Draagjas voor een boba drager

03-09-2019 15:31 230 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een leuke boba drager tweedehands gekocht en wil nu ook eigenlijk een draagjas er bij kopen. ik ben een beetje aan het rondkijken en ik denk dat het een softshell draagjas gaat worden. De tweedehands drager kostte mij € 20,- :-) maar ik zie dat die draagjassen echt heel erg duur zijn. Ik ga zeker niet bijna 300 euro betalen voor zo'n jas.

Wie heeft er tips of wie kan mij aan een mooie tweedehandse softshell draagjas helpen?

Update het is deze https://www.allesmama.nl/shop/draagjas/ ... ell-grijs/ geworden. Bedankt voor de tips👍🏻 ervaring deel ik nog
anoniem_389600 wijzigde dit bericht op 08-09-2019 21:09
Reden: Update
16.40% gewijzigd
Bij bonprix hebben ze ook draagjassen. Misschien zit daar iets voor je bij.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf wat gemaakt. Ik heb ook een boba dragen. Ik heb van een fleecevest van de decatlon een cover gemaakt die ik makkelijk aan een vest van de decatlon kan risten. Dit is warm genoeg ook in de winter. Dan draag ik mijn gewone winterjas open en trek ik het fleecevest met cover aan. Mijn man past draagt jet zelfde simpele zwarte vest met zn eigen winterjas als hij onze kleine draagt.
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
Alle reacties Link kopieren
Voor zowel buik als rug dragen zijn er online werkbeschrijvingen te vinden om zelf iets te maken (naaien of breien).
Zo ben ik begonnen met een zelfgemaakte rugdraagjas. Gewatteerde jas van 5 euro, fleecedekentje van 5 euro en wat elastiek...
Oh, daarvoor hadden ze een soort capes van fleece bij de Zeeman, daar heb ik toen een buikdraagcape van gemaakt.
Daarna heb ik tweedehands een MaM Two-Way DeLuxe softshell jas op de kop weten te tikken. En dat had ik eerder moeten doen! (maar ik vond ze ook allemaal erg duur). Wat een fijne jas was dat zeg...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een draagvest van AliExpress. Zoekterm: kangaroo coat.
Alle reacties Link kopieren
ik had zelf een Minomana draagjas. Die jas is van softshell en ik ben en nog steeds erg blij mee. Destijds gekocht voor 149 nieuw. Heb toen ook gekeken naar een Mamalila maar die kostte € 299,- en dat was mij veel te duur. Heb de draagjas zelf een jaartje gedragen en daarna weer op marktplaats verkocht voor 100 euro... dus ik denk dat je dan best goedkoop uit bent.
Alle reacties Link kopieren
Dat zelf doen zie ik echt niet zitten....naaien :-) :-) is niet mijn ding. Denk dat ik voor de Minomana draagjasga, daar lees ik goede verhalen over net zoals die Mam deluxe. Zag dat ze ook een koopjeshoek hebben dus vanavond maar eens even verder bekijken.
Alle reacties Link kopieren
00suus00 schreef:
03-09-2019 16:14
Ik heb zelf wat gemaakt. Ik heb ook een boba dragen. Ik heb van een fleecevest van de decatlon een cover gemaakt die ik makkelijk aan een vest van de decatlon kan risten. Dit is warm genoeg ook in de winter. Dan draag ik mijn gewone winterjas open en trek ik het fleecevest met cover aan. Mijn man past draagt jet zelfde simpele zwarte vest met zn eigen winterjas als hij onze kleine draagt.
Erg knap, dat lukt mij echt niet
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op de officiële site van LennyLamb. Die heeft veel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren de Minomana draagjas besteld. Vind de prijs te overzien. Even afwachten nu.. ik hoop dat ik hem vandaag binnen krijg, is al veel te fris bah .
Alle reacties Link kopieren
meid1989 schreef:
04-09-2019 15:56
Kijk eens op de officiële site van LennyLamb. Die heeft veel.
heb ik ook bekeken en die draagjassen zijn ook erg mooi maar ook best prijzig, dus ik hoop dat ik de goede keus gemaakt heb
Alle reacties Link kopieren
HoogSammie schreef:
05-09-2019 10:06
Ik heb gisteren de Minomana draagjas besteld. Vind de prijs te overzien. Even afwachten nu.. ik hoop dat ik hem vandaag binnen krijg, is al veel te fris bah .
Ga je geen spijt van krijgen👍🏻😁
Alle reacties Link kopieren
@hoogsammie heb je de draagjas ontvangen en wat vind je er van?
Alle reacties Link kopieren
Heb hem gister binnen gekregen....
Alle reacties Link kopieren
Heb je de draagjas al gebruikt? Ik ben erg benieuwd. Zit zelf ook aan de softshell te denken die nu in de koopjeshoek staat. Heb jij gewone of B- keus?
Alle reacties Link kopieren
Het duurde even voordat ik tijd had om weer even wat te laten horen. Gisteren heb ik de Minomana draagjas uitgeprobeerd. De jas ziet er mooi uit, is goed afgewerkt. Een van de redeneren ( naast de goede prijs ) was dat ik ook graag een capuchon voor de baby wou en die zit er bij. Zitten 2 inserts en 2 capuchons bij dus dar is erg handig. Het was gisteren regenachtig, maar niet koud. De draagjas is goed waterdicht en warm genoeg.

Maar omdat ik de jas iets aan de kleine kant vindt ga ik deze maat S toch omruilen voor een M.

Benieuwd hoe dat gaat, maar voir nu ben ik er erg blij mee.
Alle reacties Link kopieren
Bij de mouwen iets aan de krappe kant? Had ik destijds ook gelezen en zelf al bedacht maatje groter te nemen :-) :-D :)
Alle reacties Link kopieren
Klopt en dat had ik ook al gelezen, maar ik las ook dat het persoonlijk is dus ik dacht dan neem ik de S en ik zie wel.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag toch nog maar even nagebeld. Werd me gezegd dat de mouwen inderdaad iets aan de korte kant zijn, omdat het een Spaanse maat betreft. De jas is al opgestuurd dus dan moet ik hem morgen zeker binnen hebben. Moet de retour kosten dan wel zelf betalen, maar dat vind ik niet erg.
Alle reacties Link kopieren
meid1989 schreef:
04-09-2019 15:56
Kijk eens op de officiële site van LennyLamb. Die heeft veel.
Heb jij dan een Lennylamb? Hoe zit dat eigenlijk met terugsturen als deze niet zou bevallen?
Alle reacties Link kopieren
00suus00 schreef:
03-09-2019 16:14
Ik heb zelf wat gemaakt. Ik heb ook een boba dragen. Ik heb van een fleecevest van de decatlon een cover gemaakt die ik makkelijk aan een vest van de decatlon kan risten. Dit is warm genoeg ook in de winter. Dan draag ik mijn gewone winterjas open en trek ik het fleecevest met cover aan. Mijn man past draagt jet zelfde simpele zwarte vest met zn eigen winterjas als hij onze kleine draagt.
Ben wel benieuwd hoeveel je er dan uiteindelijk aan uit hebt gegeven :-) ??
Alle reacties Link kopieren
Gemiddelde prijs is niet makkelijk te bepalen, moet je echt appels met appels gaan vergelijken en dan moet je de jas echt in huis halen.
Alle reacties Link kopieren
Steldatikje schreef:
11-09-2019 14:32
Gemiddelde prijs is niet makkelijk te bepalen, moet je echt appels met appels gaan vergelijken en dan moet je de jas echt in huis halen.
Dat is ook niet wat ik bedoel... wil eens weten wat het kost als je hem helemaal zelf maakt en of dat een beetje te doen is. ik weet dat er veel instructies op internet te vinden zijn, maar er staat eigenlijk nooit duidelijk wat het dan kost.
Alle reacties Link kopieren
HoogSammie schreef:
12-09-2019 12:01
Dat is ook niet wat ik bedoel... wil eens weten wat het kost als je hem helemaal zelf maakt en of dat een beetje te doen is. ik weet dat er veel instructies op internet te vinden zijn, maar er staat eigenlijk nooit duidelijk wat het dan kost.
Ik heb verschillende draagjassen/-poncho's gemaakt.
1. Fleece poncho, met de hand genaaid.
- fleece cape van de Zeeman, <10€
- restje fleece/stof om een klein colletje te maken voor de baby
- stuk elastiek met een runnertje en eventueel doorslagringetjes, €5 ofzo
- garen en naald.
voorkant van de cape dichtgenaaid. Opening gemaakt voor het hoofd van de baby. Colletje naaien, elastiek inrijgen en vastnaaien. Eventueel een rits om het gat voor het hoofdje dicht te kunnen ritsen als je geen baby op de buik hebt.

2. Draagjas voor rugdragen
Afbeelding
- gewatteerde jas, 5€ uit de sale bij Primark. Zeeman heeft vaak ook veel keus.
- Fleecedekentje, 3€
- 6 knoopjes, elastiek, runnertje en doorslagringetjes.
- garen en naaimachine (geleend)
Volgens de online beschrijving en dan een beetje gepimpt.

3. Draagjas voor rugdragen voor man
- Fleecevest van de Action.
- Fleecedekentje, 3€ (had ik nog over van project 1)
- ritsen, runnertje, elastiek, drukkertjes
- garen en naaimachine (nog steeds geleend)

Uiteindelijk kun je het allemaal zo duur maken als je zelf wil, maar voor zo'n 15 euro zou je al een heel eind moeten kunnen komen. Zaak is om een fijne, goedkope, jas te vinden (liefst een maatje ruimer dan je normale maat). En afhankelijk van hoe mooi je hem wil maken heb je het een en ander nodig aan fournituren...
Ik wilde het draaggat in mijn jassen bijvoorbeeld wel dicht kunnen maken als ik geen kind op de rug zou hebben.
Alle reacties Link kopieren
WoW echt heel netjes beschreven Biebeltje... wat een werk. Vind je jas er best mooi uit zien en zal ook vast goed zitten. Heeft jouw man de draagjas ook vee gedragen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven