Lulla Doll; iemand ervaring?

24-08-2019 12:23 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké, slecht slapende baby hier, vooral overdag gaat het maar moeizaam. Moeilijk inslapen, als ze eenmaal slaapt, vaak na 20 minuten maximaal weer wakker, maar niet uitgerust. Slaaptekort bouwt zich voor de dag op en zo verder. Ik draag veel in de doek, dat gaat meestal goed. Verder bakeren we altijd in, en leggen haar ook wel eens in de wagenbak om handen vrij te hebben. Dat gaat soms goed, maar vaak niet. Ze is nu 7 weken.

Afijn, nu las ik over de Lulla Doll, een pop die hartslag- en ademgeluiden maakt. Iemand hier ervaring mee? Is het wat? Hielp het jouw baby beter slapen?
Alle reacties Link kopieren
Heb je weleens niet bakeren geprobeerd?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zou ook eens kijken wat er gebeurt als je 2 dagen niet bakerd/t?
Alle reacties Link kopieren
Mijn zus was zeer te spreken over het effect ervan op haar eenjarige die nog steeds heel moeilijk sliep en doorsliep. Ik heb er enthousiaste verhalen over gehoord toen ze de pop net hadden. Ik weet niet precies of het blijft werken als het kindje gewend raakt aan de pop.
Alle reacties Link kopieren
Wat bizar, een pop, die surrogaat moet zijn, voor wat baby echt nodig heeft?, een mens om op te slapen.
Eens met lilalinda. Als ze 7 weken is zou ik haar lekker bij je houden.
lilalinda schreef:
24-08-2019 12:34
Wat bizar, een pop, die surrogaat moet zijn, voor wat baby echt nodig heeft?, een mens om op te slapen.
Ik ben erg voor oplossingen bedenken maar deze gaat mij ook te ver. Kind is 7 weken..

Leg baby bij of naast de ouders ( veilig slapen). Baker of juist niet.

Maar zo'n elektrische pop die een mens moet voorstellen vind ik ook echt raar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vergelijkbare beer gekocht voor een dochtertje van een vriendin. Meisje geboren met down en lag veel in het ziekenhuis. Het was voor haar erg fijn en daar zijn ze ook voor ontwikkeld: het ziekenhuis.

Heb je al geprobeerd om bijvoorbeeld radio met zachte muziek (baby Beethoven bijvoorbeeld) op haar kamertje neer te zetten? Stofzuigergeluiden.

Zoveel mogelijk regelmaat, voorspelbaarheid. Je probeert nu heel veel verschillende dingen. Dat is ook onrustig. Kies een aanpak en hou dat een tijdje vast.

Voeding, even bij mama/papa zitten, na 20m schone luier. Inbakeren (waarom doe je dat? Wappert ze zichzelf wakker?) liedje zingen en dan in bed.
Elke keer weer op dezelfde manier (hoeft niet deze manier maar als voorbeeld)
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
24-08-2019 12:44
Ik heb een vergelijkbare beer gekocht voor een dochtertje van een vriendin. Meisje geboren met down en lag veel in het ziekenhuis. Het was voor haar erg fijn en daar zijn ze ook voor ontwikkeld: het ziekenhuis.

Heb je al geprobeerd om bijvoorbeeld radio met zachte muziek (baby Beethoven bijvoorbeeld) op haar kamertje neer te zetten? Stofzuigergeluiden.

Zoveel mogelijk regelmaat, voorspelbaarheid. Je probeert nu heel veel verschillende dingen. Dat is ook onrustig. Kies een aanpak en hou dat een tijdje vast.

Voeding, even bij mama/papa zitten, na 20m schone luier. Inbakeren (waarom doe je dat? Wappert ze zichzelf wakker?) liedje zingen en dan in bed.
Elke keer weer op dezelfde manier (hoeft niet deze manier maar als voorbeeld)
Het kind is zeven weken oud!

Komt net de buik uit, en heeft gewoon, dierlijke behoefte aan bij mama zijn (of papa).
Het is geen puppy die in de bench moet, tot het stopt met janken
Alle reacties Link kopieren
Haha, ja ik snap jullie reacties hoor. Ze ligt 's nachts ook bij ons in de co-sleeper en soms bij ons in bed (veilig). Overdag draag ik haar meestal in de draagdoek. Maar ik zou af en toe iets meer m'n handen vrij willen, heb er nog eentje rondlopen, die ook aandacht verdient. Zo'n draagdoek is toch onhandig om echt goed te bukken/ander kind te tillen etc.

Soms lukt het haar om in de wagenbak, die staat waar wij zijn (woonkamer/tuin) in slaap te vallen. Maar vaak maar heel kort dus.

Tja, niet inbakeren, heb het laatst één keer geprobeerd zonder succes. Ze maait echt continu met armen en benen. Dus ik weet het niet... Zou dat toch wel het probleem kunnen zijn? Ze trappelt zich een ongeluk, en tot nu toe is dat niet bevorderlijk gebleken bij in slaap vallen...nachten gaan ingebakerd ook prima. 1x voeden rond 3/4u, na laatste voeding rond 23u.
suzyqfive schreef:
24-08-2019 12:44
Ik heb een vergelijkbare beer gekocht voor een dochtertje van een vriendin. Meisje geboren met down en lag veel in het ziekenhuis. Het was voor haar erg fijn en daar zijn ze ook voor ontwikkeld: het ziekenhuis.

Heb je al geprobeerd om bijvoorbeeld radio met zachte muziek (baby Beethoven bijvoorbeeld) op haar kamertje neer te zetten? Stofzuigergeluiden.

Zoveel mogelijk regelmaat, voorspelbaarheid. Je probeert nu heel veel verschillende dingen. Dat is ook onrustig. Kies een aanpak en hou dat een tijdje vast.

Voeding, even bij mama/papa zitten, na 20m schone luier. Inbakeren (waarom doe je dat? Wappert ze zichzelf wakker?) liedje zingen en dan in bed.
Elke keer weer op dezelfde manier (hoeft niet deze manier maar als voorbeeld)

Precies. Dan snap ik het helemaal.

In TO's geval niet zo. Maar misschien wel als er ook zoiets aan de hand is maar dan thuis?
Dat er een reden is waarom TO en de vader zelf de baby dat gevoel van zo'n pop kunnen geven thuis. Of dat kindje ziek is ofzo en gewoon echt 24/7 dat nodig heeft.

Dan excuses.
Alle reacties Link kopieren
deijscoboer schreef:
24-08-2019 12:50
Haha, ja ik snap jullie reacties hoor. Ze ligt 's nachts ook bij ons in de co-sleeper en soms bij ons in bed (veilig). Overdag draag ik haar meestal in de draagdoek. Maar ik zou af en toe iets meer m'n handen vrij willen, heb er nog eentje rondlopen, die ook aandacht verdient. Zo'n draagdoek is toch onhandig om echt goed te bukken/ander kind te tillen etc.

Soms lukt het haar om in de wagenbak, die staat waar wij zijn (woonkamer/tuin) in slaap te vallen. Maar vaak maar heel kort dus.

Tja, niet inbakeren, heb het laatst één keer geprobeerd zonder succes. Ze maait echt continu met armen en benen. Dus ik weet het niet... Zou dat toch wel het probleem kunnen zijn? Ze trappelt zich een ongeluk, en tot nu toe is dat niet bevorderlijk gebleken bij in slaap vallen...nachten gaan ingebakerd ook prima. 1x voeden rond 3/4u, na laatste voeding rond 23u.
Het is een hele zware tijd, met een tweede.
Probeer je er zoveel mogelijk bij neer te leggen, dat werkt uiteindelijk het best.

En.... Het wordt gemakkelijker!
Alle reacties Link kopieren
Morgenstond_ schreef:
24-08-2019 12:37
Eens met lilalinda. Als ze 7 weken is zou ik haar lekker bij je houden.
Maar hoe dan met de peuter, het huishouden, een temperatuur 31 graden (ik draag haar nu, maar we hebben het heet)? Ik zou ook wel eens één slaapje op een dag niet op mij willen. Of is dat echt teveel gevraagd? Er zijn toch genoeg baby's die prima slapen in de wagenbak/box, whatever? Dus het is mogelijk, ook bij 7 weken. Na 7 weken continu een baby op je weet je het ook wel een keertje.
deijscoboer schreef:
24-08-2019 12:53
Maar hoe dan met de peuter, het huishouden, een temperatuur 31 graden (ik draag haar nu, maar we hebben het heet)? Ik zou ook wel eens één slaapje op een dag niet op mij willen. Of is dat echt teveel gevraagd? Er zijn toch genoeg baby's die prima slapen in de wagenbak/box, whatever? Dus het is mogelijk, ook bij 7 weken. Na 7 weken continu een baby op je weet je het ook wel een keertje.
Ik weet dat het niet altijd leuk is. Mijn jongste sliep tot 4 maanden alleen maar in de draagzak/-doek. Ook met een peuter die rondliep. Als je echt graag wil dat baby in bedje slaapt, zou ik het gewoon proberen met die knuffel. Maar zou niet zo hoge verwachtingen hebben.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
24-08-2019 12:44
Ik heb een vergelijkbare beer gekocht voor een dochtertje van een vriendin. Meisje geboren met down en lag veel in het ziekenhuis. Het was voor haar erg fijn en daar zijn ze ook voor ontwikkeld: het ziekenhuis.

Heb je al geprobeerd om bijvoorbeeld radio met zachte muziek (baby Beethoven bijvoorbeeld) op haar kamertje neer te zetten? Stofzuigergeluiden.

Zoveel mogelijk regelmaat, voorspelbaarheid. Je probeert nu heel veel verschillende dingen. Dat is ook onrustig. Kies een aanpak en hou dat een tijdje vast.

Voeding, even bij mama/papa zitten, na 20m schone luier. Inbakeren (waarom doe je dat? Wappert ze zichzelf wakker?) liedje zingen en dan in bed.
Elke keer weer op dezelfde manier (hoeft niet deze manier maar als voorbeeld)
Ik hanteer altijd zelfde volgorde en min of meer vaste slaapplek. Overal hoor je dat ze nog bij je in buurt horen te zijn dus wat ik doe is:

Wakker worden - voeden - knuffelen/spelen - box/tummy time - eerste gaapjes - inbakeren en in wagenbak (speelt muziekje geeft speen en een kus)/of in draagdoek.

Dus eigenlijk probeer ik voor mijn gevoel niet steeds iets anders. Het is steeds deze volgorde en er zijn twee plekken waar geslapen wordt: in de wagenbak of in de draagdoek. 's Avonds gaat ze met ons mee naar boven en dan de co-sleeper in.

Mis ik iets? Is het toch te onduidelijk voor haar misschien?
Alle reacties Link kopieren
deijscoboer schreef:
24-08-2019 12:53
Maar hoe dan met de peuter, het huishouden, een temperatuur 31 graden (ik draag haar nu, maar we hebben het heet)? Ik zou ook wel eens één slaapje op een dag niet op mij willen. Of is dat echt teveel gevraagd? Er zijn toch genoeg baby's die prima slapen in de wagenbak/box, whatever? Dus het is mogelijk, ook bij 7 weken. Na 7 weken continu een baby op je weet je het ook wel een keertje.
Ik herken je gevoel!
Laat dingen vallen. Huishouden komt wel.

Badje in de tuin voor peuter. Jij met je voeten er in en baby op je ernaast

Is je partner niet in de buurt?? Ga wat vaker even alleen boven liggen als hij thuis is. Klinkt alsof je het dringend nodig hebt.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook een apparaatje met baarmoedergeluiden gebruikt voor onze baby. Werkte hier heel goed. Overigens hebben wij hem nooit op ons laten slapen. Die fout hadden we met de eerste al gemaakt, verschrikkelijke tijd zeg. Jaren bezig geweest om haar te leren alleen te slapen daarna. :bonk:
Kippetje34 schreef:
24-08-2019 13:00
Wij hebben ook een apparaatje met baarmoedergeluiden gebruikt voor onze baby. Werkte hier heel goed. Overigens hebben wij hem nooit op ons laten slapen. Die fout hadden we met de eerste al gemaakt, verschrikkelijke tijd zeg. Jaren bezig geweest om haar te leren alleen te slapen daarna. :bonk:
Ja, vreselijk als je baby van 7 weken op/bij je laat slapen. Kan echt niet aan de logische natuurlijke behoefte willen voldoen van een pasgeborene.
Alle reacties Link kopieren
Kippetje34 schreef:
24-08-2019 13:00
Wij hebben ook een apparaatje met baarmoedergeluiden gebruikt voor onze baby. Werkte hier heel goed. Overigens hebben wij hem nooit op ons laten slapen. Die fout hadden we met de eerste al gemaakt, verschrikkelijke tijd zeg. Jaren bezig geweest om haar te leren alleen te slapen daarna. :bonk:
Dat is niet Fout. Het past gewoon niet bij jullie
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
24-08-2019 12:52
Het is een hele zware tijd, met een tweede.
Probeer je er zoveel mogelijk bij neer te leggen, dat werkt uiteindelijk het best.

En.... Het wordt gemakkelijker!
Ja, dit is eigenlijk wel gewoon de beste reactie. I know! Maar soms... ;)

En toevallig net een vriendin die ook bevallen is en die dan zo'n baby heeft die vanzelf van voeding tot voeding slaapt, in de wagenbak/box/of waar je haar maar neerlegt. Daar ben ik dan soms wel een beetje jaloers op. En denk ik, wat kan ik anders/beter doen? Waarom kan mijn baby niet
lekker slapen overdag? Maar goed zinloos, en niet eerlijk om te doen. Maar soms frustreert het even. Bijvoorbeeld vandaag, waar ze nog maar 3x 10 minuten geslapen heeft, ze onrustig is.

Overigens, medische dingen zijn wel zo'n beetje uitgesloten inmiddels.
Weet je TO, de ene baby is gewoon de andere niet. Ik had ook graag makkelijke slapers gehad, zoals een vriendin van mijn heeft; die vallen gewoon in slaap als ze moe zijn, waar ze ook zijn. Het enige wat je kan doen is je er aan overgeven en wanneer het kan, het uit handen geven. Dat ze niet zelf in slaap valt betekent niet dat zij of jij iets fout doet. Elk kind heeft andere behoeften en als mensen zeggen dat het met RRR altijd goed komt, hebben ze het gewoon mis.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
24-08-2019 12:58
Ik herken je gevoel!
Laat dingen vallen. Huishouden komt wel.

Badje in de tuin voor peuter. Jij met je voeten er in en baby op je ernaast

Is je partner niet in de buurt?? Ga wat vaker even alleen boven liggen als hij thuis is. Klinkt alsof je het dringend nodig hebt.
Partner wel in de buurt, die doet ook veel koken, wassen, met de peuter op pas zodat ik even mee kan slapen met baby (als ze lekker op me slaapt in de draagdoek haha). Maar die gaat wel vanaf volgende week weer werken, zie ik wel een beetje tegenop, maar komt ook wel weer goed.

Maar soms heb ik weer een wanhopige dag en ga ik speuren op internet, kom ik zo'n pop tegen, haha, en denk ik, dat moet ik hebben :-D
Alle reacties Link kopieren
deijscoboer schreef:
24-08-2019 13:04
Ja, dit is eigenlijk wel gewoon de beste reactie. I know! Maar soms... ;)

En toevallig net een vriendin die ook bevallen is en die dan zo'n baby heeft die vanzelf van voeding tot voeding slaapt, in de wagenbak/box/of waar je haar maar neerlegt. Daar ben ik dan soms wel een beetje jaloers op. En denk ik, wat kan ik anders/beter doen? Waarom kan mijn baby niet
lekker slapen overdag? Maar goed zinloos, en niet eerlijk om te doen. Maar soms frustreert het even. Bijvoorbeeld vandaag, waar ze nog maar 3x 10 minuten geslapen heeft, ze onrustig is.

Overigens, medische dingen zijn wel zo'n beetje uitgesloten inmiddels.
Het is ook meestal niet medisch, maar normaal babygedrag. Vermoeiend

Wat mij hielp, is toegeven en hulp inschakelen
Kan papa peuter niet meenemen? Kruip jij met baby in bed
Alle reacties Link kopieren
Zorg goed voor jezelf. Als partner gaat werken, heeft hij s avonds en in weekend kinderdienst.

Hij kan op zijn werk uitrusten:)
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
24-08-2019 13:03
Dat is niet Fout. Het past gewoon niet bij jullie
Voor ons dus een fout. Snap nooit zo goed die drang van mensen om hun denkwijzen op te dringen aan anderen, voornamelijk moeders. Echt, teksten als 'hij is 7 weken, laat hem lekker' etc., wat een onzin. Als TO er zo over had gedacht, had ze dit topic toch niet geopend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven