Het grote speelgoedtopic 2019!

04-09-2019 16:05 1839 berichten
Buiten lijkt het wel herfst, dus het buiten speelgoed maakt langzamerhand weer plaats voor het binnen speelgoed.

Tijd om weer eens te inventariseren wat nog gebruikt wordt, wat naar een speelgoedbank/kringloopwinkel/marktplaats kan.

Maar ook tijd om weer vooruit te kijken naar bijvoorbeeld de gezellige december maand.

Bij deze dus een nieuw speelgoed topic!
Voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes en iedereen die verder maar op zoek is naar speelgoed ideeën!

Wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
Die klorofil boom staat hier ook op het lijstje voor zoon die 3 wordt! Ik vind het een geniaal ding, mijn oma had hem vroeger en we hebben er echt heel veel mee gespeeld. Als je kind een beetje houd van fantasie spelletjes en met poppetjes spelen, dan is dit erg leuk!
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter wordt volgende maand 1 en ik ben op zoek naar cadeautips. Het is onze tweede en van de oudste (jongen) hebben we al veel speelgoed.

Typisch dreumesspeelgoed als vormenstoof, stapeltoren, blokken, loopkar, toettoet en loopauto hebben we allemaal al. Keukentje en poppenwagen hebben we als kraamcadeau gehad. Jullie nog ideeën?

Het mag ook voor later in het dreumesjaar zijn. Of iets voor buiten. Maar zandbak, glijbaan en schommel hebben we ook al.
Alle reacties Link kopieren
maud85 schreef:
02-04-2020 16:21
Onze dochter wordt volgende maand 1 en ik ben op zoek naar cadeautips. Het is onze tweede en van de oudste (jongen) hebben we al veel speelgoed.

Typisch dreumesspeelgoed als vormenstoof, stapeltoren, blokken, loopkar, toettoet en loopauto hebben we allemaal al. Keukentje en poppenwagen hebben we als kraamcadeau gehad. Jullie nog ideeën?

Het mag ook voor later in het dreumesjaar zijn. Of iets voor buiten. Maar zandbak, glijbaan en schommel hebben we ook al.
Wij hebben ook een jongen als oudste en een meisje als jongste, en hebben voor de jongste dus iets totaal anders gekocht dan wat we al in huis hadden zodat dat niet meteen op de grote hoop zou belanden: een vtech vrolijke vriendjes magisch koninkrijk kasteel. Ooms en tantes hebben losse poppetjes erbij gegeven. Hier bleek het een hit, ondertussen is dochter net 2 en zoon 3,5 en wordt er nog steeds mee gespeeld, vooral ook samen :heart:

(Als je hem gaat aanschaffen: je moet hem wel nog zelf in elkaar zetten (incl stickeren), dus hou daar rekening mee voor als je hem speelklaar wilt geven)
Alle reacties Link kopieren
Ik geef vaak Smartmax voor eerste verjaardag, niet zo typisch maar wel heel geschikt. Bv dierensetje is leuk voor een dreumes maar ze kunnen er lang mee vooruit, en is ook leuk voor grote broer.
pimpelmeesje123 schreef:
01-04-2020 22:01
Iemand ervaring met die klorofil boom voor een kindje van 2? Ik zoek een kado voor verjaardag dochter die al oudere broer en zus heeft.... we hebben dus al best wat speelgoed. Andere suggesties zijn ook welkom ;-)
Wij hebben hem mijn dochter cadeau gedaan toen ze 3 werd. Ze speelt er wel wat mee, maar niet zo vaak. Ik denk dat ze er meer mee gedaan had als ze hem voor haar tweede verjaardag had gekregen. Ik heb er wel extra poppetjes bij besteld. En let op bij het in elkaar zetten: eerst de stickers op de vloer plakken en dan pas de muren erin klikken. Had ik dus niet gedaan...
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
02-04-2020 17:31
Wij hebben ook een jongen als oudste en een meisje als jongste, en hebben voor de jongste dus iets totaal anders gekocht dan wat we al in huis hadden zodat dat niet meteen op de grote hoop zou belanden: een vtech vrolijke vriendjes magisch koninkrijk kasteel. Ooms en tantes hebben losse poppetjes erbij gegeven. Hier bleek het een hit, ondertussen is dochter net 2 en zoon 3,5 en wordt er nog steeds mee gespeeld, vooral ook samen :heart:

(Als je hem gaat aanschaffen: je moet hem wel nog zelf in elkaar zetten (incl stickeren), dus hou daar rekening mee voor als je hem speelklaar wilt geven)
Ja herkenbaar wat je zegt, daar had ik ook over zitten denken. Alleen had ik niet echt een idee wat dan. Ik vind jouw suggestie wel een heel goed idee! Ik houd hem zeker in gedachten.

Smartmax ken ik eigenlijk niet echt, maar ga ik ook naar kijken.
Alle reacties Link kopieren
maud85 schreef:
02-04-2020 16:21
Onze dochter wordt volgende maand 1 en ik ben op zoek naar cadeautips. Het is onze tweede en van de oudste (jongen) hebben we al veel speelgoed.

Typisch dreumesspeelgoed als vormenstoof, stapeltoren, blokken, loopkar, toettoet en loopauto hebben we allemaal al. Keukentje en poppenwagen hebben we als kraamcadeau gehad. Jullie nog ideeën?

Het mag ook voor later in het dreumesjaar zijn. Of iets voor buiten. Maar zandbak, glijbaan en schommel hebben we ook al.
Mijn dochter na twee jongens kreeg toch vooral meisjes spul. Een baby pop bijvoorbeeld of spulletjes die toch vooral een roze inslag hadden. Ik ben ook wel van het weggeven, dus een looptrainer of zo'n rollende kruipbal had ik al niet meer. Dat kon nu in meisjes thema aangeschaft worden.
Verder heb ik een tweedehands wheelybug gevraagd en die is nu dikke hit. Haarspulletjes ook veel, elastiekjes en schuifjes. Van opa en oma een bedelarmbandje. Nieuwe babyboekjes omdat de oude kapot waren gescheurd na twee kindjes. Nieuwe bad/douche speeltjes. Etc
Alle reacties Link kopieren
maud85 schreef:
02-04-2020 16:21
Onze dochter wordt volgende maand 1 en ik ben op zoek naar cadeautips. Het is onze tweede en van de oudste (jongen) hebben we al veel speelgoed.

Typisch dreumesspeelgoed als vormenstoof, stapeltoren, blokken, loopkar, toettoet en loopauto hebben we allemaal al. Keukentje en poppenwagen hebben we als kraamcadeau gehad. Jullie nog ideeën?

Het mag ook voor later in het dreumesjaar zijn. Of iets voor buiten. Maar zandbak, glijbaan en schommel hebben we ook al.
Wij hebben onze derde Mega Blocks cadeau gedaan voor haar eerste verjaardag en dat is een grote hit. Bij de eerste twee leek het me overbodig, want je kunt ook meteen Duplo kopen en daar doen ze veel langer mee. Maar met Mega Blocks kan ze al veel eerder leuk bouwen, dus ik vind het toch erg leuk dat ze daar nu al zo mee kan spelen. Duplo wordt pas vanaf een jaar of 2 echt leuk. Al kun je ook Duplo geven/vragen, daar heb je nooit teveel van!
Alle reacties Link kopieren
Haarspulletjes is ook een goed idee! En een meisjes duploset heb ik ook aan zitten denken. Mega blocks ga ik ook naar kijken.

Bedankt voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
maud85 schreef:
02-04-2020 16:21
Onze dochter wordt volgende maand 1 en ik ben op zoek naar cadeautips. Het is onze tweede en van de oudste (jongen) hebben we al veel speelgoed.

Typisch dreumesspeelgoed als vormenstoof, stapeltoren, blokken, loopkar, toettoet en loopauto hebben we allemaal al. Keukentje en poppenwagen hebben we als kraamcadeau gehad. Jullie nog ideeën?

Het mag ook voor later in het dreumesjaar zijn. Of iets voor buiten. Maar zandbak, glijbaan en schommel hebben we ook al.
Whaha nou niks meer aan doen zou ik zeggen ;-)
Maargoed met het risico dat je het al hebt:

* dreumes muziekinstrumenten?
* hobbelpaard/hobbelschaap/ieder willekeurig ander hobbeldier
* wipwap voor in de tuin?
Alle reacties Link kopieren
Iemand tips voor een zand- en watertafel?

Liefst een beetje stevig en duurzaam.
Alle reacties Link kopieren
Oh en nog een vraag. Nu we een stuk meer binnen zitten denk ik wat meer na over of we genoeg soorten speelgoed hebben en geen 'categorieën' missen, zoals bouwspeelgoed of creatief speelgoed of ?? Zoals ik me laatst bijvoorbeeld realiseerde dat we geen pop oid hadden. Nu wel en is een groot succes :)

Wat we grofweg hebben:
Ballen
Duplo (boerderij, trein en losse blokken)
Boekjes
Pop
Stapelbekers en blokken
Vormenstoof
Puzzels
Keukentje
Houten trein en autotjes
Kleurpotloden
Wobbel

Wat we niet echt hebben is buitenspeelgoed (behalve ballen en stoepkrijt), daarom oa de vraag voor de tafel :)

Missen jullie verder iets? Bedankt voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
@positives vibes;
Speelhuisje/poppenhuis?
Bellenblaas?
Verf?
Muziekinstrumentjes?

Hoe oud zijn je kinderen eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de ideeen. Bellenblaas hebben we. Verf ook maar doen we eigenlijk nooit wat mee, waarom weet ik eigenlijk niet.

Poppenhuis en muziekdingen vind ik ook wel een goeie, dank.

Mijn kind is trouwens anderhalf :)
Alle reacties Link kopieren
Mijn jongste is ook anderhalf en speelt nog lang niet met veel wat jij noemt. Ik zou ook niet teveel aanschaffen want met 2 jaar (en Sinterklaas) moet je ook nog ideeën overhouden..

Maar waar mijn dochter van 17mnd vooral mee speelt:
- Wheelybug
- Duplo (iemand zei dat dat vanaf 2jr leuk is maar zij bouwt dus heel graag)
Verder eigenlijk niks. Ja klimmen en klauteren op de bank enzo.
- Keukentje

Buiten speelt ze graag met:
- glijbaan
- bal
- loopfietsje

Uit jouw rijtje zou ik dus enkel het motorische deel nog toevoegen in de vorm van een fietsje of autootje.
Alle reacties Link kopieren
@maud: dochter heeft trouwens ook een mooie spaarpot gehad. Zo een die ook als versiering op de kamer mooi staat en tegelijkertijd meteen van pas komt om af en toe een muntje in te doen (dochter krijgt soms een muntje als opa en oma eigenlijk de oudere kleinkinderen wat willen geven, en het dan lullig vinden de dreumes over te slaan).
En ik vond gewoon een mooi jurkje / pakje ook heel prima als cadeau voor 1 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Positivevibes schreef:
05-04-2020 22:04
Dank voor de ideeen. Bellenblaas hebben we. Verf ook maar doen we eigenlijk nooit wat mee, waarom weet ik eigenlijk niet.

Poppenhuis en muziekdingen vind ik ook wel een goeie, dank.

Mijn kind is trouwens anderhalf :)
Graag gedaan!
Denk dat 1.5 de perfecte leeftijd is om verf weer eens te proberen.
Mijn dochter is 15mnd en vind het eigenlijk maar niks. Ze wil vooral dat ik dr vieze handen kom schoonmaken :hihi: maar kinderen van vrienden begonnen er rond 18 mnd wel lol in te krijgen :-)
Alle reacties Link kopieren
Dank voor het meedenken nijntje. Eigenlijk alles wat ik zelf noemde wordt bijna dagelijks mee gespeeld :) Verder hoeven we niet per se nu iets te kopen hoor, alleen merken we met mooi weer ineens dat we dus geen buitenspeelgoed hebben. Laatst ook zoiets met de pop en dat vind ik wel echt een toevoeging qua 'soort' spelen.

En ik vind hier vaak slimme suggesties komen die ik zelf niet bedenk :)
Alle reacties Link kopieren
Yellow002 schreef:
05-04-2020 22:36
Graag gedaan!
Denk dat 1.5 de perfecte leeftijd is om verf weer eens te proberen.
Mijn dochter is 15mnd en vind het eigenlijk maar niks. Ze wil vooral dat ik dr vieze handen kom schoonmaken :hihi: maar kinderen van vrienden begonnen er rond 18 mnd wel lol in te krijgen :-)
Ha grappig, mijn zoontje zit ook een beetje in de "bah" fase als er iets op zijn hand zit. Maar goed idee, ik ga het weer eens uit de kast halen.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-04-2020 17:02
Reden: Spam
99.31% gewijzigd
Onze dochter is net twee en wil graag net als andere kinderen steppen. Wat is een fijne step voor de jongsten?
Alle reacties Link kopieren
Mini-micro step! Met 2 wielen vooraan die je bestuurt met je lichaamsgewicht.

Nepperd kan ook, maar obv mijn eigen ervaring zou ik een originele aanraden, zelfs tweede/derde/vierdehands zijn die nog degelijker dan de goedkope varianten.
nootboek schreef:
17-04-2020 23:16
Mini-micro step! Met 2 wielen vooraan die je bestuurt met je lichaamsgewicht.

Nepperd kan ook, maar obv mijn eigen ervaring zou ik een originele aanraden, zelfs tweede/derde/vierdehands zijn die nog degelijker dan de goedkope varianten.
Bedankt voor de tip! Die dingen zijn echt mega gewild op marktplaats zo te zien!
Alle reacties Link kopieren
wittereiger schreef:
17-04-2020 23:46
Bedankt voor de tip! Die dingen zijn echt mega gewild op marktplaats zo te zien!
Wij hebben hem van de decathlon, prima kwaliteit!
Alle reacties Link kopieren
Onze zoon wordt over een paar weken 4 en ben op zoek naar cadeau ideeën.
Van alle opa's en oma's heeft hij onlangs alvast een trampoline gehad, zodat ie er nu in isolatie alvast veel mee kan spelen. Dikke hit!

Verder hebben we hem zelf vorig jaar een fiets gegeven en die is qua maat nog helemaal prima. Ook step hebben we al (van decathlon), dat is in mijn omgeving blijkbaar populair cadeau met 4 jaar.

Hij krijgt sowieso een setje lego (van die 4+) van ons, ondanks dat we nog heel veel lego hebben uit mans jeugd.
Maar meer lego dan dat hoeft echt niet.

Ik dacht zelf nog een een gezelschapsspel, omdat Uno junior hier heel vaak gespeeld wordt, maar welk spel is dan leuk om met 2 of 3en te spelen?
Hebben jullie nog andere ideeën?

Opas en oma willen op verjaardag zelf (nog geen idee hoe dan, maar dat terzijde) ook nog wat kleins geven, en zelfde geldt voor ooms en tantes.

Bedankt alvast!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven