Dochter dik?

07-08-2019 10:38 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal. Mijn meisje Word in september 4 jaar. Ze is 105 en weegt 19 kilo. Volgens consultatiebureau is haar gewicht normaal. Vanaf geboorte zit ze al in bovenste lijn. Maar ik vind toch dat ze een buikje heeft. Ze is miss zo gebouwd. Ze heeft ook stevige billen en bovenbenen. Ik wil niet dat ze straks echt dik Word. Qua voeding weet ik niet wat ik nog zou kunnen veranderen. Ze drinkt water thee melk en 1 glas ranja lichtaangemaakt per dag. Verder 1 x per dag iets lekkers, waterijs, snoepje of koekje. Verder eet ze juist weinig. Ontbijt avondeten nooit haar bord leeg. Iemand tips of geruststelling, herkenbaar dat ze hier overheen groeit?
Maak er geen ding van, dat is het gezondste.
Zoek hulp voor jezelf.
kinderen/peuter-te-zwaar/list_messages/397704

Zoek hulp.
Alle reacties Link kopieren
Ze is 4! Volop in de groei en cb zegt dat ze prima is Ga je echt nu al beginnen met dit soort flauwekul? Ze eet gezond, is gezond dus stop daar mee. Straks praat je haar nu al een complex aan.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, heb je zelf een complex ofzo??

Kind is normaal, ook bevestigd door cb. Je dochter is nog maar 4 en vol op in de groei!
Geef haar normaal te eten en ga hier pas verder mee aan de slag op het moment dat ze ook daad werkelijk overgewicht heeft.

Het moet niet gekker worden.
Alle reacties Link kopieren
Echt zoek hulp, je lijkt wel geobsedeerd voor haar gewicht.
wolkie schreef:
07-08-2019 10:42
Ze is 4! Volop in de groei en cb zegt dat ze prima is Ga je echt nu al beginnen met dit soort flauwekul? Ze eet gezond, is gezond dus stop daar mee. Straks praat je haar nu al een complex aan.
Beginnen? Dit is al jaren aan de gang.
To zoek inderdaad hulp voor jezelf!
Alle reacties Link kopieren
TO zoek hulp.

En geef dat kind ajb eens wat vaker iets lekkers.
1x per dag een koekje, snoepje of waterijsje is wel erg weinig.

Als jij zo door gaat heeft dat kind al een gewichtscomplex voor ze naar groep 3 gaat.
Alle reacties Link kopieren
Kinderen zijn nu eenmaal geen afgetrainde fitgirls/boys. Dus luister naar het CB en accepteer het en/of ga hulp zoeken voor jezelf. Je projecteert enorm.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Orișa schreef:
07-08-2019 10:41
Zoek hulp voor jezelf.
Zeg dat wel.

TO, kijk wat je schrijft: Je wilt gerustgesteld worden, dat ze er overheen groeit.
Een peuter, over een buikje?
En wat als ze opgroeit tot een stevige puber? Ben je daar bang voor? Waarom???
:woa:
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
07-08-2019 10:43
Beginnen? Dit is al jaren aan de gang.
Ik zie dat nu ook. Je hebt zelf boulimia gehad en je bent hard op weg om dat of een andere eetstoornis over te dragen op je dochter. Ga hulp voor jezelf zoeken, dit is niet normaal.
Veel eetstoornissen worden veroorzaakt door gefrustreerde moeders met angst voor overgewicht. Denk daar maar eens over na.
1.5 jaar geleden postte je hier ook al over. Zoek eerst eens hulp voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
oei! wat erg! en dan heb ik het niet over haar gewicht.

ik las ooit dat het zelfbeeld van een vrouw in belangrijke mate bepaald wordt door het zelfbeeld van de moeder...

ocharme jouw dochter dan, als je nu al denkt dat ze op dieet moet..

Hoe kijk jij naar jouw lichaam?
Ik vind dit soort ideeën van doorgeslagen moeders vreselijk verdrietig.
Alle reacties Link kopieren
Doe toch normaal zeg. Het CB zegt dat haar gewicht prima is en jij zit je druk te maken over haar gewicht. Het kind is 4 (!!!!). Ze gaat nog een lange groeiperiode tegemoet en dan zul je zien dat het allemaal goed gaat komen. Zoek eerder hulp voor jezelf, want je eigen ideeën op een kind projecteren is niet normaal.
Alle reacties Link kopieren
ik zie dat je zelf een verleden hebt met pesten en boulimia. Dat vind ik echt heel erg voor je

En ik begrijp dat je je dochter dat wil besparen.

Maar grote kans dat deze aanpak dit juist in de hand werkt.

Je hebt zo te lezen nog steeds geen gezonde houding tov eten. Denk dat je hiervoor ook hulp nodig hebt.
Alle reacties Link kopieren
Arm kind, wordt nu al een trauma en eetstoornis aangesmeerd door moeders.
TO, zoek hulp, voor jouzelf. Want zoals jij nu reageerd, dat krijgt zo'n kind mee voor de rest van haar leven en zal haar persoonlijkheid totaal beschadigen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
TO, ik herken je zorg enigszins. In verband met je geschiedenis qua topics is het misschien niet handig om te veel in detail te treden over onze situatie. Ik heb in ieder geval een redelijk forse peuter.

Ik zou me als ik jouw was minder focussen op haar huidige gewicht, en kijk eens naar haar groeicurve. Hoe ziet die eruit?
Alle reacties Link kopieren
Wanneer zij 105 is. Hoe oud ben jij dan wel niet?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Je kind heeft meer last van jouw zorgen en houding, dan van haar bouw en gewicht. Het eerste is ook voor haar heel schadelijk, het tweede op dit moment niet.
Alle reacties Link kopieren
[sarcasme]
Doutze was even lang met die leeftijd maar woog veel meer en was veel dikker. En haar moeder deed daar helemaal niet moeilijk over.
[/sarcasme]
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
07-08-2019 10:41
kinderen/peuter-te-zwaar/list_messages/397704

Zoek hulp.
Eens hiermee. Je eigen gedrag en gepieker zijn veel zorgelijker dan het gewicht van je dochter, ook als ze inderdaad een paar kilo zwaarder zou zijn dan wenselijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven