Vervelende bejaarden

18-08-2019 19:24 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een peuterdochter die nogal ondernemend is. Ze trekt vaak veel bekijks als ik met haar op stap ben.
Vooral ouderen willen graag even contact met haar maken. Een beetje contact vindt ik geen probleem. Maar sommigen gaan wel erg ver, ongevraagd over de wang aaien. Zelfs rare types die vragen, ga je even met mij mee? Gaan we daar kijken. Ze zien dan wel dat ik het zie. En ik grijp dan ook in. Maar zijn ze nou helemaal gek geworden? Ben ik de enige die dit mee maakt? Vooral dat vragen, ga je even mee? Ik vind dat echt bizar. Dat doe je toch niet? Ik let altijd als een havik op mijn ondernemende typetje. Ik verlies haar niet uit het oog hoor. Ik begrijp gewoon niet dat er mensen zijn die dit doen?
Alle reacties Link kopieren
Schandalig dat ze gewoon goed bedoeld je kind een aai over de wang geven. Bbrrr dat er nog geen wet tegen is.
Alle reacties Link kopieren
Tsja, er zijn genoeg bizarre mensen..
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk wat een viezerikken. Hoe durven ze, die oude mensjes.
viennas wijzigde dit bericht op 18-08-2019 19:37
35.48% gewijzigd
Waar woon mij? Ik ben dat nog nooit tegengekomen. Bejaarde die vragen of ze mee gaat?
Is dat iets uit Noorwegen?
Je peuterdochter is ondernemend en druk, maar zet zelf geen keel op als vreemde mensen aan haar zitten?

Dringend tijd voor wat opvoeding :-D.
Alle reacties Link kopieren
Maak dat ook regelmatig mee,
Aai over dr bol en een praatje maken ofzo dan vind ik niet zo erg.

Maar als ze vragen of ze even mee gaat, gaat voor mij ook te ver..
Maar waar zou ze mee naar toe moeten dan? Ik kan mij er niets bij voorstellen.
Met zo'n 8 jaar speeltuin / centrum steden / pretparken / dierentuinen (met 3 kids) nog nooit meegemaakt. Wel die aai of een kirrend praatje over hoe lief ze gevonden worden, maar nog nooit heeft een onbekende gevraagd waar ik bij was of ze even meeliepen. Misschien heb is mijn havikblik te fel, laat ze ook niet zomaar uit het zicht spelen. Soms wel jaloers op de ouders die dat kunnen, ik kan het niet.
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
18-08-2019 19:31
Waar woon mij? Ik ben dat nog nooit tegengekomen. Bejaarde die vragen of ze mee gaat?
Is dat iets uit Noorwegen?
Was dat maar zo. Maar nee helaas. Al 2 keer meegemaakt nu
Alle reacties Link kopieren
Doe normaal.
Alle reacties Link kopieren
Maums schreef:
18-08-2019 19:33
Maak dat ook regelmatig mee,
Aai over dr bol en een praatje maken ofzo dan vind ik niet zo erg.

Maar als ze vragen of ze even mee gaat, gaat voor mij ook te ver..
Maar is het je wel eens overkomen? Dat je hoorde dat mensen dat vroegen!
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
18-08-2019 19:32
Je peuterdochter is ondernemend en druk, maar zet zelf geen keel op als vreemde mensen aan haar zitten?

Dringend tijd voor wat opvoeding :-D.
Ja, zou ook graag willen dat ze dan een keel op zet. Ze lijkt dan alleen bang te worden en draait wel weg of loopt weg. Maar geen gekrijs.
DaCity schreef:
18-08-2019 19:39
Was dat maar zo. Maar nee helaas. Al 2 keer meegemaakt nu
Heb jij dan zo’n bijzonder kind? Of woon me in een aso buurt?
Vroeger wel vaker meegemaakt. Dochter was nogal een schattig blond lachebekje.
Kwamen bejaarden naar haar toe. Ach wat een schatje. Ja jij bent een schatje hè ooh kijk eens hoe ze lacht. Ik kan je zo oppakken en meenemen. Ga je met mij mee? Ja hè vind je wel leuk hè? Kom maar ga je met mij mee naar huis.
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
18-08-2019 19:41
Heb jij dan zo’n bijzonder kind? Of woon me in een aso buurt?
Geen aso buurt hoor. Geen idee waarom het nu al 2 keer is voorgekomen. Ik vind het maar eng
Alle reacties Link kopieren
En waar willen ze haar naar laten kijken / mee naar toe nemen ?


Het is geen “ kindergrapje “ wat jij niet zodanig oppikt maar heel serieus opvat ?
Ik hoor het van die Rotterdamse oma’s zo zeggen : “ o, wat ben jij een lekkere scheet , , ga je met mij mee naar huis? “
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Nou nou.
Ik ben ook niet van het aanrakerige van vreemden. Of bekenden. :roll: Maar je kan ook overdrijven TO..Chill.

Ze vinden het gewoon leuk die kleintjes.
Mijn jongste heeft een engelachtig uiterlijk. super mooi hoodfje met grote kijkers en een mooie lach en sproetjes. Altijd blij, vrolijk en in voor een praatje/lachje/grapje.
Totdat je ongevraagd aan haar zit. Dan kon ze al baby/dreumes en peuter echt gaan grommen en meppen naar je. Ze wil het niet.
Nu zegt ze blijf van me af en ze kijkt dan ineens niet meer schattig en echt pislink.

Heerlijk.
Ik lach de lieve oudjes dan ook gewoon uit als ze schrikken. Maar ik snap wel dat de meeste gewoon echt lief of grappig proberen te doen en contact maken omdat kleine kinderen nog echt iets mooi en onbevangens hebben.
Teminste de meeste kinderen. Niet allemaal. :-D
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 18-08-2019 19:45
1.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
18-08-2019 19:42
Vroeger wel vaker meegemaakt. Dochter was nogal een schattig blond lachebekje.
Kwamen bejaarden naar haar toe. Ach wat een schatje. Ja jij bent een schatje hè ooh kijk eens hoe ze lacht. Ik kan je zo oppakken en meenemen. Ga je met mij mee? Ja hè vind je wel leuk hè? Kom maar ga je met mij mee naar huis.
Precies.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
18-08-2019 19:43
En waar willen ze haar naar laten kijken / mee naar toe nemen ?


Het is geen “ kindergrapje “ wat jij niet zodanig oppikt maar heel serieus opvat ?
Ik hoor het van die Rotterdamse oma’s zo zeggen : “ o, wat ben jij een lekkere scheet , , ga je met mij mee naar huis? “
Zo kan je het ook op vatten.
lisbeth schreef:
18-08-2019 19:42
Vroeger wel vaker meegemaakt. Dochter was nogal een schattig blond lachebekje.
Kwamen bejaarden naar haar toe. Ach wat een schatje. Ja jij bent een schatje hè ooh kijk eens hoe ze lacht. Ik kan je zo oppakken en meenemen. Ga je met mij mee? Ja hè vind je wel leuk hè? Kom maar ga je met mij mee naar huis.

Ja maar dat bedoelen ze dan toch als grapje? Niet een heel leuk grapje natuurlijk, maar dat soort mensen heb ik inderdaad ook wel eens gezien. Worden gewoon heel blij van kleine kinderen en kunnen het niet laten om dat te duidelijk te maken. Maar hebben geen enkel kwaad in de zin.
Die aai enzo tja dat gebeurd en zie daar niks kwaads in. Maar dat ga je even mee dat is niet zo handig aangezien je je kind toch wil leren om niet met een vreemde mee te gaan.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
18-08-2019 19:43
En waar willen ze haar naar laten kijken / mee naar toe nemen ?


Het is geen “ kindergrapje “ wat jij niet zodanig oppikt maar heel serieus opvat ?
Ik hoor het van die Rotterdamse oma’s zo zeggen : “ o, wat ben jij een lekkere scheet , , ga je met mij mee naar huis? “
Ja precies.
Alle oudjes die ik ken zijn gek op kinderen en dan maken ze dit soort grapjes.
Heel raar dat je echt denkt dat zo'n bejaarde je kind mee wil nemen naar huis.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
18-08-2019 19:45
Die aai enzo tja dat gebeurd en zie daar niks kwaads in. Maar dat ga je even mee dat is niet zo handig aangezien je je kind toch wil leren om niet met een vreemde mee te gaan.
Pffff. Het is niet eens een gemeende uitnodiging, hoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik heb ook altijd beleefd lachend ernaast gestaan. Ik ben er in ieder geval nooit vanuit gegaan dat eentje daadwerkelijk dochter zou oppakken en zou meenemen.
Denk trouwens dat ze haar na 1 nacht snel weer terug gebracht zouden hebben ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven