Het grote speelgoedtopic 2019!

04-09-2019 16:05 1839 berichten
Buiten lijkt het wel herfst, dus het buiten speelgoed maakt langzamerhand weer plaats voor het binnen speelgoed.

Tijd om weer eens te inventariseren wat nog gebruikt wordt, wat naar een speelgoedbank/kringloopwinkel/marktplaats kan.

Maar ook tijd om weer vooruit te kijken naar bijvoorbeeld de gezellige december maand.

Bij deze dus een nieuw speelgoed topic!
Voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes en iedereen die verder maar op zoek is naar speelgoed ideeën!

Wees welkom!
To trapt af!

Binnenkort wordt onze dochter 6 jaar.

Ze heeft een bescheiden lijstje gemaakt waar wij en de opa en oma's iets van kopen, maar nu zoek ik nog iets wat de rest van de familie kan geven. Budget is ongeveer 60,-.
Bijvoorbeeld een spel voor de Switch, welke is leuk? Mario, Mario Kart en Paw Patrol hebben we al, dus andere game ideeën zijn welkom!

Net als kleine kadootjes voor haar kinderfeestje.
TVP! ;-)

Voor de 6jarige: rolschaatsen, spacescooter, smartgames, slijm, alles wat glittert en/of eenhoorns bevat, geurstiften, kapla, enchantimals, walkie talkies, ikea dartbord met klittebandmonstertjes, groot knutselboek. Wat voor (speel)kind is ze?
En lego friends, step, barbies, topmodelspullen, make-up, verkleedkleren, zelfleesboeken
Alle reacties Link kopieren
Mario Party is ook leuk voor de Switch.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het, het is nog vroeg. En dat komt vast door het weer en de kruidnoten en gevuld speculaas wat ik zag (en kocht, gewoon omdat het kan). Maar ik zat dus aan december te denken. Mijn 9,5 jarige dame wil graag tiener zijn. Ze heeft te dure wensen in de vorm van een Switch, pony, vlogcamera etc. Maar verder weet ze het even niet. Playmobil heeft ze genoeg en bij vlagen speelt ze er mee. Spellen, boeken, knutselspul etc. heeft ze genoeg. En geen idee wat ze verder nog wil qua speelgoed. Iemand nog ideeën?
Bedankt voor de tips zover!

Ze speelt heel graag met playmobil, daar heeft ze de wereld ook van en we willen daar niet teveel meer bij doen. Het zijn echt stofmagneten die bouwwerken. Helaas is haar kamer ook niet groot genoeg om er nog veel bouwwerken bij te zetten.
Maar ze krijgt sowieso de camper nog, want die wil ze heel graag.

Lego vindt ze ook leuk, maar ze is geen bouwer. Als het staat dan speelt ze er mee en anders niet. Ze heeft wel wat lego, maar ze speelt er alleen mee als ze s ochtends wakker is en ons niet mag wakker maken :P
GoodmorningSunshine schreef:
04-09-2019 16:49
Mario Party is ook leuk voor de Switch.
Die hebben we, is inderdaad erg leuk.
MrsDuck schreef:
04-09-2019 17:00
Ik weet het, het is nog vroeg. En dat komt vast door het weer en de kruidnoten en gevuld speculaas wat ik zag (en kocht, gewoon omdat het kan). Maar ik zat dus aan december te denken. Mijn 9,5 jarige dame wil graag tiener zijn. Ze heeft te dure wensen in de vorm van een Switch, pony, vlogcamera etc. Maar verder weet ze het even niet. Playmobil heeft ze genoeg en bij vlagen speelt ze er mee. Spellen, boeken, knutselspul etc. heeft ze genoeg. En geen idee wat ze verder nog wil qua speelgoed. Iemand nog ideeën?

Ik ben ook al voor december aan het nadenken hoor. Dat schiet nou op en de goede aanbiedingen komen nu spoedig.

Heeft je dochter nog spullen nodig voor sporten? Of beauty dingen als verschillende nagellakjes enz?
Alle reacties Link kopieren
Bioscoopbonnen doen het hier goed. Misschien wat leuke leesboeken of een abonnement op een tijdschrift?
Alle reacties Link kopieren
TVP, ik laat het oude topic sluiten, x
Subnautica schreef:
04-09-2019 17:32
Bioscoopbonnen doen het hier goed. Misschien wat leuke leesboeken of een abonnement op een tijdschrift?

O ja, goede! Een abonnement op Donald Duck Junior! Was het al binna weer vergeten. Ga het gelijk op haar lijstje zetten.
Maartje2016 schreef:
04-09-2019 17:32
TVP, ik laat het oude topic sluiten, x
Is goed, ik had ze gevraagd of ik in het oude topic door moest en zij gaven aan dat een nieuw topic leuker is.
Alle reacties Link kopieren
tvp
Alle reacties Link kopieren
mijn dochter heeft gister voor haar verjaardag een “build-a-bot” pakket gekregen. Een robotbeestje dat je zelf moet bouwen en daarna ook nog wat kan.
Ik moet zeggen dat ik dat heel erg leuk vond. Ze is 9 geworden en ze kon het ook helemaal zelf
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ik TVP even.
Tvp!
Voor de 6 jarige: abbonement op de Bobo of Okki?
Mad Scientist proefjesdozen

En tvp :)
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic :-)

Mijn dochter is nog klein (8 maanden).
Welke speelgoed dingen vielen bij jullie kinderen in de smaak toen ze tussen een half jaar en een jaar waren?

Wat info; ze houdt van gek doen en een beetje wilde spelletjes en van kietelen. verder wil ze overal staan. Ook op de meest onmogelijke plekken. Ze kruipt en zit goed. Ze kan enorm op iets gefocust zijn maar meestal is ze juist snel afgeleid. Liedjes vindt ze leuk. Ze heeft zo'n "spring" jungle maar daar vindt ze niks aan. Boekjes lezen zijn ook niet populair. Ze is erg van het "voelen" aan mensen, stoffen, dingen en spiegels zijn top. Ze heeft gerust de slappe lach met de "andere baby" in de spiegel.

Tips? :-)
Ik dacht zelf aan zo'n activity table.
Alle reacties Link kopieren
MrsDuck schreef:
04-09-2019 17:00
Ik weet het, het is nog vroeg. En dat komt vast door het weer en de kruidnoten en gevuld speculaas wat ik zag (en kocht, gewoon omdat het kan). Maar ik zat dus aan december te denken. Mijn 9,5 jarige dame wil graag tiener zijn. Ze heeft te dure wensen in de vorm van een Switch, pony, vlogcamera etc. Maar verder weet ze het even niet. Playmobil heeft ze genoeg en bij vlagen speelt ze er mee. Spellen, boeken, knutselspul etc. heeft ze genoeg. En geen idee wat ze verder nog wil qua speelgoed. Iemand nog ideeën?
Kaartjes voor een pretpark (maar wel volwassene mee) Of bioscoop of, als ze er van houdt een leuke kinder theater voorstelling?
Een mooie (rug)tas? Sportkleding? Sieradenhouder? Dagboek? Iets om haar slaapkamer mee te pimpen (en "volwassener" mee te maken)
Yellow: stapelbakjes. Eerst worden ze gepakt, later wordt ondekt dat er iets in kan. Daarna blijken ze in elkaar te passen en nog weer later worden het torens. Peuters spelen er keukentje mee (er kan 'drinken' in) en ze kunnen in het bad om te varen te te gieten. Heel eenvoudig maar er is met geen enkel ander speelgoed zo veel en lang gespeeld hier.

En zo'n doorkruip tunnel bijv. van IKEA misschien? Loopauto?
Alle reacties Link kopieren
aaaanne schreef:
04-09-2019 21:34
Yellow: stapelbakjes. Eerst worden ze gepakt, later wordt ondekt dat er iets in kan. Daarna blijken ze in elkaar te passen en nog weer later worden het torens. Peuters spelen er keukentje mee (er kan 'drinken' in) en ze kunnen in het bad om te varen te te gieten. Heel eenvoudig maar er is met geen enkel ander speelgoed zo veel en lang gespeeld hier.

En zo'n doorkruip tunnel bijv. van IKEA misschien? Loopauto?
Ja die hebben we! Is een echte hit. Mama bouwt. Baby gooit om en vindt dat prachtig. En ze eet ze op haha.
En ze gaan mee in bad idd. Heel simpel maar erg leuk.

Kan een loopauto als als ze nog niet (los) loopt? Goeie! En die tunnel ga ik googlen :-)
Yellow, die tunnel is geweldig en blijft ook lang leuk. Verder een activity “ding” is ook leuk, of het nou een tafeltje of kubus is maakt niet uit. Maar al die flapjes en deurtjes en geluidjes doen het altijd goed. Zoveel te ontdekken dan! En waterspeelgoed is ook leuk (molentjes en zo).

Oh en ook leuk maar ik weet niet precies hoe het heet zijn die (dacht ik) “sensory blocks”.
anoniem_240865 wijzigde dit bericht op 04-09-2019 21:44
15.12% gewijzigd
Afbeelding
https://www.ikea.com/nl/nl/p/busa-kruiptunnel-10192013/

Of je begint met een duw-wagentje ipv loopauto
Afbeelding
Yellow002 schreef:
04-09-2019 21:28
Leuk topic :-)

Mijn dochter is nog klein (8 maanden).
Welke speelgoed dingen vielen bij jullie kinderen in de smaak toen ze tussen een half jaar en een jaar waren?

Wat info; ze houdt van gek doen en een beetje wilde spelletjes en van kietelen. verder wil ze overal staan. Ook op de meest onmogelijke plekken. Ze kruipt en zit goed. Ze kan enorm op iets gefocust zijn maar meestal is ze juist snel afgeleid. Liedjes vindt ze leuk. Ze heeft zo'n "spring" jungle maar daar vindt ze niks aan. Boekjes lezen zijn ook niet populair. Ze is erg van het "voelen" aan mensen, stoffen, dingen en spiegels zijn top. Ze heeft gerust de slappe lach met de "andere baby" in de spiegel.

Tips? :-)
Ik dacht zelf aan zo'n activity table.
Een koffertje (of doos of zoiets) met random troepjes er in. Knijper, balletje, poppetje, auto. Eruit halen, naar kijken, in je mond stoppen, en volgende pakken. Als alles er uit is weer er in doen en opnieuw beginnen. Ergens iets in en uit doen was heel lang zoon zn favo bezigheid.
Zo'n ringen toren. Wij hadden er een van fisher price.
Überhaupt een bal was al snel een groot succes.
Potten en pannen uit de keukenkast trekken. Met een pollepel op de pannen slaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven