15 jaar en aan de pil?

14-08-2019 22:29 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dochter is net 15 maar heeft al best even een vast vriendje. Onvermijdelijk zullen ze binnenkort wel eens de lakens delen.
Mijn moeder zette mij rond mijn 16e aan de pil toen ik een vriendje kreeg. Had daar zelf niet zoveel over in te brengen😱
Condooms hebben ze tot hun beschikking maar het idee dat daar iets mis mee gaat..je moet er toch niet aan denken. Maar is 15 nog niet erg jong voor de pil? Wat is jullie ervaring? Zijn jullie dochters aan de pil en zo ja hoe oud waren ze toen?
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter mag wegens medische redenen niet aan de pil en heeft dus op haar 16e een spiraaltje laten zetten.
15 of 16, dat maakt toch weinig uit?
Alleen maar verstandig om een voorbehoedsmiddel te gebruiken, op die leeftijd alles beter dan het alternatief. Overigens zou ik wel met haar naar de huisarts gaan en duidelijk de bijwerkingen van pilgebruik bespreken. Zo kan zij met jouw hulp een weloverwogen keuze maken.
anoniem_63b078a23f24e wijzigde dit bericht op 14-08-2019 22:33
Reden: typfout
0.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik was ook 15. Nu 30 jaar geleden. Ik zou dat zeker doen. Een zwangerschap lijkt me erger.
Alle reacties Link kopieren
Je dochter is oud genoeg om zelf te weten wat ze wil.
Ik was ook 15 ofzo toen ik aan de pil ging. Gevoelsmatig snap ik dat het jong lijkt maar het lijkt me juist hoog tijd, seks gaan ze toch een x hebben (als het niet al gebeurd is) dus heel verstandig dat je haar hierin steunt en op deze manier helpt.

Zodra mijn dochter interesse krijgt in jongens gaat ze ook direct aan de anticonceptie, indien nodig eerder dan 15 jaar.
Ik denk dat ik zelf ook 15 was toen ik aan de pil ging. Een vriendje had ik toen nog niet, was meer voor mijn menstruatie.
Hoezo is dat jong? Je hoeft de pil toch niet alleen te slikken om een zwangerschap te voorkomen. Ik ben op mijn 16d begonnen omdat ik mijn menstruatie uit wilde stellen en wou dat ik eerder was begonnen want toen had ik eindelijk eens een regelmatige cycles en was ik meteen een stuk minder hevig ongesteld. Daarvoor was het hevig en heel onregelmatig.
Condooms zijn in principe veilig genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Dan verbied je haar toch gewoon om seks te hebben tot haar 18e?
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
TsumTsum schreef:
14-08-2019 22:36
Hoezo is dat jong? Je hoeft de pil toch niet alleen te slikken om een zwangerschap te voorkomen. Ik ben op mijn 16d begonnen omdat ik mijn menstruatie uit wilde stellen en wou dat ik eerder was begonnen want toen had ik eindelijk eens een regelmatige cycles en was ik meteen een stuk minder hevig ongesteld. Daarvoor was het hevig en heel onregelmatig.

Daarom ben ik ook op mijn 15de ongeveer begonnen.
vind de huisarts dat ook ook verzin je zelf dat 15 te jong is?
Alle reacties Link kopieren
Letsgetlosttonight schreef:
14-08-2019 22:37
Condooms zijn in principe veilig genoeg.
De feiten wijzen uit dat jouw stelling de grootst mogelijke gevaarlijke onzin is. Neem het niet van mij aan, verdiep je in de Pearl-index. Periodieke onthouding is nog betrouwbaarder dan condooms.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Ik heb hem op mijn 15e zelf gehaald bij de huisarts zonder dat mijn ouders het wisten.
Alle reacties Link kopieren
Ik was zelf ook 15 maar ben ‘stiekem’ zelf naar de dokter gegaan omdat mijn moeder het er niet mee eens was. (“Ongezond die hormonen in je lijf”, is wel zo maar zwangerschap is erger). Ik had al seks gehad met mn vriendje dus daarom ging is maar zelf..

Mijn punt; laat het haar zelf beslissen, lijkt ze me oud genoeg voor.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend lief van je, dat je daar zo actief over mee denkt. Ik zou hebben gewild dat mijn moeder dat had gedaan :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik was volgens mij zelfs 14, ik had nog geen vriendje maar omdat ik last van acne had kreeg ik de diane pil voorgeschreven. Ook vond ik het makkelijk dat ik tijdens vakantie de pil kon doorslikken. Dus ik zou niet twijfelen als ze een vriendje heeft.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 15 is al 3 jaar aan de pil, om haar menstruatie te regelen.
Such a beautiful place to be with Friends.
Lluvia schreef:
14-08-2019 22:34


Zodra mijn dochter interesse krijgt in jongens gaat ze ook direct aan de anticonceptie, indien nodig eerder dan 15 jaar.
anoniem_377120 wijzigde dit bericht op 13-09-2019 02:49
58.99% gewijzigd
Ik was ook zo oud, had geen interesse in jongens enz. maar had wel erg veel last van acne én, primaire reden, ik was elke maand een of twee dagen hondsberoerd door de menstruatie. Denk aan slapjes in bed liggen met koorts, diarree en alleen slappe thee kunnen binnenhouden. Wat ben ik blij dat m’n moeder me naar de huisarts meesleepte (toen uiterst gênant natuurlijk) voor de pil, ben sindsdien niet meer maandelijks ziek geweest.
Alle reacties Link kopieren
Op mijn 16de/17de gestart i.v.m. zeer heftige menstruatieklachten. Kreeg kort daarna ook net mijn eerste serieuze vriendje dus dat kam goed uit zo.

Wat is er op tegen? De pil is stukken veiliger dan alleen condooms gebruiken...

Wat wil je dochter zelf? Hebben jullie hier ook al samen over gepraat?
Alle reacties Link kopieren
Zwanger met 15 lijkt me erger dan aan de pil met 15 ;-)
Due-scimmie schreef:
14-08-2019 22:53
Zwanger met 15 lijkt me erger dan aan de pil met 15 ;-)
mee eens
Ik heb het op mijn 15e zelf maar gewoon geregeld met de huisarts buiten mijn ouders om. Dus nee, voor mij is dat zeker niet te jong.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven