Wat doe jij tijdens speelafspraak kind in jouw huis?

08-09-2019 20:54 47 berichten
Hoe vullen jullie de tijd tijdens een kinderspeelafspraak bij jullie thuis in?

Klusjes in huis zoals de was en vaat, internetten, lezen, TV programma.
Het voelt voor mij zo raar om op iPad of naar TV te kijken wanneer er een ander kind in huis is. Voel me dan op de een of andere manier lui en/of ongeïnteresseerd en onverantwoord bezig.

Kind heeft niet meer voortdurende controle nodig. Dus het is niet zo dat ik steeds de stand-by politieagente wil spelen. Echter mijn eigen ding doen om te ontspannen op de bank dat lukt me niet daar ik mezelf daarin belemmer met mijn eigen gedachten daarover.

Hoe gaan jullie daarmee om?
Alle reacties Link kopieren
Ik doe gewoon mijn ding. Of dat nou de was of t.v kijken is.
Minder in 't zicht relaxen?
Bad nemen? Netflixen op je slaapkamer?

De strijk opsparen tot er vriendjes komen?
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk vrijwel nooit TV als de kinderen in de buurt zijn, maar ik lees rustig even mijn krant op de Ipad. Of ik hang de was op. Soms moet ik nog wat voor mijn werk afmaken. Mijn kinderen zijn op een leeftijd dat ik niet meer continu op ze hoef te letten.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik doe waar ik zelf zin in heb. Meestal gaan ze toch naar boven of naar buiten.
Alle reacties Link kopieren
Klusjes, vaak ook koken. Soms wat hobby. Op tablet of telefoon ook wel even maar ik ga inderdaad geen televisie zitten kijken. Voel me dan toch wat opgelaten ofzo. Herken wel wat jhr zegt dus. Nou kijk ik eigenlijk nooit rond de tijd van afspraakjes televisie dus dat maakt het minder erg.
Internetten, poetsen, het eten voorbereiden, opruimen, op de bank zitten mijmeren, een boek lezen, tv kijken, de perkjes schoffelen, de ramen wassen, de was opvouwen, helemaal niets. Dat laatste bij voorkeur.

Waar maak je je druk over? Zolang je in de buurt bent en er een appel in gooit als ze trek krijgen, is er toch niets aan de hand?
Alle reacties Link kopieren
Kleine klusjes, keuken opruimen of in de tuin prutsen.
Maar ik kan ook nog genieten van t spel van de kinderen maar mn dochter heeft nog maar 2 officieele speelafspraakjes gehad :P
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou wel een oogje in 't zeil. Kleuters kunnen soms gekke dingen verzinnen :bonk:
Echter voor de rest zit ik wat op de bank met een iPad, lees een boek of doe wat huishoudelijks. Soms loop ik met ze mee naar de speeltuin en help dan met de wip-wap, klimrek. Maar kan mij voorstellen dat dat na een bepaalde leeftijd niet meer hoeft.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
08-09-2019 20:58
Minder in 't zicht relaxen?
Bad nemen? Netflixen op je slaapkamer?

De strijk opsparen tot er vriendjes komen?
Bad nemen zou ik persoonlijk niet doen tijdens een speelafspraakje. Ook al hebben ze me meestal niet nodig, ik voel me toch verantwoordelijk en wil beschikbaar zijn. Gaat bij mij om een kleuter maar ik geloof dat ik daar als kind in groep 6 zit nog hetzelfde over denk.
duizel wijzigde dit bericht op 11-09-2019 05:46
12.90% gewijzigd
Wij kijken overdag geen tv dus dat zal niet snel gebeuren.

Ik zit wel es achter laptop of ipad aan de keukentafel
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar.
Ik kan veel werk thuis doen, dus dat ga ik dan vaak doen, of idd huishoudelijke klusjes zoals de was. Relaxen lukt me dan toch niet. Niet omdat ik me lui of bekeken voel, maar omdat het dan te onrustig in huis is.
duizel schreef:
08-09-2019 21:03
Bad nemen zou ik persoonlijk niet doen tijdens een speelafspraakje. Ook al hebben ze me meestal niet nodig, ik voel me toch verantwoordelijk en wil beschikbaar zijn. Gaat bij mij om een kleuter maar ik geloof dat ik daar in groep 6 nog hetzelfde over denk.
Nee ik zou er echt niet opkomen om dat te gaan doen :mrgreen:
Gewoon waar ik zin in heb of moet doen. Bij mijn man hetzelfde.

Echt werken lukt meestal niet als jongste vriendjes over de vloer heeft. :-D :-D
Moet wel zeggen dat als de vaatwasser aan moet of nog iets afmaken voor werk ( iets makkelijks) en ik kan kiezen.... tussen het klusje doen als ik alleen ben of doen als zij thuis zijn.. ik dan echt kies om het te doen tijdens de speeldate.

Kan lekker genieten van de totale rust voordat er kinderen in huis hupsen.


Maar dus niet omdat ze anders denken dat ik een lui wijf ben ofzo. Maar juist om even echt te luieren/genieten van de rust in mijn eentje. :-D :-D
Kleine klusjes, koken of wat achter de laptop.
Overdag tv kijken doe ik sowieso niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik normaal ook zou doen. Bijvoorbeeld het huishouden, hobby of werken. Tv kijken zal ik niet doen. Maar dat soe ik sowieso niet als overdag.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe wat ik wil of moet doen. Soms zit ik voor mijn werk achter de computer, of ik stofzuig, maak iets schoon, doe de was of iets dergelijks. Meestal wissel ik dat af met even een spelletje op mijn telefoon. Tv kijken doe ik eigenlijk alleen maar ‘s avonds na een uur of 9.
duizel schreef:
08-09-2019 21:03
Bad nemen zou ik persoonlijk niet doen tijdens een speelafspraakje. Ook al hebben ze me meestal niet nodig, ik voel me toch verantwoordelijk en wil beschikbaar zijn. Gaat bij mij om een kleuter maar ik geloof dat ik daar in groep 6 nog hetzelfde over denk.

Dit!
Ooit had ik uit het niets in een uur tijd ineens koorts met twee vriendjes over de vloer. Of die kinderen het voelden! Er ging van alles mis, ze hadden heel veel hulp nodig.

Juist als je echt niet beschikbaar bent, hebben ze je ineens heel hard nodig.
Alle reacties Link kopieren
Werk afmaken/voorbereiden op mijn laptop aan de keukentafel. Vanaf daar zit ik binnen gehoorsafstand van wat zich boven afspeelt (bij een eventuele valpartij voortkomend uit springen vanaf hoogslaper of met blote voeten op Lego stappen), uitzicht op de achtertuin (klimtoren) en snel bij de voordeur (als ze voor gaan spelen).

En ik zit op de meest gunstige (want korte) afstand van snacks en koelkast. Dat speelt ook een rol.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik doe ook gewoon mijn eigen ding, ze vermaken zich wel. Tv kijken doe ik niet overdag maar ik ga gerust een boek lezen ofzo, of in de tuin bezig.
Alle reacties Link kopieren
De kinderen spelen meestal boven of buiten als er vriendjes zijn. Ik moedig dat ook wel wat aan. Dan kan ik rustig in de woonkamer zitten of wat in het huishouden doen. Plus dat de jongste (peuter) er ook nog is dus meestal ben ik met hem bezig en komt er weinig van lezen.

Als de jongste er niet is ga ik meestal beneden werken terwijl de kinderen boven of in de tuin spelen.

Verder verzorg ik een keer een snack en wat te drinken & soms gaan we naar het park/speeltuin.

Als ze knutselen /tekenen doen ze dat wel beneden aan de eettafel want meer ruimte en ik ben ook wat bang voor vlekken/rotzooi boven.

Ze spelen sowieso graat boven verder omdat ze daar rustig kunnen spelen zonder dat de jongste zich er mee bemoeit.
duizel schreef:
08-09-2019 21:03
Bad nemen zou ik persoonlijk niet doen tijdens een speelafspraakje. Ook al hebben ze me meestal niet nodig, ik voel me toch verantwoordelijk en wil beschikbaar zijn. Gaat bij mij om een kleuter maar ik geloof dat ik daar in groep 6 nog hetzelfde over denk.
Ik heb dus 1 keer mijn dochter ergens opgehaald ( kleuterleeftijd) terwijl moeders stond te douchen. Heb maar even gewacht tot ze klaar was. :@@:
Mth85 schreef:
08-09-2019 21:55
Ik heb dus 1 keer mijn dochter ergens opgehaald ( kleuterleeftijd) terwijl moeders stond te douchen. Heb maar even gewacht tot ze klaar was. :@@:
Raarrrr
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk overdag nooit tv. Dus gewoon alles wat ik normaal doe maar ja alleen buurjongen speelt hier soms
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Mth85 schreef:
08-09-2019 21:55
Ik heb dus 1 keer mijn dochter ergens opgehaald ( kleuterleeftijd) terwijl moeders stond te douchen. Heb maar even gewacht tot ze klaar was. :@@:
Misschien had er net een kind over haar gekotst? Ik zou ook niet zo snel douchen als mijn kind iemand over de vloer heeft, maar soms kan het niet anders.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven