Welke jongensnaam is het leukste?

09-08-2019 10:24 178 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik lees veel mee, maar heb nu maar eens een account aangemaakt vanwege de volgende vraag.

In het najaar verwachten wij ons eerste kindje, een jongetje.
We zijn inmiddels zo ver dat we drie namen geselecteerd hebben die we allebei erg leuk vinden, maar we komen niet verder. Daarom mijn vraag: welke van deze namen vinden jullie het leukste? En waarom? Welke associatie hebben jullie bij deze namen? En hebben jullie misschien nog andere suggesties die in dit rijtje passen? :

- Nils: leuke naam, wel met deze Scandinavische schrijfwijze. Niels vind ik te gewoontjes.
- Linus: bijzondere naam, maar toch goed uit te spreken en te schrijven. Lijkt het alleen niet te veel op Tinus of Rinus? (die namen vind ik echt vreselijk!)
- Ruben: Mooie, tijdloze naam. Komt wel vaker voor dan de andere twee namen, dus de kans is wat groter dat hij dan met een andere Ruben in de klas komt te zitten.

We zoeken een naam die een beetje tijdloos is, dus geen modenaam. Ook geen top-10 naam. Onze achternaam is heel kort (drie letters) en heel Hollands, dus daar moet het ook een beetje bij passen; een hele korte naam als Sem of Daan bekt niet lekker (op de een of andere manier vind ik Nils als een van de weinige korte namen dan weer wel passen...).

Hopelijk kunnen jullie ons helpen om tot DE naam te komen!

Welke jongensnaam is het leukste?

Totaal aantal stemmen: 234

Nils (37%)
Linus (10%)
Ruben (53%)
Alle reacties Link kopieren
Mommytobe35 schreef:
09-08-2019 11:04
Ja, ik had zelf Hugo nog op mijn lijstje staan, maar dat vind mijn man niet zo.
En hoor je ook veel de laatste tijd.
Jammer, Hugo is leuk!
Alle reacties Link kopieren
Van je rijtje vind ik Nils het mooist.

Andere suggesties:
Lars
Sjoerd
Timme
Pelle
Olan
Stijn
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
09-08-2019 11:06
Uiteindelijk moet je het doen zoals jullie het leuk vinden. Onze dochter heeft een naam die je op 2 manieren kan uitspreken, maar alleen oma presteert het om koppig te zijn en hem op de andere manier uit te spreken :facepalm:
Zo dat is vervelend!
Alle reacties Link kopieren
Kan Tygo nog in de pot?
Alle reacties Link kopieren
Als je 1 ding niet moet doen is hier een mening gaan vragen

Kies nou gewoon een naam joh

Lekker belangrijk wat ze er van vinden

mensen vinden de namen die ik heb gegeven ook onzin. nou prima.
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk vind ik dat als je achternaam uit drie letters bestaat je voornaam minstens 1 lettergreep moet hebben om het mooier te laten klinken. Anders wordt het zo simpel ofzo.
Voorbeeld Max Kok of Maxime Kok. Hoor je het verschil?
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
09-08-2019 11:10
Als je 1 ding niet moet doen is hier een mening gaan vragen

Kies nou gewoon een naam joh

Lekker belangrijk wat ze er van vinden

mensen vinden de namen die ik heb gegeven ook onzin. nou prima.
Ja, zoveel mensen, zoveel meningen. Dat is ook waar.
En uiteindelijk moeten we zelf een keuze maken. Maar als mensen hele bijzondere associaties bij een naam hebben is het wel goed even te polsen. Ik twijfelde zelf bv ook over Linus/Linux en dat komt hier wel uit.

En misschien komt iemand nog met DE naam aanzetten waar we zelf niet aan gedacht hebben.
Mommytobe35 schreef:
09-08-2019 10:59
Hoe spreek jij Magnus dan uit?
En nee, ik heb geen Tobe.
Dit wordt ons eerste kindje. Daarom heb ik geen naam waar deze naam bij moet passen, behalve bij de achternaam.
Ja, dat had ik verkeerd begrepen dus.

Wij spreken het uit net zo uit als in mus. Maar een kindje van mijn zoons opvang heet wel Magnoes (fonetisch opgeschreven dus) en dat is zo'n mooi ventje. Dus ik vind Magnoes ook niet verkeerd.
Alle reacties Link kopieren
Jeetjemina schreef:
09-08-2019 11:08
Van je rijtje vind ik Nils het mooist.

Andere suggesties:
Lars - Zit al in de familie
Sjoerd - Zit al in de familie
Timme - Achternaam begint met een T, dat loopt niet lekker
Pelle - Vreselijk, sorry
Olan - Wel aardig
Stijn - Wel aardig
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
09-08-2019 11:09
Kan Tygo nog in de pot?
Achternaam begint met een T. Dan wordt het zo'n Donald-Duck naam (vind ik)
Alle reacties Link kopieren
Morgenstond_ schreef:
09-08-2019 11:14
Ja, dat had ik verkeerd begrepen dus.

Wij spreken het uit net zo uit als in mus. Maar een kindje van mijn zoons opvang heet wel Magnoes (fonetisch opgeschreven dus) en dat is zo'n mooi ventje. Dus ik vind Magnoes ook niet verkeerd.
Tobe was ook wel leuk, maar lijkt heel erg op de achternaam
Alle reacties Link kopieren
Poke-girl schreef:
09-08-2019 11:09
Zo dat is vervelend!
Ik kon het zien aankomen, het is mijn moeder en die wist toen ik op de basisschool zat al beter hoe namen van klasgenoten uitgesproken moesten worden dan hoe de ouders van die kinderen deden. En dan heb ik het niet alleen over een -i- of -ie-, maar ook gewoon over complete turkse of chinese namen :flag:
Alle reacties Link kopieren
Alhoewel ik 'Rasmus' dan wel weer zou uitspreken als Rasmoes en Magnus gewoon op z'n Nederlands. Maar dat komt hoogstwaarschijnlijk ook door de Netflix serie 'The Rain' waarin de hoofdrolspeler zo heet haha.

Zelf zou ik gaan voor Nils. Mooie en vlotte naam.
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
09-08-2019 11:12
Persoonlijk vind ik dat als je achternaam uit drie letters bestaat je voornaam minstens 1 lettergreep moet hebben om het mooier te laten klinken. Anders wordt het zo simpel ofzo.
Voorbeeld Max Kok of Maxime Kok. Hoor je het verschil?
Ik vind 2x kort ook wel erg krachtig.
En je kunt er wel prachtige handtekeningen mee maken
Max Kok, dat kun je mooi styleren (mijn voor&achternaam zijn nooit tot een mooie handtekeningen gekomen, was altijd jaloers op mensen met mooie 'lettercombinaties')
Mommytobe35 schreef:
09-08-2019 11:06
Vind je Thor niet enorm bombastisch?
Mats bekt niet lekker met onze achternaam en ik ken al te veel Svennen
Nee, Thor is een leuke vent. Sven is een schatje, ik ken geen enkele niet-leuke Sven.
Alle reacties Link kopieren
ToosTosti schreef:
09-08-2019 11:16
Alhoewel ik 'Rasmus' dan wel weer zou uitspreken als Rasmoes en Magnus gewoon op z'n Nederlands. Maar dat komt hoogstwaarschijnlijk ook door de Netflix serie 'The Rain' waarin de hoofdrolspeler zo heet haha.

Ik ken Rasmus dan weer vooral al als variant zeer veel voorkomende Deense achternaam. Rasmussen
Alle reacties Link kopieren
Splinter_ schreef:
09-08-2019 10:29
Nils zal hij altijd moeten spellen, Linus doet me aan Linux denken (computer besturingsprogramma).
Ruben vind ik wel leuk. Maakt niet uit als er meer kinderen met dezelfde naam in de klas zitten toch?
In de 13 jaar dat ik lesgeef heb ik welgeteld 1 Ruben in de klas gehad. Wel meerdere Nilsen en Nielsen.

Linus vind ik lelijk.
Alle reacties Link kopieren
Linus, want origineler en mooie associaties met de prachtige tv-serie.
Suggestie:
Sverre
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
Poke-girl schreef:
09-08-2019 10:58
Magnus doet mij teveel denken aan een magnum ijsje..
Echt waar?
Je spreekt het toch anders uit?
Ik vind Ivar erg leuk maar ik zou dat dan weer op zijn Engels uitspreken. Op zijn Nederlands vind ik dat voor geen meter klinken.

Ragnar een optie?
Bjorn?
Ubbe.
Viggo.
Leif.
Joren.
anoniem_304633 wijzigde dit bericht op 09-08-2019 11:28
3.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Van jou rijtje vind ik Ruben het leukst.
Nog even een suggestie ilan.
succes met kiezen ik vond het ook lastig heb in week 40 de naam alsnog veranderd en geen seconde spijt van gehad :-D
Sigurd.
Baldr.
Arne.
Jensen.
Gustaff.
Ilvar.
Orsin.
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
09-08-2019 11:26
Ik vind Ivar erg leuk maar ik zou dat dan weer op zijn Engels uitspreken. Op zijn Nederlands vind ik dat voor geen meter klinken.
Ivar op zijn Engels is toch vrijwel gelijk?
Het wordt geen Aivur oid, hooguit de R wat minder duidelijk
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
09-08-2019 11:18
Nee, Thor is een leuke vent. Sven is een schatje, ik ken geen enkele niet-leuke Sven.
Ja, Sven is een lieverd (zie hem geen CEO van een groot bedrijf worden)
Thor vind ik vooral een stripheld
Alle reacties Link kopieren
Voor alle Scandinavische namen geldt wel: check even de IKEA-site, naar welk meubelstuk je je kind vernoemt
:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven