Dagje uit met totaal verschillende interesses

15-08-2019 22:11 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een zoon van 10 en een dochter van 7 met echt totaal verschillende interesses en we merken dat een leuk dagje uit steeds lastiger wordt.
Dochter is gek op dierentuin, pretpark, kermis, muziek, speeltuinen in- en outdoor, knutselen.
Zoon is gek op actieve dingen zoals karten, lasergamen, stuntsteppen.

Een stad bezoeken vinden ze allebei saai, musea daarvan hebben we de meesten al wel gezien en daar worden ze vaak ook niet enorm enthousiast van. Zoon is autistisch en kan niet tegen te veel prikkels waardoor een pretpark, festival en te druk zwembad voor hem niet te doen is. Bios vinden ze allebei wel aardig, niet geweldig, maar ook een film kiezen is lastig vanwege de interesses en het leeftijdsverschil. Wandelen op het strand of in het bos is voor even leuk, maar niet met slecht weer.

Het enige dat ze allebei leuk vinden is een jumphal, maar dat is maar een uurtje en we willen juist zo graag met het gezin iets doen. Daar zitten man en ik een beetje te kijken en verder niks. Of toch zwemmen, maar dan ergens waar het het loeidruk is vanwege zoon. Of een klimbos, maar niet in de regen.

Wie heeft er nog leuke tips voor ons, liefst iets wat we dit weekend kunnen doen als het slecht weer is. Maar ook voor andere momenten. We wonen trouwens in Brabant.
Alle reacties Link kopieren
Irrland? Dat is een soort hele grote speeltuin, maar er zijn ook waterglijbanen etc.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Duinoord..alleen leuk bij droog weer.

Schaatsen in Den Bosch. Daarna zwemmen

Kinder escape room. Activiteit in De Voltage in Tilburg. Erg veel dingen te doen.

Bakkerijmuseum in Oosterhout.
**
anoniem_387451 wijzigde dit bericht op 26-10-2019 13:09
0.00% gewijzigd
Niet miepen was onze oplossing. Hier ook verschillende interesses van drie kinderen. Meisje, jongen, jongen. Oudste en jongste schelen vijf jaar. We deden voor elk wat wils en de anderen moesten gewoon mee, zonder te zeuren. Regelmatig vonden ze het leuker dan ze dachten, soms gaven ze dat zelfs toe.

Maar hier geen autisme, dat maakt het misschien net lastiger.
Laat ze om en om een dag bepalen en zorg dat je ze op tijd voorbereid op wat er gaat komen. Spreek af dat je geen scheve gezichten wilt zien op de dag van de ander.
Alle reacties Link kopieren
Glowgolf, evt combineren met uit eten
Bowlen, ook evt combineren met uit eten.
Alle reacties Link kopieren
klavertje-vier2019 schreef:
15-08-2019 22:17
Hoe ver wil/kan je reizen?
Nemo in Amsterdam is denk ik heel leuk om te doen voor allebei.
Zit vlak bij het station. Parkeren in Amsterdam is lastiger en duur, dus als je liever met de auto gaat, kan je beter voor een P+R terrein buiten de stad kiezen.
Nemo is in de vakantie verschrikkelijk druk, zeker met slecht weer.
Alle reacties Link kopieren
O, en pretpark: onderzoek eens welke mogelijkheden er zijn met bijvoorbeeld een autipas. Buiten de wachtrij wachten kan al veel schelen in de prikkels, is mijn ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Autisme dus niet zwemmen maar wel karten, lasergamen, stuntsteppen? Ik zou even kijken in hoeverre de prikkelgevoeligheid van je zoon eigenlijk stiekem manipulatie is,
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden laatst hetzelfde probleem. We zijn toen gaan bowlen en dat vond iedereen erg leuk!
Alle reacties Link kopieren
Zeilboot76 schreef:
15-08-2019 22:27
Laat ze om en om een dag bepalen en zorg dat je ze op tijd voorbereid op wat er gaat komen. Spreek af dat je geen scheve gezichten wilt zien op de dag van de ander.
Dit. En anders blijven we thuis.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Geocachen?
Kun je overal doen, lekker buiten. En als het vervelend weer is kunnen ze alvast puzzels op gaan lossen en dan later de cache zoeken.

Er zijn tienduizenden caches in NL, ook speciaal voor kinderen. Loop er heen en zoek caches, speurtocht caches, caches bij bijzondere aardkundige plekken en caches waar je thuis een puzzel hebt moeten oplossen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de tips!
Irrland staat op de wensenlijst maar niet voor dit weekend vanwege de regen.
Duinoord gaan we idd binnenkort met vrienden naartoe.
Sportiom zijn we een tijd terug geweest en stond zoon na een half uur compleet overprikkeld buiten, niet te doen daar qua drukte en geluid helaas.
Escaperoom hebben we laatst gedaan, vond zoon erg leuk, dochter mwa.
Nemo ook laatst geweest, erg leuk maar wel ook erg druk.
Geocachen ken ik niet maar lijkt me leuk, maar wel met goed weer.
Bowlen en glowgolf zijn idd leuke opties!
Niet miepen is met een autist (met nog een paar andere ‘etiketjes’) wat lastiger.
Autipas is fijn idd maar het is niet alleen het wachten (al is dat wel het grootste probleem, de rij) maar ook muziek in de attracties en het feit dat hij nergens in durft.
De Voltage ken ik niet, ga ik eens naar kijken.
Alle reacties Link kopieren
Geocachen ken ik niet maar lijkt me leuk, maar wel met goed weer.
Laarzen en regenjack aan, vaak zijn die catches in een bos, dus de bomen houden wel wat regen tegen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Wandklimmen
Alle reacties Link kopieren
Wat hier altijd samen gaat / ging is een bootje huren, kan een roeiboot zijn, groot en klein roeien of met een motortje. Vaart-kaartlezen, vogels spotten, bengelen met je benen buitenboord. Koeltas vol hapjes, drankjes, zwemmen, Een dagtochtje of verder met een B&B voor een nacht. Kinderen zien dan zoveel en geeft lucht, ruimte.
Alles sal reg kom
Paardrijden; ideale hobby voor je van dieren houdende dochter en voor je zoon die van actie houdt zonder overprikkeling. Als je gaat lessen op 'n manege kun je daarna ook op andere plekken tochten te paard maken in de natuur.
Alle reacties Link kopieren
Nog een idee: moeder gaat met dochter naar een film, vader met zoon, en dan daarna met zn allen pannenkoek/hamburger oid eten. Hebben beide kinderen hun zin, bij het eten hebben jullie iets om over te praten en iedereen heeft een leuke dag.

Tip: probeer een keer een dagje pretpark met die autipas. Op zo’n dag dat de leerkrachten studiedag hebben, dan is het sowieso rustig. Bereid zoon voor, laat hem filmpjes kijken van de attracties, spreek de dag goed door en geef zoon houvast.
Alle reacties Link kopieren
Rondvaart
Escaperoom
Varen in giethoorn
Waterfietsen
Vliegeren
Midgetgolf
Wadlopen
Strandjutten / met zo’n metaaldetector
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Stuk fietsen
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Madurodam in combinatie met Scheveningen / Sealife / Omniversum
Alle reacties Link kopieren
In Horst/ Venray zit mindmystery, soort van themaparkje met allerlei optische illusies. Ik ken het niet maar schijnt leuk te zijn.
Alle reacties Link kopieren
http://www.wegmetdekids.nl/workshop
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
https://www.kidsproof.nl/arnhem/uitagen ... ustus-2018
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven