Schoonouders geven niks voor toekomstig kleinkind

15-08-2019 17:12 360 berichten
Mijn man en ik verwachten ons eerste kindje.
Dit is overigens het eerste kleinkind wat er geboren wordt voor mijn ouders en schoonouders.

Nu vind ik het vreemd dat mijn schoonouders (nog) niks hebben gekocht voor hun toekomstige kleindochter (ik ben nu 8 maanden zwanger).
Dit staat behoorlijk in contrast met hoe mijn ouders er mee omgaan. Niet dat zij overdreven veel spullen hebben gehaald maar een ledikantje voor bij hun thuis en wat cadeautjes voor ons (rompertje, slabbetje etc.) is wat zij wel hebben gegeven.
Bovendien hebben wij van heel veel vrienden, kennissen, vrienden van ouders, buren van ouders etc. toch wel allemaal dingetjes gekregen (ik heb het echt puur over kleinigheidjes, zoals bijv een paar sokjes of een rompertje oid).

Zelf vind ik dit eigenlijk best vreemd. Mijn man zegt dat zijn ouders hier gewoon minder attent in zijn. Maar ik vraag mij af of het nou zo vreemd is van mij dat ik er zo over denk of dat het inderdaad wel een beetje gek is dat van iedereen, zij juist niks geven.

Disclaimer: ik besef mij uiteraard dat het niet vanzelfsprekend is om iets te krijgen. Maar het valt mij toch behoorlijk op, vandaar. De schoonouders hebben trouwens wel gezegd blij met de komst van hun kleindochter te zijn

Is t vreemd?

Totaal aantal stemmen: 451

Ja (12%)
Nee (73%)
Beetje (15%)
Alle reacties Link kopieren
Whut? Jij vindt dat je schoonouders cadeau's voor jullie ongeboren kind moeten kopen? Heb je door hoe idioot verwend dat eigenlijk klinkt?
Alle reacties Link kopieren
Goed verhaal.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Whut? Jij vindt dat je schoonouders cadeau's voor jullie ongeboren kind moeten kopen? Heb je door hoe idioot verwend dat eigenlijk klinkt?
Waarom moeten je schoonouders wat kopen voor jouw baby? Is straks een kraamcadeautje niet voldoende? Waarom zouden ze eigenlijk een ledikantje moeten kopen om bij hen thuis neer te zetten? Hebben ze gevraagd om een vaste oppasdag en die gekregen?
Alle reacties Link kopieren
Zitten ze krap bij kas ? Zijn ze normaal gesproken wel vrijgevig en attent ( nieuw huis, verjaardag, feestdagen etc )
Misschien komt er straks , als kind geboren is, een enorm kado.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit een cadeautje gekocht voor een ongeboren kind :-? Tenzij ik op een babyshower ofzo werd uitgenodigd.

Is dat raar?
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me er nooit mee bezig gehouden eigenlijk, maar wij hebben van mijn ouders en mijn schoonouders ook niets gekregen voor de geboorte van onze kinderen. Toen ze er eenmaal waren wel (en dan geen ledikantjes e.d. uiteraard, want die hadden we toen al), maar ik verwachtte ook niets van dien aard.
Dus of het raar is....wat mij betreft niet.
KitKeller schreef:
15-08-2019 17:15
Ik heb nog nooit een cadeautje gekocht voor een ongeboren kind :-? Tenzij ik op een babyshower ofzo werd uitgenodigd.

Is dat raar?
Dat weet ik niet. Maar puur als ik naar mijn situatie kijk en omdat ik van heel veel mensen, of ze nou veraf of dichtbij mij staan wat krijg, valt dit op. Bovendien, een kleinkind is wat anders dan zomaar iemand..
Alle reacties Link kopieren
Tsja, ik kreeg de inrichting van het kamertje van schoonouders en van mijn ouders de kinderwagen. Praat ik al over jaaaaaaren geleden. Dus in mijn ogen is een rompertje en een bedje voor bij de ouders thuis al drie-keer-helemaal-niks, maar ik kan in niemnd zijn portemonnee kijken en de ene band is de andere niet en zo.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
15-08-2019 17:17
Tsja, ik kreeg de inrichting van het kamertje van schoonouders en van mijn ouders de kinderwagen. Praat ik al over jaaaaaaren geleden. Dus in mijn ogen is een rompertje en een bedje voor bij de ouders thuis al drie-keer-helemaal-niks, maar ik kan in niemnd zijn portemonnee kijken en de ene band is de andere niet en zo.
Van mijn ouders krijgen wij ook meer idd. Van zijn ouders helemaal niks, echt niks. En nee, ze zitten niet krap bij kas.
kind is nog niet geboren, even afwachten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel "vreemd". Maar ik ben misschien anders gewend, en nee niet verwend:). Vaak als ik hoor dat goede vriendin/schoonzus etc zwanger is dan haal ik wel iets kleins. Sokjes/kaartje.
Alle reacties Link kopieren
Misschien wachten ze tot na de geboorte?
Alle reacties Link kopieren
Toen ik zwanger was, gaven mijn ouders geregeld allerlei kleine cadeautjes voor de baby. Mijn schoonouders niet. Allebei helemaal goed. Het is toch zeker geen verplichting om tijdens de zwangerschap met allerlei dingen te komen aanzetten?
Ik vond het lief van mijn ouders, maar niet 'niet lief' van mijn schoonouders. Dat zijn gewoon niet de vrijgevige types.
Dus ik vind het eigenlijk een beetje een verwende gedachte van jou.
Alle reacties Link kopieren
KitKeller schreef:
15-08-2019 17:15
Ik heb nog nooit een cadeautje gekocht voor een ongeboren kind :-? Tenzij ik op een babyshower ofzo werd uitgenodigd.

Is dat raar?
Voor een goede vriendin of zus ? Raar,....niet erg meelevend in ieder geval.
Van grootouders verwacht je wel dat ze er zo blij mee zijn dat ze vertederd bij de Hema bij de rompertjes staan te fantaseren over hun kleinkind in wording. En dat ze dan dus ook rompertjes etc kopen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel (heel) raar als ik eerlijk ben. Ik vind het echt gek als toekomstige opa en oma om niet een leuk kleinigheidje te kopen voor je zwangere schoondochter en zoon! Een rompertje, slaapzakje, speentje of wat dan ook. Ik vind dat je geen gekke dingen verwacht hoor. Ik lees nergens dat je een groot kado had 'verwacht' maar een aardigheidje vind ik wel het minste eigenlijk. Dat doe ik al bij goede collega's, vriendinnen etc. dus van een opa en oma verwacht ik dat zeker eerlijk gezegd.
Ook gewoon als teken dat ze meeleven, uitkijken naar hun kleinkind en jullie zo feliciteren met de zwangerschap.
anniexx wijzigde dit bericht op 15-08-2019 17:22
10.21% gewijzigd
Rozemarijn84 schreef:
15-08-2019 17:19
Van mijn ouders krijgen wij ook meer idd. Van zijn ouders helemaal niks, echt niks. En nee, ze zitten niet krap bij kas.
Heb je inzage in hun financiën?
Alle reacties Link kopieren
Misschien zijn ze wel van plan een groot cadeau na de geboorte te geven. Mijn vader gaf ook bijna niets tijdens de zwangerschap, maar na de geboorte kregen we van hem en zijn vriendin een kinderstoel met verschillende opzetstukken cadeau.

Zou je er niet te veel mee bezig houden.. uiteindelijk gaat het om de liefde die ze je kindje gaan geven toch?
Beetje skere schoonouders wel. Mijn moeder kocht nieuwe wasmachine en deed afwasmachine en droger kado. En opende spaarrekening en stort daar jaarlijks t maximale op. Doet sowieso veel kado. Mijn “ schoonmoeder” gaf mijn kind een strandhandoek.. hmmm.
Alle reacties Link kopieren
Rozemarijn84 schreef:
15-08-2019 17:19
Van mijn ouders krijgen wij ook meer idd. Van zijn ouders helemaal niks, echt niks. En nee, ze zitten niet krap bij kas.
Ik weet niet hoe goed jij bent met ze, maar misschien zijn ze bang dat jouw smaak niet die van hen is ?
Ga je gezellig met je schoonmoeder de laatste dingetjes shoppen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
15-08-2019 17:20
Voor een goede vriendin of zus ? Raar,....niet erg meelevend in ieder geval.
Van grootouders verwacht je wel dat ze er zo blij mee zijn dat ze vertederd bij de Hema bij de rompertjes staan te fantaseren over hun kleinkind in wording. En dat ze dan dus ook rompertjes etc kopen.

Ik heb zelf geen kinderen en hier serieus nooit bij stilgestaan. Ik kocht altijd iets leuks voor als het kind geboren was. Geen onwil of desinteresse, gewoon oprecht niet aan gedacht.
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik las “ schoonouders geven niks om toekomstig kleinkind” in plaats van wat er staat. Als wat ik las er echt had gestaan had ik het wel raar gevonden ja als ze niet blij waren geweest dat er een kleinkind komt maar nu vind ik het problemen zoeken.
Als ze maar lief zijn tegen het kind als het er eenmaal is toch? Wat maakt het nou uit hoeveel en wanneer ze cadeaus geven?
Alle reacties Link kopieren
KitKeller schreef:
15-08-2019 17:24
Ik heb zelf geen kinderen en hier serieus nooit bij stilgestaan. Ik kocht altijd iets leuks voor als het kind geboren was. Geen onwil of desinteresse, gewoon oprecht niet aan gedacht.
Hier ook zo.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ruim 7 maanden zwanger. Ik heb niets gekregen van mijn schoonouders of mijn eigen ouders. Ik heb iets veel belangrijkers in het vooruitzicht. Beide moeders willen graag komen oppassen en helpen met de boel aan kant te maken voor als de baby komt, gordijnen naaien, kleertjes wassen. De vaders komen graag meubeltjes in elkaar zetten. Ik ben zo blij en dankbaar naar mijn schoonouders en ouders. Spullen zijn er genoeg in de wereld en kan iedereen geven of kan je zelf kopen, maar hun toewijding en liefde is voor ons veel belangrijker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven