Het grote speelgoedtopic 2019!

04-09-2019 16:05 1839 berichten
Buiten lijkt het wel herfst, dus het buiten speelgoed maakt langzamerhand weer plaats voor het binnen speelgoed.

Tijd om weer eens te inventariseren wat nog gebruikt wordt, wat naar een speelgoedbank/kringloopwinkel/marktplaats kan.

Maar ook tijd om weer vooruit te kijken naar bijvoorbeeld de gezellige december maand.

Bij deze dus een nieuw speelgoed topic!
Voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes en iedereen die verder maar op zoek is naar speelgoed ideeën!

Wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
10-09-2019 10:44
Heb je al een autogarage met meerdere verdiepingen, glijbanen, wasstraat en een lift? Ik vind zelf houten autogarage heel mooi, maar mijn kinderen houden meer van kleurige Fisher Price exemplaren met veel mogelijkheden.

Ja die van little Dutch

Of een houten treinbaan / autobaan (LIDL heeft leuke)? Daar heeft mijn oudste van 2 tot en met 6 jaar bijna dagelijks mee gespeeld.

aanwezig

Of een speelkleed met wegen? Die heb je bijv bij de IKEA.

nog niet, maar laatst gezien dat je ze van je eigen wijk kan maken dus willen eerst verhuizen

Of Playmobil123? Ik vind bijv deze heel leuk: https://www.bol.com/nl/p/playmobil-123- ... bIQAvD_BwE. Vanaf 3 a 4 jaar zou gewone Playmobil ook kunnen, maar met een baby erbij is Playmobil123 misschien wel zo fijn, niet al die enge priegelonderdeeltjes.

gaik naar kijken

Heb je al een stoplichtje en verkeersborden? Mijn oudste vond op zijn 2e verjaardag het stoplichtje het mooiste cadeau dat hij gekregen had. Continu bezig met de auto’s ervoor laten stoppen, het ding op groen zetten en de auto’s weer door laten gaan. Wij hebben deze: https://www.lobbes.nl/speelgoed/voertui ... LsQAvD_BwE, hij doet het na 5 jaar nog steeds.

ga ik ook op lijst zetten

Verder sluit ik aan bij mijn voorganger: hoe speelt hij met de auto’s? Vindt hij het ermee rijden leuk? Dan is bijv een auto leuk die je achteruit trekt en dan zelf rijdt leuk voor hem. Of houdt hij van allerlei verschillende typen of zelfs merken auto’s? Dan kun je zijn wagenpark uitbreiden met bijv politieauto, brandweerauto, ambulance, vuilniswagen, camper, jeep, tractor, etc etc.

Hij heeft echt al minimaal 50 hot wheels en wat grote. Het liefst zet hij ze in rijtjes.
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
10-09-2019 14:31
We hebben al echte gitaar, kleine gitaar, I'm toymuziekcenter, en kleine speelelektrische gitaar
Dat zijn veel gitaren! Dus je mist nog een saxofoon, drumstel, tamboerijn en een piano ;-)
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
10-09-2019 17:30
Dat zijn veel gitaren! Dus je mist nog een saxofoon, drumstel, tamboerijn en een piano ;-)
Haha. Ja niet alle gitaren waren mijn keuze zeg maar. Iets met schoonouders en speelgoed met geluid.

Ik hoop dat de jongens enig muzikaal talent hebben want ik vind pianomuziek mooi. Maar aangezien dit bij zowel vader als mij ontbreekt zou het me verbazen.
Alle reacties Link kopieren
Even een vraag.... mijn jongste dan 1,5 is denk ik wel een poppenmeisje.... ze pakt nu al poppen van haar zus (die daar weinig mee doet) en vandaag in de speelgoedwinkel werd ze alleen enthousiast toen ze langs de poppen kwam.... maar wat voor een pop? Ik vind zelf de rubens barn poppen heel leuk maar vinden kinderen dat ook leuk? Of moet ik toch aan de baby Björn oid? (Ik heb dus werkelijk nog nooit een pop gekocht ;-) )
Hier 3 kids, 1 meid 2 mannekes.
Welke pop maakt hier niks uit, vooral de oudste en de jongste sjouwen ermee. Middelste heeft ook zulke periodes, maar nu even niet.

Ik zou zelf voor een pop met hard gezichtje, armen en benen gaan, maar een zacht lijfje. Niet al te groot, zodat het goed in de armen van een kind van 1,5 past.

Baby born is leuker als ze weer ouder zijn, en naar mijn mening overgewaardeerd, vooral dat spul wat ze kunnen eten en drinken is voor de binnenkant van de pop niet heel fris.
Ik lees mee.

Dochter is met Sinterklaas en Kerst bijna 3. Een echt meisjes meisje. Wil eigenlijk een soort van beautycase met nep make up komen. Liever geen hout, maar ook niet van dat kermisspul. Iemand tips?
Verder kopen we een baby born. En wat Barbies.
Alle reacties Link kopieren
maud85 schreef:
10-09-2019 10:59
Nav je eerdere tip, heb ik deze gekocht voor zoon die over 3 weken 2 wordt. Ben erg benieuwd wat hij ervan vindt! Ik denk dat het precies bij hem past.
Ook ik werd getriggerd door je tip, maar twijfel over het materiaal.
Hoe lang gaan bij jou de kubussen nu mee?
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Krabbeltje123 schreef:
15-09-2019 01:57
Ik lees mee.

Dochter is met Sinterklaas en Kerst bijna 3. Een echt meisjes meisje. Wil eigenlijk een soort van beautycase met nep make up komen. Liever geen hout, maar ook niet van dat kermisspul. Iemand tips?
Verder kopen we een baby born. En wat Barbies.

Jammer dat je geen hout wil, de hema heeft zulk leuk nep make up.
pimpelmeesje123 schreef:
14-09-2019 16:35
Even een vraag.... mijn jongste dan 1,5 is denk ik wel een poppenmeisje.... ze pakt nu al poppen van haar zus (die daar weinig mee doet) en vandaag in de speelgoedwinkel werd ze alleen enthousiast toen ze langs de poppen kwam.... maar wat voor een pop? Ik vind zelf de rubens barn poppen heel leuk maar vinden kinderen dat ook leuk? Of moet ik toch aan de baby Björn oid? (Ik heb dus werkelijk nog nooit een pop gekocht ;-) )
Hier bij 2 jaar een babyborn gekregen van opa en oma, van de andere oma een kinderwagen erbij. Ontzettend leuk. Die meuk van eten en drinken heb ik weggegooid en altijd gezegd dat het niet kan. Wel zo'n magisch flesje erbij gekocht waarv aan het lijkt dat de melk verdwijnt. Gewoon van de action, net als kleertjes. De luiers van kruidvat, maatje 0 past prims en is stukken goedkoper dan de echt babyborn versie.
Alle reacties Link kopieren
ingelke_kepringelke schreef:
15-09-2019 06:29
Ook ik werd getriggerd door je tip, maar twijfel over het materiaal.
Hoe lang gaan bij jou de kubussen nu mee?
Ik heb denk ik vergelijkbare kubussen van djeco en die gaan inmiddels al een jaar of 3 mee (had ik niet verwacht) zijn best stevig
Rubble schreef:
15-09-2019 07:35
Jammer dat je geen hout wil, de hema heeft zulk leuk nep make up.
Ja klopt, maar wil iets wat “echt” lijkt.
Krabbeltje, misschien kun je deze kaptafel combineren met deze make-up:

https://www.hema.nl/kind/kinderspeelgoe ... 10245.html

https://www.ukkepuk.shop/speel-make-up/
Alle reacties Link kopieren
sleutelhuis schreef:
14-09-2019 23:12
Ik zou zelf voor een pop met hard gezichtje, armen en benen gaan, maar een zacht lijfje. Niet al te groot, zodat het goed in de armen van een kind van 1,5 past.
Precies dit! Bijv de 'my first little baby born' of iets wat erop lijkt. Ik vind zelf sommige van die stoffen poppen er geweldig uitzien, maar kinderen gaan toch vaak voor de poppen die er echt uitzien als baby's (kaal dus).

Edit: ik haalde er twee door elkaar zie ik nu, ik bedoelde 'my little baby born'. Ik zie dat die helaas niet meer in het assortiment zit (alleen een heel dure lopende versie), maar je kunt vast iets soortgelijks merkloos vinden. Ik heb ooit zo'n pop bij Blokker gekocht.

Er bestaat ook nog de 'baby born my first love' (daar haalde ik hem mee door elkaar), die heeft alleen een hard hoofd maar zachte armen en benen en de kleertjes kunnen niet uit. Die is echt gemaakt voor hele kleintjes en voor nu wel heel geschikt, maar over 1-2 jaar niet meer zo leuk denk ik.
nicole123 wijzigde dit bericht op 15-09-2019 20:42
38.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.

Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere ouders wat er nou wel en niet op elkaars past wat betreft de houten treinbaan maar ook juist qua wagonnetjes.

Ik vind namelijk de treinrails van ikea wel wat omdat je voor de prijs veel rails hebt. Maar ik zag dat je van Eichorn leuke wagonnetjes hebt die zelf kunnen rijden.

Ik zou dus graag willen weten wat nou wel en niet past..
Fashionx, Ikea heeft ook een zelfrijdend treintje:
https://www.ikea.com/nl/nl/p/lillabo-lo ... -50320056/

En die van AliExpress passen er ook op. Eichorn hebben wij niet.
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
15-09-2019 14:10
Precies dit! Bijv de 'my first baby born' of iets wat erop lijkt. Ik vind zelf sommige van die stoffen poppen er geweldig uitzien, maar kinderen gaan toch vaak voor de poppen die er echt uitzien als baby's (kaal dus).
Daar ben ik dus bang voor idd... nu je her zegt my first baby Born heeft haar zus ergens zal straks eens zoeken....
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
15-09-2019 15:14
Fashionx, Ikea heeft ook een zelfrijdend treintje:
https://www.ikea.com/nl/nl/p/lillabo-lo ... -50320056/

En die van AliExpress passen er ook op. Eichorn hebben wij niet.
Oh bedankt voor de tip!

Ben vooral ook benieuwd of lidl en ikea op elkaar passen. Hoop namelijk dat lidl misschien nog weer nieuwe sets krijgt straks rond de feestdagen.
Ja Lidl en Ikea matchen ook!
Wij hebben de garage van Lidl met treinbaan van Ikea en wissels, bruggen en overgangen van Ali. Loopt als een trein :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
15-09-2019 15:39
Ja Lidl en Ikea matchen ook!
Wij hebben de garage van Lidl met treinbaan van Ikea en wissels, bruggen en overgangen van Ali. Loopt als een trein :biggrin:
Haha dat is mooi!
Zijn allemaal leuke prijsjes om het aan te schaffen.

Geld hetzelfde voor de wagonnetjes? Passen die ook..
Wij hebben alleen de autootjes van de Lidl garage, veel Ikea treintjes/wagonnetjes en twee zelfrijdende treintjes van Ali en die lopen allemaal erg goed op de verschillende soorten rails. Ik heb de zelfrijdende van Ikea wel al liggen maar nog niet getest (is voor verjaardag of Sint).
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben treinen van lidl, ikea en een verdwaalde brio, en ze rijden allemaal achter elkaar over dezelfde spoorbaan (een mix van bovengenoemde, en een berg tweedehands waarvan we het merk niet weten), al dan niet zelfrijdend.

Het mooie is dat je nu een "startersset" kan geven, en als het dan bevalt kan je steeds iets van uitbreiding erbij zoeken.
ShaunTheSheep schreef:
15-09-2019 13:15
Krabbeltje, misschien kun je deze kaptafel combineren met deze make-up:

https://www.hema.nl/kind/kinderspeelgoe ... 10245.html

https://www.ukkepuk.shop/speel-make-up/
Precies wat ik zoek! Bedankt voor de link :yes:
Alle reacties Link kopieren
maud85 schreef:
10-09-2019 10:59
Nav je eerdere tip, heb ik deze gekocht voor zoon die over 3 weken 2 wordt. Ben erg benieuwd wat hij ervan vindt! Ik denk dat het precies bij hem past.
Leuk, ben benieuwd! Mocht t niet direct aanslaan kun je t altijd een tijdje wegleggen en later nog eens proberen.


Iemand vroeg hoe lang de kubussen meegaan, hier dus al 4 jaar. De randjes en hoekjes zijn beetje wit geworden maar zolang je er niet op gaat staan of nat maakt kunnen ze best wat hebben. Er wordt veel mee gespeeld maar ik ruim ze wel altijd netjes op, gooi ze niet onderin een kist en laat ze niet over de vloer slingeren zodat niemand er op trapt ofzo.

@treinen: grofweg past t allemaal aan elkaar en zeker de treintjes passen allemaal op elke baan. Ik vind alleen dat de ikea baan niet helemaal lekker in de Brio en Lidl past. Wij hebben een paar stukken ikea en ik merk het dus bij t bouwen vd baan, kan precies de ikea stukken eruit pikken. Krijg het wel aan elkaar vast, maar het klemt een beetje ofzo. Over Lidl wel heel tevreden.
Alle reacties Link kopieren
Onze zoon word in oktober 2 jaar.

Hij is ontzettend gek op alles wat 4 wielen of meer heeft.
Hij begint nu met toet toet wegdelen zelf een baan te maken en rijd daar dan voornamelijk met kleine metalen autootjes overeen.
Ook houten treinbaan word nu pas echt interessant, omdat die het aanleggen nu snapt.

Nu krijgt hij dus voor zijn verjaardag enorm veel cadeaus wat ook maar met auto's te maken heeft o.a. een grote polesie garage, mijn eerste zoek boek voertuigen, stapeltoren met auto's met Melissa&doug ( bedankt voor de tip op dit forum), een grote trekker en veel losse diverse auto's.

Maar..
Nu geven wij als ouders een zelf gepimpt keukentje met pannetjes, kookgerei en wat speelgoed eten/servies.
Nu ben ik alleen bang dat die naar ons cadeau niet om gaat kijken ..
We hebben express van familie alleen maar dingen gevraagd waarvan we zeker weten dat hij het leuk vind. Zelf hebben wouden we het keukentje geven om zijn interesse uit te breiden en omdat we dachten dat hij het wel leuk zou vinden natuurlijk.
Maar nu twijfel ik en ik weet ik eigenlijk 99% zeker als hij de auto's ziet en het keukentje dat hij alleen naar auto's omkijkt en het keukentje links laat liggen..

Wat zeggen jullie alles MP op en een andere cadeau verzinnen of toch geven?
Hier in huis een peuter die gek is op auto's en neefje ook. Maar ze spelen beide ook veel met het keukentje. Ik zou het gewoon geven en je er mentaal op voorbereiden dat hij er de eerste dag niet naar om kijkt als alle auto's ook nog nieuw zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven