Altijd onrustig na nachtvoeding (9 wkn)

08-09-2019 08:07 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze baby is niet de meest makkelijke slaper, dat voorop gesteld. Overdag niet in eigen bedje (=co-sleeper op onze kamer), wel in wagenbak of in draagdoek. Dan slaapt ze drie slaapjes, meestal twee kort (45 min) en één lange (2-3 uur).

Daarna gaat ze rond 20u in co-sleeper slapen, en dat gaat ALTIJD goed, zonder gedoe meteen slapen. Ze slaapt dan totdat wij naar bed komen (tussen 22.30-00.00). Dan voed ik haar (bv) en slaapt ze zonder problemen tot 3.00/4.00. Dan voed ik haar weer en daarna is het ALTIJD hommeles. Na een half uur slapen wordt ze dan heel onrustig. Kronkelen trappelen, heen weer met haar hoofd op het matras, geluiden. Als ik er geen pink in stop, is het geheid brullen. Ik stop er dus een pink/speen in, maar ze blijft onrustig. Op een gegeven moment pak ik haar maar bij me en ga half zittend met haar op me, verder proberen te slapen. Dat lukt vaak wel (waarbij zij beter slaapt dan ik, haha). Vervolgens komt ze rond 7u voor een voeding en beginnen we dag.

Heeft iemand enig idee waarom ze na die nachtvoeding zo onrustig kan worden? Ik voed niet in een andere houding dan overdag (met liggend voeden lijkt het zelfs erger te worden , dus ik zit gewoon met haar). Ik hou haar lang op voor een boer, die lang niet altijd komt (tot 20/30 minuten).

Ik snap er niks van, maar vind het wel vermoeiend dat mijn nacht zo gebroken is, want kom nu elke nacht vanaf 3.00 niet meer echt in slaap.

Tips, ervaring, herkenning?
Alle reacties Link kopieren
9 weken is midden in de krampjestijd. Ik zou je kleintje wat langer rechtop houden na de voeding, dus misschien zelfs een uur (ook al is het zwaar). Maar dan slaap je daarna tenminste weer ipv de rest van de nacht bal..

Verder denk ik dat je kleintje keurig slaapt voor haar jonge(!) leeftijd
Alle reacties Link kopieren
Heb je gekeken naar symptomen van reflux?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb met beide kinderen ook een periode gehad dat ze het einde van de nacht niet meer in hun eigen bed wilden. Dan sliepen ze tegen mij aan verder. Ging vanzelf weer over toen ze een maand of 3, 4 waren denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik teken er vast voor dat onze baby zulke nachten maakt. Wees niet te streng, doorslapen hoeft echt nog niet op deze leeftijd, nachtvoedingen zijn goed. Is de vader in beeld? Ik zou hem vragen om na die laatste voeding met jullie kindje te lopen zodat ze weer rustig wordt. Kun je lekker verder slapen.
Kerel, kerel, kerel, kerel! Ik sta paf!
pien6 schreef:
08-09-2019 08:21
Ik heb met beide kinderen ook een periode gehad dat ze het einde van de nacht niet meer in hun eigen bed wilden. Dan sliepen ze tegen mij aan verder. Ging vanzelf weer over toen ze een maand of 3, 4 waren denk ik.
Herkenbaar. Zo tegen 4:00 uur wakker en niet meer willen slapen in eigen bed (zo rond vier maanden was ze toen) vervelend maar weinig aan te doen. Bij ons genomen en na een week of vier sliep ze weer door tot 7 uur!
Alle reacties Link kopieren
Was hier ook zo en ging beter na een week of 12. Maar jij hebt wel een goede slaper vind ik :P
Alle reacties Link kopieren
Dit klinkt in mijn ogen als een goede slaper! Zoon heeft hier tot 10-12 weken overdag niks anders gedaan dan op mij slapen, en met een beetje mazzel kreeg ik m ingebakerd op schoot in slaap en kon ik hem dan wegleggen in de kinderwagenbak.
Snachts gewoon lekker kroelen en als het kan overdag zelf wat mee slapen. En misschien ook zelf wat vroeger naar bed gaan? Ik ging vaker voor 21.00 m'n bed in dan erna. En nu nog als zoon met tandjes aan het klooien is, duik ik er vroeg in omdat de nachten dan ruk zijn.
Natuurlijk hebben mensen hier ervaring mee. Bijna iedereen.

Zo heel erg klinkt het allemaal ook niet. Gewoon normaal babyslaap en drink gedrag.
Wat had je dan verwacht?
Maak je je kindje wakker voor de voeding voordat je zelf gaat slapen?
Ik lees niks abnormaals. Je baby is zelfs een hele goede slaper!

De mijne sliepen op die leeftijd lang niet zo hoor.
Wat had je gedacht? Dat ze netjes doorslapen in de nacht?
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als krampjes hoe je het omschrijft, dat is gewoon uitzitten. Kan komen dat de darmpjes omdat ze diep in rust even ineens te hard moeten werken door de voeding. Met 9 weken is dat heel normaal.
Lekker een warme hand op het buikje en de beentjes laten “fietsen”.
En als ze op je wel verder slaapt dan laat je haar toch op je liggen?
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar. Wij gingen heel vaak al rond 9 uur naar bed en maakten haar aan het einde van de avond niet meer wakker. Gevolg was dat ze dan van 20.00 tot 2.00 sliep en daarna tot ongeveer 6.00 uur. Maakten we haar rond 23.00 uur wakker dan sliep ze ook tot een uurtje of 2.00, maar was het daarna hommeles.
En het wordt vanzelf beter, maar dat kan nog wel even duren.
Alle reacties Link kopieren
Naatje2000 schreef:
08-09-2019 10:03
Klinkt als krampjes hoe je het omschrijft, dat is gewoon uitzitten. Kan komen dat de darmpjes omdat ze diep in rust even ineens te hard moeten werken door de voeding. Met 9 weken is dat heel normaal.
Lekker een warme hand op het buikje en de beentjes laten “fietsen”.

Ja idd of met de klok mee wrijven over het buikje, zachtjes.
Of even of haar buikje laten liggen.
Alle reacties Link kopieren
Een slechte slaper? Het klinkt voorbeeldig voor een baby van 9 weken. Overdag enkele uren en in de nacht ook aaneengesloten stukken.

Mijn advies: focus op alles wat wel goed gaat ipv op dat ene blokje onrust.
(Die van mij was 24/7 zoals jij dat blokje beschrijft.)
Ga zelf met de baby mee naar bed, dan kom je ruim aan je uren slaap en is dat stukje wakker tussen 5 en 7 geen enkel probleem.
Hips, hopsakee en pierlala.
Ik denk dat je je verwachtingen bij moet stellen. Hoe jouw baby slaapt is echt meer dan prima. Overdag in dat eigen bed komt ook wel, gewoon blijven proberen.
En die nachten, ja dat hoort er nou eenmaal een beetje bij en gaat vanzelf wel weer over. Inderdaad op tijd naar bed en als je haar wakker maakt voor die voeding rond 23h zou ik dat niet meer doen en kijken hoe het dan gaat.
Alle reacties Link kopieren
Mijn baby slaapt ongeveer zo en vind Ik echt een goede slaper vergeleken met zijn grote broer 😉.

Heel normaal dat onrustig af en toe.
.
anoniem_352267 wijzigde dit bericht op 25-11-2019 09:54
99.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties en de relativering. We mogen inderdaad niet klagen, maar ik lees dan overal dat ze overdag van voeding tot voeding zouden slapen, nou dat gebeurt hier echt nooit. Het gebeurt misschien drie keer per week dat ze echt uit zichzelf 2/3 achter elkaar slaapt overdag. Verder altijd korte slaapjes, of gewoon een slaapcyclus overslaan. Maar inderdaad, in de draagdoek/zak kan ze altijd wel slapen, dus dat is heel fijn. Maar soms wat vermoeiend, omdat er ook nog een peuter rond rent.

Maar, krampjes dus! Oké. Ik maak haar niet wakker voor de voeding van 23/24u, maar ze wordt wakker van ons (terwijl we wel rustig doen hoor, dus ze slaapt al licht dan). Laatst gingen we pas om 1.15 naar bed (vrienden over de vloer gehad) en toen werd ze toen pas wakker. Ik ga eens proberen toch echt langer rechtop houden, en op buikje terugleggen. En misschien toch weer liggend gaan voeden en tegen elkaar in slaap vallen (dat is ook wel eens gebeurd en dan slaapt ze wel goed).

Overigens verwacht ik zeker niet dat ze al doorslaapt, ik vind nachtvoeding niet meer dan normaal en ook geen probleem om te geven. Maar het is jammer dat ze daarna niet meer verder slaapt. Haha. Mag toch.
.
anoniem_352267 wijzigde dit bericht op 25-11-2019 09:54
99.81% gewijzigd
.
anoniem_352267 wijzigde dit bericht op 25-11-2019 09:54
99.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is nu bijna 12 weken, maar heeft nog nooit van voeding tot voeding geslapen overdag. Altijd maximaal 45 minuten. Heb je al geprobeerd haar overdag in haar eigen bed in slaap te laten vallen door erbij te blijven tot ze slaapt? Dat hielp hier wel (maar ook pas vanaf 10/11 weken), we gaven haar dan onze pink. Sinds vandaag lukt het ook met een speen.

Verder klinkt het als een hele normale baby hoor :-)
Alle reacties Link kopieren
Haha, ja we zijn avondmensen, maar peuter slaapt door tot 7.30. Dus wij sliepen altijd wel een uurtje of 7 dus, en dat is genoeg.

De eerste weken heeft ze ook nooit van voeding tot voeding geslapen. Bij mijn oudste was het wel een beetje hetzelfde verhaal. Hij ging wel vlotter beter slapen overdag, in eigen bed, want toen konden we er nog uitgebreid bij gaan liggen etc. Dat kan nu niet meer.

Ik moet haar al vaak in de wandelwagen/draagdoek te slapen leggen, omdat ik bijvoorbeeld een half later zoon moet wegbrengen/ophalen van het kdv/psz.

En die wakkertijd, ja ben ik bekend mee, werkelijk, 90 minuten. Ik leg haar zeker binnen die 90 minuten op bed. Bij eerste moe-signalen etc. Maar omdat ze moeilijk inslaapt, is ze regelmatig zo twee tot drie uur wakker achter elkaar. Want dan gaat het zo:
- binnen de wakkertijd naar bed. Daar wordt ze na 10 minuten onrustig. Ik ga troosten. Wordt op gegeven weer onrustig. Ik ga nog een keer troosten of besluit haar weer mee naar beneden te nemen om in wandelwagen te leggen. Kan ook niet op en neer blijven lopen met zoon thuis. Dan ligt ze onrustig te wezen in wandelwagen. Dan zijn we zomaar al een uur verder en dan doe ik haar in draagdoek waar ze uiteindelijk wel gaat slapen. Maar dan is ze dus zomaar al 2 tot 2,5 uur wakker. Daarna slaapt ze dan wel anderhalf uur in draagdoek.
.
anoniem_352267 wijzigde dit bericht op 25-11-2019 09:54
99.77% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven