Welke maat rugtas middelbare school?

09-08-2019 12:33 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste van 12 gaat binnenkort naar de brugklas Havo, ze zal op school waarschijnlijk ook een kluisje nemen maar er zal toch nog genoeg in de tas moeten passen. Ik heb gekeken voor een Eastpak maar geen idee welke maat geschikt zal zijn, 24, 27 of 33 liter? Het is een wat kleiner en fijn gebouwd meisje. Maar ik weet ook niet of dat nog iets uitmaakt in de keuze aangezien ze toch evenveel boeken mee zal moeten nemen als grotere kinderen. Ik zou het fijn vinden om hier wat ervaringen te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Hier Eastpak Out of Office vanaf brugklas. Gaat ook nog chromebook bij elke dag. Gymspullen gaan wel apart mee.
Alle reacties Link kopieren
Hallo. Mijn zoon gaat naar Havo 1 en heeft ook een eastpak. Zal ik de 'L' even voor je nakijken? Wij hebben hem in een tassenzaak gekocht en daar wisten ze precies welke school welke tassen aanbeveelt etc. Vond ik erg handig!
Alle reacties Link kopieren
nadine1988 schreef:
09-08-2019 12:35
Hallo. Mijn zoon gaat naar Havo 1 en heeft ook een eastpak. Zal ik de 'L' even voor je nakijken? Wij hebben hem in een tassenzaak gekocht en daar wisten ze precies welke school welke tassen aanbeveelt etc. Vond ik erg handig!
Hij heeft de 'Back to work' 27 liter. Ideaal, want er zit een mooi gevoerd binnenvak in voor de chromebook ook.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben afgelopen week de 27 liter van eastpak gekocht. Zoon is ook (nog) klein en mager. Maar deze past toch wel prima. Is een apart vak voor de laptop. Zoon heeft niet zoveel boeken (maar 5) dat scheelt ook veel. Weet je al hoeveel boeken dochter heeft?
Alle reacties Link kopieren
Tot nu toe tassen van 27 liter dus lees ik. Ik heb geen idee om hoeveel boeken het precies gaat maar ik kreeg de indruk dat het er toch best wat zijn.
Alle reacties Link kopieren
met twee tienermeiden op verschillende scholen heb ik gemerkt dat het formaat en type tas heel erg per school verschilt. Bij de school van mijn oudste moesten ze alle boeken voor elk vak mee nemen en is een flinke Eastpak de standaard. Bij een andere school hoeven ze nauwelijks iets mee te nemen en lopen de meiden zo ongeveer met handtasjes met wat schriften er in. De school van mijn jongste heeft als standaard de cowboysbags voor meiden, daar is eastpak voor 'nerds'.

het is dus lastig om een 'standaard' aan te geven. mijn oudste had een 27l eastpak en daarbij nog een aparte sporttas, en soms een extra tas omdat alles er toch niet helemaal in paste.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
jellycups01 schreef:
09-08-2019 12:43
Tot nu toe tassen van 27 liter dus lees ik. Ik heb geen idee om hoeveel boeken het precies gaat maar ik kreeg de indruk dat het er toch best wat zijn.
Krijg je de boeken in de vakantie thuis gestuurd? Dan kan je daar even op wachten. Heeft ze ook een laptop nodig?
Alle reacties Link kopieren
jellycups01 schreef:
09-08-2019 12:33
Mijn oudste van 12 gaat binnenkort naar de brugklas Havo, ze zal op school waarschijnlijk ook een kluisje nemen maar er zal toch nog genoeg in de tas moeten passen. Ik heb gekeken voor een Eastpak maar geen idee welke maat geschikt zal zijn, 24, 27 of 33 liter? Het is een wat kleiner en fijn gebouwd meisje. Maar ik weet ook niet of dat nog iets uitmaakt in de keuze aangezien ze toch evenveel boeken mee zal moeten nemen als grotere kinderen. Ik zou het fijn vinden om hier wat ervaringen te lezen.
Hier ook havo 1 en boeken al binnen. Behoorlijke stapel en chromebook erbij, maar past allemaal in de 27L
Alle reacties Link kopieren
In plaats van Easpack voor een meisje juist deze FjallRaven Kanken Rugzak. Schijnt helemaal hip te zijn.
De glimlach op mijn gezicht, betekent niet dat mijn leven perfect is. Het betekent dat ik waardeer wat er nu is.
Alle reacties Link kopieren
Pieka19* schreef:
09-08-2019 12:59
Krijg je de boeken in de vakantie thuis gestuurd? Dan kan je daar even op wachten. Heeft ze ook een laptop nodig?
We moeten de boeken ophalen in de week voor school begint. Laptop heeft ze niet nodig. Ik zou inderdaad nog eventjes kunnen wachten...
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat Eastpak wel een redelijk gangbaar merk was en dat ze daar dan wel goed mee zit. Maar ik weet inderdaad niet of er op die school juist een ander merk hip is. Ik ken ook geen kinderen die daar al op school zitten.
Heel veel leerlingen hebben zo'n Eastpack 27 liter rugzak met 1 voorvakje.
Hier hebben ze allemaal de superdry rugzak. Bij de oudste gaat die al 6 jaar mee en bij de andere 2 al 3 en 3 jaar. Hier wilde ze geen Eastpack rugzak. De rugzak van FjallRaven zijn ook gaaf en niet zo lomp.
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat zoon ook naar de brugklas. Hij heeft een Eastpack out of office. Hij heeft niet gekeken naar wat populair zou zijn, maar na wat hij een mooie en handige tas vond.
Wellicht is het slim om een "tassenwinkel" te bezoeken en je te laten helpen?
Alle reacties Link kopieren
Hier een docent VO

Ga naar een tassenwinkel met een stapel boeken: aantal A4 boeken, aantal gewone, niet al te dikke boeken, een etui en broodtrommel en beker en ga passen wat ze zelf fijn vindt.
De ene 27L tas is de andere ook niet. Want in de ene tas zit de 27L verdeeld over 4 vakken/vakjes en bij de ander over twee. Zorg iig dat ze haar drinken ergens apart in kan bewaren want ze zal de eerste niet zijn die alle boeken nat heeft door gelekte bekers of pakjes.
Niet alle Eastpak tassen zijn helemaal waterdicht. Even goed naar kijken, ook naar de plaatsing van de rits.
Met mijn oudste twee trouwens betere ervaring met Dakine rugzakken. Die vonden ze ook lekkerder op de rug zitten.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ja, komend weekend gaan we een winkel in om te kijken wat ze het fijnst vindt. Maar het leek me wel handig om vooraf ook wat ervaringen te lezen dus bedankt voor alle reacties!
Alle reacties Link kopieren
Zoon heeft de Osprey Flare van 22 liter.

Deze vond hij de meest praktische qua indeling met vakjes, ritsen etc.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven