Ben oma maar mag geen oma zijn

14-08-2019 17:37 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zal proberen het kort te houden echter er is veel gebeurd dus excuus als het me niet lukt.

Mijn dochter heeft altijd al moeite gehad met inlevingsvermogen, dit is dus een bekend probleem. Laatste jaren voor mijn moeder (haar oma) hier in huis intensief gezorgd. Mijn dochter kreeg 2 jaar geleden een relatie, na iets meer dan een jaar raakte zij in verwachting en woont samen met haar vriend. De band tussen mijn schoonzoon en mij was altijd super, tussen mijn dochter en mij ook al waren er wel eens kleine dingen rondom het inlevingsvermogen.

De situatie rondom mijn moeder ging in maart ernstig achteruit, ze wilde graag haar achterkleinkind nog zien maar na een hele zware maand is mijn moeder begin mei overleden. Begin mei stierf mijn moeder in mijn armen, eind juni was ik bij de bevalling en had ik mijn kleinkind in me armen. Voor iedereen een rollercoaster van emoties maar sloegen ons er goed door heen. Nieuw leven gaf mij nieuwe kracht..

De kleine was 3 weken toen mijn schoonzoon en dochter zonder huis kwamen te zitten (ze moesten het ouwe huis uit en nieuwe konden ze nog niet in). Zelf nog heel erg uitgeput van het lange zorgen nam ik ze toch in huis, immers bij zijn ouders konden ze niet omdat het zo smerig was daar (hun woorden). Binnen een dag had ik het huis verbouwd en alles wat nodig was ij huis gehaald. Na 2 weken hier de benen onder me lijf gerend te hebben (huishouden, oppas enz) kwam mijn dochter op een avond na een halve dag weg geweest te zijn terwijl ik oppaste thuis met de mededeling dat ze die avond ging stappen. Toen ik daar wat over zei barste de bom ze wilde naar haar schoonouders om daar te slapen.. Prima dan ga je maar zei ik dan ga ik niet langer meer de benen onder me lijf vandaan rennen. Schoonzoon wilde om 23.00 nog spullen weg halen hier waarop ik aan gaf het is al laat wil nu geen volksverhuizing jullie hebben alle hoog noodzakelijke de rest komt morgen. Hierop flipte hij en bedreigde mij, mijn andere dochter kroop uit angst in elkaar. Toen ik eenmaal aangaf de politie te bellen vertrok hij, later volgde er nog een aantal bedreigingen via mijn ex-man (goede vriend van me) richting mij.

Inmiddels zijn we een aantal weken verder en is het tussen mijn dochter en mij zo goed als uitgepraat. Echter mijn schoonzoon wilt nooit meer iets te maken met mij hebben waardoor ik dus amper mijn dochter en kleindochter nog spreek en zie.

Voel me zo afgedankt en bij het grofvuil gezet. Ben 2000 euro voor hem aan het aflossen, heb ze opgevangen, gesteund, er voor ze geweest, me baan opgezegd en andere baan gezocht zodat ik op kon passen op die kleine en zo kan ik nog wel even door gaan. Kan mijn dochter niet zomaar bellen, laat staande langs gaan, steeds maar afwachten wanneer en of ik ze zie of hoor.. Nu appje kleine wordt in ziekenhuis opgenomen en sta machteloos kan niet eens op bezoek en dochter steunen. Hoe ga ik hier mijn weg in vinden?? Dit sloopt me, ben oma maar mag geen oma zijn..
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
14-08-2019 19:23
Als dochter hele dagen de hort op was en kind bij jou achterliet gedraagt ze zich niet echt als een verantwoordelijke moeder.

Dat zullen ze dan in het ziekenhuis waar kleindochter ligt ook wel zien.
Wat dat aan gaat is ze gelukkig bij gedraaid aangezien ze geen "oppas" meer had en wel moest na onze escalatie.. Dat stuk is ze zover als ik volg en weet in gaan zien dat haar ouwe leventje echt voorbij is
Alle reacties Link kopieren
Bolletje88 schreef:
14-08-2019 18:35
Waar woon je? Mijn kind heeft een oma die geen oma wil zijn. Je mag gerust hem be oma en hihi. Zou zo graag willen dat hij een fatsoenlijke oma heeft.
Zonder gekheid, ze maken misbruik van je..
Nou zonder gekheid is dat bijna het eerste dat ik dacht. Mijn eigen moeder is helaas overleden en de andere oma van mijn kinderen zien ze niet veel.

Ik vind het sneu voor je t.o. :-(
Alle reacties Link kopieren
Zijn ouders zullen ook wel gauw genoeg van het stel hebben.
Ik vind het veel te ver gaan, wat er ook aan voorafgegaan is, om de moeder van je vriendin te bedreigen dus dat is onacceptabel gedrag.
Wees blij dat je er vanaf bent en laat haar zonder excuus niet meer binnen en hem zéker niet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg ook kriebels van het verhaal i.v.m. de veiligheid van kleinkind en dochter.
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Alle reacties Link kopieren
Je kleindochter ligt in het zkh. Je hebt het telefoonnummer van je dochter.
Opbellen, vragen hoe het gaat, contact houden met je dochter en gewoon langs gaan bij je kleindochter.
Je laat je toch niet bij je kinderen weghouden door die sukkel.
En als hij wat te zeggen heeft snoer je hem de mond. Jij wilt niets met mij en ik hoef niets met jou, ik ben hier voor mijn kinderen. Ik val jou niet lastig en jij mij dus ook niet .
Laat je niet intimideren.
Alle reacties Link kopieren
To jij laat je gebruiken! Je hele huis beschikbaar stellen, en dan een lening aangaan (op jouw naam of die van hun), maar je baan opzeggen??

Laat haar zelf eens dingen inzien.

Als je kleindochter wilt bezoeken bel je dochter toch? Neem niet aan dat hij 24/7 daar is.

Verder is kleinkind niet ziek hè. Zo'n opname komt zeer veel voor. Niet iets om direct in paniek te raken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven