Baby verschonen in restaurant

25-08-2019 07:04 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een oprechte vraag voor alle ouders op dit forum. Ik werk in de horeca (een restaurant gericht op families) en ik maak het zeker wekelijks, vaak zelfs dagelijks mee dat ouders hun baby midden in het restaurant verschonen. Ik praat hier over een restaurant dat dagelijks goed gevuld is, dus er zitten altijd etende gasten in de buurt. Wij hebben een hele ruime babyroom die overal duidelijk staat aangegeven.

Waarom doen mensen dit??? Ik vind het vreselijk asociaal. Uiteraard spreek ik mensen erop aan als ik het zie.
Alle reacties Link kopieren
wat vies, ik heb kinderen maar dat zou niet bij me opkomen.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Asociaal!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Geen idee, bah wat onfris.

Ik heb zelf een jonge baby en zou dat niet doen.
Enige situatie die ik mij nog een beetje kan voorstellen (maar ook weer totaal niet) als je als ouder in je eentje met meerdere kinderen naar een restaurant gaat en ze niet kan achterlaten of meenemen als je een kleine moet verschonen.
Wat ik daarvan vind? Te smerig voor woorden. Even naar een verschoningsruimte lopen is teveel gevraagd zeker? Helaas de bubbel waarin veel ouders schijnen te leven denk ik.

Heb ook zoiets ooit meegemaakt, zat op een bankje in Blijdorp een broodje te eten tien er ook een moeder pal naast me haar baby ging verschonen. Dat was bij de neushoorns, waar een grote toiletruimte is. Ik vond dat niet prettig, die strontluier naast mijn broodje kaas. Heb er wel iets van gezegd maar ik kreeg een grote mond want zij vond het kunnen. Ik niet. Maar daar had ze geen boodschap aan. Werd een naar gesprek, vooral voor haar, ze was vrij snel opgefokt. Denk achteraf dat slaaptekort haar parten heeft gespeeld. Maar ja...
Alle reacties Link kopieren
Erg smerig inderdaad. Maar het gebeurt zó vaak, dat ik denk dat er vast ouders zijn die hier op het forum zitten die dit wel eens hebben gedaan in een restaurant. Ben benieuwd of er mensen zijn die dit eerlijk toe durven te geven.
Alle reacties Link kopieren
Nee die snap ik echt niet. Ik heb mijn baby destijds (nu geen baby meer:)) wel eens in het openbaar verschoond. Maar dan alleen als er geen wc/verschoonruimte aanwezig was. Te denken aan een bos etc.
Maar midden in een restaurant?!! :rofl: Dat is echt niet fris!
Bah!

Gisteren moest ik lachen om mijn zoontje. We gingen uit eten en hij moest naar de wc. Ik ging met hem mee en bij het toilet hing zo’n uitklap verschoontafel. Zegt hij: “Dat is voor baby’s!” “Ja,” zeg ik, “daar kan mama of papa de kleine kindjes een schone luier geven.”
Zegt hij: “Of de ober?” :mrgreen:
Hier ook nog een kind in de luiers maar oprecht nooit hem verschoond in een restaurant.
Als er geen verschoonruimte is ga ik zelf op de grond zitten met kind liggend op mijn benen, of kind op de grond op zijn verschoonmat, staand kan ook nog.

Ik weet nog goed, zo'n tien jaar geleden in een pretpark bij een horeca gelegenheid, stel ouders leggen baby op een eettafel en trekken zijn luier open. We keken recht op de poep gatverdamme.
Poep, prima. Maar niet op een tafel waar even later aan gegeten word. :-[
Nee bah hier twee kinderen in de luiers. Ik doe dat echt niet. Wel inderdaad eens op de grond in het toilet moeten verschonen, absoluut niet ideaal maar ga toch niet een luier verschonen waar mensen zitten te eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik verschoonde mijn kinderen ook wel eens in een restaurant. Zeker als die gericht was op kinderen. Hoe vies het ook gevonden wordt...
Als je met meerdere kinderen alleen bent, is dat makkelijker. Of gewoon sneller. Zeker bij plassen is het zo klaar.

Hoe ziet jullie verschoonruimte eruit? Sommigen zijn best vies, of zien er smoezelig uit. Als de verschoonruimte er uitnodigend uitziet, ga je wel sneller.
Ik heb 't ook wel 'ns een keer gezien in een zelfbedieningsrestaurant van een of andere attractie, dus voldoende wc's met verschoonplek aanwezig. Was nog in de tijd van voor de mobiele telefoon, maar anno nu zou ik ze gelijk filmen en openbaar gooien. Ranzigheid ten top! Ik hoop dat de restauranteigenaren daar stevige boetes op zetten. Er zitten daar mensen te eten!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
25-08-2019 07:47
Ik heb 't ook wel 'ns een keer gezien in een zelfbedieningsrestaurant van een of andere attractie, dus voldoende wc's met verschoonplek aanwezig. Was nog in de tijd van voor de mobiele telefoon, maar anno nu zou ik ze gelijk filmen en openbaar gooien. Ranzigheid ten top! Ik hoop dat de restauranteigenaren daar stevige boetes op zetten. Er zitten daar mensen te eten!
Jee, lekker volwassen oplossing ook.

Ik verschoonde mijn kinderen ook nooit in het restaurant. Als er geen verschoningsruimte was dan op matje of hydrofiele doek op de grond in de wc, het is niet anders.
Alle reacties Link kopieren
Borje bij de deur ophangen!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nou ik kan me er niets bij voorstellen als er een verschoonruimte is dan sta ik 1000 keer liever daar. Helaas hebben veel restaurants die niet. Dan overleg ik altijd even met het personeel in welk hoekje ik een luier kon verschonen
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Ik pleit schuldig!
Één keer gedaan, in een café waar we na een lange wandeling iets gingen drinken.
De wc was piepklein, bredere mensen zouden moeite hebben om binnen te komen. Daar verschonen lukte dus niet.
Ik heb het uiteraard wel eerst gevraagd, ook aan het andere stel wat er zat.
En er lag een hydrofiel onder.

Verschonen op tafel als je een prima verschoonplek hebt, snap ik niet.
Dan maak je het jezelf toch moeilijk?
Alle reacties Link kopieren
Bah wat vies. Ik zat laatst wel in een koffietentje waar geen wc was, en dus al helemaal geen verschoningsruimte. Toen ben ik maar naar buiten gegaan en heb haar op een (leeg!) bankje verschoond. Ik begrijp echt niet dat mensen dat midden in een restaurant doen, hoeveel moeite is het nou om even naar de wc te lopen?
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Ontzettend smerig.

Een keer op een feestje bij ons, was er een stel met klein kind/ baby. Die ging doodleuk de luier verschonen op de bank en op de keukentafel :frusty: . Ik was erg druk met de visite, maar ik was best woest hierover. Hele kamer stonk naar die luier :pukey: . Dit stel kent wel meer vreemde gewoontes....
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
twijfelaartjeD schreef:
25-08-2019 07:46
Ik verschoonde mijn kinderen ook wel eens in een restaurant. Zeker als die gericht was op kinderen. Hoe vies het ook gevonden wordt...
Als je met meerdere kinderen alleen bent, is dat makkelijker. Of gewoon sneller. Zeker bij plassen is het zo klaar.

Hoe ziet jullie verschoonruimte eruit? Sommigen zijn best vies, of zien er smoezelig uit. Als de verschoonruimte er uitnodigend uitziet, ga je wel sneller.
blijdoener wijzigde dit bericht op 25-08-2019 08:35
9.48% gewijzigd
Blijdoener schreef:
25-08-2019 08:11
Waarom ga je als enige volwassene met meerdere kinderen uit eten? Sorry maar ik snap dit écht niet.
Dat kan op zich nog wel vind ik maar dan neem je ze gewoon even allemaal mee naar het toilet. Ga er tenminste vanuit dat het niet gaat om 1 volwassene met 8 dreumesen...
GroenTuintje schreef:
25-08-2019 08:10
Ontzettend smerig.

Een keer op een feestje bij ons, was er een stel met klein kind/ baby. Die ging doodleuk de luier verschonen op de bank en op de keukentafel :frusty: . Ik was erg druk met de visite, maar ik was best woest hierover. Hele kamer stonk naar die luier :pukey: . Dit stel kent wel meer vreemde gewoontes....
Bij mijn tante op haar verjaardag is dit ook gebeurd. Haar schoonzus ging de baby midden in de woonkamer verschonen (op de grote tafel) en legt de smerige luier daar dus ook neer. Op 10 cm van de taart... ik was er niet mee, maar mijn tante is toen kennelijk ook heel erg kwaad geworden.
Alle reacties Link kopieren
Blijdoener schreef:
25-08-2019 08:11
Waarom ga je als enige volwassene met meerdere kinderen uit eten? Sorry maar ik snap dit écht niet.
Omdat je kinderen het ook leuk vinden om uit eten te gaan?
Omdat je geen zin hebt om te koken?
Omdat je een dag uit bent en er toch gegeten moet worden.
Omdat je wat te vieren hebt?
Etc. etc.
nouschi wijzigde dit bericht op 25-08-2019 08:18
0.27% gewijzigd
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Blijdoener schreef:
25-08-2019 08:11
Waarom ga je als enige volwassene met meerdere kinderen uit eten? Sorry maar ik snap dit écht niet.
Misschien omdat je een alleenstaande ouder bent en meerdere kinderen hebt in verschillende leeftijden?!

Neemt niet weg dat ik verschonen midden in een restaurant ook asociaal en smerig vindt.
Alle reacties Link kopieren
Ik verschoon veel liever gewoon in een verschoon ruimte, want op hoogte en beperkte beweegruimte voor kind. Maar wat ik hier lees, op de grond in de toiletten, zou ik nooit doen. Zeker niet met mijn baby van 9,5 maand die geen seconde stil ligt en alle kanten op draait en wurmt. Ik vind het gewoon vies als die dan met z'n handen, knieen, buik en weet ik wat nog meer op de vloer in de toiletten zit. Dus ja als de verschoon ruimte ontbreekt maar in overleg op een ander rustig plekje met matje en hydrofiel er onder.
Alle reacties Link kopieren
Blijdoener schreef:
25-08-2019 08:11
Waarom ga je als enige volwassene met meerdere kinderen uit eten? Sorry maar ik snap dit écht niet.
Nou zijn mijn kinderen niet zo klein meer, maar ik ga (en ging) regelmatig met ze uit eten in mijn eentje. Als papa iets leuks aan het doen was met vrienden gingen wij ‘stiekem’ ook wat leuks doen met z’n viertjes! Genoten ze (en ik!) volop van!

Luier in restaurant verschonen zou ik echt niet in mijn hoofd halen. Nog eerder buiten op een hydrofiel op de grond als daar geen terras is.
Ook niet midden op een feestje oid. Gatver... kan altijd wel ergens boven, in een badkamer, washok of weet ik veel waar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven