Schoonouders geven niks voor toekomstig kleinkind

15-08-2019 17:12 360 berichten
Mijn man en ik verwachten ons eerste kindje.
Dit is overigens het eerste kleinkind wat er geboren wordt voor mijn ouders en schoonouders.

Nu vind ik het vreemd dat mijn schoonouders (nog) niks hebben gekocht voor hun toekomstige kleindochter (ik ben nu 8 maanden zwanger).
Dit staat behoorlijk in contrast met hoe mijn ouders er mee omgaan. Niet dat zij overdreven veel spullen hebben gehaald maar een ledikantje voor bij hun thuis en wat cadeautjes voor ons (rompertje, slabbetje etc.) is wat zij wel hebben gegeven.
Bovendien hebben wij van heel veel vrienden, kennissen, vrienden van ouders, buren van ouders etc. toch wel allemaal dingetjes gekregen (ik heb het echt puur over kleinigheidjes, zoals bijv een paar sokjes of een rompertje oid).

Zelf vind ik dit eigenlijk best vreemd. Mijn man zegt dat zijn ouders hier gewoon minder attent in zijn. Maar ik vraag mij af of het nou zo vreemd is van mij dat ik er zo over denk of dat het inderdaad wel een beetje gek is dat van iedereen, zij juist niks geven.

Disclaimer: ik besef mij uiteraard dat het niet vanzelfsprekend is om iets te krijgen. Maar het valt mij toch behoorlijk op, vandaar. De schoonouders hebben trouwens wel gezegd blij met de komst van hun kleindochter te zijn

Is t vreemd?

Totaal aantal stemmen: 451

Ja (12%)
Nee (73%)
Beetje (15%)
Alle reacties Link kopieren
Violet-Nebula schreef:
17-08-2019 18:14
Ik heb ongeveer hetzelfde als TO. Ik ben nu 35 weken zwanger (eerste kleinkind aan beide kanten) en schoonouders hebben nog niks gegeven terwijl mijn ouders allerlei spullen kado doen. Daardoor ontstaat er een groot contrast: mijn moeder geeft met tranen in haar ogen knuffels, kleertjes en heeft met mijn vader de kinderwagen betaald, spullen in hun eigen huis gehaald zodat de baby er kan logeren en ze willen oppassen. Mijn schoonouders zijn gescheiden en willen beide niet oppassen en hebben verder niks bijgedragen behalve lieve opmerkingen en vragen hoe het gaat. Ook van collega's en de meeste vrienden hebben we cadeaus gehad. Ik moet zeggen dat ik wel erg dichtbij mijn ouders sta, we bellen om de paar dagen en hebben en hechte band terwijl mijn man wat meer afstand heeft tussen zijn ouders. Misschien dat dat ook verschil maakt. Hetzelfde met collega's/vrienden, dat zijn in mijn geval allemaal vrouwen en die zijn er wat meer me bezig, mijn man heeft juist veel andere mannen om zich heen en die geven er wat minder om denk ik.

Toch heb ik me er geen moment druk over gemaakt of het raar gevonden dat de schoonouders nog niets gegeven hebben. Mijn broer ook niet trouwens, net als mijn mans broer. Hoewel ik de betrokkenheid van mijn ouders ergens wel verwacht had (ze zijn enorm vrijgevig en betrokken, altijd al geweest) was ik behoorlijk verrast door de aandacht van vrienden en collega's. Ik ben zelf gewend dat je pas iets geeft als je op kraambezoek gaat. Natuurlijk heb ik zelf wel eens bijdragen aan kraamcadeaus voor collega's maar toch had ik het niet zien aankomen. Mijn verwachtingen zijn dus al positief overstegen wat dat betreft. Ik zou het wel gek vinden als ze op kraambezoek komen zonder cadeautje. Dat is toch wel vrij gebruikelijk, maar ik zou er niks van zeggen. Het zijn lieve mensen verder, en wie weet weten ze gewoon niet goed wat te geven of hoe te handelen ermee. Het gaat mij om de aandacht voor het nieuwe mensje, en die is er. We zijn al enorm verwend door de rest en hebben niks te klagen wat aandacht betreft. Ik heb zelfs een baby shower gehad die ik niet wilde, ik vind dat je mensen dan bijna verplicht 2x en cadeau te geven (vooraf en als de baby er is) en ik heb er zelf niets mee, maar vriendinnen wilden het graag. Van hen verwacht ik dan ook helemaal geen cadeaus (meer), zover ik al iets verwacht van kraambezoek.

We hebben een lijstje gemaakt wat familie en vrienden nog kunnen geven voor het kraambezoek als ze de behoefte hebben iets te geven of bij te dragen, maar als ze alleen komen kijken is dat ook best. Misschien kun jij dat ook doen, dan maak je het wat concreter voor mensen die het lastig vinden te bedenken wat er (nog) nodig is. Laat het verder los en wees blij met de betrokkenheid van je ouders, buren en vrienden in die zin. Wie weet komt het nog en zo niet, er zit vast geen kwaadheid achter.
Misschien lees ik het allemaal verkeerd, maar het grootste deel van je verhaal gaat wel degelijk om krijgen van dingen, waaraan je betrokkenheid afmeet. Het idee al dat je een lijstje maakt voor giften bij een kraambezoek... en dan zeg je er wel achteraan dat je het ook OK vindt als mensen niks meenemen, maar wees eens eerlijk: volgens mij ga je er wel van balen als er écht mensen met lege handen aankomen, of hooguit een kleinigheidje.

Waarom is het zo normaal dat ouders/schoonouders jouw hele uitzet betalen, van kinderkamer tot kinderwagen tot verdere inrichting kinderkamer? Het is toch JOUW/JULLIE kind? Waarom moet een ander dan alles aandragen wat daarmee gepaard gaat?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf ook zwanger, had er totaal geen verwachting van gemaakt of we wat zouden krijgen, maar van mijn schoonouders hebben we de kinderwagen gekregen en van mijn ouders de meubels in de kamer. Ook nog een hele hoop extra cadeautjes van beide kanten (kleding/ knuffels/ boxmobiel e.d.) , dus ik vind het wel een beetje vreemd dat je helemaal niks hebt gekregen.

Misschien had ik er anders tegenaan gekeken als we dit zelf niet hadden gehad, maar ook van veel familie/ vrienden hebben we kleinigheidjes gehad. Uiteraard zijn we hier heel dankbaar voor, maar aangezien het onze eerste is had ik er niet over nagedacht als dit niet zo was geweest.
(Ook eerste kind in de vriendengroep en eerste kleinkind bij beide grootouders)
pejeka schreef:
17-08-2019 18:20
Misschien lees ik het allemaal verkeerd, maar het grootste deel van je verhaal gaat wel degelijk om krijgen van dingen, waaraan je betrokkenheid afmeet. Het idee al dat je een lijstje maakt voor giften bij een kraambezoek... en dan zeg je er wel achteraan dat je het ook OK vindt als mensen niks meenemen, maar wees eens eerlijk: volgens mij ga je er wel van balen als er écht mensen met lege handen aankomen, of hooguit een kleinigheidje.

Waarom is het zo normaal dat ouders/schoonouders jouw hele uitzet betalen, van kinderkamer tot kinderwagen tot verdere inrichting kinderkamer? Het is toch JOUW/JULLIE kind? Waarom moet een ander dan alles aandragen wat daarmee gepaard gaat?
Om het lijstje is gevraagd door de families en vrienden van verweg, en ik moet zeggen dat ik dat wel gewend ben uit mijn omgeving. Als je dan belt wanneer je op kraambezoek komt vraag je waar je de ouders plezier mee kunt doen qua cadeau. Met apps en wishlists van tegenwoordig kun je die zelfs online delen. Vroeger had je zo'n scheurboek. Wij hebben erbij gezet dat dit niet verplicht is, het gaat uiteindelijk toch om dat je elkaar even ziet! Zo sta ik ook in verjaardagen. Ik geef een lijst voor hen die erom vragen met altijd de disclaimer dat je jarige hoort te trakteren niet het bezoek. Zo doen we het nu ook met die kraamcadeaulijst en ja, dat meen ik echt. Als bezoek zonder iets komt zou het me niet eens opvallen.

Ik ben zelf behoorlijk onder de indruk van wat we al gekregen hebben inderdaad een daar gaat het topic over, laat me hierbij meteen verduidelijken dat ik dat inderdaad betrokken genoemd heb, maar ik bedoel er meer een materiële betrokkenheid mee in dit geval. Je hebt verschillende manieren van betrokken zijn, mijn schoonouders zijn ook heel betrokken, maar dan meer in de vorm van sociale betrokkenheid. Ze hebben helpen klussen in huis voor baby proof aanpassingen bijvoorbeeld. En dat is ook heel fijn. Ik leg dat zelf niet naast een meetlat (dat cadeaus krijgen beter is dan immateriële aandacht) maar ik zou wel opkijken als de schoonouders op kraambezoek komen zonder cadeautje inderdaad. Het zou me niet teleurstellen ofzo maar meer omdat ik dat nog nooit heb meegemaakt van ze, ook niet op de bovengenoemde verjaardagen. Maar erg zou ik het niet vinden nee.
En wat de laatste alinea van pejeka betreft, dat is niet iets wat je mag verwachten, maar ik denk wel dat bij de meeste families, zeker de ouders aan beide kanten, mensen een cadeau geven. In mijn omgeving geven ouders vaak iets nuttigs (meubels, draagdoek oid). Ik heb nog nooit gehoord dat ouders helemaal niets gaven bij komst van een kleinkind iig. Maar of je het moet gaan zitten verwachten ondanks dat het 'normaal' is, durf ik niet te zeggen, dat is van je omgeving afhankelijk (en wat je dus gewend bent) denk ik. We dat betreft is dat net zoiets als bij huwelijken, bij de één betaalt pa van bruid het, bij de ander krijg je een envelop van je ouders of alleen een schouderklop. Dat verschilt per familie, cultuur of omgeving.
Alle reacties Link kopieren
Violet-Nebula schreef:
17-08-2019 18:41
Om het lijstje is gevraagd door de families en vrienden van verweg, en ik moet zeggen dat ik dat wel gewend ben uit mijn omgeving. Als je dan belt wanneer je op kraambezoek komt vraag je waar je de ouders plezier mee kunt doen qua cadeau. Met apps en wishlists van tegenwoordig kun je die zelfs online delen. Vroeger had je zo'n scheurboek. Wij hebben erbij gezet dat dit niet verplicht is, het gaat uiteindelijk toch om dat je elkaar even ziet! Zo sta ik ook in verjaardagen. Ik geef een lijst voor hen die erom vragen met altijd de disclaimer dat je jarige hoort te trakteren niet het bezoek. Zo doen we het nu ook met die kraamcadeaulijst en ja, dat meen ik echt. Als bezoek zonder iets komt zou het me niet eens opvallen.

Ik ben zelf behoorlijk onder de indruk van wat we al gekregen hebben inderdaad een daar gaat het topic over, laat me hierbij meteen verduidelijken dat ik dat inderdaad betrokken genoemd heb, maar ik bedoel er meer een materiële betrokkenheid mee in dit geval. Je hebt verschillende manieren van betrokken zijn, mijn schoonouders zijn ook heel betrokken, maar dan meer in de vorm van sociale betrokkenheid. Ze hebben helpen klussen in huis voor baby proof aanpassingen bijvoorbeeld. En dat is ook heel fijn. Ik leg dat zelf niet naast een meetlat (dat cadeaus krijgen beter is dan immateriële aandacht) maar ik zou wel opkijken als de schoonouders op kraambezoek komen zonder cadeautje inderdaad. Het zou me niet teleurstellen ofzo maar meer omdat ik dat nog nooit heb meegemaakt van ze, ook niet op de bovengenoemde verjaardagen. Maar erg zou ik het niet vinden nee.
Och, cadeaulijsten....

Als je cadeaus werkelijk onbelangrijk vindt, verspreid je niet zo'n lijst. Echt niet.

Het is heel goed mogelijk om te zeggen, 'Joh dat jullie komen is fijn' . En dan nemen mensen vaak tóch iets mee, iets wat hen zélf mooi leek voor je, en dat is dan leuk. Klaar.

Maar cadeaulijsten zeggen, onder het mom van 'handig voor de gever' het volgende: dat iemand het zéker belangrijk vindt om dingen te krijgen, want bedenkt van tevoren al dat er dingen gegeven gaan worden én zelfs welke dingen dat moeten zijn.

Zo wordt een beleefd en lief gebaar van een ander naar de eigen hand gezet, want de spullen moeten natuurlijk wel bij de ontvanger passen...
Spullen mensen! Belangrijk!

Onbegrijpelijk.
permis schreef:
17-08-2019 19:02
Och, cadeaulijsten....

Als je cadeaus werkelijk onbelangrijk vindt, verspreid je niet zo'n lijst. Echt niet.

Het is heel goed mogelijk om te zeggen, 'Joh dat jullie komen is fijn' . En dan nemen mensen vaak tóch iets mee, iets wat hen zélf mooi leek voor je, en dat is dan leuk. Klaar.

Maar cadeaulijsten zeggen, onder het mom van 'handig voor de gever' het volgende: dat iemand het zéker belangrijk vindt om dingen te krijgen, want bedenkt van tevoren al dat er dingen gegeven gaan worden én zelfs welke dingen dat moeten zijn.

Zo wordt een beleefd en lief gebaar van een ander naar de eigen hand gezet, want de spullen moeten natuurlijk wel bij de ontvanger passen...
Spullen mensen! Belangrijk!

Onbegrijpelijk.
Nou dat ligt helemaal aan de situatie. Mij werd verzocht om een lijstje te maken van de spulletjes dat we nog nodig hadden zodat mensen niet met iets aankwamen wat we allang hadden.
Alle reacties Link kopieren
Vutje schreef:
16-08-2019 06:46
Tijdens mijn zwangerschap heb ik niets gekregen van eigen ouders en schoonouders. Op momenten vond ik dat een beetje jammer (hormonen), maar daardoor kon ik wel alles lekker zelf uitzoeken naar mijn smaak! En zat ik niet met spullen die ik niet mooi vond.

Mijn ouders hebben dat na de geboorte helemaal goed gemaakt met allerlei leuke verassingen (kinderstoel, mand met allemaal kleine cadeautjes, klein geldbedrag voor spaarrekening baby).
Goedgemaakt? Hadden ze iets verkeerd gedaan dan? :facepalm:
Sophiever schreef:
17-08-2019 20:22
Nou dat ligt helemaal aan de situatie. Mij werd verzocht om een lijstje te maken van de spulletjes dat we nog nodig hadden zodat mensen niet met iets aankwamen wat we allang hadden.
Hier hetzelfde. Het meeste hebben we zelf aangeschaft hier. Er staan dan ook dingetjes op waar meerdere van hebben handig kan zijn. Max. prijs 10 Euro schat ik zo in? Denk aan hydrofiele doeken, slabbetjes etc. Ik vind het wel attent dat mensen peilen waar iemand iets aan heeft als ze toch iets willen geven, of dat nou voor een baby, uitzet of verjaardag is. Dat maakt het maar mijn mening niet zo dat de ontvanger de spullen absoluut niet kan missen of niet zelf kan aanschaffen oid. Je maakt een bekende er blij mee. Wat erg...? Wat een armoe dat het geven van een cadeaulijst zo dwingend kan worden opgevat in deze discussie, terwijl de mensen in mijn kring er zelf naar vragen notabene. Schijnbaar is het onbegrijpelijk als je wil helpen met cadeau ideeën als ontvanger in bepaalde kringen. Dat vind ik dan weer wat overtrokken, maar goed te weten dat er mensen zijn die het als dwingend ervaren. Die zullen dan ook niet maar zo'n lijst vragen als zij op verjaardag etc. gaan, worden ze er ook niet mee geconfronteerd. Iedereen blij :)
Alle reacties Link kopieren
Violet-Nebula schreef:
17-08-2019 21:59
Hier hetzelfde. Het meeste hebben we zelf aangeschaft hier. Er staan dan ook dingetjes op waar meerdere van hebben handig kan zijn. Max. prijs 10 Euro schat ik zo in? Denk aan hydrofiele doeken, slabbetjes etc. Ik vind het wel attent dat mensen peilen waar iemand iets aan heeft als ze toch iets willen geven, of dat nou voor een baby, uitzet of verjaardag is. Dat maakt het maar mijn mening niet zo dat de ontvanger de spullen absoluut niet kan missen of niet zelf kan aanschaffen oid. Je maakt een bekende er blij mee. Wat erg...? Wat een armoe dat het geven van een cadeaulijst zo dwingend kan worden opgevat in deze discussie, terwijl de mensen in mijn kring er zelf naar vragen notabene. Schijnbaar is het onbegrijpelijk als je wil helpen met cadeau ideeën als ontvanger in bepaalde kringen. Dat vind ik dan weer wat overtrokken, maar goed te weten dat er mensen zijn die het als dwingend ervaren. Die zullen dan ook niet maar zo'n lijst vragen als zij op verjaardag etc. gaan, worden ze er ook niet mee geconfronteerd. Iedereen blij :)
Het woord armoe is werkelijk meer van toepassing op mensen die zo'n lijst verspreiden. Het is zó treurig, en dan godbetere ook nog hydrofiele doeken erop zetten. Boodschappenlijstje voor je uitzet; kunnen de gasten afwerken.

Dan krijg je maar iets wat je niet leuk vindt. Of iets dubbel. Lost zich wel vast wel ergens op, dan is een ander er misschien blij mee.

Maar je gaat toch niet doorgeven wat je wilt hebben..... Beschamend echt.

En als iemand naar een cadeaulijst vraagt, wat kennelijk voortdurend gebeurt, lachen en zeggen ben je mal, we hebben alles wat we nodig hebben.
Als ze dan toch bij het bezoek iets meenemen; leuk.
permis schreef:
17-08-2019 23:16
Het woord armoe is werkelijk meer van toepassing op mensen die zo'n lijst verspreiden. Het is zó treurig, en dan godbetere ook nog hydrofiele doeken erop zetten. Boodschappenlijstje voor je uitzet; kunnen de gasten afwerken.

Dan krijg je maar iets wat je niet leuk vindt. Of iets dubbel. Lost zich wel vast wel ergens op, dan is een ander er misschien blij mee.

Maar je gaat toch niet doorgeven wat je wilt hebben..... Beschamend echt.

En als iemand naar een cadeaulijst vraagt, wat kennelijk voortdurend gebeurt, lachen en zeggen ben je mal, we hebben alles wat we nodig hebben.
Als ze dan toch bij het bezoek iets meenemen; leuk.
Blijkbaar voel jij je daar te goed voor, ik niet. Waarom zou ik niet aangeven wat ik nog kan gebruiken als iemand graag iets gericht geeft en daarnaar vraagt? Het gaat hier niet om het sturen van een voorgedrukte lijst bij de geboortekaartjes oid, dan zou ik je punt wel begrijpen. Dat is een beetje vooringenomen. Ik vraag zelf ook altijd naar een verlanglijst eigenlijk. Wel handig ook, hoef ik niet zelf wat te verzinnen en maak ik iemand blij met het gebaar wat ik toch al van plan was te maken. Jij vindt dat treurig, ik zie het probleem niet. We zullen het niet eens worden denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Het zal wel aan mij liggen, maar toen ik 15 jaar geleden zwanger was heb ik helemaal niets gekregen tijdens de zwangerschap en daar vond ik oprecht niks van.
Als ik op deze pijler lees lijkt het allemaal wel steeds hysterischer te worden met geslachts onthullings feestjes, babyshowers etc etc

En blijkbaar is niets krijgen tijdens de zwangerschap al reden om teleurgesteld te zijn.
Alle reacties Link kopieren
permis schreef:
17-08-2019 23:16
Het woord armoe is werkelijk meer van toepassing op mensen die zo'n lijst verspreiden. Het is zó treurig, en dan godbetere ook nog hydrofiele doeken erop zetten. Boodschappenlijstje voor je uitzet; kunnen de gasten afwerken.

Dan krijg je maar iets wat je niet leuk vindt. Of iets dubbel. Lost zich wel vast wel ergens op, dan is een ander er misschien blij mee.

Maar je gaat toch niet doorgeven wat je wilt hebben..... Beschamend echt.

En als iemand naar een cadeaulijst vraagt, wat kennelijk voortdurend gebeurt, lachen en zeggen ben je mal, we hebben alles wat we nodig hebben.
Als ze dan toch bij het bezoek iets meenemen; leuk.
Helemaal mee eens, dit is precies zoals ik het 3 keer heb gedaan. Sterker nog ik ken letterlijk niemand die aan cadeau lijsten doet, ken het alleen van dit forum. Net zoals de mandjes voor kinderfeestjes bij de intertoys, ken ik ook alleen dit van het forum.

Enige vragen die ik wel krijg is met kinderverjaardagen dan vragen ze wat wil piet hebben? En dan zeg ik nou Piet houdt van auto’s en van knutselen. En dat was het. Precies zoals het bij iedereen in mijn omgeving gaat. Ook nooit gehoord dat iemand iets heel specifieks vroeg en echt zei wat er gehaald moest worden. Altijd alleen wat het kind leuk vind om mee te spelen of ik zeg ( en krijg ik te horen) maar je hoeft niet iets mee te nemen het gaat om de gezelligheid en we zijn al blij als je komt.

Armoe noem ik het niet de mensen die wel zo zijn, noem ze eerder inhalig en gierig. Als er iets is dat je voor je baby nodig hebt moet je het zelf kopen en als je kind voor z’n verjaardag iets specifieks wil dan geef je het zelf maar. Verder moet je dankbaar zijn dat je überhaupt iets krijgt.
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
17-08-2019 23:49
Het zal wel aan mij liggen, maar toen ik 15 jaar geleden zwanger was heb ik helemaal niets gekregen tijdens de zwangerschap en daar vond ik oprecht niks van.
Als ik op deze pijler lees lijkt het allemaal wel steeds hysterischer te worden met geslachts onthullings feestjes, babyshowers etc etc

En blijkbaar is niets krijgen tijdens de zwangerschap al reden om teleurgesteld te zijn.
Ja herkenbaar.
Dit is een generatie die zichzelf nog belangrijk vindt.

Topic is er een voorbeeld van.
IK ben in verwachting (uniek!!) en dus horen mensen mij cadeautjes te geven.
"Ze mogen het zelf weten hoor, maar als ze het niet doen is het raar".

Ach ja.
permis schreef:
17-08-2019 23:16
Het woord armoe is werkelijk meer van toepassing op mensen die zo'n lijst verspreiden. Het is zó treurig, en dan godbetere ook nog hydrofiele doeken erop zetten. Boodschappenlijstje voor je uitzet; kunnen de gasten afwerken.

Dan krijg je maar iets wat je niet leuk vindt.
Ga eens kijken in het topic over ergste cadeautjes. Sommige mensen kunnen zelf niets bedenken. Gelukkig dus dat sommigen dan vragen om een lijst.

Maar ik vermoed dat je al die mensen daar super ondankbaar vindt en de gulle gevers lief en attent? Of je bent zelf ook zo iemand die steeds met het verkeerde cadeau aan komt zetten, dat kan natuurlijk ook, en je vindt dat een jongen van 12 maar reuze dankbaar moet zijn voor kleren voor een meisje van 6. Of zoiets.

Er is niks mis met een lijst als mensen daar zelf om vragen. En ook niks mis met een praktisch cadeau dat tenminste gebruikt gaat woorden (in tegenstelling tot iets als een zilveren bekertje met ingegraveerde naam bijvoorbeeld).
Alle reacties Link kopieren
3thee schreef:
18-08-2019 07:15
Ga eens kijken in het topic over ergste cadeautjes. Sommige mensen kunnen zelf niets bedenken. Gelukkig dus dat sommigen dan vragen om een lijst.

Maar ik vermoed dat je al die mensen daar super ondankbaar vindt en de gulle gevers lief en attent? Of je bent zelf ook zo iemand die steeds met het verkeerde cadeau aan komt zetten, dat kan natuurlijk ook, en je vindt dat een jongen van 12 maar reuze dankbaar moet zijn voor kleren voor een meisje van 6. Of zoiets.

Er is niks mis met een lijst als mensen daar zelf om vragen. En ook niks mis met een praktisch cadeau dat tenminste gebruikt gaat woorden (in tegenstelling tot iets als een zilveren bekertje met ingegraveerde naam bijvoorbeeld).
OMG.
Een zilveren bekertje, of een ander cadeau dat niet direct praktisch toepasbaar is, is niet goed genoeg?!
Mensen die verkeerde kleren geven doen het ook fout.
(Newsflash; kleren kun je anderen ook weer blij mee maken)

Echt ongelooflijk wat een onbeleefde en verwende houding.

Praat gewoon niet over cadeaus, nooit.. kijk maar of je iets krijgt, sowieso lief.
Het is echt zo raar om dit fenomeen -mensen nemen een aardigheidje mee- als iets praktisch inzetbaars aan te wenden. (Je gaat iets meenemen voor mij, nou, dan wil ik dat en dat hebben)
Ik ken echt niemand die dat doet overigens. Uitzonderingen hier op het forum of ik verkeer in uitzonderlijke kringen.
Waarom zou je van cadeautjes voor de baby een thema maken. Ik was vooral heel blij met iedereen die de moeite wilde nemen om naar mijn prachtige baby’s te komen kijken.

Wat ze mee namen, ik zou het echt niet meer weten. Totaal onbelangrijk dus. Dat ze er waren, dat weet ik dertien jaar later nog steeds als de dag van gisteren en koester ik ook nog steeds.

Zorg zelf voor de spullen die je wilt hebben en geniet van alle liefde voor je kind. En als ze vragen wat je wilt hebben dan kun je toch ook zeggen, ik vind het heel fijn dat jullie komen en dat is al meer dan cadeau genoeg.

De hydrofielen van tante Betsy verhogen de feestvreugde echt voor geen meter. Die donder je eenmaal besmeurd met babypoep zo in de vuilnisbak. Nee, da’s leuk voor de gulle gever.
Alle reacties Link kopieren
permis schreef:
17-08-2019 23:55
Ja herkenbaar.
Dit is een generatie die zichzelf nog belangrijk vindt.

Topic is er een voorbeeld van.
IK ben in verwachting (uniek!!) en dus horen mensen mij cadeautjes te geven.
"Ze mogen het zelf weten hoor, maar als ze het niet doen is het raar".

Ach ja.
Er is ook meerdere malen gepost door ouwe wijven zoals ikzelf, dat wij wel voorafgaande aan de geboorte kado’tjes kregen, of dat oma’s en opa’s aan het knutselen sloegen. Dus een generatiedingetje is het zeker niet.

Ik blijf het raar vinden dat je als dolblije aanstaande oma langs een babywinkel oid kunt lopen en dan geen schattig knuffeltje aanschaft , of zo’n ieniemienie pyjamapakje .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik was 20 jaar terug voor eerst zwanger en kreeg wel degelijk kados hoor

(Online) Kadolijsten, ook voor kinderverjaardagen, vind ik belachelijk. Dat is een verzakelijking van waar het omdraait.
blijfgewoonbianca schreef:
18-08-2019 10:02


Ik blijf het raar vinden dat je als dolblije aanstaande oma langs een babywinkel oid kunt lopen en dan geen schattig knuffeltje aanschaft , of zo’n ieniemienie pyjamapakje .
Ik kan me daar voor mezelf ook niks bij voorstellen, ik zou de hele Prénatal leeg kopen vrees ik :proud:

Maar het gaat me dan weer te ver om een oordeel te hebben over mensen die er anders over denken.
Een ander gezichtpunt,

Mijn ouders hebben hun 1e kind verloren, net na de geboorte. Uit een soort bijgeloof wilde mijn moeder ook niets van te voren kopen.
Was ze minder blij toen mijn kind er eindelijk was, gezond en wrl? Nee.
Prima toch. Wat kan mij een kado schelen.
Alle reacties Link kopieren
permis schreef:
18-08-2019 09:33
OMG.
Een zilveren bekertje, of een ander cadeau dat niet direct praktisch toepasbaar is, is niet goed genoeg?!
Mensen die verkeerde kleren geven doen het ook fout.
(Newsflash; kleren kun je anderen ook weer blij mee maken)

Echt ongelooflijk wat een onbeleefde en verwende houding.

Praat gewoon niet over cadeaus, nooit.. kijk maar of je iets krijgt, sowieso lief.
Het is echt zo raar om dit fenomeen -mensen nemen een aardigheidje mee- als iets praktisch inzetbaars aan te wenden. (Je gaat iets meenemen voor mij, nou, dan wil ik dat en dat hebben)
Ik ken echt niemand die dat doet overigens. Uitzonderingen hier op het forum of ik verkeer in uitzonderlijke kringen.
Onbeleefd en verwend, misschien wel. Maar uit het oogpunt van besparing (verspilling van grondstoffen) vind ik het zonde als mensen iets kopen, wat ik ongebruikt wegdoe.
Ik had zelf alles wat kind nodig had al aangeschaft, dus alles wat we nog kregen was extra.
Zeker als die mensen mij vragen wat ik wil, zie ik geen probleem om gewoon te zeggen wat ik wil.
Alle reacties Link kopieren
Als je alles al hebt, kun je beter om niks vragen. Helemaal zogenaamd vanuit milieu. Wel goeie smoes :)
permis schreef:
18-08-2019 09:33
OMG.
Een zilveren bekertje, of een ander cadeau dat niet direct praktisch toepasbaar is, is niet goed genoeg?!
Uhh, je vindt zelf hydrofiele doeken treurig??? Maar als wordt uitgelegd dat die praktischer zijn dan een zilveren bekertje, draai je het weer om, door dat ondankbaar te vinden?

Beetje stangen om het stangen, zo in een regenachtig weekend.
lilalinda schreef:
18-08-2019 10:10
Ik was 20 jaar terug voor eerst zwanger en kreeg wel degelijk kados hoor

(Online) Kadolijsten, ook voor kinderverjaardagen, vind ik belachelijk. Dat is een verzakelijking van waar het omdraait.
En toch bestonden die dingen in een andere vorm vroeger al. Wij knipten plaatjes uit blokkercatalogus omdat mensen voor onze verloving iets voor onze uitzet wilde geven en uit zon blokje scheurde je dan de cadeautjes uit die je zou willen geven en dat blokje ging dan iedereen langs.
Alle reacties Link kopieren
Toen onze zoon geboren werd, kwam 1 van mijn schoonfamilie niet eens op kraamvisite. De andere kwam wel, maar had geen kraamcadeau bij zich.
Ze waren wel blij, dat wel.

Niet iedereen is attent.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven