoon geld. Enige nadeel; je weet dus zelf van te voren ook niet wat je geeft.
Alle reacties Link kopieren
Fae_ schreef:
03-08-2019 22:16
Bedankt voor de reacties!

Lego/duplo vind ik zelf dus ook heel leuk. Hij bouwt nog niet zo heel veel, af en toe maken we samen een kasteel en hij zet vaak van die vierkanten met deuren (of zijn het ramen) achter elkaar en dat is dan de metro. :rofl:
Als ik dat voorstel aan familie vinden ze dat te saai of zeggen ze dat ie daar al zoveel van heeft.
We hebben nog een jongere dochter dus ik ben een beetje huiverig voor kleine stukken (lego), of valt dat wel mee?

Fiets heeft hij al. Dekbedden ook een aantal. Boekjes vind ik zelf dus ook leuk, hij leest graag en zoveel keuze, maar ook dat werd afgeschoten.

Knutselspullen halen we regelmatig, met stickers belandt het hele vel meteen op 1 blaadje papier haha. Knuffels heb ik net uitgemest, waren er echt veel te veel (en nu zijn er toch weer twee onderweg :$ ).

Auto's worden ook afgewezen. (ik vind het echt jammer, want de dingen die ik heb voorgesteld zijn dingen waar hij echt wat mee doet en dat wordt dan allemaal afgewezen. Niet dat ze een cadeau moeten kopen absoluut niet, maar dat willen ze wel en ik moet verzinnen wat. Maar niet X en Y en Z. :sigh: )
Voor in bad hebben ze ook al heel veel, maar kan ik zeker nog eens naar kijken!

Rugzak heeft hij al. Spelletjes is een leuke tip! Hij heeft sinds kort miniloco en dat gaat best leuk, Uno hebben we stomtoevallig gisteren gekocht dus ik zal eens proberen hoe dat met hem gaat (denk dat het nog te vroeg is maar wie weet :) ).

Hier gaan ze met zes jaar pas naar school. Hij gaat binnenkort wel naar de kindergarten dus vandaar dat we wel een rugzak hebben, maar ze krijgen daar eten en drinken. Vriendenboekje is een leuk idee!

Playmobil vind ik zelf eerlijk gezegd verschrikkelijk. :$ Nerf ook.

Van de dierentuin hebben we een abbo. Bioscoop en museum hebben we geprobeerd maar lukt nog niet met hem.

Sorry als het lijkt alsof ik heel veel afsla! Ik ben blij met elke tip.
Kan je niet gewoon zeggen dat het belachelijk is dat ze het afwijzen? Het is voor een kind, je kind geeft aan wat het wilt, jij weet waar het mee speelt en dan zou de familie wel even bepalen wat wel of niet leuk is om te geven. Tuurlijk is dat leuk, als hij er gelukkig van wordt is het zelfs een perfect cadeau!
Alle reacties Link kopieren
Kapla!! hiervan heb je nooit genoeg, fantastisch speelgoed waarmee hier van 4 jaar tot einde lagere school uren gespeeld is. Als ze wat ouder zijn heb je ook nog fantastische ideeën boekjes, maar met 4 jaar is de eigen fantasie genoeg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven