Baby 4 maanden, iedere 2 uur wakker. Tips?

11-09-2019 06:45 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze baby van 4,5 maand wordt sinds kort ‘s nachts iedere 2-2,5 uur wakker. Voorheen liet bij wel 6-8 uur tussen zijn voedingen. Even een speentje teruggeven, een aai over zijn bol of knuffelen heeft niet het gewenste effect. Even sabbelen/drinken aan de borst werkt vaak wel, maar 2 uur later is hij weer wakker. Ook als we een flesje flesvoeding geven is hij binnen 2 uur wakker.

Nachtvoedingen vinden we echt niet erg. Maar inmiddels beginnen we allebei wel erg moe te worden. En ook wel een beetje wanhopig. Wat kunnen we doen om hem iets beter te laten slapen. We hebben namelijk ook een peuter rondlopen die aandacht wilt.

Wat we al doen:
- Hij slaapt bij ons op de kamer.
- Laatste voeding afkolven en per fles geven
- Het is een fase, het is een fase!
- Knuffeltje met ons geurtje

Heeft iemand de gouden tip? Of bemoedigende woorden?

Ik hoor het graag van jullie!
Alle reacties Link kopieren
Bij ons vrijwel altijd teken dat onze baby het koud heeft. Het is inmiddels buiten een stuk frisser aan het worden, hier was het bij eerste frisse nacht afgelopen weken ook direct raak. Wat heeft je baby aan ‘s nachts?
Alle reacties Link kopieren
Ps; Sterkte! Mantra hier is; Het hoort erbij, het gaat weer over. Maar man man man, wat kunnen uitgeput zijn...
Met 4 maanden krijgen veel baby’s last van slaapregressie. Ze gaan dan dus minder goed slapen. Misschien ben je ook weer gaan werken en mist hij jou (en je borst) overdag. Ik herken het iig van mijn kinderen, die hadden er ook last van. Een paar maanden later werd het weer iets beter.
Alle reacties Link kopieren
Nog dichterbij je houden?
Alle reacties Link kopieren
Lees dit artikel eens:

https://www.liefdevaneenmoeder.nl/baby- ... r-maanden/
Alle reacties Link kopieren
Bij ons was het over toen dochter naar haar eigen kamertje ging.
...
.
anoniem_352267 wijzigde dit bericht op 25-11-2019 09:50
99.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Naar eigen kamer: baby wordt misschien wakker van jullie slaapgeluiden.

En misschien inderdaad warmer toedekken of een lekkere slaapzak.
Alle reacties Link kopieren
Hallo123r schreef:
11-09-2019 10:39
Dit! Die van 4 maanden is een beruchte! Google maar op '4 month monsters'. En inderdaad mama missen!

Onze dochter was ook vanaf 4 maanden heel erg afgeleid overdag en dronk daardoor minder goed. Dat haalde ze allemaal 's nachts weer in.

Schijnbaar slapen baby's in het eerste jaar met 3 maanden (gemiddeld, er zijn altijd uitzonderingen) op hun best, dus deze overgang is dan juist zo heftig voor ouders.
Bron: https://sarahockwell-smith.com/2017/07/ ... aby-sleep/

'Kou' vind ik ook een goede; de nachten worden kouder, dus pak baby goed in.

Maar jullie punt 3 "Het is een fase, het is een fase!" is hier echt van toepassing. Succes!
Ooh wat een herkenning. Baby sliep de eerste 4 maanden prima tussen de voedingen door, en op een gegeven moment sliep ze door! Toen met 4/5 maanden begon de ellende. Heeft geduurd tot haar 2,5 ongeveer.. Achteraf denken we dat ze heel veel last van doorkomende tanden/kiezen heeft gehad. Geen tips dus.. wij hebben ook zo'n beetje alles geprobeerd... Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Oh, mega herkenning.. Ik lees even mee. Sterkte! Pittig he..

Hier sliep zoontje ook goed van 2 weken tot ongv. 4 maanden en sindsdien in het echt chaos. Nu gelukkig niet meer 10x eruit per nacht, maar nog wel vaak voor troosten en kusje/speentje.
Jup, 4 maanden regressie. Meebewegen met je kindje, is wat wij deden. Wel tot op een bepaalde hoogte, het was voor mij niet mogelijk de jongste in bed te nemen want ik slaap dan gewoon NIET. Echt NIET. Dat hield ik niet lang vol. Maar dan ging man bijv in haar kamertje op een matras liggen. Hij slaapt overal. Zij blij, hij blij. Ik blij. Als ik wel had kunnen slapen, hadden we haar in bed genomen, want vind ik wel gezellig. Alleen niet slapen is jammer. 😂

En inderdaad, "het is een fase, het is een fase, HET IS EEN FASE" in toenemende hysterie. Maar niet minder waar 😅
Alle reacties Link kopieren
Wat rijstebloem door de laatste fles?
Alle reacties Link kopieren
Dank! Dank! Dank!

Alleen de herkenning is al zo fijn! Ik heb meteen een dikkere slaapzak gehaald! Volgende stap is inderdaad naar zijn eigen kamertje. Lastige is dat ons andere kindje daar naast slaapt, dus ben erg bang dat hij wakker wordt als we met de baby bezig zijn.
Rijstebloem heb ik ook nog aangeraakt, maar ik geef nu nog borstvoeding.
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar hoor. Hier is zoon het eerste jaar nooit een goede slaper geweest. Maar rond de 4 maanden en de 8 maanden waren wel de dieptepunten.
Wij hebben hem veel in bed genomen, omdat hij echt behoefte had aan nabijheid en hij daarmee toch ietsje beter sliep. Ook wel de nachten opgedeeld, zodat we allebei in ieder geval elk 5 uur achter elkaar konden slapen.

Goed dat je meteen al een dikkere slaapzak hebt gehaald, de temperatuur is in de nacht echt opeens wel veel gedaald ja. Dat kan natuurlijk goed mee spelen.

En ik ben het met de rest eens. Blijven herhalen...het is een faaaaaaaaaase :bonk:
Overigens sliep zoon hier met 11 maanden van de een op de andere nacht door!
Alle reacties Link kopieren
Ik opperde rijstebloem omdat je zei de laatste voeding af te kolven en met de fles te geven. Ik heb zelf helaas nooit borstvoeding kunnen geven(ja 2 weken) en lees dat bv niet dikker word met rijstebloem. Biobim doet dat wel las ik.
Alle reacties Link kopieren
JustMeDaan schreef:
11-09-2019 23:13
Ik opperde rijstebloem omdat je zei de laatste voeding af te kolven en met de fles te geven. Ik heb zelf helaas nooit borstvoeding kunnen geven(ja 2 weken) en lees dat bv niet dikker word met rijstebloem. Biobim doet dat wel las ik.

Klopt hoor. Maar om ook nog de avondvoeding te kolven na een dag werken (end dus kolven) vond ik best zwaar en het had geen effect. Dus heb dat maar weer opgeven. Misschien dat de nabijheid van de borstvoeding op z’n moment dan effectiever is. Als maakt het qua slapen niks uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven