Roken in de buurt van kinderen

17-08-2019 00:50 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Wil jullie graag een situatie uitleggen en moesten jullie even je mening kunnen geven zou dat zeer fijn zijn want misschien ben ik dit in mn hoofd erger aant maken dan het is..

Ik woon in het buitenland, heb een jong zoontje en momenteel zwanger van nummertje 2. We waren onlangs op bezoek bij mijn moeder die zeer veel rookt. Tijdens dit bezoek rookte ze geregeld in mijn nabijheid (bv samen aan tafel zitten en dan een sigaret opsteken wanneer ze langs me zit) en wanneer ik dan mij verplaatste “stelde ik me aan want op openbare plekken zijn er toch ook veel mensen die roken in je buurt”. Nu, daar kon ik nog mee leven maar toen ze een halve namiddag/avond op mn zoontje zou passen stelde ik haar de vraag wat ze zou doen ivm roken en ze reageerde met “ik ga niet 6u niet roken he, zal wel naar buiten gaan ofzo.” Ze werd hier heel gemeen over en zei dat ik daar maar eerder aan had moeten denken en dat ik haar persoonlijke keuzes moet respecteren. We zijn uiteindelijk zelf maar thuis gebleven.

Wat is jullie mening hierover? Iemand al iets gelijkaardigs meegemaakt?
Where you invest your love, you invest your life!
Alle reacties Link kopieren
:popcorn:
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Als ze buiten gaat roken terwijl ze op je zoontje past is dat toch een prima oplossing? En ze heeft gewoon gelijk dat jij haar persoonlijke keuzes moet respecteren.
Alle reacties Link kopieren
m-april schreef:
17-08-2019 00:55
Als ze buiten gaat roken terwijl ze op je zoontje past is dat toch een prima oplossing? En ze heeft gewoon gelijk dat jij haar persoonlijke keuzes moet respecteren.
En een kind van 15maand alleen laten zodat zij kan roken?
Where you invest your love, you invest your life!
Alle reacties Link kopieren
Worden je kinderen hard van. Hopelijk woon je niet in een stad of nabij een autoweg, want dat zijn zo 10 sigaretten in 1 klap. Laat het leven gewoon op zn loop, je kunt niet altijd alles controleren en in de hand houden.
lautje87 wijzigde dit bericht op 17-08-2019 00:59
2.54% gewijzigd
Als je naar fouten zoekt, gebruik dan een spiegel en geen verrekijker
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet voor roken in de buurt van kinderen, maar ik ben ook niet voor kinderen in de buurt waar gerookt wordt. Dat je moeder zegt dat je er eerder over na had kunnen denken klopt gewoon.

Feitelijk zijn jouw bloedjes ook haar bloedjes, maar dat wil niet zeggen dat ze voor haar op de eerste plaats staan. Blijkbaar niet. Dat kun je ook niet verwachten. De wereld is niet ingericht op jou/hun persoonlijke comfort. Hoe hard dat ook klinkt. Dus hoe het nu gaat, zo is het en dus rookt ze door. Haar woning, haar keuze. Aan jou om daar een oplossing in te vinden, niet om haar om te turnen tot een niet roker.

Ervaring? Ja, mijn vader rookt. Dus ook in zijn huis, ook als ik er ben met de kinderen. Ik blijf dus niet lang, zet de deur open (met toestemming van mijn vader) en ben altijd snel weer vertrokken. Als hij bij ons is, gaat hij buiten roken.
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.
Alle reacties Link kopieren
Josephina88 schreef:
17-08-2019 00:57
En een kind van 15maand alleen laten zodat zij kan roken?
Ik neem toch aan dat ze een box of een bedje ofzo ter beschikking had om hem even in te zetten.. Als ze naar de wc tijdens het oppassen moet ze hem toch ook ergens laten?
Alle reacties Link kopieren
Moeder is een jaar geleden begonnen met roken?
Alle reacties Link kopieren
Josephina88 schreef:
17-08-2019 00:57
En een kind van 15maand alleen laten zodat zij kan roken?
Ik neem aan dat je alleen op je kinderen laat oppassen in een kindvriendelijk huis, met een plek waar je kind veilig afgezonderd kan worden?
Een buggy, babybedje, box desnoods. Ze zal toch ook moeten koken, en thee moeten kunnen zetten. Dat kan ook niet met een kind in de armen.
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.
Alle reacties Link kopieren
Josephina88 schreef:
17-08-2019 00:57
En een kind van 15maand alleen laten zodat zij kan roken?
Kind niet door rokende moeder laten oppassen. Echt niet doen, gewoon zelf iemand betalen. Wie betaalt bepaalt. Jij dus. Ja dat kost geld, maar heee géén rook! Dus gewoon de buidel trekken en stoppen met zeuren over moeders.
enn wijzigde dit bericht op 17-08-2019 01:04
21.07% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Redhat schreef:
17-08-2019 01:00
Ik neem aan dat je alleen op je kinderen laat oppassen in een kindvriendelijk huis, met een plek waar je kind veilig afgezonderd kan worden?
Een buggy, babybedje, box desnoods. Ze zal toch ook moeten koken, en thee moeten kunnen zetten. Dat kan ook niet met een kind in de armen.
Mijn schoonouders hadden al een campingbedje als 'box'. Als we naar mijn ouders gingen, nam ik 'm zelf mee. En omdat die niet om de hoek wonen, lag kind daar ook lekker in te tukken en te spelen als ik er zelf bij was. De hele tijd maar op de arm is voor zo'n kind ook niks.
Alle reacties Link kopieren
Tia.Dalma schreef:
17-08-2019 01:03
Mijn schoonouders hadden al een campingbedje als 'box'. Als we naar mijn ouders gingen, nam ik 'm zelf mee. En omdat die niet om de hoek wonen, lag kind daar ook lekker in te tukken en te spelen als ik er zelf bij was. De hele tijd maar op de arm is voor zo'n kind ook niks.
Nee precies. Dus als het goed is was die afgebakende plek al geregeld, en kon de moeder van TO gewoon naar buiten.
Als het niet was geregeld had TO ook daar vooraf over na moeten denken.
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.
Alle reacties Link kopieren
Precies: dat is de verantwoordelijkheid van TO.

En on topic, ik ben geen vreselijke anti-roker maar bij mijn kinderen in hetzelfde huis zou ik echt niet fijn vinden (gelukkig rookt er niemand in mijn familie).
Moeder is echter niet gisteren begonnen, en dan is het voor TO kiezen of kabelen. Jouw huis, jouw regels maar haar huis, haar regels. En niet mee eens: dan gewoon niet vragen om op te passen.
Alle reacties Link kopieren
Redhat schreef:
17-08-2019 01:05
Nee precies. Dus als het goed is was die afgebakende plek al geregeld, en kon de moeder van TO gewoon naar buiten.
Als het niet was geregeld had TO ook daar vooraf over na moeten denken.
De enige afgebakende plek is een loodzwaar kinderbedje dat boven staat.

Maar ben het idd eens met veel reacties hier, dat ik meer vooruitziend had moeten zijn. Bij mij thuis heeft hij nooit overdag in een bedje of park gezeten, meestal op speelmat of wipstoel (toen hij kleiner was, nu speelt hij gewoon overal) of bij mij dus ik had daar ook niet aan gedacht.
Where you invest your love, you invest your life!
Alle reacties Link kopieren
Joh, TO, you live you learn. (Blijkbaar mijn motto van vanavond want ik gebruikte het net ook al in een ander topic). Ik had er ook geen weet van maar mijn schoonouders zijn slim, praktisch en hadden al een kleinkind (en zijn ook nog eens de liefste, maar dat terzijde). En die hebben mij dus verteld wat ik voor de mobiele dagen het beste kon aanschaffen. Zoals zo'n campingbedje als reis-box/slaapplek. Bij de tweede was ik al wijzer (maar toen was nummer 1 ook al twee en een half :).

Volgens mij ben jij belgische, heet dit bij jullie ook een campingbedje?
Afbeelding Ze noemen het ook wel een Travelsleeper.

Maar dit bedoelden wij dus. Niet moeilijk te vervoeren (zitten zelfs bij de betere zoals deze wieltjes onder) en een megafijne investering.

En koop een box voor thuis, zodat je baby veilig weg kan leggen als je met oudste speelt, of als oudste baby even met rust moet laten voor hun beider welzijn.
Alle reacties Link kopieren
Josephina88 schreef:
17-08-2019 01:17
De enige afgebakende plek is een loodzwaar kinderbedje dat boven staat.

Maar ben het idd eens met veel reacties hier, dat ik meer vooruitziend had moeten zijn. Bij mij thuis heeft hij nooit overdag in een bedje of park gezeten, meestal op speelmat of wipstoel (toen hij kleiner was, nu speelt hij gewoon overal) of bij mij dus ik had daar ook niet aan gedacht.
Hoe doe je dat dan als je naar de wc gaat? Of als je moet schoonmaken/koken/etc.?
Alle reacties Link kopieren
m-april schreef:
17-08-2019 01:23
Hoe doe je dat dan als je naar de wc gaat? Of als je moet schoonmaken/koken/etc.?
Ja, dat vraag ik me ook af.
Zelfs al wil je met je beste bedoelingen en met liefde 24/7 bovenop je kind zitten, je moet toch douchen en poepen, koken en stofzuigen, de post bekijken en de vuilnis in de container gooien. Allemaal momenten waarop een veilige plek voor een kind nodig is. Met twee kinderen al helemaal.
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.
Alle reacties Link kopieren
Groot gelijk geef ik je. Roken is veel gevaarlijker voor de mensen die naast je staan dan de mensen die zelf roken. Al helemaal voor kinderen. En kleine kans dat ze er echt voor naar buiten was gegaan. Straks heeft dat kind astma voor de rest van zijn leven (wat vaak voorkomt bij kinderen waarvan een van de ouders roken), of erger.
Wat ze zelf doet moet ze zelf weten.

Maar iemand die veel rookt houdt het écht niet bij 1 sigaret op pakweg 6 uur.
Die rookt er gedurende die tijd minstens een stuk of 4 à 6.

In 't beste geval rookt ze buiten, maar zit je kind dus elk uur 10 minuten alleen.
In 't slechtste geval rookt ze binnen en zet 5 minuten voor je kind komt ophalen het raam open.


Mijn ding zou het niet zijn.


Mijn pasgeborene zou ik er straks al helemaal niet achterlaten.
Alle reacties Link kopieren
m-april schreef:
17-08-2019 01:23
Hoe doe je dat dan als je naar de wc gaat? Of als je moet schoonmaken/koken/etc.?
Schoonmaken tijdens dutjes (nu hij groter is) of ‘s toilet met deur open, koken is partner meestal thuis.
Heb voor nummertje 2 wel n wiegje voor beneden voor de eerste maanden nu.
Where you invest your love, you invest your life!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook aso maar de andere kant is dat het haar huis is en dat jij vrij bent om je oppas te kiezen. Je gaat zelf in dat huis zitten en je laat je kind daar achter dus zo principieel ben je zelf ook niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
dylanking19999 schreef:
17-08-2019 01:45
Roken is veel gevaarlijker voor de mensen die naast je staan dan de mensen die zelf roken.

Huh? Bron?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Uitlaatgassen in het verkeer zijn minstens even slecht. En niemand doet daarvoor zijn auto weg.

Rokers bekritiseren is makkelijker dan zelf zijn auto wegdoen en niet meer met het vliegtuig reizen. Want dat vindt men zelf een veel legitiemere reden om het milieu te bevuilen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/ ... ief-roken/

Dus: kind bij moeder en anderen uit de buurt houden als ze zich niet kunnen inhouden.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Verder zie ik het probleem niet. Als ik niet lekker ruik gaan mensen niet meer naast me zitten; tsja. Dat mag. Misschien een reden om het roken uit te stellen. Ik rook niet maar ik zou dat niet doen in een omgeving waar ik hinderlijk ben. Ik zou het ook wel uitstellen als ik bezoek kreeg.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven