Baby 2 weken oud slaapritme

17-08-2019 15:38 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,

Toen onze zoon 3 dagen oud was een topic geopend over dat hij 's nachts niet sliep. Nu is hij 2 weken en hij slaapt nu heel weinig overdag. We proberen rust en regelmaat aan te houden dus slapen, "spelen" fles etc maar het lukt niet helemaal. Soms slaapt hij 3 kwartier en dan lukt het hem niet om daar nog een cyclus aan te plakken. Hij zit ook heel veel te persen, alsof hij iets kwijt moet maar dat lukt niet. We zijn begonnen met Lefax (sterkere variant van Infacol) ivm darmkrampen. Is hier iemand bekend mee?

Verder poept hij zo 1x op een dag maar hij lijkt het niet kwijt te kunnen. Tips? Verder weten we het ook niet meer. Ligt nu alweer te huilen in zijn bedje.. we bakeren in met de Pacco.
Ga met zijn ritme mee.
Alle reacties Link kopieren
Hij is 2 weken. (!!) Ga er maar vanuit dat je minimaal de komende 6 maanden geen vast ritme hebt. pas jezelf aan, aan je zoon. Bij huilen wellicht bij je houden in een doek? Ik zou 'm zelf niet zo wegleggen als ik eerlijk ben. Lijkt me met 2 weken echt niet fijn / handig om te doen.

M.b.t. zijn darmkrampjes, ben je bij een kinderarts geweest om eventuele koemelkallergie o.i.d. uit te sluiten?
pergamon wijzigde dit bericht op 17-08-2019 15:43
3.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
die van mij deed dat ook zo, vonden wij heel normaal. Gewoon met baby meebewegen, uiteindelijk komt het vast goed. Dat hij een keer per dag poept vind ik ook niet zo gek, deed (en doet) mijn baby nog steeds (flesvoeding)
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
17-08-2019 15:42
Hij is 2 weken. (!!) Ga er maar vanuit dat je minimaal de komende 6 maanden geen vast ritme hebt. pas jezelf aan, aan je zoon. Bij huilen wellicht bij je houden in een doek? Ik zou 'm zelf niet zo wegleggen als ik eerlijk ben. Lijkt me met 2 weken echt niet fijn / handig om te doen.

M.b.t. zijn darmkrampjes, ben je bij een kinderarts geweest om eventuele koemelkallergie o.i.d. uit te sluiten?
baby is twee weken, moet misschien gewoon nog een beetje wennen.
florence13 schreef:
17-08-2019 15:42
die van mij deed dat ook zo, vonden wij heel normaal. Gewoon met baby meebewegen, uiteindelijk komt het vast goed. Dat hij een keer per dag poept vind ik ook niet zo gek, deed (en doet) mijn baby nog steeds (flesvoeding)
Niks raars aan idd.
Alle reacties Link kopieren
florence13 schreef:
17-08-2019 15:43
baby is twee weken, moet misschien gewoon nog een beetje wennen.

Ook een hele goede optie, maar bij een moeder die zo ongerust is (tweede topic over slapen in de twee weken dat het kindje oud is), zou ik (om de moeder gerust te stellen) wellicht toch even langsgaan.
Pergamon schreef:
17-08-2019 15:45
Ook een hele goede optie, maar bij een moeder die zo ongerust is (tweede topic over slapen in de twee weken dat het kindje oud is), zou ik (om de moeder gerust te stellen) wellicht toch even langsgaan.
Gelukkig werkt dat niet zo .
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
17-08-2019 15:48
Gelukkig werkt dat niet zo .

Kinderarts wellicht niet, bij mijn huisarts zou ik zo mogen komen. Die kan ook al een begininschatting maken.
Alle reacties Link kopieren
Dat hij overdag steeds 45 minuten slaapt is echt niet gek. Hij gaat vanzelf langer slapen maar dat kan zomaar nog een half jaar duren. Probeer een wakkertijd van 60-90 minuten aan te houden en als hij dan een keer niet slaapt, slaapt hij niet. Ik heb trouwens mijn baby tijdens mijn verlof lekker bij me gehouden Met haar slaapjes. Pas na 3 maanden eens gaan oefenen in haar wiegje. Dat gaf zoveel rust. Misschien kun je dat eens proberen. Hij is nog zo klein..
Alle reacties Link kopieren
Krampjes zijn rond die tijd heel normaal. Geen slaapritme hebben is rond die tijd heel normaal. Onze zoon van 12 weken heeft nog steeds niet echt een slaapritme, behalve dat hij standaard vindt dat het ochtend is als hij na 5:30 wakker wordt 😬

Verwacht niet te veel en beweeg met je kindje mee. Ga hem niet huilend in zijn bedje leggen, zeker niet als er een duidelijke huiloorzaak is zoals krampjes.
Zoek uit wat zijn krampjes verlicht. Hier is het bij mijn man op zijn benen liggen en wiebelen, of bij mij (mijn benen zijn te kort voor wat mijn man doet) werkt het om hem op zijn zitzak te leggen en met zijn beentjes te fietsen.
Een badje wil ook wel eens helpen, en daarna slapen ze vaak ook lekker diep.
Alle reacties Link kopieren
Je kind ligt nu te huilen in zijn bedje schrijf jij. En wat doe jij? Je gaat een topic openen.

Wat je zou moeten doen is naar zijn bedje gaan en je kind troosten.

Slaap is belangrijk voor een baby.
Maar een moeder die er voor hem is dat is minstens zo belangrijk.

Laat die schema's waarin je kind van alles moet om vaste volgorde en op vaste tijdstippen los. Kijk waar je kind behoefte aan heeft.
Pergamon schreef:
17-08-2019 15:51
Kinderarts wellicht niet, bij mijn huisarts zou ik zo mogen komen. Die kan ook al een begininschatting maken.
Ik het dus ook over de kinderarts en daar zo maar even langs gaan. Wat er in die reactie stond. Niets over een huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt allemaal heel normaal. Waarom denk je dat er iets mis is? 'Verder weten we het ook niet meer' klinkt tamelijk dramatisch. Is er meer aan de hand dan wat er nu in de OP staat? Anders denk ik eerlijk gezegd dat het nog steeds te maken heeft met verwachtingen bijstellen, heb ik volgens mij ook geadviseerd in je eerdere topic.
Alle reacties Link kopieren
Hou hem gewoon lekker bij je.
Alle reacties Link kopieren
Welke rare mensen hebben je wijsgemaakt dat een baby van 2 weken al iets van een ritme heeft? Stel je verwachtingen bij en knuffel je baby tot je erbij neervalt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter deed altijd hazenslaapjes, heeft later ook nooit langer dan een uur aan middagslaapje gedaan. Ze sliep overigens niet overdag in haar bedje, dat vond ik gewoon lastig als ze zo kort sliep. Dus op mij, in de box, in de draagzak, in de wandelwagen. Ga mee in het ritme van je kind, bij zorgen neem contact op met je huisarts.
Lekker bij je houden en het idee dat hij een ritme moet hebben uit het raam gooien. Meningen van moeders en schoonmoeders er achteraan.

Ik heb bij mijn oudste voornamelijk op de bank/bed met hem gelegen en ondertussen alle Harry Potters uitgelezen. Niks gemerkt van restschade.
anoniem_361866 wijzigde dit bericht op 17-08-2019 16:03
1.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd, klinkt als een normale pasgeboren baby. En succes, want het is wel even jezelf wegcijferen. Maar het wordt wel beter, langzamerhand, over de komende 18 jaar ;)

Nee zonder gekheid, mijn zoon kreeg vanaf een maand of 4 behoefte aan ‘s avonds boven in z’n eigen bedje slapen, had hij meer rust. Dan bleef ik bij hem tot hij sliep en dan dus wel elke 45-90 minuten naar boven want dan was hij weer wakker. Overdag sliep hij beneden tot een maand of 8. Pas vanaf 10 maanden ging hij echt langere stukken slapen.

Hoort er echt bij. Je uk is nog zo klein, die van mij sliep heerlijk op zijn buik op mijn buik. Mijn beste tip: grote pot thee, stapel lekkere dingen, Netflix aan en bingen maar. Voor je het weet zit je met dit weer op een drijfnat bankje in de speeltuin terwijl je peuter je moddertaartjes wil voeren en geloof me, da’s ook niet alles :lol:

Het komt wel goed. Hang in there. Lekker knuffelen en lekker klagen als je het even zat bent :bigkiss:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Baby is amper 2 weken 'oud'.......
Zo'n kleintje heeft nog geen enkel besef van ritmes TO!
Jouw zoontje is nog maar 2 weken geleden uit jouw veilige, warme buik gekomen.
Hoe kun je na 2 (twee!) weken verwachten dat zo'n klein mensje al een ritme zou hebben?
Wat Sugarmiss hier zei: ga jouw baby troosten. Zo'n pasgeborene heeft vooral nood aan lichaamscontact en de geur van zijn moeder. Jouw geur dus.
En neen, ik bedoel dit zeker niet aanvallend.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
17-08-2019 15:54
Je kind ligt nu te huilen in zijn bedje schrijf jij. En wat doe jij? Je gaat een topic openen.
:facepalm: :rofl: dramatic
Alle reacties Link kopieren
Mijn baby is nu een half jaar en slaapt sinds gisteren pas overdag in zijn bedje.

45 minuten slapen per keer is heel normaal. Laten huilen alleen in zijn bedje zou ik daarentegen niet doen. Lekker bij je houden en in draagzak als je je handen even vrij wil.
Alle reacties Link kopieren
CherryBlossom- schreef:
17-08-2019 16:04
:facepalm: :rofl: dramatic
Volgens een ander topic ben je zwanger. Ik raad je ten zeerste aan om je eens wat meer in baby's te verdiepen. Lees eens een boek.

En dan niet die van Ria Blom.
Alle reacties Link kopieren
Hij is nog maar twee weken! Dat is hartstikke normaal en het kan ook echt wel even duren voordat hij in zijn eigen bedje slaapt. En als je denkt dat je een ritme hebt, is dat ritme ook zo weer weg.

Mijn dochter is 9 weken en slaapt nog steeds niet in haar eigen bed, alleen bovenop mij. Het is vermoeiend, maar het is even niet anders. Als ik echt mijn handen vrij wil hebben dan doe ik haar in de draagdoek. Ze heeft nog nooit langer dan 45 minuten geslapen (overdag dan) en volgens mij deed mijn oudste dochter dat pas toen ze een jaar oud was.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt mij allemaal heel normaal in de oren. Ik zou er vooral van genieten dat hij al een hier dag- en nachtritme heeft. Dat is al heel wat waard!

Doe baby in een draagdoek, ga lekker met hem wandelen. Kijk series met baby op de arm, lees een boek. En volgens mij horen krampjes er rond die leeftijd gewoon bij. Baby heeft 9 maanden in je buik gezeten, je kan niet verwachten dat baby dan in 2 weken een ritme aanneemt die wij graag zouden willen.
Het enige wat je zou kunnen doen, is een vaste volgorde voor baby aanhouden in zogenaamde 'slaaprondjes'. Zodat het voor baby voorspelbaar wordt. Dus eerst slapen, dan drinken, wakker zijn en dan weer slapen, drinken, wakker enz.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven