Teleurstelling

14-08-2019 22:57 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe verwijder ik dit
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-08-2019 09:19
Reden: OP verwijderd, maatregelen genomen.
95.78% gewijzigd
Nog wat dagjes uit in weekenden?
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is je zoon?
Waar is de vader van zoon?
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie wel tijd kunnen maken voor andere leuke dingen? Zit er anders nog 1 of 2 nachtjes kamperen in? Of een dag naar een pretpark of iets anders wat hij leuk vindt?
Het is een zeer onsamenhangend verhaal. Maar je kunt dus wel voor anderen klaarstaan, maar niet voor je zoon. Dan heb je je prioriteiten wellicht niet goed op een rijtje. En een paar dagen weg samen?
Alle reacties Link kopieren
Waarom kan het niet? Hij heeft nog een week vakantie.
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
14-08-2019 23:22
Waar is de vader van zoon?
Daardoor ziekenhuis en ben mantelzorger voor hem
Ja dat is het leven hè.

Misschien in de herfstvakantie een paar dagen weg, of volgende week nog een leuk uitje naar zwemparadijs/pretpark/...?
Alle reacties Link kopieren
Lizzy75 schreef:
14-08-2019 23:25
Waarom kan het niet? Hij heeft nog een week vakantie.
Financiële tegenslag
lolly-pop schreef:
14-08-2019 23:24
Het is een zeer onsamenhangend verhaal. Maar je kunt dus wel voor anderen klaarstaan, maar niet voor je zoon. Dan heb je je prioriteiten wellicht niet goed op een rijtje. En een paar dagen weg samen?
Nou nou. Is een keer niet op vakantie gaan ‘niet voor je zoon klaarstaan’?
Je zou op vakantie gaan zeg je. Maar had je dan nog niks geboekt dat je nu ineens niet gaat? Want annuleren gaat meestal niet zo makkelijk.
Wel sneu voor je zoon dat je voor anderen klaar kan staan maar jullie vakantie erdoor in het water valt.
Kun je niet van iemand wat kampeerspullen lenen en een paar dagen gaan kamperen?
Meiske111 schreef:
14-08-2019 23:26
Daardoor ziekenhuis en ben mantelzorger voor hem
En jullie zijn nog bij elkaar denk ik?
Dat maakt de zaak wat anders. Ik mag hopen dat je zoon begrijpt dat een vakantie er niet in zit als zijn vader ziek is?
Alle reacties Link kopieren
lolly-pop schreef:
14-08-2019 23:24
Het is een zeer onsamenhangend verhaal. Maar je kunt dus wel voor anderen klaarstaan, maar niet voor je zoon. Dan heb je je prioriteiten wellicht niet goed op een rijtje. En een paar dagen weg samen?
Raar verhaal maar wel waar sommige mensen wil je ook niet verliezen maar is nu ook de vraag
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
14-08-2019 23:28
En jullie zijn nog bij elkaar denk ik?
Dat maakt de zaak wat anders. Ik mag hopen dat je zoon begrijpt dat een vakantie er niet in zit als zijn vader ziek is?
Hij is 5 hij weet dat zijn vader ziek is maar is is wel een kind
Alle reacties Link kopieren
Meiske111 schreef:
14-08-2019 23:28
Raar verhaal maar wel waar sommige mensen wil je ook niet verliezen maar is nu ook de vraag
Wie ga je verliezen dan?
Rosalind schreef:
14-08-2019 23:27
Je zou op vakantie gaan zeg je. Maar had je dan nog niks geboekt dat je nu ineens niet gaat? Want annuleren gaat meestal niet zo makkelijk.
Wel sneu voor je zoon dat je voor anderen klaar kan staan maar jullie vakantie erdoor in het water valt.
Kun je niet van iemand wat kampeerspullen lenen en een paar dagen gaan kamperen?
Waar slaat dit op?
Mijn opa is in de zomervakantie overleden. Ja, die valt dan in het water. Jammerdebammer. Maar om dan maar te zeggen dat mijn ouders hun prioriteiten niet helemaal goed hadden? Bijzonder. Er zijn soms dingen belangrijker dan vakantie, en dat snapt een kind dan soms niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat een nare omstandigheden voor in de zomervakantie! Hopelijk komt je man er weer helemaal bovenop.

Hoe oud is je zoon? Het hoort bij het leven wat tegenslagen en teleurstelling.

Ok 5 jaar das wel een lastige leeftijd waar ze nog erg korte termijn denken. Maar toch gewoon kort uitleg geven en hem duidelijkheid geven.
Nee we gaan niet meer weg deze vakantie, we gaan wel.... (pannenkoeken eten, dagje naar de speeltuin, samen een bordspel spelen, in de plassen stampen, naar de dierentuin, zwemmen enz naar wat jullie mogelijkheden zijn).

Ik ging jarenlang met mijn neefje naar een bepaalde activiteit. Toen mijn man ernstig ziek was gaf ik aan niet te willen gaan maar voor mijn man zorgen. Neefje was toen 7 jaar en zei: ja maar tante IBI oom Patrick is toch ziek en niet jij, we gaan altijd samen.
Die kwam wel binnen, voor mij was het logisch dat we dus niet gingen maar voor die knul niet. En hij had gelijk! Ik heb iemand gevonden die de dag bij mijn man kon zijn en neefje en ik zijn alsnog gegaan. Maar we zijn korter gegaan dan normaal en dat was goed uit te leggen. Beide beetje water bij de wijn.
Misschien is een vakantie niet haalbaar voor jou en je man maar misschien een andere activiteit wel voor alleen jou en je zoon als je man het niet aan kan. Je man is ziek, jij niet. Voor mij was dat echt een zin die mij bij is gebleven. Zoek samen (liefst met zijn drieën) naar de mogelijkheden ipv onmogelijkheden. Het is voor iedereen aanpassen.
ibiopviva wijzigde dit bericht op 14-08-2019 23:40
89.90% gewijzigd
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Weet niet hoe oud je zoon is?
Probeer het wat minder groot te zien. Er zijn zoveel leuke dingen die je zelfs thuis kunt doen, zonder dat het iets hoeft te kosten. Mijn gezondheid laat het niet toe om veel dingen te doen of grootse dingen. Toch krijg ik regelmatig te horen wat voor superleuke dingen mijn kinderen doen, wat voor verrassends ik verzonnen heb. Wat ik wil zeggen: het gaat niet om grote dingen zoals op vakantie gaan, maar om gezellige dingen doen en oprecht tijd met elkaar doorbrengen. Samen herinneringen maken kan overal, óók thuis!
Wens jou en je zoon toch nog een mooie vakantie toe.
Meiske111 schreef:
14-08-2019 23:28
Raar verhaal maar wel waar sommige mensen wil je ook niet verliezen maar is nu ook de vraag
Je verhaal is gewoon onduidelijk. Je schrijft niet wat er precies aan de hand is en daarnaast is je verhaal onsamenhangend en kloppen je zinnen niet. Maakt het lastig te volgen.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
14-08-2019 23:27
Je zou op vakantie gaan zeg je. Maar had je dan nog niks geboekt dat je nu ineens niet gaat? Want annuleren gaat meestal niet zo makkelijk.
Wel sneu voor je zoon dat je voor anderen klaar kan staan maar jullie vakantie erdoor in het water valt.
Kun je niet van iemand wat kampeerspullen lenen en een paar dagen gaan kamperen?
ik wilde boeken maar dan ben je de aangewezen persoon die familie opvangt en dan heb ik over broer zwager en kids erin en dat doe je sámen met opa en oma van die kids dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen om een vakantie te boeken
Soms is iets gewoon niet anders. Mijn kinderen willen graag met mij naar het buitenland op vakantie, ik zie dat niet zitten en heb er het geld niet voor, dus houdt het op. Het enige wat je kunt doen is het uitleggen, aangeven dat je snapt dat het heel rot is en kijken naar hoe je de vakantie zo leuk mogelijk kunt maken.

Denk aan goedkope of gratis uitstapjes, ga een dagje naar de zee, kamperen in de tuin, dat soort dingen.

Wij gingen vroeger nooit op vakantie want het geld was er niet. Ik herinner me daar niks van, ik herinner me alleen de leuke dingen die mijn moeder met ons deed.

Je kan kijken maar wat je niet hebt kunnen doen, of je kunt kijken naar wat je wel hebt gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Meiske111 schreef:
14-08-2019 23:33
ik wilde boeken maar dan ben je de aangewezen persoon die familie opvangt en dan heb ik over broer zwager en kids erin en dat doe je sámen met opa en oma van die kids dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen om een vakantie te boeken
Ik snap er niets van.

Maar oké, gaat het om de teleurstelling van zoon? Dat hij boos/verdrietig is? Of heb jij er meer last van dan je kind?
Nee heb je, ja kun je krijgen
Tip; Pinterest staat vol met leuke, gratis dingen om te doen met je kinderen.
Kan iemand anders de mantelzorg een dagje overnemen dat je een dagje pretpark met hem kunt doen oid?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven