Welke babyfoon raden jullie aan

11-09-2019 12:53 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ben op zoek naar een babyfoon zonder te veel poespas.
Wat ik belangrijk vind is dat hij een grote afstand bereik heeft (2km ongeveer). Kom dan al snel bij Wi-Fi babyfoons uit maar vind die erg prijzig. Camera functie ect vind ik niet belangrijk.

Wie heeft de tip welke ik moet hebben?
Vereiste:
- ver bereik
- ouder unit (dus niet op telefoon, eventueel app als toevoeging
Wij hebben een alecto dbx 82, die heeft 3km bereik, geen wifi, geen poespas, en kost weinig. Doet het al jaren uitstekend.
Alle reacties Link kopieren
Waarom 2 km? Is dat om de hond uit te laten of omdat je op je eigen erf bezig bent bijvoorbeeld. Veel hebben wel flink bereik. Onze alecto 3 km maar onder aan de streep haalt hij die afstand niet door grote hoeveelheden bebouwing die het bereik verstoren. Dus dat is wel iets waar je rekening mee moet houden.


Ooit voor de lol uitgetest, nooit zover weg geweest zonder dat er iemand thuis was.
gordijn87 wijzigde dit bericht op 11-09-2019 13:07
8.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Geen idee wat voor afstand die van mij redt, heb een heel goedkoop kreng, maar je denkt echt dat je op 20 minuten lopen van je baby gaat zitten? Baby’s slapen in het begin ongeveer max 45 min hè...
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me niet echt verstandig om 2 km bij je baby vandaan te gaan. Het bereik lijkt me trouwens kloppen wanneer er niets tussen die twee km zit, dus geen huizen etc. Anders lijkt hij me sowieso niet zo betrouwbaar.
Een walkie talkie met babyfoonfunctie?
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
11-09-2019 13:02
Het lijkt me niet echt verstandig om 2 km bij je baby vandaan te gaan. Het bereik lijkt me trouwens kloppen wanneer er niets tussen die twee km zit, dus geen huizen etc. Anders lijkt hij me sowieso niet zo betrouwbaar.
Bereik is voor als ik de kleuter naar school breng. Is 600 m, maar wat al word gezegd door bebouwing ect word die afstand snel minder. Daarom even ruim op de 2 km open veld bereik ongeveer.
Alle reacties Link kopieren
BO2punt0 schreef:
11-09-2019 12:57
Wij hebben een alecto dbx 82, die heeft 3km bereik, geen wifi, geen poespas, en kost weinig. Doet het al jaren uitstekend.
Dankje, die zag ik ook! Is de verbinding betrouwbaar? Lees dat die soort radiosignalen gebruikt?!
Die alecto dbx 82 werkt idd prima. Tegenwoordig gebruiken we de 3g babyfoon app met de ipad. Werkt nog beter. En goedkoper (muv die ipad dan ;-D)
Alle reacties Link kopieren
Noalien schreef:
11-09-2019 13:10
Bereik is voor als ik de kleuter naar school breng. Is 600 m, maar wat al word gezegd door bebouwing ect word die afstand snel minder. Daarom even ruim op de 2 km open veld bereik ongeveer.

Misschien ben ik een bange poepert hoor, maar kan e baby niet mee in de wagen bij het naar school brengen? Ik moet er niet aan denken dat je bijvoorbeeld brand krijgt thuis. Dan hoor je het rookalarm wel via de unit, maar tegen de tijd dat je thuis bent, ben je ook te laat.
Noalien schreef:
11-09-2019 13:11
Dankje, die zag ik ook! Is de verbinding betrouwbaar? Lees dat die soort radiosignalen gebruikt?!
Ja het is in essentie een walkie talkie.
Hier ook de Alecto dbx 82 gehad, de kinderen gebruiken hem nu als walkie talkie 😉
Pergamon schreef:
11-09-2019 13:13
Misschien ben ik een bange poepert hoor, maar kan e baby niet mee in de wagen bij het naar school brengen? Ik moet er niet aan denken dat je bijvoorbeeld brand krijgt thuis. Dan hoor je het rookalarm wel via de unit, maar tegen de tijd dat je thuis bent, ben je ook te laat.
Mjah. In essentie heb je gelijk.

Wij hebben nest protect rookmelders (die heel vroeg melden, dat wel, ook als je tosti een beetje aan laat branden) en daarmee durf ik het dus wel aan om bvb om de hoek bij de buren op visite te gaan.

Maar het is je eigen afweging als ouder.

Edit: ik vind de 3g babyfoon app relaxter wat dat aangaat omdat je dan beeld hebt.
anoniem_370114 wijzigde dit bericht op 11-09-2019 13:19
6.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
11-09-2019 13:13
Misschien ben ik een bange poepert hoor, maar kan e baby niet mee in de wagen bij het naar school brengen? Ik moet er niet aan denken dat je bijvoorbeeld brand krijgt thuis. Dan hoor je het rookalarm wel via de unit, maar tegen de tijd dat je thuis bent, ben je ook te laat.
Het is ook gewoon verboden bij wet om een hulpbehoevende alleen thuis te laten.
Ik heb het met mijn baby's nooit gedaan, durfde dat echt niet omdat ik het mezelf echt nooit vergeef als er iets gebeurde.
Eerste tijd baby's mee in de wandelwagen, paar weekjes later mee in de bakfiets.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben al 6 jaar een alecto dbx 88. Prima ding, maar het in de gebruiksaanwijzing aangegeven bereik haalt hij echt niet. Ons huis is goed geisoleerd en naar de buren (ook een nieuw huis met goede isolatie) is al niet te doen
Alle reacties Link kopieren
Noalien schreef:
11-09-2019 13:10
Bereik is voor als ik de kleuter naar school breng. Is 600 m, maar wat al word gezegd door bebouwing ect word die afstand snel minder. Daarom even ruim op de 2 km open veld bereik ongeveer.
Ik zou dan geen babyfoon meenemen hoor. Wat ben je van plan om te doen als de baby geluid maakt? Je keert dan niet met kleuter en al om naar huis om dan je kleuter vervolgens te laat op school af te leveren ;-)

Hier is de afstand naar de PSZ 300 meter, ervaring leert dat je automatisch wat harder gaat lopen als je thuis nog een kind hebt wat ligt te slapen. Overigens is dat hier alleen een paar maanden geweest dat de jongste om die tijd echt vast sliep in haar bedje (met 10/11 maanden ofzo) en niet toen ze jonger was. Toen was het voor mij echt geen optie om haar mee te nemen.
In de praktijk gebruik ik de langeafstandsbabyfoon alleen s avonds en niet met naar school brengen en halen inderdaad. Dat vond ik te veel gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Wat is het probleem om de baby gewoon niet mee te nemen?
Je kunt beter naar een draagzak dan gaan kijken (neem aan dat je lopend gaat)

Ik heb ook de alecto
Blijf in jezelf geloven !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven