Plasprobleem dochter 3jr

11-08-2019 09:06 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter van 3jr is nu een tijd zindelijk. Sinds een week zit ze echter bijna de halve dag op de wc (of potje) omdat ze het gevoel heeft dat ze moet plassen. Soms moet ze echt en komt er wat maar heel vaak is ze net geweest dus komt er logischerwijs niks. Ze kan echt na 3 minuten alweer het gevoel hebben dat ze moet. Soms zegt ze dat ze pijn heeft maar wijst dan haar billen aan. (Het is overigens begonnen na springen op een trampoline, weet niet of dat er wat mee te maken heeft). Ik wil morgen bij de huisarts even blaasontsteking laten uitsluiten maar zijn er mensen die dit herkennen? Of tips hebben? Haar van de wc af krijgen (omdat er toch niks zal komen) lukt absoluut niet.
Huisarts lijkt me een logische stap. Ik denk even afwachten wat de huisarts zegt/urine laten controleren.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou vast een steriel potje halen en meteen wat urine meenemen. Dat gaan ze toch willen checken.
Alle reacties Link kopieren
*Judy* schreef:
11-08-2019 09:08
Huisarts lijkt me een logische stap. Ik denk even afwachten wat de huisarts zegt/urine laten controleren.
Dit. Kan heel goed een blaasontsteking zijn. Vervelend! Sterkte x
Alle reacties Link kopieren
Dropdrop schreef:
11-08-2019 09:10
Ik zou vast een steriel potje halen en meteen wat urine meenemen. Dat gaan ze toch willen checken.
Jep, heb ik inderdaad gedaan! Ben van plan het morgenochtend op te vangen en dan direct langs te brengen bij de huisarts (nadat ik gebeld heb). Hopelijk word ik daar wijzer uit!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er voor nu even vanuit gaan dat blaasontsteking geen onlogische optie is en de huisartsenpost even bellen. De laatste keer dat ik blaasontsteking had zit nog redelijk vers in mijn geheugen, daar wil je geen dag langer mee doorlopen dan noodzakelijk.

Een vriendin, die dat wel deed, hield er een nierbekkenontsteking aan over.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook niet wachten met een eventuele blaasontsteking, de huisartsenpost kan dit snel checken en indien nodig antibiotica verstrekken. Mocht dat het niet zijn dan kun je morgen altijd naar de huisarts.

Toen ik een dagje wachtte plaste ik op gegeven moment bloed en zeer dat het deed..
Alle reacties Link kopieren
Ik zou sowieso navraag doen bij de huisarts.

Wat betreft de trampoline. Ik heb een blaasverzakking door mijn vorige bevalling. Ik kan nu niet meer springen, dan plas ik in mijn broek. Mijn bekkenbodemfysio vertelde mij dat springen ook heel zwaar voor de bekkenbodem is. Zou het kunnen dat je dochter misschien per ongeluk wat urine verloren heeft bij het springen en dat ze bang is dat het weer gebeurt?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zelf niet wachten tot morgen maar nu eventjes bellen met de huisartsenpost. Al is het alleen maar om advies, dan kunnen zij wel inschatten of ze haar willen zien of niet.

Als het blaasonsteking is wil je daar echt niet een dag langer mee rondlopen als dat niet nodig is. Oef, blaasonsteking is zo ontzettend naar.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Heeft ze harde ontlasting? Dan kan dat ook voelen als een volle blaas. Dan letten op vezels, goed drinken en evt een laxeermiddel.
Alle reacties Link kopieren
Nou het is geen blaasontsteking in elk geval. Dat van die ontlasting zou nog kunnen maar denk ik niet. Stuk van de trampoline kan zeker, ze moet ook meteen zodra ze al denkt aan dat ze daarop gaat. Maar ook wel op andere momenten. Vanmiddag leek het minder te worden en vanavond ook. Ik kijk morgen nog even aan en anders naar de huisarts.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven