Onhygiënische schoonouder

12-08-2019 10:29 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik wil even jullie mening horen betreft het volgende;

Voordat ik een kind (nu 1,5 jr) had wist ik dat mijn schoonouders de schoonste mensen niet zijn, maar dat interesseerde mij totaal niet omdat ikzelf daar geen last van had. Nu ik zelf een kind heb begin ik mij daar mateloos aan te irriteren aangezien mijn kind er wel mee wordt geconfronteerd. Naast dat hun woning heel erg vies is (maden die aan het plafond krioelen en keukenmotten die altijd rondvliegen, er wordt nooit gedweild, de koelkast ligt vol met bedorven en beschimmelde producten etc etc) zijn zij zelf als persoon de schoonste niet. Ik moet er wel bij zeggen dat mijn schoonouders wel op leeftijd zijn. Mijn schoonvader is 85. Wat hij vaak doet is hoesten en niezen in zijn handen, wrijft ze over elkaar heen en met diezelfde handen zit hij aan het gezicht van mijn kind. Waar ik ook van gruwel is dat hij mijn kind ook weleens eten geeft met de lepel waarmee hij zelf ook aan het eten is. Ik vind dat smerig. Is dat overdreven? Handen wassen doet hij ook nooit. Laatst zat hij te sleutelen aan zijn fiets en zijn handen zaten helemaal onder het smeer en met die handen gaf hij haar stukjes brood. Ik voel me erg bezwaard om er wat over te zeggen omdat het ook een oude man is en ik wil hem niet beledigen. Mijn schoonmoeder is een stuk jonger. Ik weet dat zij het irritant vind dat ik vies ben van de bovengenoemde dingen. Ik heb er tot nu toe nooit concreet wat over gezegd, maar mijn houding doet dat wel. Ik kan dat niet verbergen ook al wil ik het zo graag. De laatste keer dat mijn kind eten kreeg van de lepel van haar opa zat ik onbewust ook viezig te kijken. Dat zag mijn schoonmoeder. Ik wil haar graag gewoon vertellen dat ik het niet fris vind dat ze hun handen niet wassen en ik ook niet wil dat ze haar eten geven van hun lepels zonder haar te kwetsen. Maar hoe doe ik dat? Iemand tips?
Maden die op het plafond krioelen? Serieus?
Laat het je partner doen.
laat ze maar bij jou thuis komen
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
12-08-2019 10:31
Maden die op het plafond krioelen? Serieus?

En die vallen er niet vanaf?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Waarom organiseren jullie dan niet iemand die komt schoonmaken? Als mijn moeder op die leeftijd niet meer voor het huishouden kan zorgen, organiseer ik hulp......
Alle reacties Link kopieren
Je kwetst ze sowieso al met je houding en je gezicht :whistle: maar ik snap je! Zou het vreselijk vies vinden.. Hoe staat je partner hier in? Hij is tenslotte door deze mensen opgevoed.

Maar maden en ongedierte.. Redden ze het nog wel samen of zou er hulp ingeschakeld moeten worden? Kan me voorstellen dat iemand van 80 de energie niet meer heeft om een huis spik en span te houden. Ik denk dat ik daar eerst eens over zou beginnen.
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Nou, mss moet iemand die mensen eens helpen hun huishouden onder controle te krijgen. Maden aan het plafond lijkt me niet gezond.

Laat ze bij jou komen voorlopig en onderzoek samen met je partner waar zijn/haar ouders hulp bij nodig hebben
Oh, ik dacht nu komt er weer zo'n teutverhaal over schoonmoeders die geen doekje haalt over de wc als kind is geweest maar dit is echt heel goor. Misschien moet je ze helpen schoonmaken? Klinkt alsof ze ouder zijn en zichzelf en omgeving verwaarlozen
https://ongediertetips.nl/maden-in-huis/
Doe wat aan die maden of bel de thuiszorg voor je schoonouders.
Alle reacties Link kopieren
Op het plafond, ja hoor. Zit er soms een lijk vast geduct-tapet daar?
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
AeonOfWinter schreef:
12-08-2019 10:38
Op het plafond, ja hoor. Zit er soms een lijk vast geduct-tapet daar?
:proud:
anoniem_380666 wijzigde dit bericht op 12-08-2019 10:39
2.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
AeonOfWinter schreef:
12-08-2019 10:38
Op het plafond, ja hoor. Zit er soms een lijk vast geduct-tapet daar?
:rofl:
Voor iedereen een groene tuin
Laat je partner met zijn ouders naar Loket Z gaan van de gemeente voor een WMO aanvraag voor huishoudelijk hulp. Het lukt ze om de een of andere reden niet meer. Al is het maar een tijdelijk, dat een keer alles goed schoon gemaakt word, dan kunnen schoonouders het misschien makkelijker zelf weer bij houden.
Als ze dit hun hele leven al doen wens ik je veel succes met je man als hij boven de 65 geraakt :popcorn:
Alle reacties Link kopieren
Jeetje nou misschien kun je schoonmaakhulp voor ze regelen. Wel apart dat het je niet boeit dat ze zelf versmeren, heb je het daar dan nooit over gehad met je man? Zijn ze altijd al zo geweest?

Lepels delen lijkt me niet veilig en dat geldt voor zowel jouw kind als opa: beide kunnen ziek worden en hebben een kwetsbare leeftijd. Jij lijkt je echter alleen druk te maken over je eigen kind en niet over je schoonouders. Maakt je man zich geen zorgen?
Alle reacties Link kopieren
Krioelende made op 't plafond. Daar zou ik zelf niet eens naar binnen gaan.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
AeonOfWinter schreef:
12-08-2019 10:38
Op het plafond, ja hoor. Zit er soms een lijk vast geduct-tapet daar?
:-D
Ik wil niet weten hoe de wc er dan uitziet. :popcorn:
Ik zou überhaupt niks eten of drinken in zo'n ranzig huis.
Alle reacties Link kopieren
Wat een raar verhaal!. Waarom heb je de thuiszorg niet ingeschakeld? En hoe hygiënisch is jouw vriend dan als hij door hen is groot gebracht? En waarom niet gewoon eerlijk zeggen, ben zelf heel direct, dus zou dat gewoon zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een beetje vreemd dat je die maden geen probleem vond tot dat je kinderen kreeg.. Ik ben zelf echt geen poets fanaat, maar dit zou mij zelfs te ver gaan. En dit probleem klinkt ook niet als een verschil in inzicht over schoonmaken, maar als mensen die een serieus probleem hebben om hun huis en zichzelf schoon te houden.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
In zo'n vies huis kwam mijn kind niet binnen. Punt. En ik ben echt geen schoonmaakmiep hoor, ik roep hier ook bij mijn ongestofzuigde vloer "goed voor de weerstand!" Maar ongedierte... No way.

Verder, iedere keer dat schoonvader niest zou ik m een papieren zakdoekje geven. Bij hoesten roepen "hand voor de mond!" En daarna zeggen dat hij zijn handen moet wassen voordat hij aan je kind zit. Verder kind niet bij hem laten zitten als hij iets aan het eten is, kan hij het ook niet delen. Zijn ze dan beledigd, jammer dan. Ik zou liever het risico lopen op beledigde schoonouders dan dat mijn kind straks een voedselvergiftiging of erger (van de E-coli bacterie oftewel de poepbacterie kan je zelfs hersenvliesontsteking krijgen) zou krijgen. Los daarvan nog geven ze je kind het verkeerde voorbeeld met hun vieze gedrag.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt alsof jullie je (schoon)ouders ernstig verwaarlozen. Die arme mensen zijn 85. Zou je niet eens heel snel een afspraak met het WMO loket van de gemeente maken?!
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
12-08-2019 10:44
Ik wil niet weten hoe de wc er dan uitziet. :popcorn:
Ik gok op zoiets:
Afbeelding
aeonofwinter wijzigde dit bericht op 12-08-2019 11:00
47.48% gewijzigd
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven