tips om tijd overbruggen van wakker van het dutje tot fles

06-08-2019 14:13 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben een nieuwe moeder van een zoontje van 4.5 maand.
Nu loop ik tegen het volgende aan.. mijn zoontje doet 3 dutjes per dag.
We hebben een vaste regelmaat, namelijk. de fles, luier verschonen, spelen max een uur en dan op bed.
Hij doet een dutje van 1.5 uur per keer in zijn eigen ledikantje op zijn kamer.
Maar de tijd tussen dat hij wakker word en de fles is eigenlijk te lang.
Ik zoek wat tips om deze te overbruggen voor hem. Op bed wil hij dan absoluut niet.
Hij wrijft dan na een uur al in zijn oogjes en dan begint hij te jengelen.
Hij valt ook niet in slaap in de draagdoek en de kinderwagen, omdat hij alles wil zien en meekrijgen.
Hebben jullie tips?

Liefs Marijke
Alle reacties Link kopieren
Schema's weggooien en je kind laten slapen als het moe is en laten eten als het honger heeft.

Tijd overbruggen omdat het volgens jouw schema nog geen tijd is om te eten of te slapen is absurd.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
06-08-2019 14:16
Schema's weggooien en je kind laten slapen als het moe is en laten eten als het honger heeft.

Tijd overbruggen omdat het volgens jouw schema nog geen tijd is om te eten of te slapen is absurd.
Dit.

Ritme en regelmaat is goed. Maar als je kind een keer 30 min. slaapt i.p.v. 1,5 uur zoals normaal moet je je 'schema' hier wel op aanpassen.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Welke tijd wil je overbruggen?
Ik lees je ritme als fles, spelen, slapen. Mij is niet helemaal duidelijk of je tussen slapen en weer fles wilt overbruggen of tussen fles en slapen.
Misschien leg je hem al te moe in bed? Op zich is 1,5 uur een hele mooie slaaptijd.
Alle reacties Link kopieren
In de draagdoek en beetje met jouw meehobbelen, terwijl je aanklungelt in huis?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt @sugarmiss

Het is niet echt een schema maar meer regelmaat. Hij heeft dit ook echt nodig.
Hij kan erg slecht tegen onregelmatigheid. Heeft de voorspelbaarheid echt nodig.
Ik heb voed hem ook op verzoek. maar voordat hij de fles heeft gehad, na zijn dutje wil hij gewoon niet slapen.
En hier zoek ik tips voor.
Alle reacties Link kopieren
Miranda_86 schreef:
06-08-2019 14:20
Welke tijd wil je overbruggen?
Ik lees je ritme als fles, spelen, slapen. Mij is niet helemaal duidelijk of je tussen slapen en weer fles wilt overbruggen of tussen fles en slapen.
Misschien leg je hem al te moe in bed? Op zich is 1,5 uur een hele mooie slaaptijd.
De tijd van het wakker worden van het dutje tot dat hij weer honger krijgt. Dit is soms een dik uur dat je moet overbruggen.
En hij speelt dan heel fijn. maar op een gegeven moment zie je dat hij moe word, maar dan nog een keer op bed voordat hij de fles krijgt wil hij absoluut niet.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
06-08-2019 14:21
In de draagdoek en beetje met jouw meehobbelen, terwijl je aanklungelt in huis?
Dit zou ik wel eens kunnen proberen. Dankje voor je tip
Alle reacties Link kopieren
maryke09 schreef:
06-08-2019 14:25
De tijd van het wakker worden van het dutje tot dat hij weer honger krijgt. Dit is soms een dik uur dat je moet overbruggen.
En hij speelt dan heel fijn. maar op een gegeven moment zie je dat hij moe word, maar dan nog een keer op bed voordat hij de fles krijgt wil hij absoluut niet.
Wat gebeurt er dan als je hem op dat moment de fles geeft?
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
mcsteamy schreef:
06-08-2019 14:25
Wat gebeurt er dan als je hem op dat moment de fles geeft?
Hij heeft dan geen honger en hoeft de fles ook niet.
Draait zijn hoofd weg van de fles
En eerder de fles zodat hij weer kan slapen?
Sorry, mosterd...

Misschien heeft hij toch behoefte aan meer slaap. En leg hem dan niet in bed als hij jengelig gaat worden en in zijn ogen gaat wrijven maar probeer dat moment voor te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Als hij niet op bed wil dan is hij dus nog niet moe. Dus dan is het onzin dat je kind verplicht moet slapen.

Of je kind is wel moe maar wil lekker dicht bij mama zijn in plaats van boven alleen in zijn bedje. Dan die je je kind dus in een draagdoek of laat hem een slaapje doen in de box.
Alle reacties Link kopieren
Miranda_86 schreef:
06-08-2019 14:29
Sorry, mosterd...

Misschien heeft hij toch behoefte aan meer slaap. En leg hem dan niet in bed als hij jengelig gaat worden en in zijn ogen gaat wrijven maar probeer dat moment voor te zijn.
Ja dat snap ik. Dit hebben we ook al geprobeerd.
Maar dan gaat hij in zijn ledikant helemaal los met krijsen en raakt hij steeds gefrustreerder.
Maar ik zal het nog eens proberen vanmiddag, niet geschoten is altijd mis.
Wat doet hij als je gaat wandelen ongeveer 20 minuten nadat hij wakker is geworden? Valt hij dan ook niet in slaap uiteindelijk?
Alle reacties Link kopieren
maryke09 schreef:
06-08-2019 14:32
Ja dat snap ik. Dit hebben we ook al geprobeerd.
Maar dan gaat hij in zijn ledikant helemaal los met krijsen en raakt hij steeds gefrustreerder.
Maar ik zal het nog eens proberen vanmiddag, niet geschoten is altijd mis.
en niet in zijn ledikant?
in een wipstoeltje op tafel?? Box?? oid?
Beetje meer contact met de buitenwereld?
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
06-08-2019 14:30
Als hij niet op bed wil dan is hij dus nog niet moe. Dus dan is het onzin dat je kind verplicht moet slapen.

Of je kind is wel moe maar wil lekker dicht bij mama zijn in plaats van boven alleen in zijn bedje. Dan die je je kind dus in een draagdoek of laat hem een slaapje doen in de box.
In bed wanneer hij niet moet is doe ik ook niet.
zoals ik al eerder benoemd heb is een slaapje in de box onmogelijk. Het is helaas geen kindje die overal in slaap kan vallen.
Ook niet als de box helemaal leeg is zonder prikkels.
Slapen kan hij alleen op een donkere kamer in zijn slaapzak.
En die slaapjes gaan ook goed. Hij slaapt dan voldoende 1.5 uur.

Bij mij zijn of in de draagdoek wil hij dan niet, want hij is zichbaar moe. Maar op bed wil hij tot hij de fles heeft gehad ook niet.
Eerder de fles is ook geen mogelijkheid, want die weigert hij tot hij wel honger heeft.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
06-08-2019 14:34
en niet in zijn ledikant?
in een wipstoeltje op tafel?? Box?? oid?
Beetje meer contact met de buitenwereld?
Ja ik heb hem nu in de box of bij mij, maar helaas maakt dit geen verschil.
Contact met de buitenwereld is dan te veel, aangezien die prikkels hem wakker houden, terwijl hij eigenlijk moe is.
Hierdoor raakt hij op lange termijn overprikkeld.
Het is ook erg lastig, merk dat ik ook erg zoekende ben wat helpt en wat mijn zoontje nodig heeft.
Alle reacties Link kopieren
zuigbehoefte???
heeft hij een speen??
Wat doet hij als je hem na een slaapje van 1,5 uur laat liggen? En dat dan bij het 2e slaapje op de dag.
Of eigenlijk een andere vraag; hoe weet je dat hij wakker is? Gaat hij dan huilen, of zie je het bijvoorbeeld aan beweging bij je babyfoon of hoor je hem dan 'kletsen'?
Mocht hij niet huilen dan zou je kunnen proberen om hem te laten liggen. Misschien valt hij dan snel weer in slaap en maakt hij nog een slaapcyclus van 1,5 uur. Doordat hij dan wat meer slaapt zou hij tijdens die andere momenten tussen slapen en fles wel wakker genoeg zijn en blijven.
Alle reacties Link kopieren
Miranda_86 schreef:
06-08-2019 14:33
Wat doet hij als je gaat wandelen ongeveer 20 minuten nadat hij wakker is geworden? Valt hij dan ook niet in slaap uiteindelijk?
Nee helaas. Net ook gedaan, maar hij houd zich wakker door alle dingen die hij dan ziet. Het maakt geen verschil over een kwartier, half uur of een uur wandel. Het maakt ook geen verschil of ik dit doe in de doek of kinderwagen.
Het is een jongetje die graag alles wil mee krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Miranda_86 schreef:
06-08-2019 14:46
Wat doet hij als je hem na een slaapje van 1,5 uur laat liggen? En dat dan bij het 2e slaapje op de dag.
Of eigenlijk een andere vraag; hoe weet je dat hij wakker is? Gaat hij dan huilen, of zie je het bijvoorbeeld aan beweging bij je babyfoon of hoor je hem dan 'kletsen'?
Mocht hij niet huilen dan zou je kunnen proberen om hem te laten liggen. Misschien valt hij dan snel weer in slaap en maakt hij nog een slaapcyclus van 1,5 uur. Doordat hij dan wat meer slaapt zou hij tijdens die andere momenten tussen slapen en fles wel wakker genoeg zijn en blijven.
Wanneer ik hem laat liggen begint hij nog harder te huilen en raakt hij uiteindelijk zo gefrustreerd. Soms hoor ik hem naar 3 kwartier wakker worden en dan laat ik hem wel liggen en dan valt hij wel weer in slaap. Na 1.5 uur is meneer wakker en wil hij uit bed. Ik kan dit altijd nog eens proberen. Hij ligt net op bed, dus ik zal het zo nog eens proberen.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
06-08-2019 14:45
zuigbehoefte???
heeft hij een speen??
Nee het is geen zuigbehoefte. Hij wil zijn speen ook niet meer. (draait zijn hoofd weg en/of spuugt hem weer uit)
Alle reacties Link kopieren
Je bent dus bang dat hij op de lange termijn overprikkeld raakt omdat hij alles wil meekrijgen.

Je bent erg voor de RUST, reinheid en regelmaat.

Bedenk dat hersens ook prikkels en stimulans nodig hebben om zich te kunnen ontwikkelen.

Er is niets mis mee dat je baby de omgeving in zich op wil nemen.

Je kindje wordt wat ouder en heeft ook iets meer prikkels nodig.

Maar of hij juist te weinig of te veel prikkels krijgt kunnen wij van achter een scherm niet zien.
Alle reacties Link kopieren
maryke09 schreef:
06-08-2019 14:47

Het is een jongetje die graag alles wil mee krijgen.
geef hem die kans
leg hem niet steeds in bed, houd hem bij je in de buurt. In draagdoek of wipstoeltje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven