Zwembandjes smalle dreumes

09-08-2019 21:00 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar zwembandjes voor een smal kindje van bijna 1,5 en ong 9 kilo.

Ze draagt nu de beco zwembandjes maat 00 (waarop staat 0-15 kilo) maar die gaan telkens uit.

Een swimttainer hebben we maar ze wilt ook zelf rondspelen en rondlopen in het zwembad, en dan vind ik zwembandjes handiger (ik ben uiteraard altijd bij haar en vang haar op als ze valt oid) maar wil toch zwembandjes voor de zekerheid.
Alle reacties Link kopieren
Een puddle jumper lijkt me wat voor jullie.
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik zou ook voor een zwemvestje liefst met ( en anders zonder) de armdingen gaan. Net hoe groot je kindje is.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind had bijna ondergewicht en toch pasten de bandjes.

Je moet ze eerst wat opblazen en dan om de armpjes doen met de zijde die niet zo dik wordt richting haar lichaam.

Dan als ze om haar arm zitten nog wat harder opblazen tot het niet meer verder kan.

Dan is de opening in het midden zo dun dat je dochter ze echt niet meer af krijgt.

Ook zo hoog mogelijk op de arm schuiven.
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
09-08-2019 21:10
Een puddle jumper lijkt me wat voor jullie.
Ja dit. Past prima om de stakerige armen van mijn kinderen en niet meer dat gewrik met die luchtbandjes. Ze zwemmen er supergraag mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde ook zeggen: puddle bumper. Maar die zal waarschijnlijk nog te groot zijn... Wel ideaal voor als ze wat groter is! Hier was dochter met bandjes totaal niet watervrij, hing vaak wat ongemakkelijk en eigenlijk net te diep in het water waardoor ze veel water binnenkreeg. Sinds de puddle jumper is ze helemaal los!
Alle reacties Link kopieren
Een puddle jumper is toch pas vanaf 15 kilo?

Ik zou beginnen met de tips van Sugarmiss.
Deze is er in diverse maten maar ook vanaf 1 jaar:

Afbeelding

https://www.bol.com/nl/p/waimea-zwemves ... oductTitle
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 09-08-2019 21:32
57.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Van de decathlon heb ik goede ervaring mee. Zijn net iets ronder en blijven daardoor beter zitten
Alle reacties Link kopieren
Puddle Jumper is vanaf 15kg, zoon is nu 14kg en past er nu goed in. De Puddle Jumper gebruiken we al vanaf 12kg, maar bij een veel lichter en dus smaller kindje zou ik eerst op zoek gaan naar iets anders.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Ik wou ook puddle jumper zeggen maar 9kg is echt nog te klein vrees ik.
Officieel is het vanaf 15 kg, wij gebruikten hem vanaf ca 12 kg - daarvoor was hij echt te groot.

Dan maar de tips van Sugarmiss opvolgen. Ik kan me niet voorstellen dat t helemaal niet zou passen, desnoods ander merk proberen.
Alle reacties Link kopieren
Caaf-Dracula schreef:
09-08-2019 21:33
Puddle Jumper is vanaf 15kg, zoon is nu 14kg en past er nu goed in. De Puddle Jumper gebruiken we al vanaf 12kg, maar bij een veel lichter en dus smaller kindje zou ik eerst op zoek gaan naar iets anders.
:high5:
Alle reacties Link kopieren
nootboek schreef:
09-08-2019 21:34
:high5:
Hoe eensgezind wil je het hebben. :rofl:
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
09-08-2019 21:20
Mijn kind had bijna ondergewicht en toch pasten de bandjes.

Je moet ze eerst wat opblazen en dan om de armpjes doen met de zijde die niet zo dik wordt richting haar lichaam.

Dan als ze om haar arm zitten nog wat harder opblazen tot het niet meer verder kan.

Dan is de opening in het midden zo dun dat je dochter ze echt niet meer af krijgt.

Ook zo hoog mogelijk op de arm schuiven.
Bedankt coor alle tips! Puddel jumper lijkt me idd nog te groot, las idd vanaf 15 kilo en ze weegt pas 9.

De zwembandjes kunnen niet harder opgeblazen worden, ik blaas ze eerst wat op en doe ze dan om en dan de rest. Maar ze zijn écht te groot. Ik kan ze, zelfs zonder nat te zijn vandaar arm afschuiven.. mijn oudste dochter droeg deze zwembandjes al vanaf 1 jaar en was normaal qua bouw maar de jongste is echt een sprietje. Maar er moeten toch zwembandjes zijn die goed passen lijkt me

Ik heb voor mijn oudere dochter de bandjes ban decathlon maar die zijn vanaf 15 kilo, maar die kan ik eens proberen bij haar, nog niet gedaan..
Alle reacties Link kopieren
[quote=Lucifer2018 post_id=30251340 time=1565379009 user_id=370013]
Deze is er in diverse maten maar ook vanaf 1 jaar:

Alle reacties Link kopieren
CZ heeft smalle bandjes. Die van het zwembad glijden af bij mijn oudste, maar de bandjes die wij van CZ kregen blijven prima zitten. Misschien kan je ze van iemand overnemen?
Ik vond een vestje echt 200x beter dan bandjes en mijn dochters ook, die zaten sowieso altijd aan de bandjes te rukken. En ook kleine dunne armpjes.

Ik heb ze toen gekocht bij het zwembad zelf. Die gebruikten zij ook voor baby en dreumeszwemlessen.

Maar je kan ze ook online kopen. Van allerlei merken.

Gewoon kijken of er een kleine maat is en die past en dat ze er niet uit kunnen glijden.Mijn jongste had een groeiachterstand en kon met 1,5 jaar dat kleine zwemvestje ook aan.
Lucifer2018 schreef:
09-08-2019 21:30
Deze is er in diverse maten maar ook vanaf 1 jaar:

Afbeelding

https://www.bol.com/nl/p/waimea-zwemves ... oductTitle
Ik vind dit meer voor oudere kinderen, die toe zijn aan leren zwemmen. Het hoofd blijft hier ook niet automatisch boven water.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven