Fijne buggy jonge baby

08-09-2019 23:44 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Ik ben op zoek naar wat advies. Ik heb een baby van 5 maanden, derde kind in ons gezin. De kinderwagen (joolz) die we voor de grote zussen gebruikten, en nu ook gebruiken, heeft zijn beste tijd gehad. De kinderwagenbak is nog oké, maar het buggygedeelte is beschimmeld en lelijk. Bah.
Aangezien hij binnenkort uit de kinderwagenbak groeit ben ik dus op zoek naar een geschikte buggy/wagen voor een nog jonge baby. Eentje waar hij comfortabel in kan slapen en lang in kan zitten. En waar je ook nog lekker mee kan wandelen.

Licht gewicht/klein inklapbaar/etc= niet echt belangrijk.

Bedankt vast voor de tips!
Kameleon bugaboo.
Super fijn.
Alle reacties Link kopieren
Dat is toch een complete kinderwagen Hobbelster? Met kinderwagenbak en al? Daar willen we eigenlijk niet meer aan beginnen, aangezien dit hoogstwaarschijnlijk ons laaste kind is en niet lang meer in een echte kinderwagenbak past. Maar ik hou het in gedachte (misschien is er een tweedehandsje ergens te vinden).
appelflap007 schreef:
08-09-2019 23:55
Dat is toch een complete kinderwagen Hobbelster? Met kinderwagenbak en al? Daar willen we eigenlijk niet meer aan beginnen, aangezien dit hoogstwaarschijnlijk ons laaste kind is en niet lang meer in een echte kinderwagenbak past. Maar ik hou het in gedachte (misschien is er een tweedehandsje ergens te vinden).
Ik zou inderdaad voor een tweedehands gaan. In een buggy liggen/zitten ze echt nog niet lekker als baby.
Of misschien kan je onderdelen voor jouw joolz ergens (tweedehands) kopen?
Alle reacties Link kopieren
Ik hoopte eigenlijk dat er iets bestaat wat er een beetje tussenin zit. Dus comfortabel en stevig voor baby. Maar dat we dus niet een hele nieuwe combiwagen moeten kopen.
Begrijp trouwens niet helemaal hoe je een kinderwagen in die staat krijgt... wij hebben onze bugaboo nu gebruikt voor 2 kinderen (jongste is 3) en die ziet er echt nog bijna als nieuw uit.
appelflap007 schreef:
09-09-2019 00:09
Ik hoopte eigenlijk dat er iets bestaat wat er een beetje tussenin zit. Dus comfortabel en stevig voor baby. Maar dat we dus niet een hele nieuwe combiwagen moeten kopen.
Bugaboo bee misschien? Is dat wat je zoekt?
Alle reacties Link kopieren
Een greentom reversible is misschien wel wat voor je, staan ook wel tweedehands op marktplaats
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
09-09-2019 00:10
Begrijp trouwens niet helemaal hoe je een kinderwagen in die staat krijgt... wij hebben onze bugaboo nu gebruikt voor 2 kinderen (jongste is 3) en die ziet er echt nog bijna als nieuw uit.
Dat snap ik ook niet zo goed eigenlijk.. Echt gekke dingen hebben we niet mee gedaan. Wel is het een vrij lichte kleur. Hij heeft een paar jaar in de schuur opgeborgen gestaan. Kennelijk was het er te vochtig (hoewel dat verder nergens aan te merken is).
Alle reacties Link kopieren
Is de Quinny niet wat? Volgens mij kun je deze helemaal plat leggen.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de quinny Zapp flex plus en die kan plat en 2 kanten op. Bak moet je er los bij kopen, dus voor jullie prima. Ze hebben uiteraard meerdere modellen dan de onze.
Ik heb ook een quinny zapp flex. Ons kindje van 3,5mnd ligt daar heerlijk in en hij gaat lekker makkelijk mee. Het is wel echt een stadsbuggy, dus je moet er niet mee de bossen in willen ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een wandelwagen gekocht. Hauck rapid 4 ( b merk dus). Maar we zijn heel tevreden. Compact en in een keer op te vouwen. Geeft veel steun, anders dan echt zo’n paraplu buggy. Hier kon zoon nog niet goed zitten dus dit was ideaal. Zoon is nu twee en zit er nog dagelijks in.
Easywalker heeft erg fijne buggy's. Steviger dan een standaard paraplubuggy en een veel betere zit voor een baby/peuter.
Yoyo zen?
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
09-09-2019 00:07
Of misschien kan je onderdelen voor jouw joolz ergens (tweedehands) kopen?
Dit vroeg ik me ook af. Ik zou ook mee laten wegen wat je verder met de kinderwagen doet of je m bij je oudere twee veel hebt gebruikt of juist niet. Of je m lang hebt gebruikt of dat je eigenwijze dreumesen hebt die dan al niet meer willen zitten of liggen.

Mijn oudste heeft zelfs in zn late peutertijd nog in de bugaboo gelegen op momenten dat ie heel moe was. Ik vond het ideaal dat ie dan nog even bijna vlak kon liggen. Dus ik zou gaan voor een nieuw buggygedeelte.

Misschien kun je nog langs de stomerij om te vragen of ze het weer er nog uit kunnen krijgen??
Alle reacties Link kopieren
appelflap007 schreef:
09-09-2019 00:44
Dat snap ik ook niet zo goed eigenlijk.. Echt gekke dingen hebben we niet mee gedaan. Wel is het een vrij lichte kleur. Hij heeft een paar jaar in de schuur opgeborgen gestaan. Kennelijk was het er te vochtig (hoewel dat verder nergens aan te merken is).

Een schuur buiten is écht te vochtig, ook al denk je van niet. Vrienden van ons hadden van ons ook babyspullen geleend en nog niet teruggegeven maar in hun schuur laten staan. Konden ze oa een nieuwe stokke newbornset kopen, toch jammer!
Volgende keer een andere opbergplek voor zulk soort spullen kiezen, maar dat weet je vast zelf nu ook al wel :$
Alle reacties Link kopieren
Kan je niet gewoon een nieuwe buggyzit voor je Joolz kopen? Of koop je tegenwoordig alles in 1?
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een Nuna pepp maar voor zo'n kleine baby zou ik er 1 kopen die ook naar je toe gericht kan. Maar persoonlijk zou ik kijken voor een losse zitting / bekleding op marktplaats.

Bijvoorbeeld :
Nieuwe Bekleding Joolz studio gris
Bieden
http://link.marktplaats.nl/m1452228098? ... ialbuttons
Met schimmel/vocht/weerplekkenreiniger van hg krijg je het er wel weer uit hoor!
Alle reacties Link kopieren
Ik had een quinny zapp xtra 2.0 inmiddels zijn er nieuwe modellen uit. Maar hierin kan je kindje naar je toe zitten ipv van je af.

Verder is het ook gewoon mogelijk om bij joolz een nieuwe bugy inzet te kopen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips en het meedenken! Ik ga het even uitzoeken allemaal.


Volgens mij is een nieuwe buggy inzet niet meer te koop voor dit model. Hij is al 7 jaar oud. Regenhoes ed was ook niet meer te krijgen.
Bugaboo Bee?
appelflap007 schreef:
08-09-2019 23:55
Dat is toch een complete kinderwagen Hobbelster? Met kinderwagenbak en al? Daar willen we eigenlijk niet meer aan beginnen, aangezien dit hoogstwaarschijnlijk ons laaste kind is en niet lang meer in een echte kinderwagenbak past. Maar ik hou het in gedachte (misschien is er een tweedehandsje ergens te vinden).

Klopt, die van ons is ook 2e hands en gaat gewoon weer op Mp als we m niet meer nodig hebben. Ze zijn behoorlijk waardevast 2e hands. En rijden heel fijn. Dochter ging in de buggyzit vanaf 5 maanden en nu met 19 maanden kan ze er nog wel een tijdlang in! Dochter van mij nicht heeft er geloof ik tot 3,5 jaar in gezeten.

Buggy kan 2 kanten op en kan helemaal plat. Plus lekkere voetenzakken en fleece bekleding etc verkrijgbaar. Echt wel beter dan zo’n vouw-ding buggy.

De wieg-bak kan plat gevouwen en neemt dus niet veel ruimte in op zolder. Dus dat je die niet gebruikt lijkt me dan geen ramp... comfort voor je kindje lijkt me het belangrijkst.
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
09-09-2019 12:00
Klopt, die van ons is ook 2e hands en gaat gewoon weer op Mp als we m niet meer nodig hebben. Ze zijn behoorlijk waardevast 2e hands. En rijden heel fijn. Dochter ging in de buggyzit vanaf 5 maanden en nu met 19 maanden kan ze er nog wel een tijdlang in! Dochter van mij nicht heeft er geloof ik tot 3,5 jaar in gezeten.

Buggy kan 2 kanten op en kan helemaal plat. Plus lekkere voetenzakken en fleece bekleding etc verkrijgbaar. Echt wel beter dan zo’n vouw-ding buggy.

De wieg-bak kan plat gevouwen en neemt dus niet veel ruimte in op zolder. Dus dat je die niet gebruikt lijkt me dan geen ramp... comfort voor je kindje lijkt me het belangrijkst.
Ik zal eens op MP kijken, klinkt wel fijn! Ik leg mijn kind van een half jaar natuurlijk niet in een simpel vouwding-buggy. Vandaar dat ik jullie tips vraag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven