Baby 7 maanden elk uur wakker

06-08-2019 13:17 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een heel actief, alert en vrolijk zoontje van net 7 maanden oud.
Vanaf het begin is hij al een moeilijke slaper en hij slaapt overdag ook altijd maar precies 45 minuten achterelkaar, alleen is dat nu niet het probleem. Toen hij 5 maanden oud was begon hij met ‘doorslapen’, hij viel rond 21:00 in slaap en werd weer wakker om 05:30 voor een flesje en viel daarna weer in slaap tot 08:00 zoiets.
Sinds anderhalve week word hij bijna elk uur huilend wakker, speentje erin en hij valt weer in slaap om dit vervolgens heel de nacht te herhalen. Als ik hem een fles aanbiedt drinkt hij een paar slokken en valt dan ook weer in slaap, dus honger zal hij dan denk ik niet hebben. Wel heeft hij ontzettend last van doorkomende tanden, overdag heeft hij er ook last van en krijgt hij Chamodent druppels en opzich lijkt het daarmee wel onder controle.

Kan het zijn dat hij er in de nacht zoveel last van heeft en steeds wakker er van word? Ik ben benieuwd of iemand dit herkent en misschien tips heeft zodat er weer eens een aantal uren achterelkaar geslapen kan worden. Hij funcioneert trouwens prima overdag en lijkt er geen last van de gebroken nachten te hebben.
Alle reacties Link kopieren
slaapt hij Op/dichtbij jullie of apart??
Misschien zit er een mug in zijn kamer?
Alle reacties Link kopieren
Probeer eens een zetpil om te kijken of hij dan misschien wat langer slaapt. Als hij echt last heeft van tandjes kan dat best een verschil maken.

Hier hebben ze er in de nacht ook meer last van dan overdag.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
06-08-2019 13:18
slaapt hij Op/dichtbij jullie of apart??
We slapen op dezelfde kamer vanaf de geboorte.
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
06-08-2019 13:20
Probeer eens een zetpil om te kijken of hij dan misschien wat langer slaapt. Als hij echt last heeft van tandjes kan dat best een verschil maken.

Hier hebben ze er in de nacht ook meer last van dan overdag.
Thanks, ik zal het proberen met een zetpil vanavond!
Slaapt hij overdag veel?
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
06-08-2019 14:01
Slaapt hij overdag veel?
Over het algemeen 2/3x 45 minuten. Hij ligt as we speak nu voor de 2e keer te slapen vandaag en soms slaapt hij na zijn avondmaaltijd vaak ook nog een keertje.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel spenen in zijn bed leggen. Kan hij ze zelf pakken. Dat was hier de oplossing. Ze kon steeds de spenen niet vinden. Dus een stuk of 5 in haar bed gelegd om haar hoofd heen en dat werkte.
Alle reacties Link kopieren
Verlatingsangst/eenkennigheid? Is hij overdag veranderd?
Alle reacties Link kopieren
Het is (helaas) erg herkenbaar en ik heb weinig tips. Onze dochter sliep door, tot ze 7 maanden was. Toen werd ze net als jouw zoontje elk uur huilend wakker. We hebben alles geprobeerd: paracetemol, speentjes, knuffelen, bij ons nemen, maar niets hielp. Uiteindelijk ging ze pas weer goed slapen toen ze 2 jaar werd.

Wij denken dat het met de tanden te maken heeft gehad. Haar tanden groeiden heel langzaam en kwamen pas laat door, volgens de huisarts had ze extreem veel last van het groeien door de kaak heen. Maar evengoed hielp paracetemol dus niet.

Hopelijk is het bij jullie van kortere duur, maar tanden kan dus echt een oorzaak zijn. Ik hoop dat jullie niet tot 2 jaar hoeven te wachten voordat het overgaat. Sterkte, ik vond het ontzettend zwaar :hug:
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar. Dochter sliep tot maand of 4/5 snachts uitstekend. Vanaf toen bal... Met 5 maanden was het eerste tandje er. Daarna veeeel slapeloze nachten gehad, totdat gebit compleet was. Ik zou eens een zetpil proberen. Dat werkte hier vaak wel een poosje. Ook zaten we weer aan de nachtvoedingen, na wat bv of later gewone warme melk wilde ze wel weer gaan slapen.
Alle reacties Link kopieren
Als hij huilend wakker wordt, merk je dan ook nog andere dingen? Niet overstrekken/kronkelen?

Laat hij zich troosten?

Een slaapregressie komt vaker voor in het eerste jaar. 7 mnd is geen bekendr periode maar hangt ook af van de ontwikkeling van je kind. Is hij veel nieuwe dingen aan het leren? Heeft hij mogelijk al wat last van verlatingsangst?
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de tips! Gisteren maar een zetpil geprobeert en het heeft helaas niet geholpen. Hopelijk word deze nacht wat beter.

@yellow

Ik heb even gegoogled, en het komt opzich wel overeen met wat ik lees. Dat kan inderdaad aan de hand zijn of last van tanden of verlatingsangst. Hij ontwikkelt zich flink, kan nu een week tijgeren en hij kan nu zelfstandig gaan zitten. Ik ga het in de gaten houden en tips gebruiken die ik heb gelezen op google, thanks!
Alle reacties Link kopieren
Je zegt dat hij zich ontwikkelt nu, kan ook een sprongetje zijn. Mijn dochter sliep ook altijd veel minder en onrustig als ze in een ontwikkelingssprong zat. Erg vervelend maar daar kan je niet veel aan doen. Vooral kijken en aanvoelen wat hij nodig heeft. Is bij ieder kindje ook weer anders. Ik werd er af en toe echt gek van, slaaptekort en continu een actieve baby. Goede afspraken met je partner en iets meer hulp overdag van anderen zodat je bij kan tanken helpt om het goed aan te kunnen. Sterkte ermee!
Alle reacties Link kopieren
LD199 schreef:
07-08-2019 21:25
Dank voor de tips! Gisteren maar een zetpil geprobeert en het heeft helaas niet geholpen. Hopelijk word deze nacht wat beter.

@yellow

Ik heb even gegoogled, en het komt opzich wel overeen met wat ik lees. Dat kan inderdaad aan de hand zijn of last van tanden of verlatingsangst. Hij ontwikkelt zich flink, kan nu een week tijgeren en hij kan nu zelfstandig gaan zitten. Ik ga het in de gaten houden en tips gebruiken die ik heb gelezen op google, thanks!
Ja hier met 7 maanden kruipt ze als een speer en kan ze zichzelf optrekken. Zitten dan weer niet heel goed nog (als ze zittend speelt zit ze op dr knieeen en nooit op dr kont ;-)) maar toen ze dat allemaal kon ging er ook een wereld voor dr open natuurlijk en dat moet snachts verwerkt worden.

Leuk he, al die fases. Denk soms dat we maar sporadisch niet in een fase zitten. Even een soort adempauze ofzo haha. Hoort daf niet omgekeerd? ;-)

Succes met je jochie iig en probeer shifts te plannen met je partner.
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar dit bij beide kids.
Dit betekende bij ons dat ze dan ooronsteking hadden, dus ik zou adviseren om zsm de oortjes te laten nakijken, Is zo pijnlijk dit!
Alle reacties Link kopieren
Even een update, er word hier weer normaal geslapen afgelopen nachten! Heel erg fijn, even bijtanken! Bedankt voor jullie reacties. :-D
Alle reacties Link kopieren
LD199 schreef:
12-08-2019 20:00
Even een update, er word hier weer normaal geslapen afgelopen nachten! Heel erg fijn, even bijtanken! Bedankt voor jullie reacties. :-D


Onwijs fijn!
Alle reacties Link kopieren
Te vroeg gejuicht, afgelopen 2 nachten weer drama. Ik denk als dit nog een week zo doorgaat ik een bezoekje aan de huisarts ga brengen om inderdaad naar de oren etc te laten kijken. :|
Alle reacties Link kopieren
Kan je avond routine ook invloed hebben? Bijvoorbeeld hij is gewend om in slaap te vallen met een muziekje terwijl hij borstvoeding krijgt en daarmee in slaap valt en dan snachts dat niet meer heeft? Mijn zoon is nu 5 maand en we proberen hem nu wakker in bed te leggen zonder muziek en borstvoeding ed. Niet dat dat verklaart waarom hij elk uur wakker wordt, maar invloed op?
Alle reacties Link kopieren
Elke avond om 8 uur gaat hij naar bed, daarvoor heeft hij een bordje pap gegeten, en om de dag in bad. Dus volgens mij heeft het niet veel invloed. Ik las ook op het internet dat je een vast routine moet hebben en opzich heb ik dat wel. Ik vraag me gewoon af wat er met hem aan de hand is, of het echt de tandjes zijn of het een heel andere reden heeft. :?:
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt dan idd niet het punt te zijn. Slaapt hij overdag ook en gebeurd het dan ook? Succes!
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het wat om baby massage te proberen.
Na het bad s’avonds baby even masseren voor die gaat slapen ( zie youtube baby massage) kan zorgen voor een algehele ontspanning. Baby relaxt en laat zijn spieren verslappen.
Het maakt dat ze beter slapen en ook dieper.
Het geeft een algeheel welbebinden, ook in de band met vader/ moeder
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben hier exact hetzelfde (zoontje 8 maanden nu), met als verschil dat het bij ons zo slecht gaat vanaf 4 maanden en daarvoor ook nooit heel goed (maar wel 2/3u slaap per 'shift'). Nu is het al vanaf maand 4 elk uur wakker, en soms vaker dan dat.

Wij hebben ook alles geprobeerd, oortjes waren het niet (2 keer laten checken). Tanden zou in ons geval nog kunnen, omdat hij er in korte tijd al 5(!) tanden bij heeft. Ik hoop echt dat dat het niet is natuurlijk want dan zitten we er nog langgg aan vast.

We hebben ook een slaapconsulente bij het CB geraadpleegd (helaas geen effect tot nu toe), daar zeggen ze nu dat we misschien moeten proberen hem op z'n eigen kamer te laten slapen. Zie ik wel erg tegen op moet ik zeggen, omdat ik er niet aan moet denken om 8-10 keer per nacht helemaal uit m'n bed te moeten.. nu is het een kwestie van hem uit z'n bed naast me pakken, aanleggen en na 15 min weer even kunnen slapen. Bovendien wordt hij ook zo snel wakker als wij beneden zitten en hij boven ligt, dus ik denk gewoon niet dat wij hem wakker houden of maken (dat is nu hun hypothese).

Nou goed een heel verhaal, ik herken het dus in ieder geval maar heb er helaas geen oplossing voor. Hopelijk brengt jouw huisartsbezoek meer duidelijkheid!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven